{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Superhund {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en snak med et par træningsveninder igår.
Den ene har en border collie, der aldrig kommer hjem fra konkurrencer, uden at være placeret i top 3.

Den anden har også en border collie, men den kan ikke andet end sit, dæk og giv pote.

Sidstenævnte kiggede ned på sine sko og sagde at hun ville ønske at hun havde sådan en superhund som førstenævnte.

Derpå kom jeg til at tænke på: hvad er en superhund egentlig?

Fella skovler placeringer hjem og er hamrende dygtig. Men gør det hende til en superhund?
For mig er en superhund ikke en hund der gør sig godt i konkurrencer. For mig er hunden der giver sin familie smil i hverdagen en ægte superhund. Om det så “bare” er lille Fido, der ikke kan finde ud af en skid. Så er den stadig super i mine øjne, hvis den skaber glæde i familien.
Jeg vil kalde Fella for en mega superhund, for hun giver mig hele pakken - grin, latter, smil, følelsen af at være elsket mm. DET er en superhund for mig.
Mine to træningsveninder kiggede længe på mig. Den ene var enig, den anden var uenig smiley

Så kære HG - hvad er en superhund for JER? kom med jeres bud. Og gerne et billede af jeres skønne hunde smiley dem kan man aldrig få nok af!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Superhund
  • #1   26. maj 2018 En superhund for mig er en, der gider kæle, lege, og lystre bare lidt til husbehov. Balder gider kun lege, så han er kun 1/3 superhund. Han har ikke ro i måsen til noget andet. smiley :D smiley

    Men jeg kan da godt blive lidt misundelig på jer, der har en hund, der bare lystrer. smiley :D smiley

    Lige et spørgsmål er han for tyk? Det er der nogen, der mener.


    profilbillede
  • #8   26. maj 2018 Min superhund er 3,3 kg stor smiley
    Hun går til både lydighed og Rally- men for mig er det ikke det der tæller i hverdagen,hun giver os ( mest mig,da det er min hund og jeg altid er hjemme ) stor glæde i form af grin og lidt grå hår - hun er altid med på leg og når hun er træt- så er det nussetid smiley


    profilbillede
  • #10   26. maj 2018 Jeg har 3 afghanske mynder, der gør lige hvad der passer dem... Den yngste, Alfred, er nok superhunden af de 3.. Han arbejder i butik om lørdagen, han er fotomodel, han går også på udstillinger, han kan sove i sengen og han løber Lure Coursing. Ud over det, arbejder han kun for GODE godbidder, - når man er mynde, så spiser man jo ikke hvad som helst.., Her ses han, når han laver det han er bygget til.

    profilbillede
  • #11   26. maj 2018 Trine ja, jeg kan både se og mærke hans ribben. smiley

  • #14   26. maj 2018 Han svinger meget i vægt. Afhængig af om han gider spise eller ej.

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #16   26. maj 2018 Basso er en superhund, fordi han er er sød, sjov og opfindsom smiley Ja, og så er han en stjerne til fri ved fod smiley

    Ingle er en superhund, fordi han er sød, fjollet og arbejdsom smiley Han gør altid, hvad jeg beder ham om ... på sin egen måde smiley

    Andre ville sikkert betakke sig for at dele hjem med dem. De er begge enormt sippede, de hopper i sengen og vader rundt på sofabordet, og jeg får aldrig brug for et skab til pokaler og rosetter, men vi passer på én eller anden mærkværdig (dysfunktionel?) måde fantastisk godt sammen smiley


    profilbillede
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #17   26. maj 2018 Rollo er en super hund. Han savler så meget, at vi kunne vande græsplænen med det.. så tørke kom an.. (totalt øko og miljøvenligt..)

  • #18   26. maj 2018 Tøserne var mine superhunde......... De var mine faste støtter i en tid med svære udfordringer........ Specielt Lotus, som var alene det sidste år. Et år hvor jeg kun var hjemmefra et par timer om ugen og ellers sammen med hende hele døgnet. Hun var aldrig klagende. Aldrig fordømmende. Aldrig sur, vred eller skuffet. Hun elskede bare sin moar smiley MIN superhund smiley Dybt savnet smiley





    profilbillede
  • #19   26. maj 2018 Baby er min super hund...
    Han kom ind i mit liv, i en svær periode, og har hjulpet mig op af det sorte hul jeg var i smiley
    Han er en stjerne på så mange punkter. Han lystre til husbehov, han elsker at nusse, han sover under dynen om natten og slikker tårerne af mine kinder på en dårlig dag.

    Han er min bedste ven smiley


    profilbillede
  • #20   26. maj 2018 For mig er en superhund ikke en der kan sindsygt mange tricks..

