Må hunde tisse på græsset mellem vej og hæk? Må hunde tisse på græsset mellem vej og hæk?
Hej alle
Jeg har lige oplevet at få at vide gennem hækken af en ældre mand, at min hvalp ikke måtte tisse på græsset mellem hans hæk og vejen. Jeg tænker at han vel principielt er i sin ret til at sige det - da det vel egentligt er en del af hans grund?
Men: Det er en lille landsby uden fortove eller rigtige "public" arealer. Det betyder at vi kun efterlades med den smalle asfalterede vej at gå på - og for Marlin kun den at forsøge på. Det betyder også at han helst ikke vil lave nr. 2 da han kun gør det i græs (han tisser stadig som en hunhund, så det gør han ligeså gerne på asfalt).
Oplever andre det samme og hvad gør I?
jan 2006
Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 359 Svar: 14.475
Nøj, jeg er træt af at der er så meget modvilje imod hunde her i landet efterhånden ....
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Så længe man samler op osv har jeg aldrig haft problemer (samler ALTID op)..
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 604
maj 2014
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 43
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Nå, jeg må løbe. Sådan et fortov vasker jo ikke sig selv.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.530
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
maj 2014
Jeg kan se på matrikelkortet at han ingengang ejer stykket ud til vejen
apr 2018
maj 2014
Lens: Tak!
maj 2014
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Frabeder en haveejer sig, at folks køtere ikke pisser på deres grund eller endda grunden op til, så sørger jeg for at det gør min køter ikke. Problem løst.
Det gør ikke noget, at man lige tager hensyn til andres mennesker ud fra mit perspektiv sjove holdninger og ønsker.
Der er altid en nabo på en vej som har sjove holdninger, og det kan vi hver især se som et problem, eller bare smile og tage hensyn.
Hvor svært kan det være?
maj 2014
Selvom jeg nu har tjekket og han faktisk ikke ejer det græsstykke, men det faktisk er kommunens, så er det selvfølgeligt ikke noget jeg har tænkt mig at diskutere med ham om.
jan 2006
Jeg tager hensyn - blandt andet ved at samle op, lære min hund et sikkert indkald, tage den i snor når der kommer mennesker / hunde, holde mig væk fra strandene når vejret er godt, sørge for, at den ikke står og gør hele tiden når den er i haven, sørger for at der er ro i hundegården og den heller ikke her står og gør ...
Længere gider jeg ganske enkelt ikke at gå !
At der er nogle, som mener at min hund skal pisse på bestemte steder, eller måske endda tage den så langt som at han ikke skal passere deres hus / fortorv men må gå over på den anden side af vejen (ikke at jeg personligt har været ude for det, men det kan man jo alene i denne her tråd se at andre har), kan jeg .. nej VIL jeg ganske enkelt ikke tage mig af.
Hysteriet har taget overhånd og jeg vil ikke være en del af det.
Vil du løbe zigzag og kun lufte efter mørkets frembrud - be my guest - men lad være med at forvente / lange, at andre synes at din overdrevne "hensyns" tagen kan være noget vi skal efterleve.
Der er en masse hundeejere i Danmark - der er en masse hunde også - det skal der vedblive at være og vi hundeejere skal F ikke bare bøje os forover og tage den for fuld smadder op i elgiganten, fordi folk er hysteriske !!
mar 2017
Det ved jeg ikke, jeg kender kun dit ord, og det fortæller at det er umuligt at undgå situationen.
Den slags umulige situationer støder jeg aldrig selv ind i, så jeg kan ikke fortælle dig hvad jeg ville gøre.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.411
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.911
Det får så hundelufterne til at medbringe værktøj(!!!) på deres morgentur, så de kan klippe sig vej igennem hegnet og få luftet deres hund! Efter yderlige nogle år, så sætter klubben metalhegn op, som ikke lige kan klippes op. På det her tidspunkt er der nok omkring 20-30 huller rundt i deres hegn.
Og gudhjælpende mig om ikke folk så bruger en nedstryger i nattens mørke til at skære et kæmpe hul i deres største (og vel nok dyreste) port! For ikke at nævne de to andre porte, som er blevet bøjet, fået hængelåse klippet op og hvad ved jeg!
Status er nu at der er lavet - af klubben - store huller i hegnet som man kan gå åbent igennem. De har så valgt at indhegne - som et fængsel nærmest - deres kunstgræsplæner istedet. Jeg tænker de håber hundefolket vil lade sig nøje med det rigtige græs så...
Det er fuldstændig vanvittigt!!
Hundeluftere fylder på mange måder for meget. Desværre, for det går jo kun ud over os selv...
maj 2014
Jeg samler ALTID op, lige gyldigt om det er i krat, på eng, i hundeskov osv. osv. Børn kunne løbe derinde, andre hunde kunne rulle sig i det osv. Og han er aldrig i andet end sin 1,5 meter snor jo mindre vi decideret er i hundeindhegninger - og han får ikke lov til så meget at snuse til folks indkørsler.
Jeg forstår sagtens at folk ikke vil have hundelorte på deres grund (eller andre steder for den sags skyld). Men det er jo som nu her senere fortalt hverken hans grund eller en hundelort der er tale om.
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Det er hans ret.
