2.798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 78 Svar

Sofie
Sofie
Emner: 14 Svar: 105

Tage penge for trim af andres hunde Tage penge for trim af andres hunde

Hej HG smiley

Jeg har i noget tid overvejet at tjene lidt ekstra penge, ved at begynde og trimme hunde. Jeg vil selvfølgelig ikke tage det samme som en hundesalon, da jeg jo hverken er uddannet eller (endnu) kan trimme/klippe racespecifikt. Men jeg tænker da at der burde være efterspørgsel efter et billigere alternativ, til folk der ikke har udstillingshunde men som ønsker at få deres hund trimmet uden at skulle gøre det selv.
Men jeg tænker alligevel på, om der faktisk er nogle der ville "turde" at lade mig trimme deres hund? Jeg synes selv at jeg laver nogle fine resultater smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tage penge for trim af andres hunde
  • #1   2. jun 2018 Hvis ikke min hund skulle udstilles, ville jeg ikke have problemer med at bruge sådan en som dig, og jeg er sikker på, at andre også ville.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#3   2. jun 2018 Bodil: Trimme med trimmekniv, jeg trimmer selv mine egne, har ikke erfaring med klipning smiley

• #6   2. jun 2018 Du kan jo prøve at slå en annonce op i en lokal hundegruppe smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #8   2. jun 2018 Der er enorm vente tid hos den dygtige I Viborg. Måske du kunne tage nogle af dem der går og venter hvis det samme gälder hos dig

• #9   2. jun 2018 Det kunne du sagtens tjene lidt ekstra på. Spørgsmålet er om du synes indkomsten står mål med tiden.
    Der er i hvert fald rift om de selvlærte klippere. Men det går jo så også det hurtigere.

• #10   2. jun 2018 Lens er det Berit?
    Der er rigtig mange hundefrisører i Østjylland.
    Hvilke hunde har du selv?
    Det er jo ikke kun at trimme, men også vejlede kunder i hvornår, pelspleje osv. Derudover skal du nok have dig en en god forsikring, hvis der sker noget.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#11   2. jun 2018 Jeg ved at der faktisk er en del med trimmehunde, der enten kører meget langt eller betaler enormt meget for en trimning, derfor tænkte jeg at dette alternativ måske ville være noget, da det jo handler om at hunden skal have det behageligt og af med alle de hår smiley

• #12   2. jun 2018 Sofie har du set mit svar?
    Hvad er i øvrigt mange penge?

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#13   2. jun 2018 Louise - Nej undskyld det havde jeg ikke smiley
    Jeg har selv en ruhåret Jack Russel og en Westie. Jeg tror at de normale priser for trim af disse racer ligger mellem 750-1050 kr. Ihvertfald af hvad jeg har kunnet læse mig frem til.

• #14   2. jun 2018 Med alle de positive tilkendegivelser, så kan det da kun gå for langsomt med at komme i gang. Jeg tror, at Conor skal trimmes af en amatør. 4 kilo årligt, det bliver til mange højrebskoteletter, eller det gør det så ikke, men lidt har også ret.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#15   2. jun 2018 Ja berit er den jeg ville bruge. Og hun er selv lärt

• #16   2. jun 2018 Do it. Man skal ikke være så bange for at springe ud i det smiley

"Det kan næppe svare sig, det er jo B indkomst, og der er en del udgifter. "

Hvis det er basseøre, så stik da i lommen - eller i hvert fald det meste. Og hvad er der af betydelige udgifter til?

• #17   2. jun 2018 Hvis det er basseøre, så stik da i lommen - eller i hvert fald det meste

Og så ikke en lyd om for høje skatter i DK!

• #18   2. jun 2018 Jeg synes DK er ganske fint afbalanceret og et dejligt land at bo i, og at vores "store problemer" er på grænsen til bagateller smiley Jeg synes Johns (mener jeg) kommentar var god, "Kan kun sige til folk der mener at alt er lort. Tag ud og rejs."

