{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når en lovlig race skifter navn og bliver ulovlig
  • #2   6. jul 2018 "Hunde stambogsført i DKK som Anatolske Hyrdehunde er Anatolske Hyrdehunde til de dør.
    Ændringen har betydning for fremtidig avl og import af hunde." : Udtalt af DKK, så ejerne af anatolske hyrdehunde, stambogsførte, står ikke med en ulovlig hund nu...


    Det er noget klyt men ikke DKK's skyld - det er, som skrevet, FCI har har foretaget denne ændring.


  • #4   6. jul 2018 Hold op man må føle sig fanget som ejer og opdrætter i racen.
    Det er satme synd for folk smiley Og noget så tåbeligt at selv en politiker burde kunne forstå hvor dumt det er..


  • #5   6. jul 2018 Det er også min opfattelse John, og det måtte nok ske på et eller andet tidspunkt.

    Men klart surt, for de der har nu fci registrerede anatolske hyrdehunde, men ikke vil kunne få det fremover. Heldigvis ramler de danske ejere af anatolske hyrdehunde ikke ind i de restriktioner af deres nuværende hunde, som ejerne af de andre forbudte racer gjorde i forbindelse med forbudslisten, altså ingen krav om mundkurv m.m.


  • #8   6. jul 2018 Det er jo samme hund....

  • #9   6. jul 2018 Men hvad med opdrættere, der evt. har tæver der venter hvalpe i dette øjeblik? Har de fået noget varsel? Hvad de gør med evt. nu ulovlige hvalpe? smiley

  • #11   6. jul 2018 Heldigvis ramler de danske ejere af anatolske hyrdehunde ikke ind i de restriktioner af deres nuværende hunde, som ejerne af de andre forbudte racer gjorde i forbindelse med forbudslisten, altså ingen krav om mundkurv m.m.

    Og godt for dem! -men det er da i sagens natur også virkelig sært... når racen på en og samme tid dømmes farlig....men uden at være så "farlige" at der er behov for særlige forbehold..


  • #12   6. jul 2018 Udemærket spørgsmål, jeg var bare nysgerrig om der var lavet nogle regler for denne situation smiley

  • #14   6. jul 2018 Jeg viste slet ikke de var lovlige i det navn... Useriøst arbejde. Er nogle i tvivl om det er samme hund?

  • #17   6. jul 2018 Hvor er det betryggende, at dkk håndterer sagen. Lige så betryggende, som hvis Peter Griffin stod for familierådgivningen blandt landets mest udsatte.

  • #18   6. jul 2018 Hvem skal ellers håndtere sagen??

  • #19   6. jul 2018 Justitsministeriet fx. En farvet interesseorganisation burde naturligvis være diskvalificeret.

  • #20   6. jul 2018

    Hvad får dig til at tro at dkk håndterer sagen, Søren?

    De er bare budbringer og svarer på et spørgsmål om noget som FCI har vedtaget efter anmodning fra nogen racers hjemland..


  • #21   6. jul 2018 Det gør #13

  • #24   6. jul 2018 DKK er ikke en lovgívende magt... tro det eler ej, men det er nu engang sådan
    det er.. smiley


  • #25   6. jul 2018 Lise, din race kan sagtens være den næste, som man finder på at ulovliggøre. Så stopper komikken formentlig.

  • #26   6. jul 2018 Ved du hvad Søren... jeg har været der før, da jeg havde amerikansk bulldog i sin tid..

    Komik? Ej, men klap nu lige hesten og læs de ret saglige svar der kommer fra DKK i tråden der link'es til.
    Der er et hav af tråde i div. fb forums og folk tror seriøst at det er tilhængere af forbudslisten der står bag... Selv ikke "bevar-damerne" kan vist bestemme over den tyrkiske kennelklub og hvad de beslutter at lave af ændringer...


  • #28   6. jul 2018 Kan I virkeligt ikke se komikken? Jeg har altid påstået, at anatoleren og kangalen er en og samme race - nu finder FCi så også ud af det. De vælger at kalde den Kangal. Bum og begge bliver forbudte i DK. Havde de nu valgt at kalde den for Anatolsk hyrdehund, så var begge pludselig lovlige. Stadig den samme hund. Amatørnisser dækker vist her.

  • #32   6. jul 2018 Hvis den dansklæreren ellers havde læst indlæggene, så kunne hun forvisse sig om, at #13 startede min kritik.

  • #33   6. jul 2018 Hvad gør Tyskland og Sverige egentlig med alle de hunde der bliver "reddet" fra Danmark fordi de er ulovlige?

  • #36   6. jul 2018 OKay, jeg troede kun han reddede "hans" hund

  • #38   6. jul 2018 Han "Reddede" en del hunde. Og som maj-Britt skriver, så er der visse af dem, som rådner op på Tyske internater..... Og en enkelt (som IKKE er/var ulovlig!!) er forsvundet. MEGET mærkeligt ........ Eller??

  • #39   6. jul 2018 smiley Kan se at en bestemt forening allerede har tilbudt at hjælpe de evt. ulovlige hunde smiley

  • #40   6. jul 2018 Isabelle, jeg håber, at du ved at agere sprogpoliti får lidt glæde i disse tider.

  • #41   6. jul 2018 #39:

    Må eg gætte på FD uden at jeg har læst noget om det?


  • #42   6. jul 2018 41 - Jeps de har skrevet i ovenstående link (Eller hende forkvinden har)

  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #44   6. jul 2018 *Frk. Jensen* Hundenapperen

    Hjælpe med en evt. overgangsordning.


  • #45   6. jul 2018 Jeg synes dkk kommunikationsmässigt håndterer sagen dårligt. Det handler ikke om kritik af dkk men om värdien af at kunne kommunikere med sine medlemmer og andre så et opslag som dette ikke sker

    Det er ren basis kommunikation

    Jeg så noget lignende fra dkk da vm holdet i lydighed vakte opsigt.