    Det er en hund der for MIG til at føle mig super smiley Det er min venindes hund skøn til, selvom hun "kun" kan "tricks" til husbehov smiley


  • #24   26. maj 2018 Åh jeg har flere super hunde, dem som gør mig glad hver dag, får mit hjerte til at boble smiley
    Vi har en kontakt jeg nyder, den ene kan nærmest tankelæse (ud over det er hun multi champion- udstilling, og præmieret på rigtig mange forskellige prøver), den anden charmer sig bare ind og får mig til at grine, og tænke hvor er jeg heldig at have hende omkring mig hver dag, og den sidste er en vild og let lært ung hund som jeg forventer mig meget af, både på udstilling og jagt prøver. Charme hvalpe billede af den ene smiley


    profilbillede
  • #25   26. maj 2018 Hende den lille vilde smiley


    profilbillede
  • #26   26. maj 2018 Og min super duper hund smiley

    profilbillede
  • #27   26. maj 2018 Bella er min særlige superhund smiley Ingen forstår mig som hun gør, og ingen har nogensinde været så følsom over for hvordan jeg har det. Hun og jeg er soulmates, og vi har noget helt særligt sammen, noget jeg desværre aldrig tror jeg vil opleve igen.

    Dorit er min super-partyprinsesse smiley Hun er altid glad og klar på noget ballade, og man kan ikke blive andet en glad i låget af at være sammen med hende. Samtidig er hun det mest kærlige lille væsen, som elsker allermest at putte og kramme med mig.

    Træningsmæssigt er ingen af dem superhunde, og ingen af dem har det jeg gerne ville have i en træningsmakker. Jeg har en superhund på hold. Det er imponerede hvor let han lærer alt, og han er det perfekte match med sin ejer. De to kommer til at nå langt sammen, og jeg ville elske at have en hund som ham at træne med. Men jeg ville nu ikke bytte mine superpiger for noget i verden smiley


  • #28   27. maj 2018 Din hund er flot Susanne. smiley

  • #29   27. maj 2018 Da superhund er en subjektiv størrelse kan det ikke defineres.

    Så alle har ret, uanset deres definition! smiley


  • #30   27. maj 2018 Tak Birgit. smiley

  • #32   27. maj 2018 Balto var min superhund. smiley Ingen over. smiley Han er savnet hver evig eneste dag.

    profilbillede
  • #33   27. maj 2018 Tiko er vores super hund smiley
    De fleste dage er han super skøn, og enkelte er han super irriterende smiley

    Spøg til side, så er en superhund for mig en kærlig, ærlig og trofast følgesvend. Hvad den så kan af kunster er ikke så vigtigt, omend det da er rarest hvis hundedyret er nogenlunde velopdragen i daglig omgang smiley


    profilbillede
  • #34   28. maj 2018 Ronja kom ind i mit liv på et tidspunkt hvor jeg ikke stolede på nogen, havde brug for at snakke og få luft, havde brug for at blive afstresset op i hovedet og tage tingene i mit tempo. Ronja lyttede altid, hun var der når jeg havde mareridt, vi tog tingene i mit tempo og hun støttede mig i mit vægttab.
    Ronja tog en meget forvirret teenager, der var meget frustreret og meget misforstået under hendes poter. Hun var der altid og støttede og ikke en eneste gang sladrede hun om mine hemmeligheder. Jeg ved vi var gode for hinanden. Det føltes som om hun reddede mit liv. Hun gjorde det i hvert fald markant bedre at være mig og gjorde mig meget stærkere til at tackle alt det jeg tumlede med. Meget tålmodig. Meget blid. Vi sad ofte bare på kajen og snakkede mens vi så ud og vandet eller skiftes til at logge den anden i vandet. Ronja var en superhund. smiley Hun tog et par præmier på udstilling men det var ikke i min interesse at udstille så det blev aldrig rigtig til noget.

    Jeg er blevet 15 år ældre inden jeg var klar til en hvalp igen. Ziva har på ingen måde samme rolige sind. Ingen tvivl om at Ronja var flot på udstillinger men Ziva er avlet til at arbejde. Hun er heller ikke så gammel endnu så det kommer lidt hen af vejen. Hun er helt fantastisk blid putter og tackler alle udfordringer og børn med høj haleføring og bag derud af. Stoler trygt på mig at der ikke sker noget uanset hvad jeg foreslår. Hun er meget samarbejdsvillig og jeg har store forventninger til hvad vi kan lære sammen. Ziva lærer mig en masse om hvad hunde ellers kan finde på når de selv har en mening.

    Hun er en super fantastisk hund og hun gør mig meget lykkelig. smiley måske stiller vi en dag op i noget færdighedsprøve og måske får vi en dag en trøstepræmie i canicross. Men jeg har ingen medalje entusiasme.


  • #35   28. maj 2018 Min superhund var Fighter. Skide være med pokalerne, championater, og alt det andet han kunne - han fik mig til at vokse som menneske, og var så fuld af kærlighed altid. Han hjalp mig med at komme ud blandt andre, selvom det var svært. Det gør ham til en superhund<3

  • #36   28. maj 2018 Spot er en superhund, fordi han altid er der for mig, når jeg er ked af det smiley
    Han får mig til at grine, når jeg mest af alt har lyst til at græde og han giver mig smil på læben i stressende tider.

    Konkurrencehund er han ikke, men det betyder knap så meget. Han er Spot og det er det vigtigste smiley


Kommentér på:
Superhund

Annonce