1.054 visninger
|
Oprettet:
Kastration? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Min lille lhasa-apso han er nu efterhånden blevet 7 måneder, og jeg er derfor begyndt at tænke på om han skal kastreres.
Jeg har egentlig ikke nogen problemer med ham. Jo, han har en lille mani med gerne at ville parre sig op af enkelte fremmede, men han stopper så snart han får et "nej"!
Han "hører" ikke så godt for tiden, men det kan vel lige så godt skyldes at han er blevet teenager!
Men hvordan finder man ud af med sig selv, om man skal lade sin hanhund kastrere?
På forhånd tak for hjælpen
/Line
nov 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 48
Vores dyrlæge og vores træner siger begge at skal du aldrig bruge hunden til avl, så er det stærkt tilrådeligt at få hunden kastereret.
De bliver kuldret og frustreret hver gang hunhunde er i løbetid og strejferlysten kan begynde og melde sig.
Så for at få en roligere hund som ikke bliver frustreret over ikke at kunne parre sig bør man gøre det.
En sidegevinst er at man kan reducere risikoen for ... mener det er tekstikelkræft ved at katerere.
(på samme måde reducerer man også ved sterilisation af hunhunde kræft i mælkekirtler og underliv)
Det er da rigtigt at du skal tilpasse foderet efter en kasteration, men det er jo ikke noget man tænker over i det daglige. God motion og fast kost, så er det jo ikke noget problem. Og hunden er fri for at blive frustreret.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Jammen hvorfor dælen overhovedet overveje det når nu du ingen adfærds/sexualdrifts problemer har med ham??
Han lyder som en gæv lille gut der gerne vil høre på hvad du siger og som ikke har nogle overdreven sexual drifter.
Måske du senere oplever problemer med at han stikker i rend og ikke overhovedet høre efter når der er hunde i nærheden og konstant har forhudsbetændelse og hævet penis osv. når han er ved 1 års alderen. I 7-måneders alderen er han jo kun lige kommet i kønsmodnings alderen - så vent og se hvad han udvikler sig til over det næste årstid *S
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 63
Det er måske helt hen i vejret?
sep 2004
Ved bare at mine forældres Cairn Terrier blev en helt anden og langt mere behagelig hund efter at være blevet kastreret - Men det er jo også en helt anden hund med et heeeelt andet temperament!
okt 2004
sep 2004
okt 2004
Har du en han der slås og kun vil slås med andre han-hunde, der har konstant forhudsbetændels, piver og hyler når der er løbske tæver i nabolaget, har konstant hævet penis hele året, der stikker når han ser en anden hund og så ikke lystre nogen kommando og ikke kan koncentrere sig om at spise...............Ja, så kan en kasteration være løsningen for den han og ejer og det selvom hunden er bleven 3 år, men jeg vil sige ikke meget ældre end det (cirka).
Vh.Karina.
sep 2004
sep 2004
Jeg er virkelig rigtig glad for ham: han har sådan et dejligt temperament, gør kun når der kommer nogen ind af døren. Han skal lige se fremmede lidt an, men efter 5 minutter bliver de fleste godkendt. Han eelsker andre hunde, og vil slet ikke videre på gåturen sammen med mig, hvis vi møder nogen.
Nu kender du jo til racen, så jeg har lige et par spm, hvis det er ok:
- er det normalt at han får det meget varmt? Synes han ligger med tungen ude af munden så snart det er over 10 grader udenfor.. Gruer liidt for hvordan det bliver til sommer..
- han snorker enormt meget - ligger det til racen?
På forhånd mange tak for hjælpen!
/line
sep 2004
sep 2004
sep 2004
Jamen tusinde tak for snakken!
Kastration?