    Endelig formår de ikke for alvor at få fordelene ved en stambog ud til hr og fru dk.

    Dette er derfor bare endnu en sag i räkken for mig i sager hvor jeg som arbejder med kommunikation for virksomheder også griber mig til hovedet. Det er nästen på linje med dbu....

    Dkk burde stramme op på det område så de undgår sager som denne og have en plan for hvad de gør hvis de kommer


  • #48   6. jul 2018 Han klarer det bestemt ikke godt og der burde väre en prof ind over og rådgive ham mfl

    Jeg har själdent set noget så skidt og det er langt fra eneste eksempel

    Der kunne de läre af andre omkring sig


  • #50   6. jul 2018 Ja det kunne väre man skulle det for jeg tror mange gode budskaber drukner i den slags rod.

    Lige nu arbejder jeg med en anden større virksomhed så jeg har ikke tiden men hvis en läser med så kunne man jo kontakte dem.

    De er uden skyld i dette, men med en ordentlig strategi kunne de havde undgået det opslag

    Mig bekendt er de glade amatører og det er fint men for mange af den slags sager her online ser skidt ud ig signalere noget dårligt

    Maj Britt du ser det måske ikke med de samme briller som mig. Men tro mig... Det er tredje dårlige dag jeg ser på kort tid online. Det bør de tage op


  • #52   6. jul 2018 Det er deres kommunikation generelt der fejler. Set med prof briller. Längere forklaring som vil kede jer og mig.

    Den korte version er at opslaget aldrig burde have väret der hvis de havde gjort det godt

    Det tager fire år at läre og der er en grund til at flere og flere har fokus på kommunikation og indser at det er ikke let at stå med selv


  • #53   6. jul 2018 Charlotte - velkommen hid..



  • #55   6. jul 2018 Nej. De färreste ved hvad kommunikation er. Det er en stor proces

    I dette tilfälde skulle de väre klar når det kom fra tyrkiet eller hvor det er. Det sker ikke med et trylleslag. Så følge med eller have en til det. Og så slå det op SELV med alle info i stedet for at et surt medlem fortäller det for dem.

    Og amatører vil bestemt have prof kommunikation

    Og det her er ikke Første sag. Se den med vm holdet i lydighed..

    Jeg skal lave seo nu så får ikke svaret mere før senere hvis der. Har en del arbejde så det er ikke uvilje


  • #56   6. jul 2018 PS og ja de burde faktisk også have taget direkte kontakt hvis muligt til alle. Det ville väre helt fantastisk også. Folk bliver utrygge over dette og tavshed er själdent et godt redskab.

    En rådgiver kunne lave nemme måder for dem at hurtigt sätte den slags i värk. Man betaler for at väre et skridt foran.

    Spindoktorer läser mange aviser før andre af samme årsag. Det er deres job at kläde deres kunde på. I deres tilfälde politikere

    Nu skal jeg lave seo. God aften smiley


  • #59   6. jul 2018 Og lige måde smiley altså at tage en del af helheden ud af et helt indläg.... Ja en hel räkke indläg faktisk. Du er dumpet fru lärer jeg beklager smiley

    Nå spøg til sidr. Det er ikke uvilje men har nogle ting som jeg skal skrive smiley

    God debat


  • #62   6. jul 2018 DKK håndterer opslaget rigtigt fint.
    FCI er ikke kendt for at være de hurtigste og spørgsmålet er jo om DKK overhovedet var klar over denne ændring eller om de er blevet taget lidt "med bukserne nede"?

    Jeg er forbavset over at det kommer som en stor overraskelse for ejerne af disse hunde da jeg da for nogen få år siden, faktisk da der var national udstilling i Svendborg, blev belært om, af ejer til et par danske anatolske hyrdehunde, at disse 2 racer var den samme. Jeg ved ikke om racen er tilknyttet en specialklub men div. race-forums på FB plejer da at vide en masse om hvad der rør sig.


  • #63   6. jul 2018 Det sjoveste er sku da den sædvanlige hakken og kritik af DKK. Selv her hvor det ikke er deres skyld.

  • #64   6. jul 2018 Men det er da nu de små klubber skal spinde guld.
    De kan jo i princippet vælge at kalde racen hvad de vil, de skal ikke følge en fci standard. Så anatolske hyrdehund overføres og avles videre som sådan i en mindre klub.
    smiley
    Slut prut ikke ulovlig.


  • #65   6. jul 2018 Hvad er det for en masse danske hunde, I pludselig frygter skal blive ulovlige ?

    De nuværende anatolere vil vedblive at være lovlige. Det vil ikke være muligt at købe hvalpe registreret som anatolske hyrdehunde fra den dag ændringen træder i kraft. Man kan købe en kangal hvalp i udlandet, men det vil være ulovligt, det har det være i mange år nu, så det gør seriøse hvalpekøbere forhåbentlig ikke.

    Og der er næppe lige frem hvalpekuld på vej i DK. Mig bekendt opdrættes de ikke i DK, og et hurtigt blik på Hundewebben viser ingen kuld registreret de sidste 5 år, så jeg tvivler på, at der er en masse kuld på vej.

    For mig at se bør det ikke ramme på den måde, at der pludselig bliver en masse nye ulovlige hunde i Danmark.


  • #67   6. jul 2018 Nej Lene, men hellere hidse sig op på forhånd. Sådan er vi jo.

  • #68   6. jul 2018 Anatolsk hyrdehund er i KHKG.

    Det vil du kunne se på hundeweb. KHKG's hjemmeside er ikke opdateret - muligvis fordi de ikke har modtaget materiale fra nogen af racerne.


