{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.943 visninger | Oprettet:

Må hunde tisse på græsset mellem vej og hæk? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har lige oplevet at få at vide gennem hækken af en ældre mand, at min hvalp ikke måtte tisse på græsset mellem hans hæk og vejen. Jeg tænker at han vel principielt er i sin ret til at sige det - da det vel egentligt er en del af hans grund?

Men: Det er en lille landsby uden fortove eller rigtige "public" arealer. Det betyder at vi kun efterlades med den smalle asfalterede vej at gå på - og for Marlin kun den at forsøge på. Det betyder også at han helst ikke vil lave nr. 2 da han kun gør det i græs (han tisser stadig som en hunhund, så det gør han ligeså gerne på asfalt).

Oplever andre det samme og hvad gør I?


Kommentarer på:  Må hunde tisse på græsset mellem vej og hæk?
  • #1   11. jul 2018 Nej - og hvis jeg gjorde, ville det ikke være pæne ord, der kom ud af min mund !¨

    Nøj, jeg er træt af at der er så meget modvilje imod hunde her i landet efterhånden ....


  • #4   11. jul 2018 Har aldrig oplevet lignende..

    Så længe man samler op osv har jeg aldrig haft problemer (samler ALTID op)..


  • #5   11. jul 2018 Nej har jeg aldrig været ude for, jeg har tilgengæld prøvet at min hest smed mig af og tog den igennem en dames have, hun var IKKE glad???? Jeg var henne og lappe huller hovene havde lavet i hendes plæne.

  • #6   11. jul 2018 Det er da helt til grin smiley

  • #7   11. jul 2018 Jeg har hørt om hanhunde der tisser på hække og faktisk dræber hækkene... Men ligefrem at forbyde ham at tisse på græsset ud mod vejen - som jo er helt afskærmet fra hans have synes vi godt nok var lidt over stregen. smiley

  • #8   11. jul 2018 Sandsynligvis er hans hæk plantet i skæl. Det betyder så at græsset mellem hækken og vejen er offentligt område og at han derfor ikke har noget at sige.

  • #9   11. jul 2018 Du bør for en ordens skyld medbringe køkkenrulle, kartoffelmel, støvsuger og kabeltromle i passende længde. Det andet, det er fanme noget svineri.
    Nå, jeg må løbe. Sådan et fortov vasker jo ikke sig selv.


  • #10   11. jul 2018 Samme tanke som Fubert. Og hvis du gerne vil finde ud af hvor mandens skel går så finde ejendommen på fx www.gst.dk og vælg matriklen, zoom ind og vælg tema 'matrikelkort'. Så får du en rimelig god ide om hvem der ejer græsset uden for mandens hæk smiley

  • #12   11. jul 2018 Sikke en idiot

  • #13   11. jul 2018 Hvor er I gode både med humor og råd! Jeg vil huske at medbringe hele rengøringskabet næste gang!
    Jeg kan se på matrikelkortet at han ingengang ejer stykket ud til vejen smiley Sikke en klaphat!


  • #15   11. jul 2018 Ide! Vi møder op hos dig lørdag og går der hen og lader dem tisse... smiley

  • #16   11. jul 2018 Maj-Britt: Det er en meget lille landsby hvor de fleste kender hinanden, min far har boet her i et års tid og til dags dato har jeg stadig aldrig set en hundelort (og det på trods af at der da er en del hunde) smiley Men jeg ville helt klart kunne forstå det hvis de flød over det hele!

    Lens: Tak! smiley smiley


  • #18   11. jul 2018 Maj-Britt: Stakkels dame - det må være stressende. Men hvor er det et godt comeback! Måske mindre produktivt, men stadig! smiley

  • #19   11. jul 2018 Med de holdninger der bliver lagt for dagen af diverse hundeejere, så kan jeg godt forstå at vi snart har love omkring alt.

    Frabeder en haveejer sig, at folks køtere ikke pisser på deres grund eller endda grunden op til, så sørger jeg for at det gør min køter ikke. Problem løst.

    Det gør ikke noget, at man lige tager hensyn til andres mennesker ud fra mit perspektiv sjove holdninger og ønsker.

    Der er altid en nabo på en vej som har sjove holdninger, og det kan vi hver især se som et problem, eller bare smile og tage hensyn.

    Hvor svært kan det være? smiley


  • #21   11. jul 2018 Martin, hvad vil du så gøre i min situation hvor der ikke er andet end en smal asfaltvej uden fortov eller andet offentligt område? smiley
    Selvom jeg nu har tjekket og han faktisk ikke ejer det græsstykke, men det faktisk er kommunens, så er det selvfølgeligt ikke noget jeg har tænkt mig at diskutere med ham om.


  • #22   11. jul 2018 #19

    Jeg tager hensyn - blandt andet ved at samle op, lære min hund et sikkert indkald, tage den i snor når der kommer mennesker / hunde, holde mig væk fra strandene når vejret er godt, sørge for, at den ikke står og gør hele tiden når den er i haven, sørger for at der er ro i hundegården og den heller ikke her står og gør ...

    Længere gider jeg ganske enkelt ikke at gå !
    At der er nogle, som mener at min hund skal pisse på bestemte steder, eller måske endda tage den så langt som at han ikke skal passere deres hus / fortorv men må gå over på den anden side af vejen (ikke at jeg personligt har været ude for det, men det kan man jo alene i denne her tråd se at andre har), kan jeg .. nej VIL jeg ganske enkelt ikke tage mig af.
    Hysteriet har taget overhånd og jeg vil ikke være en del af det.

    Vil du løbe zigzag og kun lufte efter mørkets frembrud - be my guest - men lad være med at forvente / lange, at andre synes at din overdrevne "hensyns" tagen kan være noget vi skal efterleve.

    Der er en masse hundeejere i Danmark - der er en masse hunde også - det skal der vedblive at være og vi hundeejere skal F ikke bare bøje os forover og tage den for fuld smadder op i elgiganten, fordi folk er hysteriske !!


  • #23   11. jul 2018 @Malin.
    Det ved jeg ikke, jeg kender kun dit ord, og det fortæller at det er umuligt at undgå situationen.

    Den slags umulige situationer støder jeg aldrig selv ind i, så jeg kan ikke fortælle dig hvad jeg ville gøre.


  • #24   11. jul 2018 Har du ikke mulighed for at gå ud af byen med hunden så? Hvis du søger et alternativ

  • #26   11. jul 2018 Ja, noget lignende har vi også haft kørende her på Østerbro. En fodboldbane, hvor folk lufter deres hunde tidligt om morgenen (omkring kl.5-7 går eer folk), om vinteren er der jo bælgravende mørkt og de kan ikke se hvor hundene skider og får ikke samlet op. Efter flere år med henstillinger fra klubben om at man ikke ønsker hundeluftere derinde - netop pga hundelorte - sætter klubben nyt hegn op, med lås på porte og døre.
    Det får så hundelufterne til at medbringe værktøj(!!!) på deres morgentur, så de kan klippe sig vej igennem hegnet og få luftet deres hund! Efter yderlige nogle år, så sætter klubben metalhegn op, som ikke lige kan klippes op. På det her tidspunkt er der nok omkring 20-30 huller rundt i deres hegn.
    Og gudhjælpende mig om ikke folk så bruger en nedstryger i nattens mørke til at skære et kæmpe hul i deres største (og vel nok dyreste) port! For ikke at nævne de to andre porte, som er blevet bøjet, fået hængelåse klippet op og hvad ved jeg!
    Status er nu at der er lavet - af klubben - store huller i hegnet som man kan gå åbent igennem. De har så valgt at indhegne - som et fængsel nærmest - deres kunstgræsplæner istedet. Jeg tænker de håber hundefolket vil lade sig nøje med det rigtige græs så...

    Det er fuldstændig vanvittigt!!
    Hundeluftere fylder på mange måder for meget. Desværre, for det går jo kun ud over os selv...


  • #27   11. jul 2018 Jo, skal jeg ud af byen, så skal jeg bære ham et ret godt stykke da han kun er hvalp og hurtigt er udkørt (og i øvrigt ikke må gå mere end 10-15 minutter ligenu).

    Jeg samler ALTID op, lige gyldigt om det er i krat, på eng, i hundeskov osv. osv. Børn kunne løbe derinde, andre hunde kunne rulle sig i det osv. Og han er aldrig i andet end sin 1,5 meter snor jo mindre vi decideret er i hundeindhegninger - og han får ikke lov til så meget at snuse til folks indkørsler.

    Jeg forstår sagtens at folk ikke vil have hundelorte på deres grund (eller andre steder for den sags skyld). Men det er jo som nu her senere fortalt hverken hans grund eller en hundelort der er tale om.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 445
    #28   11. jul 2018 Altså er det hans grund. Så bestemmer han jo over den!
    Det er hans ret.

