{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smerter ved HD ?
  • #1   21. feb 2007 Evt. bare et super link hvor man kan læse sig til lidt viden.
    er pt igennem det ene irrelevante link efter det andet fra min søgen på google. Hmm.

• #2   21. feb 2007 (link fjernet)

• #3   21. feb 2007 nogle har ingen smerter ellr symptomer - andre har problemer med at rejse sig, sprcielt efter hvil, efter aktivitet. Andre halter eller laver et hop med bagenden - leder lige efter et godt link

• #4   21. feb 2007 Prøv evt at søge på hofteledsdysplasi. Det kan give mere relevante resultater end hoftedyspladi..

• #5   21. feb 2007 Tak skal i ha allesammen.

Problemer med at rejse sig , går måske også den anden vej ikk? Altså problemer med at lægge sig ned ?

• #6   21. feb 2007 Julie, Det kan de godt. Men som andre også skriver, så er symptomerne meget forskellige. Lige fra ingen til at hunden skal rejses op efter at have ligget i længere til. Bagkroppen kan også slingre når hunden går.

• #7   21. feb 2007 Tak Belinda. Hunden er konstateret med HD for omkring 4-5 år siden , men er først nu han begynder at døje med smerter. Ville bare lige læse om det men en tur til doktor dyr slipper vi nok ikke for :-(((

• #8   21. feb 2007 Ok, det lyder øv..

Men der findes jo masser af gode tilskud, der kan hjælpe på det. Guld indlagt i hofterne kunne måske også være en idé?

• #9   21. feb 2007 Min gamle Rootweiler opdagede jeg det ved når han feks havde lagt og sovet lidt og sku rejse sig, så lignede han næsten en gammel mand og klagede sig lidt... da det havde stået på i 14 dage hev jeg ham omgående til dyrlæge og fik ham fotograferet.. Det viste sig desværre det var så galt at han måtte aflives.. i en alder a 11 mdr.. . . . Du kan også tit se det på måden de går på. en hund med HD har tendenser til at "vrikke" meget.. de løber til tider med begge bagben samlet.. der er flere forskellige små ting...

• #10   21. feb 2007 Julie: får han Glukasamin(staves??) det er godt til at smøre leddene - kender også hunde der har haft god gavn af at få hokamix

• #11   21. feb 2007 Er rigtig øv. For anfald af smerter har han ihvertfald. Er SLET ikke den samme hund som for blot en uge siden.. Er kærestens herligste rottweiler på syv , så vil printe alt hvad jeg finder om det og tage med til ham (incl. operation guld). Tusind tak.

• #12   21. feb 2007 Johnny - Lyder meget like this.. Han er gået fra at være den friskeste livlige røvbarnlige og fjollede voksne hund man kan tænke sig til - til at være en meeeget gammel hund der ikke vil snakke og af og til når han laver en bestemt bevægelse udstøder et smertefuldt hyl.

Susanne - Jeg MENER han får Glucasamin/STAVES?? .. Han får ihvertfald et tilskud til netop det i hans foder.

• #13   21. feb 2007 UF da...

sidder her og får helt ondt i maven. Jeg har selv en 19 mdr gammel pragtfuld flatcoated, som for 4 mdr. siden fik konstateret c og d hofte... altså d samlet. Hun har aldrig vist tegne på halthed men nu synes jeg hun bliver stivbenet og vrikker meget. HUn halter IKKE men laver de der hop som en hare...

Desuden er det som om hun ikke træder igennem med sit højre bagben, som er D status... det er noget RIGTIG lort og jeg gruer for hendes fremtid for det er ikke altid man kan lægge guld ind så vidt jeg ved og nogle gange virker det jo så heller ikke optimalt.

Min hund skal ikke bare ligge stillle så derfor vil jeg have hende fotograferet igen og hvis det er blevet værre på de 4 måneder, ja så er det vel ingen anden vej end den frygtelige som jeg ikke engang tør tænke på!!

FØJ en led sygdom!!!!!!!!!!!!!!!!

• #14   21. feb 2007 Eros- de der harehop kan være tegn på spondylose.. Der hjælper glucosamin osse meget.. Min bulldog har det...

• #15   21. feb 2007 Min rottweiler er nu 10 år og har HD. Og det er først nu at det er blevet et problem. Hun for nu piller for det og det fungerer fint. Men hun er også altid blevet sparet for meget. og har af den grund heller ikke fået hvalpe. Håber at jeg for lov til at ha hende et par år i nu

• #16   21. feb 2007 Nej min skal absolut heller ikke have hvalpe!!!!!!!!!

Det er bare så uetisk og amoralsk at avle på HD!

• #17   21. feb 2007 Til Eros Thymos
    Vi helt enige, det er heller ikke i orden at give en anden det problem.
    Og så tænkt på dem der ikke gør noget ved det. Det gør jo ondt på hunden, det svarer til det samme som mennesker der har gigt og de gå jo til lægen. Så hvorfor så ikke gøre det samme for sin hund. Der kom lige lidt galde for mig.

• #18   21. feb 2007 Hi hi det er da også helt i orden. Men mange glemmer lige at det OGSÅ er en arvelig sygdom og søskende og andre i nær slægt, er jo også disponerede...

og tænk på os som har denne syge hund! Det er fandme ikke sjovt. Jeg er alvorligt bange for at min unge tøs ikke klarer den...synes hun bliver mere og mere stivbenet TRODS glucosamin og alt muligt andet og hun træder aldrig igennem. Nogle hunde kan åbenbart sagtens leve med det og andre ikke... ØV!!!!

• #19   21. feb 2007 "Det har vist sig at man kan nedsætte forekomsten af HD ved at avle på hunde der er frie for HD, så man bør IKKE avle på hunde med HD eller hunde i nær familie med "HD hunde".

...siger dyrlægerne jeg har snakket med. Ordret!

• #20   21. feb 2007 Til Eros thymos
    Ja det ved jeg godt, det var også til dem jeg skrev om.
    Jeg er rigtig ked af at høre det om din hund, jeg har kun haft en hund med den sygdom og det er min rotte. Så har prøvet at sætte mig så meget ind i den sygdom
    men er noget til at føle mig frem efter hende behov. .... :D)

Kommentér på:
Smerter ved HD ?

Annonce