  • #69   6. jul 2018 Jeg er enig med Lens ift. kommunikationen. Jeg har ikke læst alle svarene fra Jens, men dem jeg nåede at se, var sure, irettesættende eller nedladende svar, og det er altså dårlig kommunikation. Desuden burde DKK eller FCI have klædt deres medlemmer på, så sådan et opslag var unødvendigt.

  • #71   6. jul 2018 De første svar fra Jens Glavind var hverken sure, nedsættende eller irettesættende. Om der er kommet flere siden jeg så, skal jeg ikke kunne sige.

    Men selv DKK kan vel blive træt af at blive svinet til og få skyld for alt, hvad enten det er noget, de er ansvarlige for eller ej.


  • #72   6. jul 2018 "Desuden burde DKK eller FCI have læst deres medlemmer på, så sådan et opslag var unødvendigt. "

    Hvad betyder den sætning ?


  • #73   6. jul 2018 Men som virksomhed skal man fremstå professionelt, og så må man sætte sig på hænderne, hvis man bliver irriteret ...
    massehysteriet kunne være undgået, hvis DKK eller FCI havde kommunikeret budskabet ud, i stedet for at lade medlemmerne finde ud af halvdelen af sandheden på egen hånd


  • #74   6. jul 2018 Lene: klædt* deres medlemmer på haha. Min tlf ændrer indimellem ord og sætninger smiley

  • #76   6. jul 2018 #72
    Tror der skulle have stået klædt på og ikke læst på


  • #77   6. jul 2018 Nina: Det skulle der nemlig - det er rettet nu smiley

  • #78   6. jul 2018 Og så er jeg faktisk ret overbevist om, at oplysningen om, at en race skifter navn, vil komme i Hunden.

    Selvfølgelig kunne det have været skrevet som nyhed på DKK's hjemmeside, men hvem er inde og læse den dagligt ? Jeg er i hvert fald ikke, jeg ville næppe have set det, før det kom i Hunden.

    Nu er det her godt nok en talmæssig meget lille race, men at DKK skulle direkte kontakte alle de medlemmer der ejer en race, hvor der sker en eller anden ændring er for mig at se helt ude i skoven.


  • #79   6. jul 2018 Jeg mener så ikke, at det er en uvæsentlig ændring, og hvis man kunne undgå dårlig omtale, så er det vel godt givet ud.

    Jeg tror så, at de er omfattet af noget lovgivning - folk skal vel skrive under på, at firmaer må kontakte dem?


  • #80   6. jul 2018 Nu ville det ikke være så mange, der skulle have besked her, men hvad bliver det næste, hvor alle medlemmer med pågældende race, skal have direkte besked ? Og hvem skal betale for det ekstra arbejde til administrationen ?

    En klub må vel godt kontakte dens medlemmer.


  • #82   6. jul 2018 Ja MB, læste lige på FB. Ufatteligt at man gider forsøge at køre en stemning op, endda på noget løgn.

  • #84   6. jul 2018 Jeg tror ikke, at formålet nødvendigvis er at køre en stemning op - det kan jo dreje sig om simpel uvidenhed.

    Derudover har jeg ikke sagt, at DKK eller FCI skal skrive en personlig besked til hvert medlem af den pågældende race ...


  • #86   6. jul 2018 Det MB linker til er da at køre en stemning op?

  • #87   6. jul 2018 Eller også tror folk virkelig, at det forholder sig sådan ...

  • #88   6. jul 2018 Ah, DKK går jo netop ind og maner til ro.
    Jeg kunne forstå ramaskriget hvis man gik ind og aflivede med tilbagevirkende kraft.
    Men det er jo ikke tilfældet.


  • #90   6. jul 2018 Det er Präcis det dkk skal gøre sig klar og derfor ikke stå med selv. Der er tusind måder at gøre den slags på og hvilken de skal bruge afhänger af deres målgruppe, hvad de vil fortälle osv osv

    Man planlägger i organisationer af alle mulige størrelser. Og hvordan det virker for den enkelte aftaler man. Sammen med en der ved noget om den slags


  • #91   6. jul 2018 Det kan gøres på mange forskellige måder. Det kan kommunikeres ud på hjemmesiden, de sociale medier, pr. mail, fysiske breve, foldere, flyers, annoncer etc. Det er sådan noget, folk tager en halvlang uddannelse for at kunne svare på, så lige nøjagtig hvad der ville have været optimalt for DKK - eller FCI - kan jeg ikke svare dig på smiley
    Men en simpel: "Det her sker, og det her betyder det" ville have afværget en del af hysteriet


  • #92   6. jul 2018 "At politiet bruger FCI standarden er ingen nyhed. Men DKK ejere af Anatolsk Hyrdehund har en stambog på en Anatolsk Hyrdehund - det kommer du ikke til at lave om på.
    Vi ønsker IKKE at skabe problemer for disse hundeejere!!
    Med venlig hilsen
    Jens Glavind Dansk Kennel Klub"

    "Gitte Bak Hansen : Tak for jeres deltagelse alle sammen, og ja jeg er chokeret, men det er vel nøjagtig det samme alle de der tilbage i 2010 måtte have det da de fik at vide, at deres hund nu var ulovlig. Eneste forskel er så, at lige med 1 ændring af racebetegnelse så er mine hunde ulovlige og kan blive hentet af politiet i dag eller i morgen, for at blive aflivet!!!!! Dette kan jeg på ingen måde acc. Ikke alene er jeg rystet, min familie er selvfølgelig også, min voksne søn der også har boet under tag med dem, siger: "Det kommer ikke til at ske" Ingen henter dem. De har ikke gjort noget galt, og vi har ikke gjort noget galt, men kommer i klemme i en ændring fra Fci med en "racebetegnelse"!"


  • #93   6. jul 2018 Suk.

  • #96   6. jul 2018 Det er bestemt ikke over kill. Se reaktionerne pt.