    At vi her inde så synes han er dum, det er jo så bare vores mening.


  • #29   11. jul 2018 Lars N, men det er jo så dét det faktisk ikke er. Der var lige en der henviste til et matrikelkort og der kan man se at hans hæk faktisk står i skellet og græsset mellem vej og hæk dermed er kommunens?

  • #30   11. jul 2018 At andre hundeejere ikke samler op osv betyder jo ikk at dem der gør skal finde sig i hvad som helst... jeg er på ingen måde ansvarlig for andres handlinger og vil bestemt ikk ligge ryg til de skideballer de fortjener!!

    Jeg stod feks og min hund sked, jeg stod sågar med posen i hånden og ventede bare på at lorte ramte gruset - alligevel blev jeg råbt efter at jeg skulle samle op.. jeg måtte så pænt påpege posen..


  • #31   11. jul 2018 A-S det lyder da også helt sindsygt.

    Vi har det i mindre målestok på vores træningsarealer - som også er fritløbsområde. Udover at vi regelmæssigt samler op efter de hundeluftere, der har været, for at kunne få "lortefrit" område, til at træne på, så bliver der også lavet hul i hegnet.

    Der ER en stor port derind fra vejen i den ene ende. Der ER åbent i to af de modsatte hjørner ind mod spejderhytter. Alligevel bliver der regelmæssigt klippet hul i hegnet i et tredie hjørne, fordi folk ikke lige gider følge stien ned til én af åbningerne. Kommunen lapper det troligt 3-4 gange om året....

    Mht. trådens emne, så tænker jeg da, at de fleste haveejere bør være taknemmelig for al den væde, der overhovedet kan tilføjes deres matrikel i øjeblikket smiley


  • #33   11. jul 2018 Det er da utroligt at man ikke skal kunne lufte sin hund på gaden smiley Godt at vi bare er gæster her (ret regelmæssigt, men stadig). smiley

  • #34   11. jul 2018 #26

    Der vil altid være yderpunkter og folk, der ikke kan finde ud af at opføre sig "normalt". Dem render vi nok allesammen ind i "den gør ikke noget, og hvis din ikke kan lege, skal du ikke komme her med den"...

    Men at tage det over i den anden grøft og acceptere - og efterleve - en person, der ikke mener at min hund skal have lov til at pisse op af hans hæk ? Nej, det er ganske enkelt for idiotisk !
    Det hjælper jo iøvrigt heller ikke på de, der bryder ind på den bane på Østerbro at min hund ikke pisser op af hækken i nr 56 ..

    Men mener du - eller misforstår jeg dit indlæg - at fordi nogle er så utilpassede, bør jeg efterleve alle de mere eller mærkelige ønsker folk har til hvordan vi hundejere bør bevæge os rundt i samfundet ?
    For jeg må indrømme, at jeg ikke kan se koblingen ?

    Her hvor jeg bor, er der et dejligt stort "stadion" - hvor den lokale fodboldklub holder til. Der er et skilt med at man skal samle op, men ingen hegn eller "adgang forbudt for hunde" - det accepterer kommunen nemlig ikke, da de vil have at så mange som muligt af borgerne gør brug af de rekreative områder.

    Jeg bruger ind imellem deres stadion til at lave en gang hurtig lydighed - naturligvis ikke når fodboldklubben er der - og, som jeg forklarede ham den lettere ophidsede mand, der åbenbart står for et eller andet i den klub - jeg træner og jeg er ikke interesseret i, at skvatte i andre hundes efterladenskaber.
    Han var i grunden fair, for han sagde at han aldrig havde tænkt på det på den måde - at der rent faktisk findes hundeejere, der bliver generede af andre hundes efterladenskaber.
    Efterfølgende hilser han altid pænt - og jeg tror han har løbet lidt med sladder - for stort set alle jeg møder dernede hilser pænt og ordentligt.

    Se det giver sq mere mening for mig - oplysning - end at jeg hiver min hund hurtigt forbi nr 56, fordi der bor en sær tosse derinde.


  • #35   11. jul 2018 Jeg føler ikke at hundeejere fylder for meget. Vi er ikke flertallet og der er fx mange steder hvor man ikke må have hunden med. Jeg rejser en del i fx Tyskland, England og USA og her ser man ganske anderledes på det at have hund end man gør her. I DK må man nærmest ingenting med sin hund, og vores hunde må på ingen måde kunne være bare til den mindste lille bitte smule ulempe for bare et menneske. I Tyskland er tager man hunden med på restaurant, i UK kan man opleve steder hvor børn ikke må komme men hunde må gerne, i UK oplever man store country parks hvor hundene må løbe løse osv.
    Jeg bor i et ret 'hundefjendsk' område, der er ingen steder hvor hundene må rende løse og der er mange der tydeligt giver udtryk for deres mishag over at der nærmest overhovedet bor hunde i byen. Da vi flyttede til byen for 12 år siden var det slet ikke sådan, men efterhånden som flere og flere flyttede til fra KBH så har det ændret sig. Det har været kraftigt medvirkende årsag at vi for 1½ år siden tog en drastisk beslutning og fandt et lille landbrug, så vi har vores eget hvor hundene kan rende løse og jeg har mit eget træningsareal (vores nye hus står færdigt om 4 uger smiley smiley smiley ). Nå, men i vores lille by er der også et lille stadion med to baner. Jeg har haft præcis samme oplevelse som Martine; en hidsigprop fra fodboldklubben, der påstod at der slet ikke måtte komme hunde på boldbanerne. Den dag jeg mødte ham valgte jeg at tale pænt til ham og sige at det troede jeg bestemt ikke var tilfældet og at jeg også gerne måtte være der (jeg er jo selv i bestyrelsen i en klub der har til huse på et kommunalt areal, så jeg ved jo godt hvad reglerne er for offentlighedens færdsel på arealet), men at jeg lige straks var færdig og at det jo ikke er mig der lufter min hund og efterlader lorten på boldbanen og jeg for øvrigt heller ikke synes om at jokke i en hundelort når jeg træner. Manden opgav og gik. Efterfølgende tog jeg fat i kommunen og spurgte om der gjaldt andre regler på boldbaner end på det areal min DcH forening 'lejer'. Og nej, det gjorde der ikke. Faktisk synes kommunen at det kun var positivt at deres arealer blev brugt af alle deres borgere. Så længe man viser hensyn til den klub der er på arealet, samler op efter sin hund og holder den i snor så må man gerne være der. OK - jeg overholder så ikke helt det med snoren hele tiden; det er en smule svært at lave fx apport, fremadsendelse eller belønne med en bold med en hund i snor smiley Men altså jeg træner jo lydighed på boldbanen; det er jo ikke fordi mine hunde flintre ukontrollabelt rundt.
    Jeg fandt så senere ud af at kommunen faktisk havde haft fat i boldklubben og fortalt dem at hundeejerne gerne måtte komme på boldbanen. Jeg har ikke siden mødt 'hidsigproppen' og alle andre i boldklubben hilser pænt.
    Og hvem ved måske det kan inspirere andre hundeejere til at få lidt styr på Fido at de ser der går en og træner med sine hunde. Jeg har da mere end én gang haft hundeluftere som tilskuere. Og mere end én gang har jeg fået kommentarer som 'hvor ser det bare godt ud, bare min kunne det' når jeg går FVF eller lineføring med en af dem smiley


  • Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 158
    #36   11. jul 2018 Min kusine og jeg luftede vores tilsammen fire hunde, vi gik på et fortov hvor der var et par kvadratmeter græs ved siden af. To af hundene gik lige inde på græsset samtidigt med en dame kom cyklende. Hun begyndte at råbe af os at vi skulle få hundene væk fra hendes grund, "Tænk nu hvis de sætter sig!", og så skulle vi altså ikke gå på det fortov, men i den anden side af vejen, hvor der hverken er fortov eller plads til at gå, hvis ikke man har lyst til at gå på vejen. Hverken græsarealet eller fortovet tilhører dog hendes grund.

    Lidt længere nede ad vejen hvæsede en dame til sin mand; "Hvad f***** laver de! Samler de ikke op!?", da vi stoppede op for at guide hundene og os selv omkring deres hæk, der hang ud over det meste af fortovet.

    Jeg har også fået råbt til mig at jeg skulle aflive mit arrige bæst, inden den helt sikkert bider et barn næste gang... Jeg tror altså ikke at min hund kommer til at forveksle et barn med den Tug-E-Nuff vi var i gang med at træne med smiley smiley


  • #38   11. jul 2018 Jeg tænker de "bare" syntes det er ulækkert..

    jeg syntes også det er klamt når man kan se en hund har tisset på trinet mellem opgangsdøren og fortovet (ikke en dicideret trappe)

    Men derfra og til at forbyde hunde rør den er lang vej smiley


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 445
    #39   11. jul 2018 29#

    Okay. Ja så er min kommentar jo irrelevant.