Jeg så egentlig hellere en højere skat end afgifter gud og hver ting.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#21   2. jun 2018 Ulla: Nu påstår jeg jo ikke at jeg kan klippe fuldstændig perfekt racespecifikt, men at jeg gerne vil tilbyde et ganske almindeligt trim (som jeg ville trimme mine egne) som en service, der er jo en grund til den lavere pris. Jeg synes ikke at man kan tage sin hund ud til en amatør, der tager halvdelen af den pris en hundefrisør tager, og så forvente det helt samme resultat. Men tak for input smiley

• #22   2. jun 2018 Jeg selv tager 750 kr for en Westie. 2,5-3,5 timer afhængig af adfærd og pels. Det er godt nok ikke en fed timeløn der skal svares skat og moms af.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#23   2. jun 2018 Ulla: Man behøver jo ikke vælge den dyreste trimmer, hvis det ikke gør en forskel for hunden.

• #24   2. jun 2018 Berit tager vist ikke nye kunder ind, da hendes medarbejder, som kunne trimme, har sagt op.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#25   2. jun 2018 Ja det er vist rigtig. Ts bor du ved Viborg kunne du måske läres op der

• #27   2. jun 2018 "Og uansdet om den skal udstilles eller ej skal den da se ordentlig ud, og bare det at vide hvad man trimmer hvad man klipper og hvad der tages med maskine er da en verden for sig selv "

Havde jeg en hund der skulle trimmes/klippes, så havde jeg været jævnt ligeglad med om det så noget nær perfekt ud. Lige under nogenlunde kunne jeg godt leve med.
    Og jeg tænker ikke at det tager mere end et Youtube kursus at finde ud af hvilke der klippes og hvilke der trimmes smiley

Og så ville jeg vove at påstå at det erfaring der gør en dygtig hundefrisør. Og alle skal jo starte et sted. Og den uerfarene tager jo af åbenlyse grunde en noget billigere timepris end den erfarene smiley

Men det er selvfølgelig kun gisninger, for jeg aner personligt ikke en daddel om det TBH.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#28   2. jun 2018 Ulla: Hvordan skulle en hundefrisør så komme igang, ved selv at købe et eksemplar af alle racerne til at øve sig på? Igen, der er jo en grund til den lavere pris, og svært er det altså heller ikke at trimme. Jeg forstår ikke helt at du nærmest bliver fornærmet, det er jo ikke fordi jeg vil genere nogen eller "ødelægge" deres hunde, det er blot et tilbud smiley

• #30   2. jun 2018 Jeg fik Luka trimmet hos en hundefrisør der påstod hun kunne trimme australske terriere. Jeg hentede en hund uden topknot og det store slangebryst.. han lignede en hyæne. Hun havde samtidig klippet i hans pels. Det tog over et år før hans pels så ordentlig ud igen.

• #33   2. jun 2018 Kønt var det ikke... Og det mest ærgerligt var at hans pels faktisk blev ødelagt

profilbillede
  • #34   2. jun 2018 Man skal ikke tage fejl! Folk er ualmindeligt kritiske, når det vedrører hundens udseende, så jo det er vigtigt at levere et ordentlig stykke arbejde. Det er IKKE pussenusse arbejde.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#35   2. jun 2018 Ulla: Folk ved vel hvad de siger ja til, når de vælger at få deres hund trimmet af en amatør.
    Jeg mener at der er stor forskel på en hundefrisør (altså en professionel) der lover ejer at hun kan trimme racespecifikt og en selvlært amatør, hvis det skulle ske at hunden ikke lever helt op til ejers forventning eller der sker fejl.

• #36   2. jun 2018 Sofie så tror jeg virkelig at du skal lægge dig en stor del lavere i pris. Jeg er ked af at sige det, men tror det bliver surt tjente penge.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#38   2. jun 2018 500 kr?