At vi her inde så synes han er dum, det er jo så bare vores mening.
maj 2014
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Jeg stod feks og min hund sked, jeg stod sågar med posen i hånden og ventede bare på at lorte ramte gruset - alligevel blev jeg råbt efter at jeg skulle samle op.. jeg måtte så pænt påpege posen..
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.515
Vi har det i mindre målestok på vores træningsarealer - som også er fritløbsområde. Udover at vi regelmæssigt samler op efter de hundeluftere, der har været, for at kunne få "lortefrit" område, til at træne på, så bliver der også lavet hul i hegnet.
Der ER en stor port derind fra vejen i den ene ende. Der ER åbent i to af de modsatte hjørner ind mod spejderhytter. Alligevel bliver der regelmæssigt klippet hul i hegnet i et tredie hjørne, fordi folk ikke lige gider følge stien ned til én af åbningerne. Kommunen lapper det troligt 3-4 gange om året....
Mht. trådens emne, så tænker jeg da, at de fleste haveejere bør være taknemmelig for al den væde, der overhovedet kan tilføjes deres matrikel i øjeblikket
maj 2014
jan 2006
Der vil altid være yderpunkter og folk, der ikke kan finde ud af at opføre sig "normalt". Dem render vi nok allesammen ind i "den gør ikke noget, og hvis din ikke kan lege, skal du ikke komme her med den"...
Men at tage det over i den anden grøft og acceptere - og efterleve - en person, der ikke mener at min hund skal have lov til at pisse op af hans hæk ? Nej, det er ganske enkelt for idiotisk !
Det hjælper jo iøvrigt heller ikke på de, der bryder ind på den bane på Østerbro at min hund ikke pisser op af hækken i nr 56 ..
Men mener du - eller misforstår jeg dit indlæg - at fordi nogle er så utilpassede, bør jeg efterleve alle de mere eller mærkelige ønsker folk har til hvordan vi hundejere bør bevæge os rundt i samfundet ?
For jeg må indrømme, at jeg ikke kan se koblingen ?
Her hvor jeg bor, er der et dejligt stort "stadion" - hvor den lokale fodboldklub holder til. Der er et skilt med at man skal samle op, men ingen hegn eller "adgang forbudt for hunde" - det accepterer kommunen nemlig ikke, da de vil have at så mange som muligt af borgerne gør brug af de rekreative områder.
Jeg bruger ind imellem deres stadion til at lave en gang hurtig lydighed - naturligvis ikke når fodboldklubben er der - og, som jeg forklarede ham den lettere ophidsede mand, der åbenbart står for et eller andet i den klub - jeg træner og jeg er ikke interesseret i, at skvatte i andre hundes efterladenskaber.
Han var i grunden fair, for han sagde at han aldrig havde tænkt på det på den måde - at der rent faktisk findes hundeejere, der bliver generede af andre hundes efterladenskaber.
Efterfølgende hilser han altid pænt - og jeg tror han har løbet lidt med sladder - for stort set alle jeg møder dernede hilser pænt og ordentligt.
Se det giver sq mere mening for mig - oplysning - end at jeg hiver min hund hurtigt forbi nr 56, fordi der bor en sær tosse derinde.
feb 2013
Jeg bor i et ret 'hundefjendsk' område, der er ingen steder hvor hundene må rende løse og der er mange der tydeligt giver udtryk for deres mishag over at der nærmest overhovedet bor hunde i byen. Da vi flyttede til byen for 12 år siden var det slet ikke sådan, men efterhånden som flere og flere flyttede til fra KBH så har det ændret sig. Det har været kraftigt medvirkende årsag at vi for 1½ år siden tog en drastisk beslutning og fandt et lille landbrug, så vi har vores eget hvor hundene kan rende løse og jeg har mit eget træningsareal (vores nye hus står færdigt om 4 uger
Jeg fandt så senere ud af at kommunen faktisk havde haft fat i boldklubben og fortalt dem at hundeejerne gerne måtte komme på boldbanen. Jeg har ikke siden mødt 'hidsigproppen' og alle andre i boldklubben hilser pænt.
Og hvem ved måske det kan inspirere andre hundeejere til at få lidt styr på Fido at de ser der går en og træner med sine hunde. Jeg har da mere end én gang haft hundeluftere som tilskuere. Og mere end én gang har jeg fået kommentarer som 'hvor ser det bare godt ud, bare min kunne det' når jeg går FVF eller lineføring med en af dem
feb 2016
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 151
Lidt længere nede ad vejen hvæsede en dame til sin mand; "Hvad f***** laver de! Samler de ikke op!?", da vi stoppede op for at guide hundene og os selv omkring deres hæk, der hang ud over det meste af fortovet.
Jeg har også fået råbt til mig at jeg skulle aflive mit arrige bæst, inden den helt sikkert bider et barn næste gang... Jeg tror altså ikke at min hund kommer til at forveksle et barn med den Tug-E-Nuff vi var i gang med at træne med
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.378
jeg syntes også det er klamt når man kan se en hund har tisset på trinet mellem opgangsdøren og fortovet (ikke en dicideret trappe)
Men derfra og til at forbyde hunde rør den er lang vej
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Okay. Ja så er min kommentar jo irrelevant.