    Jeg må indrømme at jeg kun fik læst de 4 første indlæg i tråden inden jeg postede min kommentar.


  • #40   11. jul 2018 Da jeg boede i en lidt større by er jeg sommetider blevet råbt af om at samle op (Hvad jeg altid gjorde, men hunden skulle jo liiige være færdig først), men jeg hat aldrig oplevet ballade over at hunden tissede i græsset.
    Jeg tillader dig ikke, at han lettet ben op af folks blomsterkummer, cykler, højbede, biler, planter der risikerer at dø osv... for ja, sådan en gang hanhundetis kan slå buske og sågar mindre træer ihjel - stærke sager smiley

    Men selvom MB nok har en pointe når hun siger at hundeejere fylder meget, så er folk sig også blevet lidt sippede. Jeg er flere gange stødt på folk, der nærmest finder det utilgiveligt ikke at samle op efter hesten, når vi er på skovtur - vil helt ærligt gerne se et billede af rytter der drager afsted til hest med sorte affaldssække, foldespade osv. Så der kan samles op, når Musse skider 15 km ude af en eller anden sti i militærets øvelsesområde hvor ingen nogensinde kommer... Og hvis en stakkels soldat alligevel skulle komme forbi og træde i det, så er jeg sikker på, han har trådt i værre i sin karriere


  • #43   11. jul 2018 Jeg tager rigtig meget hensyn

    Men så langt gider jeg simpelthen ikke

    Jeg ville ryste på hovedet og gå videre


    Tja


  • #44   11. jul 2018 Jeg er faktisk tilbøjelig til at give M-B ret, jeg synes også, at vi hundeejere nogle steder fylder for meget, bl. a. ved ikke at samle op, have hundene løse og lade dem galpe løs. Jeg gør ingen af delene og jeg føler mig også generet af de, der gør. Nok især af "hilsetosserne", der lader deres hund fare hen til min, uanset om deres er løs eller ej - Anton gider det IKKE og flipper skråt. Så er det ofte min hund, der er noget galt med, og det er jeg træt af. Jeg har sågar stået med ryggen til en gut med hans Malle, og forsøgte at aflede Anton, med det resultat, at hunden løb udenom mig og i hovedet på Anton, der blev godt gal - jeg kunne intet gøre med ryggen til.

    Men fordi jeg altid samler optog aldrig lader min hund genere andre vil jeg ikke finde finde mig i at få andre menneskers frustrationer hældt ud over mig, når jeg kommer gående med Anton, eller har ham med steder, hvor det er tilladt. Anton elsker at være med nye steder, i byer og spisesteder, og det ville jeg være ked af ikke at kunne.

    Forleden spiste vi på et lille gaststätte ved Flensburg, det var så hyggeligt, for alle, både tjenere og gæster hyggede sig gevaldigt med Anton, der bare sad og så sød ud og ikke opsøgte andre. Vi fik at vide, at til vinter må vi gerne have ham med indendørs også. smiley



  • #45   11. jul 2018 Men lige i den situation, som TS beskriver havde jeg bedt manden slappe af. Jeg har faktisk stået og råbt af et ægtepar, der gudhjælpemig i pivregnvejr åbnede terrassedøren og råbte helt vildt, at jeg skulle samle op - problemet var bare, at min hund kun havde tisset, så der var sgu lidt svært. smiley

  • #46   11. jul 2018 Rørende enig, Mai-Britt ...

    Lige i den situation her havde jeg nok været uforstående over for mandens udbrud ... men det kan jo være mange ting, der stikker ham.


  • #47   11. jul 2018 Jeg har også oplevet en dame, der blev meget sur over at min hund sked - På offentlig grund, hvor hunde gerne måtte være vel og mærke. Og jeg havde allerede lorten samlet op i hundepose, da hun begyndte at råbe op smiley

    Jeg har også mødt en mand, der mente jeg skulle vaske og tørre græsset, efter at min hund havde tisset - Igen offentlig sted, hvor hunde gerne måtte være. Jamen altså smiley

    Den slags folk må man bare ryste på hovedet af. De er ikke værd at spilde energi på.

    Så længe man samler op efter hunden, går på steder hvor hunde er tilladt, har dyret i snor/under kontrol, så kan man ikke gøre meget mere.


  • #48   11. jul 2018 Martine: jeg brugte det mere som (endnu) et eksempel på hvordan hundeejere fylder for meget, som Maj Brit skrev. Jeg synes den her "JEG skal i hvert fald have lov til at være her"-kultur er lige i overkanten generelt i samfundet..
    Du er heldig at det er tilladt have hund på den lokale fodboldbane:) Så venlige er Kbh's kommune ikke ift hundeejere... Her står skilte om hundeluftning forbudt ved den omtalte bane - mener du ikke, at det skal overholdes?

    Ift tråden: ja, jeg ser ærlig talt ikke problemet i lige at hive hunden de sidste 4m med sig, hvis manden er ude i sin have, og dermed undgå tis på hæk og konflikt med mand.


  • #49   11. jul 2018 #48

    Hvorfor det spørgsmål ? Er der noget i det jeg har skrevet, der indikerer at jeg er all for at vi overtræder forbud ?

    Jeg spørger dig om koblingen til nogle personer - jeg beskriver dem ovenikøbet som "utilpassede" hvilket måske burde have givet dig et hint om min opfattelse af det, de laver ?? - og til at det er OK at folk med haver har ret til at sige at min hund ikke skal pisse op af deres hæk ?

    Er det sådan, at fordi nogle hundeejere ikke har lært pli og god opførsel, at vi andre skal gå i et med omgivelserne, anlægge kateter på vores hunde og iøvrigt kun lufte dem om natten, efter at vi naturligvis har underkastet dem en stemmebåndsoperation, så de aldrig kommer til at gø og måske genere ham nede i nr 56 ??

    Og fint at du ikke ser problemet - jeg gør, for jeg synes det hysterisk !


  • #50   11. jul 2018 Øh.. ja.. Okay, Martine:)


  • #51   11. jul 2018 Hvis jeg får en nabo, som ikke bryder sig om, at Conor tisser på hans hæk, så har jeg fundet stedet at lufte hund
    mvh Søren 5år


  • #52   11. jul 2018 Måske er det i Københavnsområdet at hunde fylder meget ? Og for mig er Sengeløse o.l. også KBH området smiley Dengang jeg boede i Albertslund var det ikke ualmindeligt at man som hundeejer havde 'sammenstød' med andre hundeejere, der ikke kunne forstå at man bad dem sørge for at deres hund ikke løb hen til mine (som ikke gad andre hunde og den ene bed først og spurgte bagefter). Så måske det er et 'køvenhavnerfænomen' ?????
    Herude hvor jeg bor er det fx yderst sjældent at nogen drister sig til at slippe Fido løs i Valløs skove. Opdages man - og det er der en ikke helt ringe sandsynlighed for at man gør smiley - så falder hammeren. For flere år siden jagtede skovens folk fx et ægtepar med 4 løse hunde over mange kilometer. Politiet blev tilkaldt og det endte med at ægteparret fik en temmelig stor bøde. Jeg har hørt om et par stykker fra lokalområdet der har fået bøder for løse hunde i skoven, men jeg møder så at sige aldrig en løs hund på mine næsten daglige ture rundt i skovene. På stranden ser man godt nok heller ikke mange løse hunde og heller ikke i bybilledet. I den lille by hvor jeg bor er det kun et par enkelte pensionister, der lader lortene ligge; de har aldrig samlet op og det begynder de ikke på fordi alle vi andre gør det.


  • Max H
    Max H Online Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #54   11. jul 2018 Er det på privat grund har hunden ikke noget at gøre der. Det uanset hvor tåbelig man mener det er.

    At en hund tisser på en græsplæne,man ikke ejer, skal man ikke blande sig i. Der er så mange der har dårlig opførsel som man kan man bruge tiden på og lade dem der kan finde ud af det være i fred.


  • #55   11. jul 2018 Jeg forstår nu heller ikke at vi normale, høflige og hensynsfulde hundeejere pludselig skal kræves alle mulige krumspring, for at tilfredsstille nogle få tosser smiley

    I min klub (som ligger klods op af et meget besøgt naturområde), har vi nærmest tapetseret samtlige bygninger med skilte om at folk (ja, voksne mennesker), ikke skal pisse og/eller skide over alt på vores arealer, og her i de varme måneder jager vi gerne en håndfuld væk, i løbet af de par timer vi er der. Folk som bliver møgfornærmede over at de ikke lige må stille sig og pisse op af vores bygninger, eller sætte sig og skide/pisse i indhakket mellem to bygninger (som i øvrigt er der vi går ind og ud af vores grejskur). Forinden har de som regel været rundt og rykke i alle døre, og været inde i klubhuset og tjekke, hvis det ikke er låst smiley

    Hvis nu man skulle overføre den med at hundeejere skal slå knuder på sig selv for at være så hensynsfulde at INGEN kan have noget at brokke sig over, så forstår jeg ikke hvordan noget så simpelt som ikke at pisse og skide hvor man kan SE at der færdes mennesker konstant, overhovedet bliver et issue.