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#40   2. jun 2018 Ulla: Ok

• #41   2. jun 2018 Jeg tror ikke du kan få 500 for det
    Louise, der trimmer professionelt, skrev længere oppe at hun tog 750 for en westie.
    Jeg tror ikke der er nogen der vil spare 250 kr og så risikere at få hundens pels ødelagt.
    Jeg tror desværre der er for meget arbejde i det, i forhold til hvad man kan tjene, men du kan da altid prøve at se om nogen skulle have lyst smiley

• #42   2. jun 2018 Ulla
    Jeg er da nysgerrig på hvad du har fået af trimmehund smiley

• #44   2. jun 2018 Nååå hvor er han sød Ulla, det var jeg ikke klar over. Han ser skøn ud smiley

• #46   2. jun 2018 Ja jeg vidste at du udstiller Rebus, han er også en smuksak.
    Men da kun dejligt med endnu en smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#47   2. jun 2018 Ts måske du bare skulle kaste dig ud I det... Hvis livet har lärt mig noget er det at jeg ikke mislykkes. Enten lykkes jeg eller også läre jeg

Og for hver person du spørger får du et nyt svar. Nogle gange tager de fejl

• #49   2. jun 2018 Conor kunne godt være interesseret, men han bor små 100km fra Viborg, så han ved ikke rigtigt endnu.
    Ja, det er altså mig, Søren, der skriver, men Conor omtaler altid sig selv i 3. person (ud af irsk landadel). I øvrigt må han ikke komme på de sociale medier, før han bliver 15år.

• #50   2. jun 2018 Bare kast dig glad ud i det.

Mange får ordnet hunde til husbehov hos diverse private personer. Bare undgå hunde til udstillinger, nogen af de ejere er naturligvis hysteriske med det...

Men Hr og Fru Jensen der elsker deres lille pus, lige så meget som alle andre, de gider tit ikke at gøre den slags selv. Der er det bedre med en glad amatør, end slet ingen ingen pleje.

Synes du stadig det er sjovt efter 6 måneder , så overvej om du ikke skulle tage uddannelsen eller tage på diverse kursusser.

Spar halvdelen op hver gang du trimmer en hund, og så har du penge til at tage på kursus ret hurtigt. Vupti så skal du nok blive god. Trimning er et håndværk, ikke tung videnskab.

Men igen, hold dig væk fra udstillings hunde ejere. De er kritiske ad helvedes til! smiley

• #51   2. jun 2018 Enig med Martin. Det er sjældent set smiley

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#52   2. jun 2018 Jeg skal ikke i nærheden af udstillingshunde, det tør jeg slet ikke! smiley

• #54   3. jun 2018 Noget jeg synes du skal bide mærke i i den her tråd, TS, det er hvilken type hund, de folk, der svarer, har. Jeg ser umiddelbart flest med ikke-trimme/klippe hunde skrive "go for it!" Imens folk, der har de her racer (og måske formodentligt en lidt større viden om, hvad det indebærer) siger "ok, men tænk dig godt om".

Ift det at drive hobbyvirksomhed, så må du, så vidt jeg husker, omsætte for 50000 inden du skal registrere dig og betale skat.

Som en person, der har en lille hobbyvirksomhed - omend i en helt anden branche, men absolut stadig med masser af kundekontakt - så vil jeg sige til dig: pas endelig på med den her tilgang "folk må da vide, det ikke er samme standard, når det er billigere".
    Det ved folk ikke, og du drømmer ikke om, hvad folk forlanger og mener at have ret til, når er har betalt - uanset prisen.
    Derfor: hav absolut klare regler for hvad folk kan forvente og sørg for at folk er informerede og indforståede med, at du ikke leverer et ligeså godt produkt, som andre hundefrisører, men at du til gengæld er billigere.
    Folk er typisk meget kvalitetsbevidste i Dk og ikke bange for at brokke sig, så aht din forretning, er det virkelig bedst med meget klare linjer, omkring hvad du leverer, og hvad folk kan forvente.