    Ang resourcer dkk kunne have sparet tid og energi havde de gjort som mange andre fra starten. De bruger jo tid tid tid på det her pjat nu plus budskabet når ikke ud fordi det drukner som ting gør når det får lov at løbe selv på fx sociale medier

    De er for sent på banen. Ren ommer

    Når man kommunikere så rammer man ikke kun de få men mange. Der er mange som ser dette og det er dårligt signal at sende



  • #98   6. jul 2018 Hvad er det for et link MB har givet?

  • #99   6. jul 2018 Präcis Ida

  • #100   6. jul 2018 Ida: Lige præcis Lens' og min pointe smiley

  • #105   6. jul 2018 Ja de er i den shitstorm fordi de ikke handlede før. Det er helt normalt på sociale medier. Det skader en organisations omdømme den slags, Det får flere og flere øje på.
    Det er ofte uforskyldt, men når det kører af sted så kører det hurtigt.

    Og selvom man brandslukker er der sket skade. Det hele er sodet til.


  • #108   6. jul 2018 Det der har vist aldrig været en shitstorm. Og så kan man jo kigge lidt på hvem der startede den.

  • #111   6. jul 2018 Vi definere det forskelligt. For mig er det skadelig omtale der spredes smiley så se bort fra ordet og forhold jer til resten.

  • #112   7. jul 2018 Men som der bliver nævnt, så brandslukker de i øjeblikket, hvor de kunne have forhindret en brand eller i al fald minimeret omfanget.

    Jeg brokker mig ikke over DKK, men jeg undrer mig over, at de ikke har viden om (eller agerer ud fra viden om) basal kommunikation.

    Hvis de havde skrevet et officielt opslag, fx på Facebook og deres hjemmeside, så kunne de efterfølgende henvise høfligt til dette i stedet for at gå i clinch med folk på Facebook.

    Og helt ærligt, så er det ikke god kommunikation af Jens Glavind fx at formulere følgende: "Det ville klæde dig ikke at ..."
    Det er passiv aggressivitet, ligesom det er blevet praktiseret i tråden her.


  • #113   7. jul 2018 Nøj, hvor det her udstiller hvor tåbelig den listelov er.
    Hvis tilfældighederne nu havde været at man i Tyrkiet havde valgt at kalde den Antatolsk hyrde og ikke Kangal, var den selvsamme hund kaldet Kangal før og Anatolsk hyrdehund efter, ikke længere ulovlig og ikke længere betragtet som farlig.

    Hold da op, hvor er det grinagtigt!


  • #114   7. jul 2018 Ja ch totalt...

  • #116   7. jul 2018 Maj Britt men uanset hvor dumme irriterende osv folk er så dur det ikke at svare dem på samme måde. Det sender et bedre signal at väre rolig og prof og undgå alle de der faldgruber som passiv aggressiv osv. Kunden har altid ret siger de i butikker. Det passer ikke men det er tät på og i hvert tilfalde på skrift ser den slags svar ikke godt ud

  • #118   7. jul 2018 Samme race med 2 forskellige navne, den ene lovlig og den anden ulovlig, har altid været et af de "komiske" aspekter af forbudslisten, fordi det i den grad afslører en regering, der ikke har sat sig ordentlig ind i sagerne.

    Men de få ejere af anatolske hyrdehunde skal måske vende den om og være glade for, at de trods alt har kunne have deres race 8 år længere. De kunne lige så godt have heddet kangal hele vejen igennem, det er trods alt det deres hjemland har kaldt dem.


  • #119   7. jul 2018 Uheldig situation at komme i - ingen tvivl.

    Meen .. jeg kan nu ikke lade være med at grine lidt af de, i den der lange tråd som er sat ind i startindlægget, der mener, at DKK skal sige til FCI at de skal få Tyrkiet til at lade være med at ændre racenavnet, pga vores danske hundelov ???!!!!

    Der er ikke så skide meget realitetssans hos en del af de, der vælger at kommentere i den tråd og uanset hvad, ja, så ER det ikke DKKs skyld, det der er sket smiley


  • #120   7. jul 2018 Jo jo Martine, selvfølgelig er det DKKs skyld og selvfølgelig skal resten af verden tage hensyn til vores lille land, det er da klart ..

  • #122   7. jul 2018 #121

    Ja, det er ikke ligefrem ånds-elitens holdeplads smiley


  • #124   7. jul 2018 Folk derinde burde læse hundeloven..

    Flere skriver de vil have den afskaffet og at den er uretfærdig..

    hvis de gad læse loven ville de vide at raceforbudet er en MEGET lille del af dem..


  • #126   7. jul 2018 De ville aldrig støtte dkk alligevel.
    Det de spare i dkk medlemskab kunne de så passende bruge på at melde sig ind i racens specialklub i Tyrkiet.
    Så fik de faktisk en stemme - hvis de gerne vil høres hvor beslutningen tages.

    Det er vi mange andre raceentuciaster der vælger at gøre. Så vi netop er opdaterede og får indflydelse.


  • #127   7. jul 2018 ....... jeg er chokeret over hvor mange tåber der EGENTLIG findes smiley Og hende Gitte er da godt nok på krigsstien. Men altså, man må jo prøve, bare PRØVE, at bruge lidt sund fornuft. Men ok, Matine sagde det egentlig ret godt smiley

  • #128   7. jul 2018 "Vi skal gerne lægge en melding op - men det bliver mandag. DKK lukkede kl. 13.00 i dag.
    Når jeg alligevel har kommenteret, er det for at slå lidt ofte fremførte myter ihjel og søge at gøre helt klart for Gitte (ejer af hunden), at hun har DKK´s opbakning i denne sag.
    Med venlig hilsen
    Jens Glavind Direktør DKK"


  • #129   7. jul 2018 Nej altså... Det er nästen større end dbu jo hahaha

  • #130   8. jul 2018 Med fare for at blive upopulær, men man skal godt nok være mere end dum, for at tro at et andet navn betyder det er en anden race.

