{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.188 visninger | Oprettet:

Hvad folk ikke gør, for at sælge blandinger.. {{forumTopicSubject}}

Nogle gange når man til et punkt, hvor man tænker "nu kan jeg bare ikke blive overrasket mere". Og så bliver man det alligevel. Jeg har lige set en salgsannonce med "Jackmops" hvalpe, en ny race fra England, og den er lavet for at komme væk fra de flade snuder. Ja okay, det kunne jo næsten lyde fornuftigt.
Jeg ved ikke, om det er tilladt at ligge et billede op her, men nu prøver jeg. DET MINDER JO PÅ INGEN MÅDER OM EN MOPS smiley Jeg bliver så træt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad folk ikke gør, for at sælge blandinger..
  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 747
    #3   9. jun 2018 Hvis det der billede er af moderen, så er det ved gud nogle meget meget specielle hvalpe.

For den der hund er altså "med pistol".

• #4   9. jun 2018 Gud Dorthe H, det har du da helt ret i

• #5   9. jun 2018 Jeg var lige for hurtig (eller morgentræt). Det her er moren. Men det er ikke fordi der kom meget mere mops ind over. Kan slet ikke finde noget ved hende, som minder om.

profilbillede
  • #6   9. jun 2018 det kan jeg godt..

bla måden øjnene sidder på

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #7   9. jun 2018 Ja moren ligner mops mix

Jeg forstår ikke altid alle de emner med forargelse over mix. Jeg har haft to fantastiske mix. Hg var besvimet hvis de hørte racerne... Men de var altså fantastiske.

Det eneste jeg undrer mig over er når folk betaler mere end 2000 for mix

• #8   9. jun 2018 Lens mix kan også være helt fint... Emma er jo også en blanding. Men hvorfor forsøge at gøre hundene til noget de ikke er? De er jo ikke en ny race, som kommer fra England. Det er bare for at komme af med dem. Og så til 5000 kr stykket.

• #9   9. jun 2018 Udbud og efterspørgsel. Så længe der er købere er der også sælgere

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#10   9. jun 2018 Det er godt nok dyrt... Enig ts.

• #11   9. jun 2018 Synes bare at det er så ærgerligt, at køb af hunde foregår på så uoplyst et grundlag. Og det kan gælde både mix og renracede.
    Jeg ville have 1000× mere respekt for en sælger, hvis de skrev, at de har en fantastisk tæve af x og x race, som er sådan og sådan mentalt, og hun skal have hvalpe med nabohunden, som er sådan og sådan, osv., frem for at sidde og opdigte en masse historier. Det er så useriøst. Og især blandingerne ender som kastebolde. Moren i det her tilfælde, har haft SEKS hjem.

• #13   9. jun 2018 Hvad med en gang Aussiedoodle?

• #16   9. jun 2018 Jeg burde nok ikke have købt Gaddafi, men en eller anden lille tæve og så lave hvalpe af en eller fancy race. Det kunne have spædet godt til efterlønnen.

• #17   9. jun 2018 Ak, Anni, det er da bare en god gang reklame, når Gaddafi er gammel nok, så kan der være tæveejere af fancy racer, der gerne betaler for en parring. Gode penge ned i foret til dig, og ingen økonomisk risiko.

• #19   9. jun 2018 Ja, der er også mange, der synes, at mine hunde er lækre, men for store. Der er måske en fremtid i blandinger med et eller andet småt og nuttet.

• #20   9. jun 2018 Isabelle - Eurador lyder bedst, synes faktisk, at det er et godt navn.

Lene - du kommer bare med en af dine tæver om et halvt års tid og får parret med Gaddafi, så bliver hvalpene noget mindre. Og hvis du beholder en af dem og parer den med en mindre, så er du ved at være der.

I er selvfølgelig begge to velkommen hos Gaddafi smiley

• #21   9. jun 2018 Ja, hvorfor ikke ? Gaddafi er jo voldsomt charmerende, så det bliver hvalpene nok også, og hvem kan ønske mere ?