Jeg må indrømme at jeg kun fik læst de 4 første indlæg i tråden inden jeg postede min kommentar.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Jeg tillader dig ikke, at han lettet ben op af folks blomsterkummer, cykler, højbede, biler, planter der risikerer at dø osv... for ja, sådan en gang hanhundetis kan slå buske og sågar mindre træer ihjel - stærke sager
Men selvom MB nok har en pointe når hun siger at hundeejere fylder meget, så er folk sig også blevet lidt sippede. Jeg er flere gange stødt på folk, der nærmest finder det utilgiveligt ikke at samle op efter hesten, når vi er på skovtur - vil helt ærligt gerne se et billede af rytter der drager afsted til hest med sorte affaldssække, foldespade osv. Så der kan samles op, når Musse skider 15 km ude af en eller anden sti i militærets øvelsesområde hvor ingen nogensinde kommer... Og hvis en stakkels soldat alligevel skulle komme forbi og træde i det, så er jeg sikker på, han har trådt i værre i sin karriere
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 392
Men så langt gider jeg simpelthen ikke
Jeg ville ryste på hovedet og gå videre
Tja
mar 2013
Lige i den situation her havde jeg nok været uforstående over for mandens udbrud ... men det kan jo være mange ting, der stikker ham.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Jeg har også mødt en mand, der mente jeg skulle vaske og tørre græsset, efter at min hund havde tisset - Igen offentlig sted, hvor hunde gerne måtte være. Jamen altså
Den slags folk må man bare ryste på hovedet af. De er ikke værd at spilde energi på.
Så længe man samler op efter hunden, går på steder hvor hunde er tilladt, har dyret i snor/under kontrol, så kan man ikke gøre meget mere.
jun 2011
Du er heldig at det er tilladt have hund på den lokale fodboldbane:) Så venlige er Kbh's kommune ikke ift hundeejere... Her står skilte om hundeluftning forbudt ved den omtalte bane - mener du ikke, at det skal overholdes?
Ift tråden: ja, jeg ser ærlig talt ikke problemet i lige at hive hunden de sidste 4m med sig, hvis manden er ude i sin have, og dermed undgå tis på hæk og konflikt med mand.
jan 2006
Hvorfor det spørgsmål ? Er der noget i det jeg har skrevet, der indikerer at jeg er all for at vi overtræder forbud ?
Jeg spørger dig om koblingen til nogle personer - jeg beskriver dem ovenikøbet som "utilpassede" hvilket måske burde have givet dig et hint om min opfattelse af det, de laver ?? - og til at det er OK at folk med haver har ret til at sige at min hund ikke skal pisse op af deres hæk ?
Er det sådan, at fordi nogle hundeejere ikke har lært pli og god opførsel, at vi andre skal gå i et med omgivelserne, anlægge kateter på vores hunde og iøvrigt kun lufte dem om natten, efter at vi naturligvis har underkastet dem en stemmebåndsoperation, så de aldrig kommer til at gø og måske genere ham nede i nr 56 ??
Og fint at du ikke ser problemet - jeg gør, for jeg synes det hysterisk !
jun 2011
maj 2008
mvh Søren 5år
feb 2013
Herude hvor jeg bor er det fx yderst sjældent at nogen drister sig til at slippe Fido løs i Valløs skove. Opdages man - og det er der en ikke helt ringe sandsynlighed for at man gør
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
At en hund tisser på en græsplæne,man ikke ejer, skal man ikke blande sig i. Der er så mange der har dårlig opførsel som man kan man bruge tiden på og lade dem der kan finde ud af det være i fred.
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.734
I min klub (som ligger klods op af et meget besøgt naturområde), har vi nærmest tapetseret samtlige bygninger med skilte om at folk (ja, voksne mennesker), ikke skal pisse og/eller skide over alt på vores arealer, og her i de varme måneder jager vi gerne en håndfuld væk, i løbet af de par timer vi er der. Folk som bliver møgfornærmede over at de ikke lige må stille sig og pisse op af vores bygninger, eller sætte sig og skide/pisse i indhakket mellem to bygninger (som i øvrigt er der vi går ind og ud af vores grejskur). Forinden har de som regel været rundt og rykke i alle døre, og været inde i klubhuset og tjekke, hvis det ikke er låst
Hvis nu man skulle overføre den med at hundeejere skal slå knuder på sig selv for at være så hensynsfulde at INGEN kan have noget at brokke sig over, så forstår jeg ikke hvordan noget så simpelt som ikke at pisse og skide hvor man kan SE at der færdes mennesker konstant, overhovedet bliver et issue.
jan 2007
Reiki har som unghund rullet sig i en MENNESKElort på stien i hundeskoven - så kan jeg vist godt overleve lidt hundetis i græsset.
Måske skiltet ved hundeskoven skal præcisere at det ikke kun er hunde der skal samles op efter
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
Hundeejere tror at de ejer alt, og har ret til at være alle steder, bare at de samler op.. Og at blive så flabet, og provokerende som det ses her, viser bare at mange fylder for meget, og har godt af at lærer at alle ikke er interesseret i deres hundes tilstedeværelse på privat grund.
jan 2007
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
Mit svar var også mere generelt, om emnet. Det skulle jeg nok havde formuleret bedre
Mon ikke at manden har troet at stykket var hans?
