{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  International "Tag hunden med på job"-dag?
  • #2   12. jun 2018 Tjaaah, jeg indrømmer, at kun én af mine ville egne sig til det smiley

  • #4   12. jun 2018 Har aldrig hørt om dagen, men har mine med på skift smiley de elsker at ligge og følge livet på plejecentret, og jeg kan sagtens sidde og nusse dem i pelsen med fødderne mens jeg arbejder ved PC'en.

  • #5   12. jun 2018 Sikke et cirkus med aslan hahahha nej tak siger ejeren

  • #6   12. jun 2018 Jeg har jævnligt haft en hund med på arbejde, og det var da hyggeligt. Jeg gjorde det mest i forbindelse med, at jeg skulle have en hund med til dyrlægen, og det var da guld værd at kunne gøre det.

    Men jeg kan nu godt se, at der må være mange arbejdspladser, hvor det ikke ville kunne lade sig gøre. Og der er jo også en vis forskel på, om én medarbejder har hund med, eller mange pludselig kommer anstiende med hund.

    Og der er mange ting at tage hensyn til, f.eks. kan der være en kollega med allergi, eller en, der enten er bange for hunde eller bare ikke bryder sig om dem.


  • #7   12. jun 2018 Dorit er af og til med i ferieperioder, og hun eeeeeeeelsker det! Det fedeste er når hun kan fræse hen over glasgangen (som er i 2. sals højde). Og så tøffer hun bare rundt og snakker med alle (og gør af dem, hvis hun ikke får mad eller nus) smiley

    Og så er hun vild med at køre elevator, hvilket er ret praktisk, når hun nu ikke er så begejstret for trapper.

    Vi har i øvrigt hunde totalt forbudt på kommunen, men det gælder selvsagt ikke Dorit smiley


  • #8   12. jun 2018 Det er godt nok ikke noget jeg nogensinde har hørt om. På min arbejdsplads er det totalt forbudt og en lægemiddelvirksomhed er da heller ikke det smarteste sted at medbringe vovse. Det er kun når jeg arbejder hjemmefra at jeg har hundene med på arbejde smiley

  • #9   12. jun 2018 Jeg har aldrig hørt om det, men kunne godt forestille mig, at det kunne ende i kaos, selvom det ville være hyggeligt.

    Jeg har indimellem Atlas med på studiet. Er det forelæsning, så ligger han ved siden af mig og slapper af, men laver vi gruppearbejde, får han lov til at rende rundt i grupperummet.


  • #10   12. jun 2018 Har aldrig hørt om det, og ved ærlig talt ikke om jeg synes det er en god ide...

    Coco er selv færdiguddannet cand.kontor.hund, og var meget ofte med på kontoret, da jeg arbejdede på universitetet. Hun elskede at tøffe rundt på gange og gå ind og hilse på hos folk, det var dog ikke alle kontorer, hun var lige velkomne på, og da jeg en dag ud af øjenkrogen så at en studentermedhjælper stod og flagrede med sit ben foran hende (han sparkede ikke, meeeeeeen) fordi hun var gået hen til ham (og han åbenbart var bange for hunde, hvilket han ikke havde sagt, men han ville så heller ikke indrømme det senere...), så holdt jeg op med at have hende med så ofte, og hvis jeg havde var hun bundet til bordet. Da han holdte, kom hun med igen et par gange, men der var kun kort tid, så holdte jeg jo selv, da jeg blev færdig.

    Jeg har hende ikke med på gym, der er RIGELIGT med forstyrrelser for de arme teenagere i forvejen smiley


  • #11   12. jun 2018 Har aldrig hørt om det, men det lyder hyggeligt smiley
    Har selv haft hund med på job et par gange, men det er mega upraktisk, så det er ikke noget jeg vil gøre alt for tit smiley


  • #14   12. jun 2018 Alfred er med i butikken, næsten hver lørdag. smiley Her er vi i gang med at pynte vindue.

    profilbillede
  • #16   12. jun 2018 He he, tror hurtigt Pepsi ville kunne sætte gang i lægepanikken smiley Er ikke sikker på hverken patienter eller chefer synes, det ville være en god idé smiley

  • #17   12. jun 2018 Lulu har været med min bedre halvdel på job én gang grundet blodøre, og det var mere end rigeligt. Hun egner sig overhovedet ikke til det, og kl 12 skrev han i desperation, om jeg ikke kunne afspadsere og tage over smiley

    Myrna tror jeg til gengæld godt kunne klare det. Der er fuld knald på de første 10 minutter, men når hun så har hilst og finder ud af, at der ikke skal ske noget spændende, så lægger hun sig bare.


  • #18   13. jun 2018 Jeg har vist hende frem en gang hvor hun fik en arbejdsdag på kontoret men har en kollega der er rædselsslagen for hunde og Ziva er.. lidt entusiastisk så hvis man er bange kan hun godt ses som vild og farlig. Desuden kommer der kunder hele dagen i receptionen som jeg ikke ved om de er bange for hende.