  • #56   11. jul 2018 A - hvad fanden er det for nogen mennesker der render og skider sådan nogen steder smiley

    Reiki har som unghund rullet sig i en MENNESKElort på stien i hundeskoven - så kan jeg vist godt overleve lidt hundetis i græsset.
    Måske skiltet ved hundeskoven skal præcisere at det ikke kun er hunde der skal samles op efter smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #57   11. jul 2018 Hvis jeg havde en græsplæne, så gad jeg sgu heller ikke at hunde hverken pisser eller skider der - uanset om der bliver samlet op eller ej. Det er klamt, og ikke særlig interessant med børn, når man ikke ved hvor man kan lade dem lege uden at at ruller rundt i tis, og lorterester.

    Hundeejere tror at de ejer alt, og har ret til at være alle steder, bare at de samler op.. Og at blive så flabet, og provokerende som det ses her, viser bare at mange fylder for meget, og har godt af at lærer at alle ikke er interesseret i deres hundes tilstedeværelse på privat grund.


  • #58   11. jul 2018 Nu var det jo udenfor grunden - ikke inde i mandens have.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #59   11. jul 2018 Michelle: Det ved jeg.
    Mit svar var også mere generelt, om emnet. Det skulle jeg nok havde formuleret bedre smiley

    Mon ikke at manden har troet at stykket var hans?
    Det er vidst ikke altid til at finde ud at hvem der ejer hvad.


  • #60   11. jul 2018 Michelle, jeg må erkende at jeg er chokeret over hvor mange det faktisk drejer sig om smiley Tænk, folk bliver fornærmede, når vi beder dem fise af. Og når vi så spørger om det ville være ok at vi gik ind på deres grund og pissede, bliver de endnu mere sure!

    I vores felt (som er sådan et bevokset område) ligger der tit både lort og toiletpapir smiley

    Hvis barren skal sættes skyhøjt for hundeejere, så bør den hæves bare en lille smule for folk uden hund også!


  • #61   11. jul 2018 @59: Som regel er det nu altid temmelig straight forward at finde ud af hvem der ejer hvad smiley Den slags findes der ret detaljerede registre om og det kan ovenikøbet slås op på nettet smiley
    Jeg er en hensynsfuld hundeejer; jeg samler op efter mine hunde hvis de lægger klatterne inde i byen. I skoven, i rabatterne langs med markerne eller på marken gør jeg altså ikke (med mindre der er en mark med græs til hø/wrap, så får de slet ikke lov at skide der). Perle tisser som regel hjemmefra og Clinton må ikke pisse på folks postkasser, skraldespande, fælge, hækken lige rundt om postkasserne osv osv. Men han får lov at tisse på hække, træer osv. Jeg har selv 150 m bøgehæk som både min egen hanhund tisser op af og en masse andre hanhunde de sidste 60 år har tisset op af. Den er nu ikke gået ud af tisseriet endnu. Det er faktisk ikke rigtigt til at se det på den. Men sådan noget som at gå over på det modsatte fortorv fordi jeg skal passere en have hvor der bor en der ikke bryder sig om hunde eller sørge for at min hanhund slet ikke markere på sin vej gennem byen, ikke lade min tæve tisse i de slåede rabatter osv. Det synes jeg er totalt hysterisk. Men igen det har nok meget at sige hvor tæt populationen af både mennesker og hunde er i et område smiley Jeg kan bedste lide at der er godt med luft omkring mig og at naboen ikke bor lige uden for min hoveddør. Jeg har jo selv boet i både KBH og Albertslund og min oplevelse er at der er en verden til forskel på fx hvor nærtagende folk er der og ude på landet. Der er omvendt også en meget større helt generel hensynsfuldhed overfor medmennesker ude på landet (igen min oplevelse). Det har nok noget at gøre med at der ikke er så forbandet mange mennesker at man drukner i mængden og derfor ikke rigtigt kan tillade sig at skide højt og flot på de mennesker, der bor i samme lille by.


  • #62   11. jul 2018 når vi går rundt i kvarteret er der er hus med en lille forhave og ejeren er meget opsat på ingen hunde træder på grunden hvilket er helt fair den er hans. problemet er jo ikke større end tydeligt at kalde Ziva på modsatte side af mig når vi går forbi. der går ingen skår af mig for at udvise ekstra hensyn til hans grund. det er måske ikke hans hele vejen ud til vejkanten og måske er det. betyder ikke det store for hverken mig eller ham - det der betyder noget er den gensidige respekt og Ziva er nu så stor at han har fanget at lortene ikke er hendes, men må indrømme jeg også synes de er lidt trælse i min indkørsel.

    problemet er jo ikke alle hunde men der skal mindst 10 gode oplevelser til at opveje en dårlig. så når en hund render som det passer den i kvarteret skal vi andre jo bevise ekstra meget men hvis det nu ikke koster os noget, er det så ikke det værd alligevel?

    at holde døren, at hjælpe herren ved fodgængerfeltet og den lille pige i kiosken - lade den travle kvinde få en forlomme i fakta og smile venligt til den nye ekspedient på McD der kludrer lidt i det.


  • Max H
    Max H Online Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #63   11. jul 2018 Utroligt hvad der kan komme ud af at en hund har tisset.

  • #67   11. jul 2018 Nej VI fylder ikke for meget, jeg vil sgu ikke sættes i bås og stå til ansvar for dem der ikke har styr på deres kræ, ikke samler op, lader deres hunde pisse op af folks blomster, krukker, stakit osv. DE fylder måske for meget, men det skal da stadig ikke gå udover alle der så lige kommer gående med en hund.

  • #71   11. jul 2018 Maj-Britt,jeg forudser en lovende karrierer for dig som “den sure gamle dame” smiley Jeg synes godt nok at du er MEGET rummelig over for folks hysteriske anfald.

    Farer samme typer mon i flint over fugle der skider på deres bil (eller værre, på græsset bag deres hæk smiley ), insekter der formaster sig at dø i deres vinduer, naboens ukrudt 4 meter væk og alt mulig andet?

    Det er jo synd for mennesker der ikke har andet at gå op i, og de burde måske have et kram og tilbud om hjælpe i stedet. Jeg ville nok bare slet og ret bede dem holde kæft! Eller bede dem hente et stykke køkkenrulle, for derefter selv at sætte mig og tisse smiley


  • Max H
    Max H Online Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #74   11. jul 2018 Dine ting og dine regler. Man skal ikke gå og være efter andre over småting.

  • #76   11. jul 2018 Radar - kunne jo være han har det med hvalpetis, som du har det med støj smiley
    Jeg er netop flyttet ind i et rækkehus. Naboen har p.t. gæster og de sidder på terrassen og er ret så højrøstede. Den slags må man jo leve med, hvis man ikke har anskaffet sig hus på landet e.l. det samme med folks larmende unger eller gøende hunde (ja ja, til en vis grænse, men de har jo lov at være der).
    Mon ikke ungerne synes du har snerpet, ligesom du så synes anti-hjælpeløs manden er det? Vi har jo alle forskellige grænser og en del af os har specifikke ting som vi bare ikke kan have, uanset at andre synes det ikke er slemt. Nogen af tingene må vi så bare leve med uanset - jeg får fx. næppe held med at forbyde babygråd, selv det er en af de ting der får mine nakkehår til at rejse sig. Anti-hvalpetismanden får nok også fuldtidsjob hvis han vil forhindre st nogen som helst hunde tisser på græsset smiley

    A - tror det afhænger af typen af buskads. Buksbom har endnu ikke overlevet at dele have med Reiki. Egehækken har ikke haft problemer smiley


  • #77   11. jul 2018 Hanhundetis kan virkelig dræbe planter og ødelægge ting - bare spørg min mor! Chico har fået dedikeret en pæl i haven, som han må tisse op ad - men KUN op ad den, for han har ødelagt alle min mors ældgamle planter med sin urin ... og der hvor vi boede før, tænkte jeg ikke over det, så der var hækken og fliserne under et sørgeligt syn i temmelig lang tid

  • #78   11. jul 2018 Vores ligusterhæk lider heller ikke nød , og jeg VED at det ikke kun er vores hunde der tisser på den, gravhunden fra 1 sal gr 200 procent også, og sikkert også andre hunde der kommer forbi smiley

    Jeg må være enig med Michelle angående støj osv, når man bor tæt så bliver man altså bare nødt til at leve med at børn leger og larmer, hunde siger vov ind imellem , at man kan høre folk grine ude i haven osv. Selvfølgelig er der grænser, vi har f.eks vores hyr med vores overbo, men det er så også i det ekstreme, og altså ikke bare lige musik skruet en lille smule op et par gange om måneden smiley
    Jeg er også ret sensitiv overfor støj fra f.eks børn, MEN jeg vælger ikke at sige noget, for de har altså også ret til at være her, og hele verden kan ikke tage hensyn til mig og mine "svagheder". Jeg siger først noget, når vi er ude i ekstremer som f.eks vores overbo.