-------
    Det sagt, som ejer af en trimmerace, som det er de færreste uddannede hundefrisører, der kan finde ud af at trimme korrekt, vil jeg sige, at jeg synes, det vil være en stor fordel for dig udelukkende at tage de racer, du kender, ind først. Evt udvide med racer, der minder om (westie og så senere Cairn fx) Hvis du så vil udvide så find et endagskursus, hvor du kan lære om den nye race, du vil begynde at tage ind. Det er da helt sikkert nemmere at lære, når man kan en del allerede, men der er altså enorm stor forskel på hvordan man gør med forskellige trimmeracer. Og at tro andet viser egentlig bare, at man ikke ved ret meget om emnet...
    Eksempel:
    Første gang Coco blev trimmet blev det gjort hos en skotte-opdrætter. Lad mig bare sige, at vi har holdt os til dværgschnauzerfolk lige siden. Og de fleste vil nok tænke at en skotte og schnauzer er ret ens, men det er de bare ikke, når man står med projektet foran sig.

Så af hensyn til din forretning synes jeg absolut du skal starte ud med de racer du kender og så efterhånden udvide, når du får kendskab til flere og flere smiley

• #55   3. jun 2018 Herligt indspark A-S. I stedet for 1000 argumenter imod smiley

Jeg siger stadig "You Go Guurl" smiley

• #56   3. jun 2018 Det er ikke rigtigt at der først skal svares skat efter en omsætning på 50.000.
    Der skal betales skat af det hele.
    Moms er man først forpligtet til at betale når man er over 50.000

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#57   3. jun 2018 Skat er fra krone et ja

• #59   3. jun 2018 Nu inden folk kammer helt over i begejstring for de professionelle hundetrimmere, så er der åbenbart også mange brodne kar der i blandt. Efter jeg købte en irsk terrier har jeg modtaget et par advarsler mod firmaer, der ikke fuldtrimmer, men klipper en hel del, fordi det er hurtigere og nemmere.
    Jeg ved ikke, om det er brødnid, eller hvad det er, men sikke negative mange folk er, når nogle vil starte noget nyt. Det være sig avl, trimning, hundepasning eller bare anskaffelse af bestemte racer. Så kommer der åbenbart et behov for at hævde sig selv. Ikke så meget 'nej,det lyder spændende, spørg hvis har brug for hjælp'

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#60   3. jun 2018 Enig søren og det er der tit bedre at starte og gøre sig erfaringer og spørge to erfarne folk der ved noget end at spørge 100 og isär online. Gjorde alle det ville der ikke udleves mange drømme i dk

Var jeg ts ville jeg snakke med en hundefrisør og to seriøse ejere af trimmeracer og så undersøge om jeg kunne läre mere før start.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#61   3. jun 2018 Ulla: Igen, jeg er glad for dit bidrag til tråden, men jeg synes du skal lade være med at svare mere, hvis du blot ønsker at angribe mig på den måde. Jeg gør ikke noget for at prøve at genere folk eller snyde penge ud af dem, det var blot for at høre om dette er noget folk kunne være interreseret i, og hvad jeg evt. skulle være opmærksom på - som f.eks kun at trimme racer som mine egne.
    Jeg forsøger altså ikke bare at lave hurtige penge, men at lave et ordentlig stykke arbejde så vidt jeg kan, med min begrænsede erfaring. Det er indlysende at jeg ikke bare vil begynde at rykke i en hund, jeg absolut ingen ide har om hvordan skal se ud, og ligeledes kunne jeg ikke drømme om at begynde at klippe i pelsen.

