4.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Mindesten til hund Mindesten til hund

For nylig måtte jeg sige farvel til Bobo og ligesom så mange andre valgte jeg at kremere ham og få ham med hjem i en urne.

Jeg stod ved dyrlægen og skulle pludselig tage stilling til en hel masse vedrørende urner osv. Selvom jeg godt vidste, at jeg ville have ham med hjem igen, havde jeg ikke helt tænkt over hvordan urnen skulle se ud, så jeg valgte bare en ganske almindelig hvid en uden gravering. Det har jeg lidt fortrudt, for jeg ville faktisk gerne have hans navn eller en sød tekst på den.

Det kan jeg selvfølgelig ikke få nu, så jeg har prøvet at finde en anden måde at gøre det mere personligt på. Det er ikke helt lykkedes mig. Det tætteste jeg er kommet på er en mindesten, men det ser ud til, at det oftest er beregnet til et gravsten og det tror jeg bare bliver lidt stort at have stående i soveværelset smiley
Desuden har de tit fået en standard tekst graveret og jeg vil egentligt gerne selv bestemme teksten - så vanskelig er jeg smiley

Så jeg kunne godt bruge lidt inspiration til hvad I andre har gjort?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindesten til hund
  • #1   9. jun 2018 Har lidt samme problematik, inde ved dyrlægen fik hun sagt at den hvide urne kun kunne få sort skrift - hvad der reelt stod, fandt vi ud af bagefter, er at den sorte skrift kun kan bruges til den hvide urne (siger sig selv - sort skrift på sort urne er dumt).
    - Og det er jeg så ked af, for jeg ville rigtig gerne have haft guld skrift. Og to poter.

Men min tanke er at finde nogle klistermærker, fx to poter etc. i guld - måske jeg forsigtigt kan 'skrabe' navnet af, ellers tænker jeg det måske kan dækkes på anden vis.

Det er i hvert fald min tanke, for at få urnen dekoreret som jeg gerne ville smiley

Sådan ser Luckys urne ud - synes skriften er lidt fesen som det er nu.

profilbillede
  • #3   9. jun 2018 Man kan få lavet et smykke med noget af asken i smiley Det kunne være en mulighed?

• #5   9. jun 2018 Smykkerne blev også nævnt ved dyrlægen og det er jeg ikke rigtig interesseret i smiley

Træls med urnen, Rollo. Håber du finder en løsning.

• #7   9. jun 2018 Her er Kaido og Lotus

profilbillede
  • #8   9. jun 2018 Vi valgte at få et lille askesmykke som vi lagde ned i en lille figur - en mopsefigur med vinger.

Og så ville vi faktisk ikke have resten af asken - men da vi så fik tanken om, at asken bare røg ud, så fik vi resten af asken hjem i sådan en træurne. Meningen var at asken skulle spredes, men det kunne vi heller ikke. Så nu har vi den ikke så kønne træurne med aske stående i kassen, vi fik den i. Den kan vi stadig ikke rigtigt skille os af med.

• #9   9. jun 2018 Jeg fik et askesmykke og det bruger jeg altså ikke som smykke smiley Det ligger ved Frejas billede sammen med hendes halsbånd, præcis som en slags mindesten. Ligner vist det samme som Mettes.

profilbillede
  • #10   9. jun 2018 Isabelle; Ift urnens indhold, er det vel meget passende smiley Men først nu jeg tænker over det - der blev bare rykket bøger så der var plads til Gammelfar! smiley

• #11   10. jun 2018 Jeg valgte en helt almindelig hvid urne, som pt står i stuen med hans halsbånd om. Men planen er at få lavet sådan en keramik urne der kan stå i haven. Min sidste hunds urne er begravet ved vores sommerhus, men det er til salg nu og jeg ønsker ikke at "efterlade" en hund igen. Denne her kan jeg tage med mig, når jeg flytter en gang.

Figuren oven på laves efter et billed af ens hund.

profilbillede
  • #12   10. jun 2018 Det er så fint hvad I allesammen har fået lavet smiley Det er jo altid en trist begivenhed, men det er rart at kunne mindes dem på de her måder smiley

Jeg er som sagt selv ude i noget med en lille sten som f.eks. denne her:

profilbillede
  • #13   10. jun 2018 Eller denne her:

profilbillede
  • #14   10. jun 2018 Men det er lidt svært at finde steder, der sælger nogle, hvor jeg selv kan bestemme teksten. Mon det er en stenhugger, man skal til?

Er der nogle, der har fået lavet sådan nogle sten eller købt dem? Og hvor gjorde I det i så fald?

• #15   10. jun 2018 Min veninde havde heller ikke fået skrevet på urnen.
    Vi endte med at tage et flot silke bånd , og så sætte hundens navneskilt fra halsbåndet på, det blev så fint.

• #16   10. jun 2018 Det kunne også være rigtig fint, Trine smiley

Jeg fandt nogle her https://cotonshoppen.dk/hundegravsten-466/hundegravsten-eller-kattegravsten-inkl-hundetegn-p9998#product-description

Så det vil jeg lige prøve at kigge lidt på. Synes de er ret fine!

• #18   15. aug 2018 Har du fundet noget, Therese?

Umiddelbart kommer der en del op hvis man søger sten gravering på google. Måske det kunne give noget?

• #20   15. aug 2018 Ja, jeg tænkte nok det var hende smiley

Tinna - jeg har ikke fundet noget endnu. Jeg leger lidt med tanken om selv at lave noget med hans navn, fødsels,- og dødsdag, en sidste hilsen og så en fin dekoration.

Kommentér på:
Mindesten til hund

Annonce