  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #84   11. jul 2018 Hvor er jeg glad for at bo langt ude i en
    Skov

    Ingen hæk , ingen fremmede hunde eller mennesker......kun os selv og vores dyr


  • #85   11. jul 2018 Til dem der tydeligvis ikke lige er klar over det, så vil en ligusterhæk næppe tage skade af urin. Der skal i hvertfald ualmindeligt store mængder til.

    En græsplæne der i mod, den har svært ved at håndtere det. Urin er kvælstof og hælder man kvælstof på en græsplæne kan den dø af det.

    I øjeblikket har vores græsplæne mange gule pletter, hvilket skyldes hundenes urin, og det faktum at jeg ikke vil bruge grundvand/drikkevand bare for at haven skal se fin og grøn ud. For vander man meget vil kvælstoffet blive skyllet ud i jorden i stedet. Men hvad græsset skal nok komme igen. smiley

    I praksis kommer jeg dog også til at smide nyt jord på deres ynglings tisse område i haven, da kvælstof koncentrationen med garanti er blevet for høj til at noget græs kan vokse der. Men hvad, bare endnu en glæde ved en rigtig hund. smiley

    Igen, derfor forsvarer nogen naboer deres fine grønne græs, for selvom nogen hundeejere tydeligvis ikke interesser sig for haven, så er der faktisk folk, for hvem det at have en smuk have og græsplæne er noget de finder livsglæde i. Dem kan jeg godt tage hensyn til:-)



  • #87   11. jul 2018 vores plæne har helt uden hundetis også gulepletter, det er pga tørken

  • #89   11. jul 2018 @Frk Jensen.
    Yep, men der er græsset ikke dødt. Et par dage med lidt regn og der vil komme nye skud. Det gør græs der er kvælstof svitset ikke. smiley


  • #90   11. jul 2018 Indica: Hvis du vil af med græsset kan du da grave det af?
    Hvis det er en større plæne og spaden virker for uoverskuelig, kan du evt leje en lille traktor og så lave økologisk ukrudtsbekæmpning henover nogle måneder.
    Tænker ikke det er så svært at komme af med en græsplæne uden gift..


  • #91   11. jul 2018 du kan evt fræse plænen flere gange smiley

    så giver græsset til sidst op med at komme op smiley


  • #92   11. jul 2018 Eller lån et par grise, de skal hurtigt få endevendt haven, så græsset bliver svært at få øje på, og det helt uden at man selv skal have hænderne op af lommen smiley

  • #95   11. jul 2018 Men hvad vil du så have i stedet? (Går ikke ud fra det skal være et stort jordhul).
    Jeg er meget glad for min godt visne græsplæne - når den er gul og vissen vokser den ikke = jeg slipper for at slå græs smiley

    Og geder spiser ikke kun det uønskede, de tager det hele. Taler af erfaring, vi havde ged da jeg var barn hehe


  • #98   11. jul 2018 Ok. Lyder plejekrævende, jeg holder mig vist bare til det visne græs smiley 0

  • #99   11. jul 2018 Mini food forest? Sådan en har jeg også. Den er halvautomatisk. Man bestiller hvad man gerne vil have af frugt, grønt osv. og så skal man bare plukke/høste når det et klar... Den kaldes "mors køkkenhave og frugttræer" og er mega plejenem, den skal bare have et tak og evt. en lille lækker dessert/kage i ny og næ. Alt det der med at plante, vande, beskære og hvad sådan noget nu ellers skal, det sker helt automatisk smiley

  • #100   11. jul 2018 at holde døren, at hjælpe herren ved fodgængerfeltet og den lille pige i kiosken - lade den travle kvinde få en forlomme i fakta og smile venligt til den nye ekspedient på McD der kludrer lidt i det.

    De ting har da INTET at gøre med, at der står en sur gammel (eller ung) tosse, der mener at vedkommende skal bestemme hvor TSs hund skal tisse ????!!!!

    Men han tager måske hensyn ? Eller det er måske noget andet, når det bare er en hundeejer det går ud over ?
    Fra hvor jeg sidder, er kvajet da mega uhøflig og overskrider sine beføjelser på en ganske ucharmerende måde.

    Gud ved om sådan en som ham, gør alle de fine ting der bliver skitseret først i mit indlæg ???


  • #102   11. jul 2018 Men skal frugttræer, bærbuske og den slags ikke beskæres af og til? Kan da se at i hvert fald brombær kan overtage det hele... er du gal der er nedlagt meget brombærkrat der hvor vores heste går. Og blåbær kan da også brede dig noget synes jeg det ser ud til (Men ok, noget nemmere at holde i skak end brombærrene).
    Kan dog godt se det fede i sådan en anvendelig have.
    Nå det var da vist også et sidespring, blev jo bare lidt nysgerrig smiley


  • Max H
    Max H Online Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #104   11. jul 2018 Jeg mener altså også at manden er uhøflig når han vælger at kommentere. Har selv et stykke græs ud til vej hvor mange lufter.

    Det er irriterende at folk ikke forstår de skal samle op efter sig. Flere er ligeglade selv når man siger det til dem. Burde være nok at samle op efter sin egen hund.

    Men påtale en hund der tisser eller græsset må ikke betrædes. Det er at gå i for små sko. I selv om mange hunde går forbi hver dag, har jeg aldrig oplevet at der kommer pletter.


  • #105   11. jul 2018 Altså hvis jeres hunde skider lige foran min dør så åbner jeg den og lader aslan gå ud.... Og kysse jer!

    smiley

    Det sker aldrig her. Jeg er den eneste der går tur i byen med hund...


  • #107   12. jul 2018 #106 … Det er da ikke noget at prale af …

  • #110   12. jul 2018 Indica - Du har simpelthen en så underlig, smuk og finurlig tankegang smiley

  • #114   12. jul 2018 MB - men når nu græsstykket ikke er hans er er det jo ikke rigtigt hans hovedpine.

  • #116   12. jul 2018 Aj, det gir ingen mening smiley

    Helle for .. og så er det MIG, der bestemmer hvad der herefter må ske på det, Aj vel smiley


  • #118   12. jul 2018 Fremgangsmåden med at tage ejerskab over hvadsomhelst kunne ligne den metode, som Chili anvendte. Hun bestemte hvem i området, der pissede hvor. Hvis hun altså så det - nok lidt lige som han den sure.
    Wauw, mon hendes sjæl er vandret over i et menneske? Hvem kan anbefale en clairvoyant, der som bekendt ved den slags ting?


  • #119   12. jul 2018 MB - næh, det har han ikke rigtigt ret til. Var det hans eget kan jo lave de regler han vil inkl. forbud mod at sætte så meget som en pote der. Nu er det så offentligt, og så må han sådan set bare flette næbet og acceptere at andre også bruger det.
    - eller skal jeg også til at råbe af grædende babyer i parken og forbyde dem adgang "fordi jeg passer på parken" ?


  • #121   12. jul 2018 #118

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #123   12. jul 2018 Fascinerende, så meget nogle af jer kan skubbes rundt smiley

    Det er lige før jeg får lyst til at lave nye regler for mit fortorv - det lyder til, at jeg rent faktisk kan få folk til at passere på den modsatte side af vejen, hvis jeg blot skaber mig tilstrækkelig åndssvagt .. og det er en af mine spidskompetancer smiley


  • #126   12. jul 2018 Jeg synes ikke, det handler om at blive skubbet rundt. For mig handler det enten om at undgå konflikter, tage hensyn og vælge sine kampe med omhu

  • #128   12. jul 2018 Isabelle: Du har helt ret - jeg mente naturligvis "eller" i stedet for "og" - men jeg håber, det alligevel gav mening smiley

  • #129   12. jul 2018 og det er en af mine spidskompetancer

    også en af mine... det står øverst i mit CV smiley hahaha


  • #130   13. jul 2018 For mig handler det enten om at undgå konflikter, tage hensyn og vælge sine kampe med omhu

    Jamen der er vi da helt enige. Jeg kunne aldrig drømme om at lave konflikt, "bare fordi" ...
    Omvendt kunne jeg heller aldrig drømme om at "tage hensyn" til et eller andet fjols, der i sin egen indbildning var blevet ejer af et græsstykke, som faktisk var helt offentligt, blot ikke i hans/hendes hovede.
    Min hund pisser hvor den må - dvs IKKE op af folks biler, motorcykler, cykler, barnevogne, rollatorer, kørestole, etc - og heller ikke inde på folks græsplæner, de steder hvor forhaven "går ud i" fortorvet.