Alle jer der har bidraget med noget konstruktivt, sætter jeg meget pris på smiley

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#63   3. jun 2018 Skrigehunden: Der findes altså også folk, der bare skal have hunden trimmet. Min Jack Russel, for eksempel, er enormt nem at trimme og hvis ikke jeg selv gjorde det, så havde vi helt klart fundet en amatør der tog mindre end de 750+ smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#64   3. jun 2018 Ja måske ts kunne snakke med dem. Min pointe er at en tråd ikke nødvendigvis er der man får de svar man kan bruge. At spørge ud åbent online giver tusind svar. Som ivärksätter er det ikke det man rådes til. Og jeg ville derfor afsøge området og finde nogle jeg kan lide fagligt og snakke med dem privat

Og det kunne jo sagtens väre de er i denne tråd men ikke sikkert. Det ved kun ts

Hvis man vil starte noget op er man nødt til at tro på sin ide selv. Og gør man det så finder man også de rette at spørge

Jeg ville aldrig have arbejdet med en eneste kat hvis jeg havde fulgt de råd jeg fik da jeg begik samme 'fejl' og spurgte online om behov. I dag er det anderledes. Og den slags erfaring giver jeg til ts.

Om hun så skal gøre det hun vil her eller ej... Det ved andre bedre.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#66   3. jun 2018 Ts jeg tror også du har fat i noget. Prøv eventuelt at snakke nrf berit fra hunde salonen på livøvej i Viborg og hør hvad hun Tänker om din ide. Hun har stået der en gang

• #68   3. jun 2018 Men nu er Jack Russell også en enorm nem trimmerace.
    Der er også stor forskel på pelsen hos trimmeracer, udover metoden til at få hunden til at se ud, som den gør. Og fx JRT er angivelig nem i pelsen, hvorimod fx dværgschnauzer skulle være svær. Har jeg fået st vide (af dværgschnauzer-folk) smiley

• #69   3. jun 2018 Mit råd!
    Uddan dig, stå i lære hos en, der er dygtig, tag et iværksætterkursus og giv den gas.

• #70   3. jun 2018 Igen der er mange hundefrisører i dit område. Jeg kender naturligt flere af dem fra vores hundefrisør-fællesskab. Dagligt får de.hunde.i.d som "amatører" har skamferet o enten facon eller pels. Kunderne er ulykkelige og har ofte ikke betalt meget lavere pris. Berit er nok en af dem der ligger i den høje ende af priser. Det er ikke en hetz mod dig og at du påtænker at starte op. Der har vi alle været. Men en advarsel. Du skal,virkelig vide hvad du gør og kurser er en god idé. Jeg lærte selv at klippe til udstilling, da jeg var 15 år og har lært det af diverse opdrættere. Ligeså trim og har trimmet i 16 år.
    Det er noget nær helt umuligt at få en elevplads. Det skal være hos en uddannet og de færreste har råd til en elev. Det er nemlig ikke den vilde indkomst man har og det er svært at kunne betale en elevløn også. Vi er 4 hundefrisører hernede på Sydhavsøerne. Og jeg er som udgangspunkt den eneste der fuldtrimmer. Jeg har kunder fra langt det meste af sjælland, netop fordi ejerne gerne vil at deres hunde ligner racen. I øvrigt er vores trimmekurser i DTK velbesøgt af ganske almindelige hundeejere, som ikke skal udstille.
    Har du deltaget på racespecifikke trimmekurser med dine egne? Ellers ville jeg personligt gøre det nogle gange og så starte ud med de racer. Ja Russels er nok det mest simple at trimme og jeg tager fx 600 kr. Har i denne uge haft 2 til deres allerførste trim. Det kræver selvfølgelig en meget roligere hånd og tilvending til det hele.
    Har du trimmet andre hunde end dine egne? Jeg kan desværre ikke se billeder af dine. Måske har de knald nem pels og så bliver du negativt overrasket. Westier kan være et helvede, både mht pels men også på bordet. Du risikerer at stå 4 timer med en hund og få 500 kr for det. Det er sgu surt! Så derfor få øvet dine egne racer rigtig godt igennem først og blov kendt indenfor dem. Så kan du udvide repertoiret senere. Men at have trimmet dine 2 egne, er for mig et vagt grundlag at starte på.

• #71   3. jun 2018 Når jeg skriver stå i lære tænker jeg ikke en almindelig lønnet elevplads.
    Rigtig mange små fag indebærer at man uddanner sig med kurser og får praktisk indsigt ved at følge folk, der praktiserer.
    Det gør man uden løn.
    Det betyder en masse med netværk i den forbindelse.