Det er vidst ikke altid til at finde ud at hvem der ejer hvad.
sep 2017
I vores felt (som er sådan et bevokset område) ligger der tit både lort og toiletpapir
Hvis barren skal sættes skyhøjt for hundeejere, så bør den hæves bare en lille smule for folk uden hund også!
feb 2013
Jeg er en hensynsfuld hundeejer; jeg samler op efter mine hunde hvis de lægger klatterne inde i byen. I skoven, i rabatterne langs med markerne eller på marken gør jeg altså ikke (med mindre der er en mark med græs til hø/wrap, så får de slet ikke lov at skide der). Perle tisser som regel hjemmefra og Clinton må ikke pisse på folks postkasser, skraldespande, fælge, hækken lige rundt om postkasserne osv osv. Men han får lov at tisse på hække, træer osv. Jeg har selv 150 m bøgehæk som både min egen hanhund tisser op af og en masse andre hanhunde de sidste 60 år har tisset op af. Den er nu ikke gået ud af tisseriet endnu. Det er faktisk ikke rigtigt til at se det på den. Men sådan noget som at gå over på det modsatte fortorv fordi jeg skal passere en have hvor der bor en der ikke bryder sig om hunde eller sørge for at min hanhund slet ikke markere på sin vej gennem byen, ikke lade min tæve tisse i de slåede rabatter osv. Det synes jeg er totalt hysterisk. Men igen det har nok meget at sige hvor tæt populationen af både mennesker og hunde er i et område
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
problemet er jo ikke alle hunde men der skal mindst 10 gode oplevelser til at opveje en dårlig. så når en hund render som det passer den i kvarteret skal vi andre jo bevise ekstra meget men hvis det nu ikke koster os noget, er det så ikke det værd alligevel?
at holde døren, at hjælpe herren ved fodgængerfeltet og den lille pige i kiosken - lade den travle kvinde få en forlomme i fakta og smile venligt til den nye ekspedient på McD der kludrer lidt i det.
dec 2008
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
sep 2017
Farer samme typer mon i flint over fugle der skider på deres bil (eller værre, på græsset bag deres hæk
Det er jo synd for mennesker der ikke har andet at gå op i, og de burde måske have et kram og tilbud om hjælpe i stedet. Jeg ville nok bare slet og ret bede dem holde kæft! Eller bede dem hente et stykke køkkenrulle, for derefter selv at sætte mig og tisse
dec 2008
jan 2007
Jeg er netop flyttet ind i et rækkehus. Naboen har p.t. gæster og de sidder på terrassen og er ret så højrøstede. Den slags må man jo leve med, hvis man ikke har anskaffet sig hus på landet e.l. det samme med folks larmende unger eller gøende hunde (ja ja, til en vis grænse, men de har jo lov at være der).
Mon ikke ungerne synes du har snerpet, ligesom du så synes anti-hjælpeløs manden er det? Vi har jo alle forskellige grænser og en del af os har specifikke ting som vi bare ikke kan have, uanset at andre synes det ikke er slemt. Nogen af tingene må vi så bare leve med uanset - jeg får fx. næppe held med at forbyde babygråd, selv det er en af de ting der får mine nakkehår til at rejse sig. Anti-hvalpetismanden får nok også fuldtidsjob hvis han vil forhindre st nogen som helst hunde tisser på græsset
A - tror det afhænger af typen af buskads. Buksbom har endnu ikke overlevet at dele have med Reiki. Egehækken har ikke haft problemer
mar 2013
aug 2013
Jeg må være enig med Michelle angående støj osv, når man bor tæt så bliver man altså bare nødt til at leve med at børn leger og larmer, hunde siger vov ind imellem , at man kan høre folk grine ude i haven osv. Selvfølgelig er der grænser, vi har f.eks vores hyr med vores overbo, men det er så også i det ekstreme, og altså ikke bare lige musik skruet en lille smule op et par gange om måneden
Jeg er også ret sensitiv overfor støj fra f.eks børn, MEN jeg vælger ikke at sige noget, for de har altså også ret til at være her, og hele verden kan ikke tage hensyn til mig og mine "svagheder". Jeg siger først noget, når vi er ude i ekstremer som f.eks vores overbo.
mar 2017
En græsplæne der i mod, den har svært ved at håndtere det. Urin er kvælstof og hælder man kvælstof på en græsplæne kan den dø af det.
I øjeblikket har vores græsplæne mange gule pletter, hvilket skyldes hundenes urin, og det faktum at jeg ikke vil bruge grundvand/drikkevand bare for at haven skal se fin og grøn ud. For vander man meget vil kvælstoffet blive skyllet ud i jorden i stedet. Men hvad græsset skal nok komme igen.
I praksis kommer jeg dog også til at smide nyt jord på deres ynglings tisse område i haven, da kvælstof koncentrationen med garanti er blevet for høj til at noget græs kan vokse der. Men hvad, bare endnu en glæde ved en rigtig hund.
Igen, derfor forsvarer nogen naboer deres fine grønne græs, for selvom nogen hundeejere tydeligvis ikke interesser sig for haven, så er der faktisk folk, for hvem det at have en smuk have og græsplæne er noget de finder livsglæde i. Dem kan jeg godt tage hensyn til:-)
okt 2010
mar 2017
Yep, men der er græsset ikke dødt. Et par dage med lidt regn og der vil komme nye skud. Det gør græs der er kvælstof svitset ikke.
jun 2011
Hvis det er en større plæne og spaden virker for uoverskuelig, kan du evt leje en lille traktor og så lave økologisk ukrudtsbekæmpning henover nogle måneder.