    Men at indskrænke ham udfra folks virkelighedsopfattelse ? Nope - det sker ikke.


  • #131   13. jul 2018 Jeg gad simpelthen bare ikke opsøge den konflikt hver dag

  • #132   13. jul 2018 Kris, så forhold dig til det TS faktisk skriver. At episoden er foregået i den by, hvor hendes far bor, og hvor hun er på besøg.

    Når så det er sagt, ville jeg hellere end gerne tage en konflikt om sådan noget hver eneste skide dag, indtil sådan en tosse slog hjernen til.

    Hvis nogen har set "Lys i Mørke" (dem der ikke har, gør det), så virker ham her tossen jo som de to galninge ved Thujahjørnet smiley


  • #134   13. jul 2018 Meget enig med dig Kris.

    Men jeg tror at det er årsagen til, at det er de samme mennesker der oplever mange små konflikter i deres liv tit, og nogen gør det stort set aldrig.

    Som mit livsmotto er: Man får hvad man udstråler! smiley


  • #135   13. jul 2018 A: Hvis det var uklart: Jeg gad ikke opsøge konflikten (når jeg var på besøg i byen). Faktisk gad jeg det slet ikke, når jeg var på besøg, fordi det så er endnu mere sjældent, det ville være nødvendigt at gå den vej

  • #137   13. jul 2018 Kris, det var uklart. I min verden er der forskel på daglig konflikt med en nabo, og på en lejlighedsvis konflikt med en tilfældig tosse.

    Lad mig, bare for sjov, se hvordan du svarer på dette: Du skal forbi en matrikel, går på fortorvet (som ejes af kommunen, men vedligeholdes af husejeren). Husejeren står og råber af dig, at kvinder ikke må gå på "hans" fortov, det er kun mænd der må det. Hvis kvinder skal gå der, skal det være i følgeskab med deres ægtemand eller far.

    Ville du rette dig efter det? Ville det gøre en forskel om det var hjemme i dit eget kvarter, eller et sted du er på besøg?

    Og jo, spørgsmålet er relevant i forhold til HVOR langt man skal gå, for at tilfredsstille nogle enkelte tosser, som opstiller mærkelige regler for dette og hint.


  • #139   13. jul 2018 Indica, jeg var VILD med at hun stod med en kikkert og lurede over på stationen, og fortalte at de havde hjulpet en neger, der ikke kunne finde ud af at trække en billet smiley smiley smiley

  • #140   13. jul 2018 Jeg bor i øvrigt i postnummeret 8544 Mørke smiley Deres FB-gruppe er virkelig gakket ud efter udsendelserne er kommet. Pt er der udbrudt havenissekrig på Thujahjørnet smiley

  • #143   13. jul 2018 Havenisserne er forsvundet nu smiley De blev efterlyst igår. Nogen har åbenbart kidnappet dem, fordi en pige gav dem Underberg i fredags og tog billeder af det smiley smiley smiley



  • #145   13. jul 2018 Haha, jeg ELSKER lys i Mørke, jeg slugte alle adsnit på nettet for flere uger siden smiley

  • #148   13. jul 2018 Og så er det vist på tide, at I afslører hvor man kan se det lys i mørket ???

  • #151   13. jul 2018 Jeg gad simpelthen bare ikke opsøge den konflikt hver dag

    "Opsøge" ?
    Mange hundeejere, der ikke, som jeg, er mega dovne og bare lukker hunden i haven om morgenen inden job, går formentlig den samme "tissetur" - men så skal den bare omlægges for at tækkes tossen ?
    Jeg har iøvrigt endnu til gode at få den samme konflikt mere end én gang .. måske jeg bare er god til at forklare tingene på en ret forståelig måde ??


  • #154   13. jul 2018 #152

    Det ved jeg godt smiley
    Og tak - den skal da lige tjekkes ud .. serien, ikke byen.


  • #155   13. jul 2018 A: Jeg synes slet ikke, dit eksempel kan sammenlignes med denne sag. Sorry.
    Desuden mener jeg begge mine kommentarer. Fx at jeg kunne finde på at omlægge min rute derhjemme, og når jeg var på besøg. Men det lader til at flere har misforstået: Jeg ville gøre det for min egen skyld, ikke for mandens skyld


  • #162   13. jul 2018 Men Kris, JEG synes det er en god sammenligning, og derfor vil jeg oprigtigt gerne høre hvad du ville gøre, når det pludselig er dit køn, som gør at en mand dikterer at du skal gå uden om hans matrikel, og ikke det faktum at du har en hund med. Ville du gå en anden vej? I en “by” som min, er der i øvrigt kun én vej, så man kan højest vælge hvilken side af vejen man vil gå smiley


  • #163   13. jul 2018 Ahahaha, det øjeblik hvor DF damen går hen til Kristian Thulesen Dahl og han nærmest ignorere hende det første stykke tid, det er altså også ret så sjovt smiley

  • #164   13. jul 2018 Vi kommer netop fra et besøg hos mine forældre.
    Min far: "De satans hunde i kvarteret er ved at pisse mine prydbuske ihjel"
    Undertegnede: "Ja, huha da" (med tanke på denne tråd)
    Den gamle: "Nå, men det er vel et tegn på, at vi ikke har reelle problemer, haha"
    Undertegnede: "Jaaah, så det! Er der mere kaffe?"
    Min mor, der er godt opdraget, svarer ikke, men henter i stedet bare kaffen smiley


  • #172   13. jul 2018 A: Men mit køns blotte tilstedeværelse dræber næppe nogen planter eller ødelægger nogen ejendomme og -dele. Kan du se forskellen?

  • #173   13. jul 2018 Kris, så du mener, helt seriøst, at en lille slat hvalpetis dræber planter og ødelægger ejendomme og -dele (dele af hvad, egentlig?)? smiley Okay, den overbevisning ER faktisk mere skør end den med kvinder der ikke må gå på fortovet smiley

  • #176   13. jul 2018 okay nu sidder jeg og ser Lys i Mørke men har ikke fulgt ordenligt med..

    Kan ikke helt finde ud af om dem der 2 der passer Thujahjørnet er gift eller om de er søskende der bare lever sammen


  • #178   13. jul 2018 Okay, blev nemlig i tvivl da Søren Ryge sagde de havde boet i Mørke hele deres liv og i et lille hus tæt på hjørnet smiley

  • #180   13. jul 2018 Haha typisk ældre ægtepar smiley

  • #181   13. jul 2018 Det er nu ikke hundetis, men tørke der har gjort dette smiley

    profilbillede
  • #182   13. jul 2018 Ejendele, A.
    Og nej, det mener jeg ikke. Men nu forbliver sådan en hvalp jo altså ikke en hvalp. Derudover siger JEG ikke, at jeg er enig med manden. Jeg siger bare, at der er forskel på, om en hund pisser ting i stykker og slår planter ihjel, og om en kvinde passerer en have.

    MIN hund har fx dræbt planter og ødelagt fliser. Han er næppe den eneste hanhund, som har den slags dræber-urin.

    JEG gider ikke råbes af på gaden, og så kan jeg snildt finde en anden rute.

    Jeg siger IKKE, at TS skal finde en anden rute. Jeg siger bare, at visse tråddeltageres kommentarer herinde vidner om en unødvendig trodsighed, som jeg ikke ville udvise i den her situation.


  • #183   13. jul 2018 Jeg siger bare, at visse tråddeltageres kommentarer herinde vidner om en unødvendig trodsighed, som jeg ikke ville udvise i den her situation.

    Det er da noget arrogant at afgøre at andre reagerer i "trodsighed" - og at denne iøvrigt er "unødvendig".

    Det er din tolkning.
    Min er anderledes - iøvrigt ikke engang en tolkning, for det er sådan jeg har det - jeg er ikke sat i verden for at indordne mig under andres luner, og fordi en gammel tosse mener at have retten på sin side, når han påberåber sig ejerskab over et sted, der er kommunalt ejet mener jeg ikke er jeg er hverken trodsig, eller at det er unødvendigt, hvis jeg bad ham om at blande sig udenom mine gøremål.

    Du kalder det unødvendig trodsighed - jeg kalder det nakkebøjende underkastelse .. begge dele er vel i grunden ikke helt fair ?

    For min skyld kan du bøje dig i støvet over alt du bliver budt - det er dit valg - men at kalde det, at andre ikke har helt den samme underdanige indstilling til at blive kostet rundt med, er da ikke nødvendigt.