• #72   3. jun 2018 Netop netværk er essentielt CH!

• #73   3. jun 2018 Undrer mig, at ingen umiddelbart har nævnt dette, forsikring. I forhold til, hvis en hund falder ned af trimmebordet og kommer til skade?

Dækker din ulykkesforsikring hvis du bliver bidt, mens du trimmer en fremmed hund, som ejer har betalt dig for at gøre?

• #74   3. jun 2018 Det er faktisk nævnt, Salla smiley

Havde det ikke været nævnt, havde jeg også haft det med. Det er drønvigtigt.

• #75   3. jun 2018 Salla jo det skrev jeg såmen i #10, men det er der blevet hoppet let og elegant over...

• #76   3. jun 2018 @Salla.
    Det gør hundens forsikring sjov nok.

En hund må ikke bide (medmindre det er en HG hund naturligvis). smiley

Falder den ned fra bordet, er det afhængigt af, om hunden har en sundhedsforsikring.

Men du har ret, er det i erhvervs øjemed, så er det jo omgåelse af reglerne. ;-D

• #77   3. jun 2018 Så har jeg ikke læst grundigt nok, sorry smiley

• #78   3. jun 2018 Jo der skal en erhvervsforsikring til. Det bliver knalddyrt hvis der sker noget. Ellers skal kunderne skrive under på at de selv hæfter ved evt skade. Hunden kan flytte sig hurtigt og man rammer. Den kan træde ud på kanten og flække en negl osv. Sådan en dyrlægebesøg dækker erhvervsforsikringen.

• #79   3. jun 2018 For mig ville det være vigtigere at det er en person med kendskab til min races trimmepels, end nødvendigvis uddannelsen - jeg har prøvet... bumbum, 3-4 trimmere? Og er nu på nr. 5 og hende har vi brugt i, vist halvandet år eller mere, og med trim hvert kvartal. Jeg giver 600,- pr. gang, uanset om det er fuld- eller mellemtrim. Beder til gud om at hun aldrig stopper smiley smiley
    - Har givet mellem 300-800kr for trim, og kvaliteten veksler. Nogle tror at de kan trimme alle racer, og det kan de ikke, nogle klipper noget af det (SKRIG!), nogle er bare ualmindeligt dårlig til at håndtere hundene osv.
    - Har været selvlærte og udlærte, en opdrætter af racen osv. - og jeg har kørt både kort og langt for det.

Så for mig, så vægter jeg det altså højere at trimmeren har kendskab til min races pels og hvordan den skal håndteres, og hvordan vedkommende håndterer min hund. Jeg aner faktisk ikke om hende jeg bruger nu er uddannet.

Jo det kan gå galt, og man skal dælme spørge om mange ting! Om trim er TRIM, og hvordan trimmer de fx ører og hoved etc. - jeg vil altså også gerne spørges hvordan min hund skal trimmes. Min hund er 'bare til husbehov' og jeg vil fx ikke ha' skørterne, vi går meget i skoven/stranden og hun skal derfor være trimmet derefter.

Mange lærer det i dag, at trimme selv, men der er også rigtig mange som leder efter en god trimmer.

Skulle jeg vælge en privat person som ikke 'fuldtids-trimmer', så ville jeg nok se på kendskabet til min race og se tidligere resultater, høre lidt om personens tilgang og erfaring - er det 100% selvlært eller fx trimmekursus?
    - For MIG ville prisen ikke være så afgørende, men jo det er den helt sikkert for nogen, og jeg tror også der er folk som ville benytte sig af en 'privat hundefrisør', for især trimmehunde kan det være svært at komme ind med rundt omkring. De tager tid og det er hårdt for kroppen.