• #23   9. jun 2018 Isabelle du har da tre gode avlstæver. At de er lidt gamle eller har lidt skavanker betyder ikke noget.
    Du er vel klar over, at de kun får det bedste med fra både mor og far.
    Hvis du skal have hjælp til at komme i gang, så kan jeg anbefale et par store kenneler, hvor du kan lære hvordan man gør. smiley

• #24   9. jun 2018 #22 … Isabelle … du har da Fie ?
    Og jeg sagde jo til dig , du skulle have beholdt én af Fie's hvalpe … men du ville jo ikke høre … smiley

• #25   9. jun 2018 Det er de mærkeligste argumenter for at lave blandinger
    For at give den mere snude?
    Det giver vel jack'en mindre snude egentlig?
    Ja jeg forstår det ikke

• #27   9. jun 2018 En katteopdrætter mener seriøst, at hun er med til at lave en ny race, når hun parrer Aussie og Puddel. Hvalpene falder SÅ forskelligt ud, at der kommer vist til at gå mange år.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#28   9. jun 2018 Men de fleste racer stammer jo fra mix. Og ved nogle racerene kunne det väre en fordel at parre ud igen i dkk regi og med godkendelse synes jeg

Når folk spørger ind til ds plejer jeg at spørge dem hvad en ds er. Der er forskel på en hund der er fra de gamle linjer og kan hyrde fx og så et mix der er indmønstret. Mange har derfor ikke mødt ds selvom de har mødt en med dkk tavle. Det er spøjst egentlig. Der er meget få rene som kan spores tilbage. Resten er mix og mix af mix eller mix af arbejdslinjer og mix.... Så det er ikke let at svare på smiley

Men der er en ønske profil som det kunne kläde flere af dem med mix og mix af mix og mix af arbejdslinjer og mix at tage prøve i før avl...

Arbejdslinjer er dem der har en tavle der går tilbage til lang grønkål men er den god nok... Registrede man som i dag i 1700 tallet fx... Näppe. Fälles er at de kan arbejde med husdyr. Mere korrekt er at kalde dem de oprindelige linjer.

Gentesten er ventet med spänding smiley

Den ene täve aslan parrede her var mix af Japansk spids. Den anden de gamle linjer som ham. Der er forskel på de to kuld men det er dkk gode til at oplyse om... Nå nej.. Det er de ikke... Jeg synes det er Svärt med x register hunde men så gerne flere racer gøre lidt der hen af

• #29   9. jun 2018 Jeg kam godt lide at hundene koster penge.

En hund ska i mine øjne ikke bare være noget man lige tager med hjem, fordi den ser sød ud.

Vi gav i øvrigt 5000 kr., for en Labrador/Bernhard/Broholmer blanding. Det var en skøn hund. smiley

I dag vil jeg ikke købe en blanding, men det er mere grundet sygdomme som jeg ikke gider bøvle med. Når man køber stamtavle hund, så ved man i der mindste hvad de er tjekket for.

Men jeg bliver aldrig, hysterisk omkring blandinger. Den der forargelse forstår jeg ikke.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#31   9. jun 2018 Jeg fatter heller ikke de priser... Men det må folk jo selv om egentlig

• #32   9. jun 2018 #30 … Formålet er vel for mange at de vil have en hund ?
    Behøver man altid købe en hund til et bestemt formål ?

Jeg har aldrig haft ønske om at avle … vinde præmier på udstillinger … vinde nogen som helst konkurrencer … osv.

Og det er uanset om jeg har købt hvalpe med Stamtavle eller blandinger. … smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #33   9. jun 2018 De har da samme formål som mange andre racer. Ingen ting ud over at være familie hunde. Det er der da ikke noget forkert i. Hvad folk kalder dem er jeg da ligeglad med.

Jeg mødte en af de dyre blandinger. Damen var glad og hunden frisk. Kan det så ikke være ligegyldigt,om at jeg mener,der er givet en alt for høj pris.