Tænker ikke det er så svært at komme af med en græsplæne uden gift..
okt 2010
så giver græsset til sidst op med at komme op
jan 2007
jan 2007
Jeg er meget glad for min godt visne græsplæne - når den er gul og vissen vokser den ikke = jeg slipper for at slå græs
Og geder spiser ikke kun det uønskede, de tager det hele. Taler af erfaring, vi havde ged da jeg var barn hehe
jan 2007
jan 2007
jan 2006
De ting har da INTET at gøre med, at der står en sur gammel (eller ung) tosse, der mener at vedkommende skal bestemme hvor TSs hund skal tisse ????!!!!
Men han tager måske hensyn ? Eller det er måske noget andet, når det bare er en hundeejer det går ud over ?
Fra hvor jeg sidder, er kvajet da mega uhøflig og overskrider sine beføjelser på en ganske ucharmerende måde.
Gud ved om sådan en som ham, gør alle de fine ting der bliver skitseret først i mit indlæg ???
jan 2007
Kan dog godt se det fede i sådan en anvendelig have.
Nå det var da vist også et sidespring, blev jo bare lidt nysgerrig
dec 2008
Det er irriterende at folk ikke forstår de skal samle op efter sig. Flere er ligeglade selv når man siger det til dem. Burde være nok at samle op efter sin egen hund.
Men påtale en hund der tisser eller græsset må ikke betrædes. Det er at gå i for små sko. I selv om mange hunde går forbi hver dag, har jeg aldrig oplevet at der kommer pletter.
apr 2018
Det sker aldrig her. Jeg er den eneste der går tur i byen med hund...
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
okt 2010
jan 2007
jan 2006
Helle for .. og så er det MIG, der bestemmer hvad der herefter må ske på det, Aj vel
maj 2008
Wauw, mon hendes sjæl er vandret over i et menneske? Hvem kan anbefale en clairvoyant, der som bekendt ved den slags ting?
jan 2007
- eller skal jeg også til at råbe af grædende babyer i parken og forbyde dem adgang "fordi jeg passer på parken" ?
jan 2006
jan 2006
Det er lige før jeg får lyst til at lave nye regler for mit fortorv - det lyder til, at jeg rent faktisk kan få folk til at passere på den modsatte side af vejen, hvis jeg blot skaber mig tilstrækkelig åndssvagt .. og det er en af mine spidskompetancer
mar 2013
mar 2013
apr 2018
også en af mine... det står øverst i mit CV
jan 2006
Jamen der er vi da helt enige. Jeg kunne aldrig drømme om at lave konflikt, "bare fordi" ...
Omvendt kunne jeg heller aldrig drømme om at "tage hensyn" til et eller andet fjols, der i sin egen indbildning var blevet ejer af et græsstykke, som faktisk var helt offentligt, blot ikke i hans/hendes hovede.
Min hund pisser hvor den må - dvs IKKE op af folks biler, motorcykler, cykler, barnevogne, rollatorer, kørestole, etc - og heller ikke inde på folks græsplæner, de steder hvor forhaven "går ud i" fortorvet.
Men at indskrænke ham udfra folks virkelighedsopfattelse ? Nope - det sker ikke.
mar 2013
sep 2017
Når så det er sagt, ville jeg hellere end gerne tage en konflikt om sådan noget hver eneste skide dag, indtil sådan en tosse slog hjernen til.
Hvis nogen har set "Lys i Mørke" (dem der ikke har, gør det), så virker ham her tossen jo som de to galninge ved Thujahjørnet
mar 2017
Men jeg tror at det er årsagen til, at det er de samme mennesker der oplever mange små konflikter i deres liv tit, og nogen gør det stort set aldrig.
Som mit livsmotto er: Man får hvad man udstråler!
mar 2013
sep 2017
Lad mig, bare for sjov, se hvordan du svarer på dette: Du skal forbi en matrikel, går på fortorvet (som ejes af kommunen, men vedligeholdes af husejeren). Husejeren står og råber af dig, at kvinder ikke må gå på "hans" fortov, det er kun mænd der må det. Hvis kvinder skal gå der, skal det være i følgeskab med deres ægtemand eller far.
Ville du rette dig efter det? Ville det gøre en forskel om det var hjemme i dit eget kvarter, eller et sted du er på besøg?
Og jo, spørgsmålet er relevant i forhold til HVOR langt man skal gå, for at tilfredsstille nogle enkelte tosser, som opstiller mærkelige regler for dette og hint.
sep 2017
sep 2017
sep 2017
aug 2013
jan 2006
jan 2006
"Opsøge" ?
Mange hundeejere, der ikke, som jeg, er mega dovne og bare lukker hunden i haven om morgenen inden job, går formentlig den samme "tissetur" - men så skal den bare omlægges for at tækkes tossen ?
Jeg har iøvrigt endnu til gode at få den samme konflikt mere end én gang .. måske jeg bare er god til at forklare tingene på en ret forståelig måde ??
jan 2006
Det ved jeg godt
Og tak - den skal da lige tjekkes ud .. serien, ikke byen.
mar 2013
Desuden mener jeg begge mine kommentarer. Fx at jeg kunne finde på at omlægge min rute derhjemme, og når jeg var på besøg. Men det lader til at flere har misforstået: Jeg ville gøre det for min egen skyld, ikke for mandens skyld
sep 2017
aug 2013
maj 2008
Min far: "De satans hunde i kvarteret er ved at pisse mine prydbuske ihjel"
Undertegnede: "Ja, huha da" (med tanke på denne tråd)
Den gamle: "Nå, men det er vel et tegn på, at vi ikke har reelle problemer, haha"
Undertegnede: "Jaaah, så det! Er der mere kaffe?"