Men jeg ville ikke give 500kr, for en der kun lige kan tilbyde trimning af andres hunde på 'forsøgsbasis', beklager smiley

Så tror ikke det kan svare sig, andet end måske enkelte bekendte fx med samme race som du selv har - og tilbyd det ok billigt og brug det til at oparbejde erfaring? Evt ta' trimmekurser også? Lær om pelsen osv. smiley

• #81   3. jun 2018 Ja, og så dør baby

• #84   3. jun 2018 Hvis man klipper en trimmepels, får man ikke trukket de døde stride hår (dækpelsen) ud så der kan komme ny strid pels. Derved tager ulden over og man får en vattet og blød pels, som ikke længere har den vejrbestandige effekt. Har hunden super strid pels (der er mægtig stor forskel på trimmepelse), så KAN man være heldig at rette op på en skåret/klippet pels men det kræver hyppig trim og fjernelse af underuld. En trimmepels er ikke bare lige....
    Denne cairn på billedet fik jeg til trim i den foregående uge. Tidligere trimmer havde helt sikkert trimmet, da jeg spurgte med det samme jeg så hunden. Prøv at se farve og strukturforskel på krop og ben...

profilbillede
  • #86   3. jun 2018 En klippet og en trimmet sort/sølv dværgschnauzer. Der er også cirka 10 års forskel på de to hunde, men den grå har været klippet hele livet næsten, og som følge har den mistet farven (fordi man næsten udelukkende kan se den grå underuld) og hvis man kigger på benene, kan man se, at de krøller som en puddelpels.
    Pelsen bliver altså fuldstændig ødelagt, den er ikke vandafvisende, den mister farve og struktur, og hunden bliver enormt fedtet at røre ved. Derudover bliver de også sværere at redde, fordi den blødere pels laver nogle trælse knuder...

Så det er altså ikke "bare lige" med de fleste trimmepelse.

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#87   3. jun 2018 Gør det ondt at blive trimmet? Min mand spørger. Jeg mener Nej for har set det og hunden står stille. Han er ikke helt overbevidst. Hvad siger i der har disse hunde?

• #88   3. jun 2018 Jeg tror ikke det gør emre ondt end en klipning, hunden lærer jo bare at acceptere det smiley

Nu ved jeg ikke om din datter er blevet klippet endnu, men min datter ville godt nok ikke klippes til at starte med, men lærte jo hurtigt det der sidde stille noget smiley

• #89   3. jun 2018 Jo trimning af ikke trimmemoden gør ondt og er dyreplageri. En herinde oplevede det i en dyrehandler, hvor en ungarbejder trimmer en westie. Den SKREG hjerteskærende

• #90   3. jun 2018 Man trimmer i bund og grund en død pels af. Den døde pels som fx en labrador smider på gulvet, den kan en trimmehund ikke selv fælde. Man plukker derfor den døde pels ud. Gør man det ikke tids nok, så kan hunden fælde minimalt. Det klør ofte når de er trimmemodne og langt langt de fleste hunde synes det er rart. Trimmer man i den levende pels, så gør det ondt. Derfor er det også uhyre vigtigt at hvide hvornår der skal trimmes.

• #92   3. jun 2018 Det, nogle hunde kan finde irriterende, er, at man jo "rykker" lidt i huden, når man står og trækker pelsen ren for døde pelsstrå. Det gør min fx, hun er pænt hys generelt med at man "nusser for meget" om hende, det er bare ikke hende, så at stå på bord i lang tid og blive hevet i er aldrig blevet hendes kop the.

• #93   3. jun 2018 Det er rigtigt a-s men det kan også være det at mange ejere ikke har lært deres hunde at de skal acceptere at være rimelig stille på et afgrænset område (bord). Det kan stresse rigtig mange hunde. Det er ikke selve trimningen der er slem.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#94   3. jun 2018 Af hvad jeg har prøvet så synes hundene enten det er rart eller er ligeglade, men der har pelsen også været trimmemoden og super nem af få af smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#95   3. jun 2018 Åh salla det var synd smiley

• #96   3. jun 2018 Ja meget smiley

• #97   3. jun 2018 Sofie jeg kan godt fortælle at det kan være et rent helvede ind imellem. Hunde som enten er dårligt opdraget eller behandlet skidt hos andre hundefrisører. Stressende/halsende hunde som pænt sagt hapser af frygt. Det kan nu ligeså vel være klippehunde. Det er ikke specielt for trimmeracerne. Men selve trimningen er ikke ubehagelig

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#99   3. jun 2018 God pointe det sidste der.

