{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Kan hunden hyle når den bliver forskrækket? {{forumTopicSubject}}

Viktor blev for halvanden uge bidt af en anden hund - den satte sig ud af det blå i hans bagdel, da han passerede den. Viktor kom i røntgen osv - der var heldigvis ikke hul, indre blødninger eller andet.
Han har dog haft rigtig ondt i omkring 1 uge efter.
Nu er han ved at have det godt igen - kan løftes, nusses og vil gerne hoppe op og ned af møbler, selvom vi prøver at undgå det.

Men det sidste døgns tid, imens min kæreste og jeg passer ham, er det sket et par gange at han pludselig hyler når vi rører/rammer ham. Tænkte det måtte gøre ondt, men her til morgen ramte jeg KUN med min dyne, da jeg stod op. Han hylede op, men det kan da næppe have gjort ondt.

Så jeg tænkte på, om han kan hyle op fordi han bliver forskrækket og at han efter biddet forbinder chokket med smerte?

Kommentarer på:  Kan hunden hyle når den bliver forskrækket?
  • #1   14. jun 2018 Ja det kan sagtens være tegn på forskrækkelse.
    Nogle hunde er typen der hellere hyler op en gang for meget uden grund end en gang for lidt.

• #2   14. jun 2018 Det kunne nemlig sagtens ligne Viktor hellere at hyle en gang for meget end for lidt. Den ene af gangene skete det da han lå og sov i sofaen, hvor min kæreste ville nusse ham. Det plejer man sagtens at kunne, men her hylede han op

• #3   14. jun 2018 Jeg tænker også at han reagerer som han gør, for at beskytte sin bagdel. Den er jo enormt øm og så har han sikkert (som du selv siger) fået sig en KÆMPE forskrækkelse.

Jeg ville sørge for at give ham fred deromme, indtil smerterne er væk, så han ikke skal gå og sige fra med hylen - det kan hurtigt udvikle sig til mere. Mon ikke at reaktionen forsvinder derefter.
    God bedring med ham

• #4   14. jun 2018 Fella - grunden til jeg ikke tror det er smerte længere er, at vi sagtens kan løfte ham og støtte ham på bagdelen (bliver vi nødt til for at bære ham ned af mange trapper) og nusse ham der. Han strækker sig, ligger på forskellige måder som normalt og vil også gerne lege lidt. Vi gør selvfølgelig alt forsigtigt. Er ikke engang sikker på det er bagdelen vi rammer, når han hyler

Og tak

• #5   14. jun 2018 Vil anbefale en tur til kiropraktor, bare for en sikkerheds skyld

Det KAN jo være, at der er noget som sidder og klemmer - det kan dyrlægen ikke mærke.

• #6   14. jun 2018 Jeg vil også anbefale en tur til kiropraktor eller massør bare for en sikkerheds skyld

• #7   14. jun 2018 Jep- mini skriger op når hun bliver forskrækket.

• #8   14. jun 2018 jeg har hørt en gang. fra en mand. at hans ven. have en jagt hund den ramt kofanger på det bagst af en bil. lige siden har hunden aldrig gået været i nærheden af en bil. os forstålig nok men en hund glemmer aldrig hvad der er sket og hunden er sund og rask og bliv kørt til dyrlægen på stedet og blev undersøg fra hoved og røv der var intet og se udover nu er hunden bangen for biler

• #9   14. jun 2018 Lucky skriger som om man tæsker ham, når det skal ske noget han ikke bryder sig om, sådan lidt forsvarsmekanisme. F.eks. Når der skal klippes negle eller sidste gang da dyrlægen skulle stikke ham.. I begge tilfælde begyndte han Inden de overhovedet rørte ham med nål eller negleklipper. Så ja nogle hunde hyler op uden det faktisk gør ondt..

• #10   14. jun 2018 Hvis han bliver ved, vil jeg foreslå kiropraktor for mine forældre når de kommer hjem lørdag.

• #11   14. jun 2018 Hvad kan en kiropraktor gøre ved et bidsår der er ømt?

• #12   14. jun 2018 Jeg læser det som om der netop ikke er gået hul?

• #13   14. jun 2018 Min vov havde en meget høj smertetærskel normalt.

Pga. allergi fik hun indimellem nogle voldsomme øreinfektioner som var meget smertefulde. Derfor lod hun kun mig og nogle få andre, hun stolede på, komme til sine ører.

Hvis andre kom i nærheden af hendes ører hylede hun op, inden de overhovedet nåede at røre, for at fortælle dem, at det var en no go - av av - zone.

Det var ikke fordi det gjorde ondt på det tidspunkt hun hylede op, men hun hylede op, fordi det potentielt kunne komme til at gøre ondt, altså forebyggende ...

• #14   14. jun 2018 Nej der var ikke hul - så det har bare været meget ømt.

Det kan godt være han hyler 'forebyggende' - det giver jo godt mening at gøre det. Synes bare situationerne han har gjort det i, har været uventede for ham. Og så kan han jo ikke hyle forebyggende, når ikke han er forberedt på berøring.

Skal lige siges de uventede berøringer ikke sker med vilje

• #15   14. jun 2018 Pavlov is always on your shoulder

Kommentér på:
Kan hunden hyle når den bliver forskrækket?