    Det vil svare til at rottweilere blev forbud og jeg så begyndte at kalde dem for vaksevapper, og blev pissesur fordi vaksevapper pludselig blev forbudt også.


  • #131   9. jul 2018 Henrik M:

    Jeg forstår ganske udmærket din pointe, men....

    Den anatolske hyrdehund har haft det navn i mange år og også før forbuslisen kom i DK.. Ejerne er nu ikke "bare" begyndt at kalde dem noget andet fordi de er blevet forbudte.



  • #132   9. jul 2018 DKK har netop lagt dette op:
    "Dansk Kennel Klub
    1 t. ·
    Den anatolske hyrdehund skifter navn

    Den 25. juli har DKK modtaget en ny standard fra FCI for hunderacen anatolsk hyrdehund. Det fremgår ikke tydeligt heraf, men i den forbindelse har den tyrkiske kennel klub, Köpek Irklari ve Kinoloji Federasyonu, valgt at sammenlægge to racer. Fremadrettet vil den anatolske hyrdehund i FCI-regi være klassificeret som Kangal çoban köpegi (Kangalsk hyrdehund).

    Det er kun en hunderaces oprindelsesland, der kan ændre en standard for en hunderace under FCI, og derfor må DKK tage ovenstående til efterretning.

    Vi har i alt tre (3) anatolske hyrdehunde registreret i Dansk Kennel Klub, hvoraf et enkelt medlem står som ejer af to af de DKK-registrerede hunde af denne race.

    I de tilfælde, hvor to racestandarder indenfor FCI tidligere er slået sammen, har DKK ikke ændret eksisterende hundes stambøger, og derfor vil de ovennævnte tre hunde, der har stambøger udstedt på racenavnet anatolsk hyrdehund, vedblive at være anatolske hyrdehunde i DKK-regi til de dør.

    DKK har kontaktet Fødevarestyrelsen i forhold til den ene hundeejers bekymring for, hvad ændring af racenavn betyder for hendes hunde set i forhold til Hundelovens forbudsordning, der omfatter hunde af navnet Kangal. Vi er blevet lovet en orientering efter et møde i Fødevarestyrelsens hunde-team torsdag i denne uge, og vi orienterer naturligvis vores medlemmer snarest derefter."


  • #134   9. jul 2018 Der må være sneget sig en datofejl ind (d. 25. juli).

    Men om ikke andet var det netop sådan et opslag, som ville have gavnet DKK, inden "sagen" rullede smiley


  • #135   9. jul 2018 Ja, for d. 25. juli er min fødselsdag og det har det ikke været endnu smiley De må mene juni

  • #136   9. jul 2018 Inden sagen rullede? Vi snakker een hysterisk hundeejer smiley

    Men fint meldt ud af DKK.


  • #137   9. jul 2018 Janni: Men det giver en følelse af, at DKK har styr på tingene og overblik over situationen, hvis de melder den slags ud INDEN den hysteriske hundeejer når at starte det her op smiley

  • #138   9. jul 2018 Dum fejl med dato men Präcis det de skulle have gjort fra start

    Der er sandelig flere end en dee har set det andet og fået dårligt indtryk så det er ikke vigtigt hvor mange der ejer en. Men hvor mange der modtager ens signaler


  • #139   9. jul 2018 Danmark er vist det første nordiske land der er kommet med en udmelding. Jeg har bekendte i Sverige, der lige har været på udstilling i weekenden med deres anatolske hyrdehund - de anede intet før jeg skrev til dem her til morgen...

    Der er umiddelbart ingen udmeldinger på FCI's side og det eneste jeg har fundet på nettet er en australsk udmelding.....

    Tænker lidt at det nok er fra FCI at der har været en kommunikationsbrist, men....

    det er selvfølgelig sjovere og nemmere at skyde på DKK smiley smiley smiley


  • #140   9. jul 2018 Altid DKKs skyld. Selv når ikke det er ..

  • #141   9. jul 2018 Altså man kan ikke komme med en udmelding før man bliver opmærksom på noget!!
    Når DKK modtager ændringer af standarder fra FCI, så sendes de videre til dommere af racerne og specialklubberne.
    Man kan ikke forvente at de læser og studere ændringerne. De har trods alt begrænsede ressourcer.
    Det er specialklubberne man må forvente af at de nærlæser standard ændringerne, og de har altså ikke lige møder hver uge.
    Men mon ikke det netop er gennem racenetværk at ejeren af de 2 hunde (måske eneste i Danmark?) har opsnuset ændringen?
    Og DKK har reageret dagen efter de blev gjort opmærksom på problematikken.
    Jeg har haft mine problemer med at få DKK til at forholde sig til standard ændringer og oversættelses fejl, og der har taget år ikke dage


  • #142   9. jul 2018 Hvem skyder på dkk? Må man ikke kritisere deres kommunikation eller hva?

    Hvis de ikke har ressourcer til sociale medier bør de overveje hvorfor de er der


  • #143   9. jul 2018 Lens man kan vel ikke forvente at de er der 24/7/365
    Problemet blev presenteret for dem fredag eftermiddag, og de kom med en kvalifiseret respons mandag middag.
    Eneste argument jeg kan se i mod DKK her, er at Jens G. nok ikke skulle have svaret fredag efter "lukketid"


  • #144   9. jul 2018 Jeg synes det er Svärt at uddybe det mere end det står herover. Det er en gentagelse fordi du kommer lidt sent i tråden. Det synes jeg ikke jeg orker lige pt kl sent.. . Kan du ikke prøve at se om svaret ikke allerede står herover i mit, Kris eller Idas indläg?