Min mor, der er godt opdraget, svarer ikke, men henter i stedet bare kaffen
mar 2013
sep 2017
okt 2010
Kan ikke helt finde ud af om dem der 2 der passer Thujahjørnet er gift eller om de er søskende der bare lever sammen
okt 2010
okt 2010
okt 2010
mar 2013
Og nej, det mener jeg ikke. Men nu forbliver sådan en hvalp jo altså ikke en hvalp. Derudover siger JEG ikke, at jeg er enig med manden. Jeg siger bare, at der er forskel på, om en hund pisser ting i stykker og slår planter ihjel, og om en kvinde passerer en have.
MIN hund har fx dræbt planter og ødelagt fliser. Han er næppe den eneste hanhund, som har den slags dræber-urin.
JEG gider ikke råbes af på gaden, og så kan jeg snildt finde en anden rute.
Jeg siger IKKE, at TS skal finde en anden rute. Jeg siger bare, at visse tråddeltageres kommentarer herinde vidner om en unødvendig trodsighed, som jeg ikke ville udvise i den her situation.
jan 2006
Det er da noget arrogant at afgøre at andre reagerer i "trodsighed" - og at denne iøvrigt er "unødvendig".
Det er din tolkning.
Min er anderledes - iøvrigt ikke engang en tolkning, for det er sådan jeg har det - jeg er ikke sat i verden for at indordne mig under andres luner, og fordi en gammel tosse mener at have retten på sin side, når han påberåber sig ejerskab over et sted, der er kommunalt ejet mener jeg ikke er jeg er hverken trodsig, eller at det er unødvendigt, hvis jeg bad ham om at blande sig udenom mine gøremål.
Du kalder det unødvendig trodsighed - jeg kalder det nakkebøjende underkastelse .. begge dele er vel i grunden ikke helt fair ?
For min skyld kan du bøje dig i støvet over alt du bliver budt - det er dit valg - men at kalde det, at andre ikke har helt den samme underdanige indstilling til at blive kostet rundt med, er da ikke nødvendigt.
Det er sådan man får tingene rykket .. og det aldrig en dårlig ting
mar 2013
Det må du i øvrigt gerne - mene dét, altså.
okt 2010
jan 2006
Uha, så er der gang i stråmændene ???
Jeg skriver :
Du kalder det unødvendig trodsighed - jeg kalder det nakkebøjende underkastelse .. begge dele er vel i grunden ikke helt fair ?
- hvordan i alverden du kan få det til, at jeg mener at det er OK at jeg tolker men at du ikke gør det, det forstår jeg slet ikke ?
Og nej, jeg er ikke stødt over dit indlæg - jeg er fyldt lidt mere end 10 år - prøv nu at forhold dig til det jeg skriver istedet for det der tøsefnidder
mar 2013
jan 2006
mar 2013
jan 2006
Hyg dig med din debatstil .. det er da rart, at du har lidt mod til at være frembrusende herinde bag en skærm, når du er så konfliktsky ude i det virkelige liv ...
maj 2008
mar 2013
maj 2008
mar 2013
maj 2008
Ret interessant persongalleri med masser af overraskende og sært forbundne intriger. Du får hele tiden en masse skæve brikker, der til slut alligevel kan samles til et hus.
mar 2013
sep 2017
Næste faktum (som Kris af mystiske årsager pure nægter at forholde sig til): Det er IKKE mandens ejendom. Det er et stykke græs i FORLÆNGELSE af hans ejendom. Det der svarer til et fortov, min “private” indkørsel fra asfaldvejen og til mit hus og alle mulige andre stykker land ude i de ganske land, som EJES af andre, men vedligeholdes af husejeren.
Tredje fatum: Lys i Mørke er awesome
Og bonus-faktum: Jeg har heller ikke Netflix. Jeg aner ikke hvordan man bruger det, hvad der findes der eller noget som helst andet
mar 2013
Enten vælger jeg at lade min hund tisse der, eller også vælger jeg at lære ham at tisse et andet sted eller gå en anden rute ...
Igen: Jeg har ikke sagt, at TS skal tage sin hund et andet sted hen, men der findes ret beset kun ovenstående muligheder. Nogle her i tråden lader til at ville blive helt trodsige, hvilket jeg blot siger, at jeg ikke ville vælge - fordi jeg finder det unødvendigt. Jeg siger ikke, at jeg ville lægge min rute om, men jeg synes ærlig talt, at det er meningsløst (for mig) at opsøge konflikter bare for at holde på sin ret.
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 936
mar 2017
At hundetis kan skade græsplænen er nu ret almindelig viden. Jeg forstår at man kan debattere holdninger til hensynsfuld adfærd og ems behov for ret men ting som er faktum er lidt skørt.
Du kan finde mange der spørger om hjælp til den udfordring på diverse havesider.