    Det er sådan man får tingene rykket .. og det aldrig en dårlig ting smiley


  • #184   13. jul 2018 Martine: Jeg er ked af, at du føler dig så stødt over min kommentar. I øvrigt sjovt, at jeg ikke må mene eller tolke, at nogle i tråden advokerer for unødig trodsighed, mens du gerne må tolke og mene, at jeg bøjer mig i støvet og udviser underdanighed smiley
    Det må du i øvrigt gerne - mene dét, altså.


  • #185   13. jul 2018 i får lige et billede mere fra Volden, her med udsigt over Østerstrand (tror nok det er Fyn der er på den anden side)

    profilbillede
  • #186   13. jul 2018 Kris -

    Uha, så er der gang i stråmændene ???

    Jeg skriver :

    Du kalder det unødvendig trodsighed - jeg kalder det nakkebøjende underkastelse .. begge dele er vel i grunden ikke helt fair ?

    - hvordan i alverden du kan få det til, at jeg mener at det er OK at jeg tolker men at du ikke gør det, det forstår jeg slet ikke ?

    Og nej, jeg er ikke stødt over dit indlæg - jeg er fyldt lidt mere end 10 år - prøv nu at forhold dig til det jeg skriver istedet for det der tøsefnidder smiley


  • #187   13. jul 2018 Men det er da stadig sjovt, at du påtaler mine tolkninger og kalder dem arrogante, og samtidig tillader dig at gøre nøjagtigt det samme smiley


  • #188   13. jul 2018 Uha, det er op af bakke - vil du ikke forstå det, eller kan du virkelig ikke ?



  • #189   13. jul 2018 Martine: Jeg tror, at du har brug for at holde en lille pause fra debatten med mig smiley

  • #190   13. jul 2018 Aj men .. du forholder dig ikke til det jeg skriver men kører stråmandsargumentet .. og så skal du til at fortælle mig hvad jeg har brug for ?

    Hyg dig med din debatstil .. det er da rart, at du har lidt mod til at være frembrusende herinde bag en skærm, når du er så konfliktsky ude i det virkelige liv ...


  • #192   13. jul 2018 Jeg har de seneste aftner set denne serie på Netflix https://www.imdb.com/title/tt3561180/?ref_=nm_flmg_act_10

  • #193   13. jul 2018 Søren: Er den anbefalelsesværdig? Jeg har luret lidt på den nemlig smiley

  • #194   13. jul 2018 Altså, jeg syntes, den var god, men smag og behag . . .

  • #195   13. jul 2018 Det kunne være, jeg skulle prøve den af så

  • #197   13. jul 2018 Kris
    Ret interessant persongalleri med masser af overraskende og sært forbundne intriger. Du får hele tiden en masse skæve brikker, der til slut alligevel kan samles til et hus.


  • #198   13. jul 2018 Søren: Den slags synes jeg er fedt ... Nogle serier er lidt for flade og forudsigelige. Så den får nok en chance smiley

  • #199   14. jul 2018 Min gamle hanhund pissede også en stor og flot rhododendron ihjel. Ved at pisse på den hver eneste morgen i 3 år. Så ja, de kan pisse ting ihjel. Men en græsplæne dør altså ikke af hverken hvalpe- eller hundetis smiley

    Næste faktum (som Kris af mystiske årsager pure nægter at forholde sig til): Det er IKKE mandens ejendom. Det er et stykke græs i FORLÆNGELSE af hans ejendom. Det der svarer til et fortov, min “private” indkørsel fra asfaldvejen og til mit hus og alle mulige andre stykker land ude i de ganske land, som EJES af andre, men vedligeholdes af husejeren.

    Tredje fatum: Lys i Mørke er awesome smiley

    Og bonus-faktum: Jeg har heller ikke Netflix. Jeg aner ikke hvordan man bruger det, hvad der findes der eller noget som helst andet smiley


  • #201   14. jul 2018 A: Jeg nægter da ikke at forholde mig til det? Jeg gider bare ikke diskutere med en tilfældig mand om min hunds tissevaner.

    Enten vælger jeg at lade min hund tisse der, eller også vælger jeg at lære ham at tisse et andet sted eller gå en anden rute ...

    Igen: Jeg har ikke sagt, at TS skal tage sin hund et andet sted hen, men der findes ret beset kun ovenstående muligheder. Nogle her i tråden lader til at ville blive helt trodsige, hvilket jeg blot siger, at jeg ikke ville vælge - fordi jeg finder det unødvendigt. Jeg siger ikke, at jeg ville lægge min rute om, men jeg synes ærlig talt, at det er meningsløst (for mig) at opsøge konflikter bare for at holde på sin ret.


  • #202   14. jul 2018 Hvis jeg var gået forbi og han havde brokket sig til mig, så havde jeg sgu selv pisset på "hans" græs. smiley smiley

  • #203   14. jul 2018 A med Bom...
    At hundetis kan skade græsplænen er nu ret almindelig viden. Jeg forstår at man kan debattere holdninger til hensynsfuld adfærd og ems behov for ret men ting som er faktum er lidt skørt.

    Du kan finde mange der spørger om hjælp til den udfordring på diverse havesider.

    At du ikke selv har oplevet det, kan der være mange forklaringer på.


  • #204   14. jul 2018 Jeg troede jeg var den eneste der så Lys I mørke smiley

  • #205   14. jul 2018 Ja, Martin, græsset kan blive lidt gult, men det hverken dræbes eller ødelægges. Det er bare gult i et par uger, og så kommer det ligeså fint og grønt igen.

    Det ændrer stadig ikke på det faktum at pågældende græsstykke er offentligt areal, og hverken hækpolitiet, Thujahjørnetosser eller andre kan, må eller skal blande sig i om en hund tisser der smiley


  • #206   14. jul 2018 'der findes ikke noget som thujahjørnet i hele verden!'

    Nej heldigvis hahaha


  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #207   14. jul 2018 Blev nysgerrig og så 10 min. af første afsnit lys i mørke

    Gaaab , det var kedeligt


  • #208   14. jul 2018 Det er bestemt ikke kedeligt. Det tager fart må man sige

  • #209   14. jul 2018 Ja, det kræver nok at man har lidt humor, for at man synes det er sjovt, så det er bestemt ikke for alle smiley

  • #210   14. jul 2018 A med Bomstærke.
    Om det bliver gult, eller om det dør afhænger helt naturligt af mængden.

    Lidt tis så har du ret. Kommer der meget vil græsset til sidst dø. Det vil mange planter faktisk.

    Det andet har jeg giver min holdning til. Jeg gider ikke den slags for mig ligegyldige kampe.


  • #211   14. jul 2018 Haha, ja Lys i Mørke bliver bare bedre og bedre , jo længere man kommer ind i det smiley Har haft så mange gode grin over det program smiley

  • #213   14. jul 2018 Hahhahha jeg tror vi skal byforny lånum...

  • michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
    #218   17. jul 2018 Jeg har prøvet at komme gående hen ad fortovet, og ja vi gik inde på græssiden, som er ret bred lige der...og så tissede min hund op af hegnet...hvorefter en meget sur dame kiggede over hegnet og spurgte hvad jeg havde gang i..!
    Jeg gik hjem og undersøgte hvordan reglerne er..
    Og gik så tilbage og bankede på..så kom mand og kone hidsigt ud, og jeg fortalte dem, at selvom om der er private veje, så er der offentlig adgang udenfor deres hegn, og min hund og jeg har altså lov at gå forbi, og den har lov til at tisse og skide også op af deres hegn.
    De mente at jeg skulle fise af...og jeg svarede så at jeg ikke ville rykke mig en milimeter, og at jeg vil gå her hverdag som det passer mig...og at de da bare skulle komme ud på fortovet hvis de ville have en konflikt.
    I vores familie tager vi da gerne en dans med folk der ikke har fået opdragelse hjemmefra..

    De skulede en del derefter..men kom aldrig nogensinde ud til den dans når vi gik forbi...
    smiley


  • #219   17. jul 2018 Jeg kan godt forstå, at folk bliver provokeret af, at hunde tisser op af deres hegn.

  • #220   17. jul 2018 Jeg ville dæleme blive både sur og ked af det, hvis folk lod deres hunde pisse op ad mit hegn.
    Jeg har prøvet hvordan det kan lugte, når træværk suger en gang hundetis.


  • #222   17. jul 2018 Min kærestes dansk-svenske gårdhund (Kalle) har stadig sine klokker. Og såvidt vides er dette også årsgaen til, at han sjatpisser, når vi går tur, istedet for at slippe hele ladningen på en gang, ved første og bedste hæk (min).