    Hun er jævnligt med manden på arbejde hvis han skal noget efter job og ikke har tid til at køre hjem og hente hende. Hun er utrolig dygtig til det og har trænet de fleste af de faste vognmænd i at kaste godbidder ned til hende og lege sammen mens de alligevel venter på kaffemaskinen får fyldt deres kop.

    Jeg ville elske at have et arbejde hvor jeg kunne have hende med. smiley


  • #19   13. jun 2018 # 14
    Er det papirhuset du og Alfred arbejder i ? smiley

    Cosmo var lige så ked af lugten ved dyrlægen, som mange andre hunde, så det var meget sjældent han var med smiley


  • #20   13. jun 2018 #19 Ja det er Papirhuset i Aalborg. smiley

  • #21   13. jun 2018 Nej det har jeg ikke hørt om, men har nu alligevel ofte hundene med på klinikken. Især Enya og/eller My. smiley

  • #22   13. jun 2018 smiley synes nok keg genkendte det, han er smuk den alfred.

  • #23   13. jun 2018 Vi har nu to kontorhunde, som kommer næsten hver dag. Og jeg har også haft Louie med flere gange - både nuværende og tidligere arbejde. Han sælger også jævnligt billetter i en svømmehal smiley

  • #24   13. jun 2018 Her er der hundeforbud, så Svende har ikke været med smiley Ved nu heller ikke, om resten af kontoret ville synes, at det var en fest med en MEGET glad corgi med massere af lyd smiley

  • #25   13. jun 2018 Jeg synes det er OK hvis muligheden er der - hvor jeg jobber kan det ikke lade sig gøre, og under alle omstændigheder ville Czhaplin ikke egne sig til det.
    En kollega medbragte sin hund en dag, til stor glæde for en del af patienterne - men da majoriteten af lægerne er muslimer, var det ikke velset (de var enormt bange for hunden - en halvsløv, brun labrador, og turde ikke være i rum med den), så det gik naturligvis ikke. Hun har den dog en sjælden gang med til aftenvagterne, og hold op, sådan en hund har en fantastisk indvirkning på patienterne smiley


  • #26   13. jun 2018 Der hvor jeg var inviteret over i går - hvor de også ville holde den åbenbart helt velkendte "tag hunden med på job"-dag (eller noget), der havde de et stort område med glasvægge, som var inddelt i "celler", så hver hund kunne have sit eget aflukke, og det var fyldt hver dag. Så kom hundene ikke i kontakt med eventuelle kolleger, der enten var bange eller allergiske.

    For mig ville det ikke give mening, at have min hund med, hvis den ikke kunne være hos mig, men de havde en del svenske ansatte, og deroppe må en hund jo ikke være alene i mere end 6 timer om dagen, så for dem, var det en genial løsning. Synes også det er et fint tilbud, til de hunde, der er ok med det smiley


  • #27   13. jun 2018 Jeg ved ikke .. der er jo hunde, der er enormt usikker på fremmede, som ville have langt bedre af at ligge trygt og godt i deres eget hjem i 7 - 8 timer om dagen, fremfor at skulle tage stilling til mennesker og "larm" der jo er på de fleste arbejdspladser.
    Jeg synes det er en totalt tåbelig lov og kan kun være glad for, at jeg ikke lige her er svensker smiley


  • #28   13. jun 2018 Jamen jeg er helt enig.
    Der er kun én af mine, der ville foretrække at være med på arbejde blandt fremmede hunde og mennesker - de to andre ville ubetinget foretrække roen og freden derhjemme smiley
    Men tænke hvis den lov kom herhjemme? Giiiiisssssp vi var mange, der ville få et serisøt problem!!



  • #29   13. jun 2018 Med mine to ville det faktisk ikke være særlig fedt. De ville begge to elske at rende rundt på gangene og ind på kontorene og hilse på alle mine kollegaer. MEN de ville være megatrætte når vi kørte hjem. Og hvor fedt er det lige at forsøge at træne med to trætte hunde smiley De ville være nødt til at være bundne eller i bur ellers ville det blive megabesværligt og der ville skulle stå skilte mange steder med 'luk døren så hundene ikke løber ud'. For slet ikke at tale om at jeg har kontor lige ved siden af kantinen med kun 1 dør imellem smiley Jo, joooo det kunne da nok være hyggeligt smiley

  • #30   13. jun 2018 Jeg oplevede faktisk at det overhovedet ikke påvirkede Coco ift træthed, da hun først var vant til det, i den periode hvor jeg havde hende med fast.

    Men jeg begyndte så faktisk at se, i samme periode, at hun ikke altid gad med. Når jeg stod og sku afsted og spurgte om hun sku med, så rejste hun sig ikke smiley
    Nå men godt så! Så ses vi!


Kommentér på:
International "Tag hunden med på job"-dag?

Annonce