At du ikke selv har oplevet det, kan der være mange forklaringer på.
apr 2018
sep 2017
Det ændrer stadig ikke på det faktum at pågældende græsstykke er offentligt areal, og hverken hækpolitiet, Thujahjørnetosser eller andre kan, må eller skal blande sig i om en hund tisser der
apr 2018
Nej heldigvis hahaha
apr 2018
sep 2017
mar 2017
Om det bliver gult, eller om det dør afhænger helt naturligt af mængden.
Lidt tis så har du ret. Kommer der meget vil græsset til sidst dø. Det vil mange planter faktisk.
Det andet har jeg giver min holdning til. Jeg gider ikke den slags for mig ligegyldige kampe.
aug 2013
apr 2018
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
Jeg gik hjem og undersøgte hvordan reglerne er..
Og gik så tilbage og bankede på..så kom mand og kone hidsigt ud, og jeg fortalte dem, at selvom om der er private veje, så er der offentlig adgang udenfor deres hegn, og min hund og jeg har altså lov at gå forbi, og den har lov til at tisse og skide også op af deres hegn.
De mente at jeg skulle fise af...og jeg svarede så at jeg ikke ville rykke mig en milimeter, og at jeg vil gå her hverdag som det passer mig...og at de da bare skulle komme ud på fortovet hvis de ville have en konflikt.
I vores familie tager vi da gerne en dans med folk der ikke har fået opdragelse hjemmefra..
De skulede en del derefter..men kom aldrig nogensinde ud til den dans når vi gik forbi...
mar 2013
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Jeg har prøvet hvordan det kan lugte, når træværk suger en gang hundetis.
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 238
Så vi oplever iokke problemet med hidsige grundejere, da Kalle jo sniper-pisser og er videre inden nogen ser noget. Derimod er vi engang blevet antastet af en tydelig ophidset grundejer, der kom prustende ud i et underligt spurt, der sendte hans øl-dunk op og ned i et bekymrende stort pace. Han ville bare skælde ud over hundeejere der lod deres hunde skide ude foran hans hæk, uden at tage klatten med sig.
Hertil måtte jeg starte med at spørge ham: "Har Kalle - altså ham vuffi der står lige her - skidt ude foran din hæk"?
Vommi svarede: "Det skal jeg jo ikke kunne sige". (Nu med nedadgående puls)
Mig: "Skal vi så ikke starte med at præsentere os venligt for hinanden, og så derefter tale pænt"?
Vommi: "Jeg taler da også pænt, men siger bare at......"
Mig: "Nej du siger ikke.... du anklager uden at vide. Skal vi ikke tale pænt, så skal jeg vise dig noget".
Op ad lommen trak jeg en lille sort prutte-pose....
"Hvis Kalle - altså vuffi her - skulle krumme ryg, lige meget hvor, så putter jeg altså hans klat ned i denne pose. Så SKULLE han komme til at skide hos dig, kan du være sikker på, at du enten ikke opdager noget, eller ser mig fjerne lorten med det samme og tage den med"...
Vommi (nu med næsten normalt åndedræt): "Det er jo heller ikke dig jeg anklager...."
Og derfra fik vi rent faktisk en god snak. Han var faktisk ligeglad med at hunde pissede op af han hæk - som han siger, så er der ligeså mange katte der pisser rundt i folks haver, så det kan næsten være det samme.
Men jeg er enig med ham i, at det er sindsygt trælst og irriterende, at når der ligger en hunde-dej og damper enten på matriklen (det er sket nogle gange hos mig og helvede falder ned over køteren sammen med skovlen, når jeg tager den løsgænger i det næste gang) eller ude foran hækken. Og her er jeg ligeglad med skel og privatejede/kominalejede arealer - det er stadig grundejeren der har vedligeholdelsespligten i forhold til perlesten, ukrudt osv,
Ligesom jeg selvfølgelig også tager hensyn, hvis folk beder mig om at finde et andet sted, hvor Kalle kan sniper-pisse (hvis de opdager det - som nævnt går det pænt hurtigt)....
okt 2010
Da jeg havde en kastrat skulle der også tisses ALLE steder.
apr 2015
Følger: 6 Svar: 10
jul 2007
Samme hundeejere ville flippe totalt ud , hvis en halvfuld mand stillede sig op og pissede på DERES hegn / hæk. …….. Men hvad er forskellen ? …. Pis er Pis ----> det stinker uanset om det er menneske-pis eller hunde-pis .
Man kan sagtens lære sin hund , at det er " forbudt " at pisse allevegne …. og selv en hanhund kan pisse uden det behøver at være op af alting den møder.
I " gamle dage " i 60-70-80 erne var det ikke så udbredt at man samlede op , som der er blevet nu , men der lærte man hundene at skide og pisse i rendestenen , for så røg det i kloarken , når det regnede . ( det fungerede fint )
Hvorfor er det blevet så besværligt at holde hund i dag ? ….. og hvornår er det blevet hundens "ret " , at pisse op af ALT ?
jul 2007
Og jeg er stensikker på at alle rendestenene i Valby eksisterer endnu …
I "gamle dage " lod man lorten ligge i rendestenen …. i dag samler man den op.
Og det er ikke sværere at lære hunden at besørge i rendestenen end det er at gøre den renlig inden døre
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
Jamen så hversgo...så sender jeg dig gerne derhen!
Og få dig så et liv bagefter...
jul 2007
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Du er jo ikke et hak bedre selv med din måde at kommunikerer på.