  • #145   9. jul 2018 Ja jeg kom sent i tråden.
    Ikke fordi jeg ikke jeg har opdaget tråden før, men fordi jeg ventede på at DKK havde mulighed for at komme med et officielt svar.
    Måske skulle du revurdere om dine lidt hurtige respons' er helt professionelle i tilbageblikkets klare lys? Måske var du lidt for hurtigt ude?


  • #146   9. jul 2018 Absolut nej - den kritik står jeg 1100 % ved! smiley DKK kan jo ikke skrue tiden tilbage og det er ikke første gang. Det virker som om, at du har misset hele pointen i vores indlæg.... Men det hele står herover. Ellers må du lige spørge lidt mere direkte om, hvad det er, du gerne vil have uddybet i de indlæg der står fra de førnævnte tre brugere. Jeg gider ikke sidde og skrive det hele igen nemlig...

    Jeg er sikker på, at de andre to også står ved deres svar.


  • #147   10. jul 2018 Jeg gør i hvert fald smiley Jeg har intet at kritisere DKK for - udover at jeg synes, at det er klodset kommunikeret ud. FCI har muligvis fejlen oprindeligt - hvilket jeg også startede med at skrive smiley At FCI eller DKK burde have lavet et opslag inden hysteriet fik grobund.

    Det er en kommunikativ fejl at lade en medarbejder respondere på den måde. Både ift. formuleringerne, men også fordi det jo netop er uofficielt, hvilket virker uprofessionelt. Jeg uddyber gerne min holdning på et andet tidspunkt ... det er sent, som Lens er inde på ... zzzz


  • #148   10. jul 2018 Jeg påpegede for år tilbage en fejl i hundeweb.
    Efter flere "skriverier" og telefonsamtaler blev fejlen rettet.
    Det handlede om en hund med to forskellige indavlskoofficienter.
    I stedet for at skrive "tak fordi du gjorde os opmærksom på fejlen, nu er den rettet" smiley
    Så fik jeg mail, hvor der stod, at fejlen skyldtes, at hundeweb blev lavet i Norge!!!!!!
    Måske er der en grund til at folk "flygter" og at de ikke magter at få nye får i folden!
    Det kunne måske skyldes deres måde at kommunikere på og ofte lidt arrogante holdning til medlemmerne!


  • #150   10. jul 2018 Nej det handler det ikke om. Prøv at läse vores indläg herover der står det

  • #152   10. jul 2018 Det er jo slet ikke det der er vores pointe... Kritikken går på den rent kommunikationsmässige del og om man skal brandslukke eller melde ud før medlemmer.... Og det signal man sender

    Er en sag ikke vigtig fordi det er et medlem det handler om? Joh. For flere end end läser det.

    Men det står jo allerede herover... Nogle gange virker det som om at debatter herinde kører i ring. Jeg gider ikke sidde og gentage det som jeg har skrevet en gang og det ender det jo med. Det jeg skriver herover er en total gentagelse af det andet....

    De er I øvrigt ikke gode i deres svar. Der er noget ansvar og pege ud af ig arrogance i det svar som jeg ikke ville välge var jeg dem. Når en läser det sådan så gør flere også. Men det ville have väret bedre at poste dele af det end at lade et medlem styre ens kommunikation. Og så måske droppe del et for det virker lidt... Arrogant.. At sige hvor få dette vedkommer. Den ene der er utryg betyder det alt for og det skal dkk egentlig ikke tage stilling til. Hvis de var smarte men det er de tydeligvis ikke for dette er som sagt ikke den eneste sag hvor de fejler på sociale medier



  • #155   10. jul 2018 Måske skulle man få ansat nogle folk, der forstår at få nogle budskaber ud.
    At DKK er hele Danmarks hundeklub, og ikke kun for udstillingsfolket!
    I stedet slækker man på udstillings- og sundhedskravene.
    "Ændringerne er et direkte resultat af, at antallet af solgte hvalpe med DKK-stamtavle gennem de senere år har været faldende".
    Nytænkning smiley tak.


  • #156   10. jul 2018 Jamen klart, 1 muligvis 2 medlemmer kan muligvis berøres af en ændring indenfor FCI.

    Klart med så bred almen interesse skal det da naturligvis prioriteres før alt andet. Ironi kan forekomme.

    FCI skal selvfølgelig informere de nationale kennelklubber og det har de gjort, men bortset fra igen 1 muligvis 2 medlemmer af DKK, er det her en ændring, der ikke har nogen særlig betydning for nogen, bortset fra tyrkerne der naturligvis gerne vil have det i deres øjne rigtige navn på racen. Hvorfor i al verden skulle FCI dog skynde sig at sætte opslag op på grund af en dansk lov, som næppe fylder noget om helst hos FCI.

    Prøv dog at se den ændring som den bagatel, den er i det store billede. Men selvfølgelig bekymrende for de 2 danske AH ejere. De får så et sobert og pænt svar, som burde berolige dem. At det ikke hindrer en masse "hystader" i at hidse sig op, kan jeg ikke se kan være DKK's skyld.


  • #159   10. jul 2018 Tråden er muligvis vokset siden jeg så den, men jeg så ingen arrogante kommentarer fra DKK, og mange af de hysteriske kommentarer kom fra folk efter Jens Glavind's udmærkede indlæg, så enten læser folk det ikke, inden de svarer, eller også fatter de det ikke, eller også nyde de bare en chance for at skabe sig og svine nogen til.



  • #162   10. jul 2018 Jeg skriver ikke om den aktuelle "sag" men generelt smiley
    At DKK er for dårlige til at kommunikere!


  • #165   10. jul 2018 Jeg kan godt forstå tyrkerne gerne vil have at deres race får sit rigtige navn.

    Alle (for og i mod forbudslisten), har vel undret sig over at der har været to navne på en race.