• #100   3. jun 2018 Du har ret Cille.
    Jeg er bestemt ikke den hurtigste, men kunderne er lykkelige for at hente en afslappet og glad hund. Det er nemlig levende væsener og viden om adfærd er enormt vigtig. Vi overskrider ofte hundenes grænser og er nødt til det. Hvordan takler vi det på bedste vis uden at hunden reagerer negativt. Det er ikke altid ligetil.

• #101   3. jun 2018 Jeg kender mange med JRT som gerne ville have trimmet deres hund af en der ikke er uddannet. Dog synes jeg at du skal undersøge om ikke der er kurser omkring dig. Prøv evt Dansk Terrier Klub som jævnligt har trimmekurser

• #102   4. jun 2018 Man skal være kritisk med uddannede hundefrisører med en trimmerace og endnu mere kritisk med en ikke-uddannet smiley Derudover så tænker jeg ikke at du egentlig kan gøre det specielt meget billigere end en uddannet hundefrisør. Jeg kom selv engang for skade at sige ja til at trimme en cairn terrier for 300 kr - det er nok 20 år siden. Det var første og sidste gang jeg trimmede for andre. Hunden havde ikke lært at stå på et trimmebord og den var tydeligvis ikke specielt glad for at blive soigneret. TS: den slags vil du også møde og det er ærlig talt surt tjente penge at stå med en arrig og usoigneret hund. Det endte med at blive en MEGET LAV timeløn fordi det tog en krig at få kræet til at føle sig nogenlunde OK med behandlingen.
    @Søren: Du skal da bare se at komme på et trimmekursus og lære at trimme Conor selv: en irer er som regel meget nem at trimme når det bare er hverdagstrim. Har Conor en god irerpels, så tager det max 3 timer at trimme ham helt i bund. Jeg gør som regel det at jeg trimmer hoved, front, nakke og skuldre den ene aften, krop og bagperron den anden aften og ben og hale den tredje aften. De eneste steder hvor man har behov for at klippe en irer er på 'udstyret', hårene i kanten rundt om 'prutteren' og mellem trædepuderne. Rigtig mange trimmere der er vant til at trimme andre racer klipper også 'spejlet' (måsen smiley ), maven, benene, ørene og sågar endda hovedet. Så inden du aflevere ham til en trimmer - uanset uddannelse - så sørg nu for at de ikke klipper ham i pelsen andre steder end de tre nævnte (tro dem evt. med en langsom og smertefuld død hvis han er klippet andre steder smiley ). En irer der er klippet bliver altså virkelig kikset at se på og det kombinerede kokosmåtte/slidt teddybjørne-look forsvinder og den får en fesen lysgullig farve.

• #103   7. jun 2018 Jeg trimmer kun mine egne hunde nu ( Irske Ulvehunde ) og det er et kæmpearbejde smiley men jeg brugte sidste år en allerhelvedes meget tid på at rette op på en cocker blanding , som i 5 år har været bedøvet hos en dyrlæge og maskinklippet ned 3 x pr år . Han var dødlig ræd for kam og saks og kunne BESTEMT IKKE stå på et bord ... Han lignede et persisk bjergfår ( og var lige så vild ) men med masser af tålmodighed og masser af ROS og godbidder lærte han at stå på bordet , at blive børstet , klippet ( både med saks som med maskine ) at få klippet kløer og ordnet ører ...Min timeløn HA HA smiley har vel været ca 5 kr men det var det nu værd ved at kunne se forskellen fra gang til gang

• #104   7. jun 2018

profilbillede
Kommentér på:
Tage penge for trim af andres hunde

Annonce