Jeg farer ikke ud efter folk, der lader hunden tisse op ad mig hegn, men nøjes med en venlig henstilling om, om man vil tænke over det over næste gang.
jan 2006
Tyskland styrer .. længere er den ikke
jul 2007
jul 2007
okt 2010
mar 2017
Jeg gik i flere uger og vogtede nidkært bag et næsten nedrullet gardin for at fange denne elendige hundejer. Jeg skulle nok fortælle den ejer min mening om det!
Så lige pludselig så jeg en lille køter skide i min forhave. Gardinet forhindrede at jeg kunne se ejeren, men da hunden var færdig kunne jeg se at der ikke blev samlet op, Så jeg stormer ud, og så skulle han/hun sateme nok få fortalt.
Da jeg kommer ud, var personen ved at stikke af med cirka 1 meter i minuttet! En kort men intens jagt senere stod jeg ved en ældre yderst omfangsrig dame med rollater.
Jeg nænnede ikke at sige noget. Jeg tror ikke engang at hun kan nå ned til jorden hvis hun forsøgte.
Det sjove var, at jeg havde nærmest forberedt en skylle af "nu skal du opdrages bemærkninger" og så fik jeg dem ikke engang brugt. Det er næsten det mest frustrerende..
Nej, det er heldigvis meget få mennesker der skal tages pudsige hensyn til, og de få burde et normalt menneske kunne overkomme synes jeg.
En hemmelig ting er, at det at tage hensyn (i mit tilfælde samle denne stakkels dame hunds lort op i ny og næ) egenligt føles ret godt.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Hold nu op hvor kan mennesker brokke sig..
Og så står jeg lige og får min aftenkaffe og ser 2 ældre damer har svært ved at vende deres lille bil ved enden af min vej.. De kom til at ligge mit hegn ned og skyndte sig væk..
Var lidt flad af grin, for jeg har valgt det hegn, så der ikke var tvivl om skel, og så ingen ridser deres biler hernede. Det har kostet mig 50 kr
jan 2007
Men nu findes der jo andre planter man kan have ud mod fortovet og i min lille by må jeg konstatere, at buksbom er et både populært og temmeligt dårligt valg som fortorvsplante, for de er allesammen gule og halvdøde i den nederste del. Det samme er en del egehække. Så lige netop disse får Reiki ikke lov at tisse på, de kan jo tydeligvis ikke tåle det - og så svært er det vel ikke lige at gå udenom det, der tager skade af hundetis (lige som man vel gør med cykler, barnevogne mm.) og så lade hunden tisse op ad alt muligt andet.
jan 2007
Selvfølgelig skal vovse have lov at tisse i offentligheden (og den med rendestenen havde jeg ikke hørt- lidt overkill tænker jeg), man kan jo bare vise en smule hensyn ned hvor den gør det, så burde det ikke give problemer for andre end de allermest snerpede.
jan 2006
Jeg er ikke botaniker eller gartner, så jeg må indrømme at jeg ikke har styr på hvad for frugt, nødder eller anden vegetation der tåler hundetis ?
Det citrontræ vi har stående ude på terrassen virker dog ret sejlivet i den retning. Nu har Czhap lige lettet ben op af den / i den, for gu ved hvilken gang .. og mistænker ham for ikke at være den eneste af vores tre hanner der gør det ..
Det er måske i virkeligheden bare det, der skal plantes istedet for folks skrøbelige hække ? Citrontræer ???
mar 2017
Men der findes helt sikkert arter der er meget følsomme. Men her lidt praktik omkring græs.
Tisseplet på græs:
mar 2017
jan 2007
Ligusterhækken om min have lader dog til at tåle det meste og det samme gør den busk (rododendron måske?), der står udenfor min dør. Så der er da mulighed for lidt variation, så det hele ikke skal være citrontræer
jan 2006
Jeg har aldrig tænkt på det - men omvendt, heller aldrig blevet bedt om at trække min hund væk fra steder, hvor han stiller sig op og letter ben
jan 2007
Nu er vi flyttet og skal gå lidt mere langs fortove, før vi kommer ud til marker, så blev jeg pludselig lidt mere opmærksom på det.
Men i sidste ende tror jeg man når langt med helt almindelig sund fornuft. Hvis vovse afholder sig fra at tisse på biler, barnevogne mm. og man samler op, hvis den skider så er de fleste nok tilfredse.
- og skulle man nu støde på en have, hvor hvert græsstrå er klippet med milimeterpræcision og hver plante beskåret ditto, så behøver det vel ikke være lige der, hvor Fido får lov at sætte sig og efterfølgende skrabe godt i græsset
Jeg tror dog ikke vi har sådanne haveejere her hvor jeg bor.
okt 2010
Følger: 21 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
jul 2018
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 11
Og for et par uger siden, blev jeg groft verbalt overfaldet af en af mine naboer på 15.-sal, med grove og fuldkommen falske beskyldninger om at min hund havde tisset udenfor og indeni elevatoren.
Da jeg så afleverede min skriftlige kommentar til vores afdelingsformand, fik jeg oplyst at det var et menneske, der flere gange havde "Urineret" i og udenfor elevatoren.
Så jeg kan kun give dem ret der mener at hunde og ejere er et forfulgt folkefærd.
Men det er heldigvis en af de mange ting, der kan forbedres i samfundet, hvis vi mennesker, er villige til at lære, hvordan vi bære os ad!
Må hunde tisse på græsset mellem vej og hæk?