    At det rammer nogen mennesker i DK, det er vel set fra Tyrkernes side fuldstændigt ligegyldigt. smiley

    Om DKK havde meldt ud på den ene eller den anden måde burde være ligegyldigt. For som ejer af en race, så følger man vel med i hvad der sker for ens race, og det burde vel ikke komme som et chok, at der har været et issue omkring navnene på dette. Faktisk har tyrkerne kæmpet for at få dette gennemført igennem lang tid.

    Man kan sige, at for de gennemsnitlige racer, så følger folk ikke med, men det er for pokker en meget speciel og sjælden race vi taler om.

    Jeg tror ikke at nogen AH hundeejere ikke vidste dette i forvejen. Jeg har endda hørt flere lave sjov med, at der var to navne, og de "dumme" mennesker der gennemførte hundeloven ikke vidste det (også herinde).

    Det er at sammenligne med, at vi i DK kæmper for at få anderkendt at GD'en er dansk og ikke tysk. Altså det har jeg læst, og jeg interesserer mig ikke specielt for GD'en. Men de fleste hundeinteresserede mennesker følger vel lidt med.

    Så denne ændring kan vel ikke komme som noget chok for nogen, og reelt vidste de det nok i forvejen tror jeg.


  • #167   10. jul 2018 Jamen Martin jeg er nu sikker på at man som medlem har nogle forventninger om en service og når man kan finde ud af at orientere folk ned dansk spids om alle mulige ting kan man vel også her. Men måske der er en nedre gränse smiley

  • #168   10. jul 2018 "Det ville klæde dig ikke at ..." er altså ikke fin kommunikation. Det kan godt være, at det dels handler om, at folk læser det ift. niveauet af hysteri i tråden, og måske også handler om, at nogle er lidt ekstra sensitive ift. kritik af DKK - høhø - men det er ikke smart formuleret. Det er spydigt, og som Lens er inde på, "kunden har altid ret" - og hvis kunden så ikke har ret, så må man stadig svare ydmygt, for det betyder trods alt en hel del for kunden i dette tilfælde.

    Forestil jer, hvis I troede fuldt og fast på, at I kunne risikere, at jeres hunde blev hentet i morgen til aflivning, og DKK's svar var, at det ville klæde jer ikke at tale højt om det ...

    Sådan forestiller jeg mig, at personerne i tråden læser kommunikationen, også selvom der flere gange står, at hundene IKKE kan afhentes til aflivning. Frygten får overtaget, og så reagerer man ikke altid rationelt.


  • #170   10. jul 2018 Ja, Mai-Britt, det er et svar på den kommentar

  • #177   10. jul 2018 @Minion.
    Her har du historien fra en opdrætter der med garanti ikke er glad for ændringen (forståeligt nok, set med hans øjne).

    http://www.comarkaan.com/kangal-or-anatolian/



  • #178   10. jul 2018 smiley

  • #179   10. jul 2018 Som du jo ved, Lens er Dansk Spids en national dansk race, der har været under rekonstruktion, så i den sammenhæng er det DKK, der er i førertrøjen. Det er dem og/eller racens danske specialklub, der har alle initiativerne til evt. ændringer eller nyheder.

    Jeg synes ikke situationen er helt sammenlignelig.

    For øvrigt ved du med sikkerhed, at DKK smider det op på deres hjemmeside øjeblikkelig, når der sker nyt i for Dansk Spids ? eller kan der muligvis også gå nogen dage, før en nyhed kommer på ? Eller er det specialklubben, der er hurtig til at reagere ? I denne situation har specialklubben nemlig ikke reageret endnu.


  • #180   10. jul 2018 Det er dkk. Har en avls hund så følger det nøje. Ds var blot et eksempel på at antal ikke bør afgøre kommunikation

  • #181   10. jul 2018 HVIS man har en race hvor der sker ændringer er det vel forventeligt at det er racens specialklub, i dette tilfælde:
    Klubben For Hyrde-, Kvæg- Og Gårdhund (KHKG), der kommer med diverse offentliggørelser omkring ens race.

    Sådan fungerer det i alle tilfælde for langt de fleste racer..
    og da vist også i selskabet for >Dansk Spids..


    Som mangeårigt medlem af DKK må jeg sige at jeg faktisk synes at formanden kommunikerede og agerede fortrinligt :O))


  • #182   10. jul 2018 Selskabet giver lidt anden info men ikke den samme som dkk nej.

    Men nu var det ikke emnet men et eksempel på at fordi man er lille i antal kan man godt få en seriøs behandling mht kommunikation


  • #183   10. jul 2018 Nåååå..... fordi det er et eksempel kan det ikke bruges i denne diskussion?

    Du skal vist på et kursus i god kommunikation, Lens smiley smiley



  • #184   10. jul 2018 Lise du misforstår hensigten med eksemplet. Det handler om antal og om hvor vidt du kan forvente en god kommunikation hvis du er lille i antal. Det bør ikke afhänge af antal er pointen og gør det ikke ved fx ds så hvorfor skulle det argument gälde andre racer og så endda i en sag hvor der skabes så stor utryghed når det ikke ser ud til at väre almindelig praksis i dkk.

    Det har intet med mig eller mine evner til at kommunikere at gøre. Du misser pointen med eksemplet men jeg Tänker det fremgår nu?

    Jeg køber ikke argumentet om at fordi der er få der ejer en kangal i dkk regi så välger de denne metode. For det burde så gälde ved flere mindre racer og det gør det fx ikke ved ds

    Tilbage står spørgsmålet hvorfor sker det så hvis det ikke er normal praksis? Hvem har svigtet? Hoved organisationen eller?

    Men det vi ved er at info denne gang ikke er meldt klart ud

    Og så synes jeg du skal gå efter Bolden i stedet for personen i debatten. Der er ingen grund til at rakke mig ned. Du ved intet om mig og hvad jeg kan eller ikke kan og det er ret ødeläggende i en ellers sober og relevant debat synes jeg

    Men hvis du får en särlig gläde ud af det vil jeg Naturligvis heller ikke tage den fra dig. Så giv Los men jeg välger nok at svare på det med Bolden selv


  • #185   10. jul 2018 Vi kan måske blive enige om, at være uenige.