• #34   9. jun 2018 Tjaa... Jeg ved næsten ikke hvad der er mest åndsvagt. At avle Mops eller mops-kryds med noget andet.

• #39   9. jun 2018 En af Heras venner er en "labradoodle". Ejerne til denne hund havde nogle ret konkrete forventninger til denne hund, som så ikke er helt er blevet indfriet. De ville have en sort hund som ikke fæller og som har en nem pels. Hunden har mange hvide hår på ryggen (som ejer synes er grimt), den fæller (selv om den nærmest er ruhåret) og den er nød til at blive klippet ofte, da pelsen ellers er umulig at holde, og i øvrigt rigtig grim.

Jeg forstår ikke at man vælger en blanding, når man har helt konkrete forventninger. Hunden er iøvrigt enormt skøn.

• #41   9. jun 2018 Jeg passede en højløbsk bretontæve, naboens chihuahua var meget interesseret. Men vi lavede ikke kuldet, da jeg ikke kunne bestemme mig til om det skulle være Chiton'er eller Brehuahua'er smiley smiley

• #44   9. jun 2018 En af mine venner havde en Skotsk Ping Puddel smiley

• #45   9. jun 2018 Der findes sørme mange racer jeg aldrig har hørt om smiley har også lige set en havaton til salg smiley Måske skulle vi blande Emma som er japansk spids/fox terrier med en whippet? Er der nogen der har nogen gode navne?

• #46   9. jun 2018 #41 du skal da lave Chiton'er!

• #48   9. jun 2018 #47 hahah ej ja. Det kan måske både øge salget af Twix og af de kommende hvalpe? smiley men jeg tror nu bare at jeg bliver sagsøgt..

• #54   9. jun 2018 Er Chico mon en terfer eller en schævueren?

• #56   11. jun 2018 Tja, der bliver lavet meget mærkeligt.

Lige nu kan folk købe en KanHolm i Sverige (Kangal/Broholmer).

Sjovt nok, gad jeg nu godt at se den når den er udvokset. smiley

Det er dæleme et underligt mix.

• #57   11. jun 2018 Har også lige set en annonce på FB med en fransk gravhund smiley

• #58   11. jun 2018 #57 det har jeg også. Har også kommenteret på den. Kan ikke lade være smiley

• #59   11. jun 2018 Det har jeg også smiley Til at starte med tænkte jeg om det var en eller anden race ala gravhunden som jeg ikke havde hørt om, men da jeg så forældrene var jeg flad af grin

• #60   11. jun 2018 #59 i tilfælde af, at vi har kommenteret på det samme opslag, så er det mig der er hende den negative, som siger at det altså ikke er en race der findes men en blandingshund smiley åndssvagt salgstrick. Og så skriver hun, at hvalpene ikke har nogle vejrtrækningsproblemer - jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener altså ikke at man kan slå det fast, når hvalpene er et par uger gamle..

• #61   11. jun 2018 Så har hun opslaget i flere grupper smiley Jeg har fået at vide at jeg kan da være lige glad med hvad hun kalder dem smiley

• #62   11. jun 2018 Hun har slet ikke gidet at svare på min kommentar smiley har hun også indrømmet at det er et ups-kuld på "dit" opslag?

• #63   11. jun 2018 Nix, blot at hun har både mor og far...

• #64   11. jun 2018 Tager det ned om et par minutter, så der ikke er nogen der bliver utilfredse. Men det er jo dejligt smart at give sine ups'ere et godt navn, så de kan blive solgt smiley

profilbillede
  • #65   11. jun 2018 ja det overrasker ikke, men det er da det samme kuld vi har set smiley

• #66   11. jun 2018 Det er heldigvis ikke normalt at se franske gravhunde (endnu, lol) smiley

• #67   11. jun 2018 Ja heldigvis... kan lige se det for mig.. En lavbenet hund med lang ryg og en flad næse smiley

• #69   11. jun 2018 #68 speagle lyder altså som en eller anden sygdom... smiley

Kommentér på:
Hvad folk ikke gør, for at sælge blandinger..

Annonce