    Jeg synes ikke, DKK har håndteret det professionelt ved at lade et medlem svare for sig "efter lukketid".

    Jeg synes heller ikke, at kommunikationen er god og humoristisk. Jo, hvis det ikke er en selv og ens egen hund, man oplever er i farezonen.

    Isabelle, Mai-Britt og I andre må jo gerne mene noget andet smiley


  • #186   10. jul 2018 Men jeg tænker..... Hvem ved hvornår DKK har fået besked?? Det må der jo være nogle der ved eftersom man mener at DKK ikke er ude hurtigt nok...

  • #187   10. jul 2018 Det er lige meget Mette. Det er stadig deres skyld

  • #188   10. jul 2018 Enig Kris smiley man behøver ikke enes altid smiley

  • #189   10. jul 2018 Mette de må jo vide det når de kan svare i ejerens tråd.

    Zenta det handler stadig ikke om skyld men om deres strategi eller mangel på samme for den slags her


  • #190   10. jul 2018 Jeg har ikke læst DKK tråden...... Svarer de ikke at AH fortsat er AH på tavlen og ikke bliver aflivet??

    De kan jo godt have gjort sig nogle overvejelser, hvis de har hørt rygter...... Men hvem siger at de lige nøjagtig har læst posten fra FCI igennem?? Men nåååååå ja. De kunne jo også bare blive på arbejde hele weekenden i tilfælde af at der kommer noget post som skal svares på for at tilfredsstille ALLE?


  • #191   10. jul 2018 Ja da Mette, det manglede da bare

  • #195   10. jul 2018 Er jeg egentlig anti-DKK, Ida?

  • #198   10. jul 2018 Ja tre uger. Det er også det jeg kan finde frem til.

    Men det drejes til at väre imod dkk. Det er ikke det vi skriver. Vi skriver at de skulle have meldt ud selv i denne sag i stedet for at lade et medlem farer ud med bål og bränd


  • #200   10. jul 2018 Umiddelbart må vi Håbe de lärer men tror det ikke. Der er jo flere sager

    Fx den med vm holdet i lydighed. Det så dumt ud


  • #202   10. jul 2018 Det var om udtagelsen. Der ligger noget om det på deres side.

    Der var nogle der blev valgt fra selvom de havde flere point osv osv det skabte en masse rod fordi dkk ikke ville oplyse hvilke kriterier de välger efter. Bedste hund kom fx ikke med.

    Efter en masse ballade kom der et svar om at man skulle have holdånd osv.... Det står på siden. Folk var sure. De ville have samme krav som andre lande dvs points fx.

    Til sidst fik de der ikke kom med trods point at vide at deres hunde var ustabile i fvf osv og det kunne man ikke se på points samlet ved disse hunde plus den ene har väret til vm før

    Jeg ved ikke hvad der lå bag men det var rodet og grimt og synd for alle også dem der var udtaget og heldigvis fik en god tur

    Det lignende person fnidder desværre. For mig betød det at jeg er forvirret fordi hvis point ikke täller hvorfor så samle dem. Så jeg synes det er synd for sporten

    Frit efter hukommelsen smiley


  • #204   10. jul 2018 Det var sådan set en skam for de dygtige folk der kom afsted isär synes jeg

    Jeg forstår stadig ikke sagen. Og vi får nok aldrig svar



  • #206   10. jul 2018 Folk kritiserer uden at vide en dyt...

    Måske DKK ikke vidste noget som helst da opslaget kom på deres side - ingen ved det af os her på siden og det kan jo være sandt?
    Som tidligere skrevet: Ingen af de andre nordiske lande har endnu lavet info om samme ændring og de har, trods alt, flere anatolere end vi har i DK.

    Kritik er fint men kritik blot for at kritisere, uden at kende til de faktiske omstændigheder er noget klyt!

    Jeg er medlem af FKK men absolut ikke altid tilfreds med foreningen. Men jeg finder det uretfærdigt at folk pisker sådan en stemning op bare fordi...

    Lens: Jeg skrev at du kunne bruge et kursus i god kommunikation - det er vist det eneste du kan tage personligt? Var det virkeligt så slemt skrevet... nej vel?


  • #207   10. jul 2018 Nej da jeg er ligeglad men det er stadig ikke godt i en sober debat.

    Ang kritik. Du misser stadig hvad det er der kritiseres. Kris og Ida har endda uddybet også.


  • #208   11. jul 2018 Lens

    Nej, jeg misser det ikke. Jeg synes faktisk jeg beskriver i indlæg #206 hvad jeg synes.


  • #209   11. jul 2018 Jeg har endnu ikke fået svar på hvornår DKK fik 100% besked fra FCI? (og ikke kun rygter). Der må jo være nogle, som ved det 100% sikkert her i tråden.

  • #210   11. jul 2018 DKK skriver de modtog den ny standard 26 juni.
    Den normale procedure er at de sender dem videre til specialklubberne, dommerne og translatører der oversætter til dansk.
    Det her er nok den eneste ændring der nogensinde har krævet en juridisk vurdering, og jeg kan heller ikke forestille mig at det kan ske med andre racer. Så at forvente at DKK skal have et system der automatisk sender dem til en jurist, syntes jeg godt nok ikke er rimelig.
    Har DKK ekstra ressourcer til at behandle ændringer af standarder, så jeg hellere de brugte dem til oversættelse.
    Vi havde i over 1 år kun en opdateret standard på fransk


  • #212   11. jul 2018 Fordi de drejer sig om tre hunde, der kan da kun være mere vigtige ting at skrive om!!!

Kommentér på:
Når en lovlig race skifter navn og bliver ulovlig

Annonce