    Så vi oplever iokke problemet med hidsige grundejere, da Kalle jo sniper-pisser og er videre inden nogen ser noget. Derimod er vi engang blevet antastet af en tydelig ophidset grundejer, der kom prustende ud i et underligt spurt, der sendte hans øl-dunk op og ned i et bekymrende stort pace. Han ville bare skælde ud over hundeejere der lod deres hunde skide ude foran hans hæk, uden at tage klatten med sig.

    Hertil måtte jeg starte med at spørge ham: "Har Kalle - altså ham vuffi der står lige her - skidt ude foran din hæk"?

    Vommi svarede: "Det skal jeg jo ikke kunne sige". (Nu med nedadgående puls)

    Mig: "Skal vi så ikke starte med at præsentere os venligt for hinanden, og så derefter tale pænt"?

    Vommi: "Jeg taler da også pænt, men siger bare at......"

    Mig: "Nej du siger ikke.... du anklager uden at vide. Skal vi ikke tale pænt, så skal jeg vise dig noget".

    Op ad lommen trak jeg en lille sort prutte-pose....

    "Hvis Kalle - altså vuffi her - skulle krumme ryg, lige meget hvor, så putter jeg altså hans klat ned i denne pose. Så SKULLE han komme til at skide hos dig, kan du være sikker på, at du enten ikke opdager noget, eller ser mig fjerne lorten med det samme og tage den med"...

    Vommi (nu med næsten normalt åndedræt): "Det er jo heller ikke dig jeg anklager...."

    Og derfra fik vi rent faktisk en god snak. Han var faktisk ligeglad med at hunde pissede op af han hæk - som han siger, så er der ligeså mange katte der pisser rundt i folks haver, så det kan næsten være det samme.

    Men jeg er enig med ham i, at det er sindsygt trælst og irriterende, at når der ligger en hunde-dej og damper enten på matriklen (det er sket nogle gange hos mig og helvede falder ned over køteren sammen med skovlen, når jeg tager den løsgænger i det næste gang) eller ude foran hækken. Og her er jeg ligeglad med skel og privatejede/kominalejede arealer - det er stadig grundejeren der har vedligeholdelsespligten i forhold til perlesten, ukrudt osv,

    Ligesom jeg selvfølgelig også tager hensyn, hvis folk beder mig om at finde et andet sted, hvor Kalle kan sniper-pisse (hvis de opdager det - som nævnt går det pænt hurtigt)....


  • #224   17. jul 2018 Jesper at han ikke er kastrat har ikke noget med det at gøre..

    Da jeg havde en kastrat skulle der også tisses ALLE steder.


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 6 Svar: 10
    #225   17. jul 2018 Hej. Jeg har næsten ondt af ham "knotten" der ikke vil have det Han må sku ikke have det "godt" men selvfølgelig må han lade hans vand Jeg ville totalt overhøre det ....hvis det var mig i dit sted hvis det havde været min Putte Jack Russel...og måske også mærke om jeg selv "kunne" ...God dag

  • #226   17. jul 2018 Det er en underlig mentalitet nogle hundeejere har , når de mener det er ok , at deres hunde pisser op ad folks hegn og hække... og … ( trapper , blomsterkrukker , osv. )

    Samme hundeejere ville flippe totalt ud , hvis en halvfuld mand stillede sig op og pissede på DERES hegn / hæk. …….. Men hvad er forskellen ? …. Pis er Pis ----> det stinker uanset om det er menneske-pis eller hunde-pis .

    Man kan sagtens lære sin hund , at det er " forbudt " at pisse allevegne …. og selv en hanhund kan pisse uden det behøver at være op af alting den møder.

    I " gamle dage " i 60-70-80 erne var det ikke så udbredt at man samlede op , som der er blevet nu , men der lærte man hundene at skide og pisse i rendestenen , for så røg det i kloarken , når det regnede . ( det fungerede fint )

    Hvorfor er det blevet så besværligt at holde hund i dag ? ….. og hvornår er det blevet hundens "ret " , at pisse op af ALT ?


  • #227   17. jul 2018 I øvrigt er der masser af rendestene i Valby's villakvarterer …. Jeg boede selv i Valby i 70-80erne ( i et villakvarter ) …. og mine hunde sked og pissede altid i rendestenen.

    Og jeg er stensikker på at alle rendestenene i Valby eksisterer endnu … smiley

    I "gamle dage " lod man lorten ligge i rendestenen …. i dag samler man den op.

    Og det er ikke sværere at lære hunden at besørge i rendestenen end det er at gøre den renlig inden døre


  • michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
    #228   17. jul 2018 Hvis hundetis på dit hegn/hæk fra gade med offentlig adgang er så vigtigt for dig at du kommer ud og med din voldsomme adfærd kommunikerer at du gerne vil på skadestuen..
    Jamen så hversgo...så sender jeg dig gerne derhen!
    Og få dig så et liv bagefter...


  • #229   17. jul 2018 #218 og 228 ...... Nøøøøj .. hvor ER du bare sej ... smiley .... sådan at turde lade din hund pisse og skide alle steder , bare fordi den kan og må.

  • #230   17. jul 2018 Du er godt nok en hyggelig type Michael.
    Du er jo ikke et hak bedre selv med din måde at kommunikerer på.

    Jeg farer ikke ud efter folk, der lader hunden tisse op ad mig hegn, men nøjes med en venlig henstilling om, om man vil tænke over det over næste gang.


  • #233   17. jul 2018 #232

    Tyskland styrer .. længere er den ikke smiley


  • #234   17. jul 2018 #231 ... Øhhh .. Jeg kan da se metervis af rendestene på det billede du har sat ind ... ja næsten kilometervis .... endda i begge sider af vejen . smiley smiley smiley

  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #235   17. jul 2018 Ingen af mine hunde i 70 ' erne og 80'erne lærte at tisse og skide i rendestenen

  • #236   17. jul 2018 #235 ... Det er måske en fejl dine forældre ( og senere dig selv ) ikke lærte dem det ... smiley

  • #237   17. jul 2018 Ida - Der hvor vejen og kantstenen mødes kaldes rendestenen smiley

  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #238   17. jul 2018 #236 - hvorfor det ?

    Kan godt huske nogle hunde gjorde det

    Har altid synes det var underligt , hundene skulle ud på "vejen " for at gøre det ene og det andet


  • #240   17. jul 2018 Alle de her "jeg holder på min ret" og "pisser" på dem der mener anderledes, minder mig den hund der skider jævnligt i min forhave, uden at der bliver samlet op. Pisse irreterende.

    Jeg gik i flere uger og vogtede nidkært bag et næsten nedrullet gardin for at fange denne elendige hundejer. Jeg skulle nok fortælle den ejer min mening om det!

    Så lige pludselig så jeg en lille køter skide i min forhave. Gardinet forhindrede at jeg kunne se ejeren, men da hunden var færdig kunne jeg se at der ikke blev samlet op, Så jeg stormer ud, og så skulle han/hun sateme nok få fortalt.

    Da jeg kommer ud, var personen ved at stikke af med cirka 1 meter i minuttet! En kort men intens jagt senere stod jeg ved en ældre yderst omfangsrig dame med rollater.

    Jeg nænnede ikke at sige noget. Jeg tror ikke engang at hun kan nå ned til jorden hvis hun forsøgte.

    Det sjove var, at jeg havde nærmest forberedt en skylle af "nu skal du opdrages bemærkninger" og så fik jeg dem ikke engang brugt. Det er næsten det mest frustrerende.. smiley

    Nej, det er heldigvis meget få mennesker der skal tages pudsige hensyn til, og de få burde et normalt menneske kunne overkomme synes jeg.

    En hemmelig ting er, at det at tage hensyn (i mit tilfælde samle denne stakkels dame hunds lort op i ny og næ) egenligt føles ret godt. smiley


  • #242   17. jul 2018 Tak for at nævne ''Lys i mørket'', er lige blevet færdig med at se alle 6 episoder..

    Hold nu op hvor kan mennesker brokke sig..

    Og så står jeg lige og får min aftenkaffe og ser 2 ældre damer har svært ved at vende deres lille bil ved enden af min vej.. De kom til at ligge mit hegn ned og skyndte sig væk..

    Var lidt flad af grin, for jeg har valgt det hegn, så der ikke var tvivl om skel, og så ingen ridser deres biler hernede. Det har kostet mig 50 kr smiley


  • #244   19. jul 2018 Jeg tror nu heldigvis ikke det kun er tyske ligusterhække der er sejlivede smiley

    Men nu findes der jo andre planter man kan have ud mod fortovet og i min lille by må jeg konstatere, at buksbom er et både populært og temmeligt dårligt valg som fortorvsplante, for de er allesammen gule og halvdøde i den nederste del. Det samme er en del egehække. Så lige netop disse får Reiki ikke lov at tisse på, de kan jo tydeligvis ikke tåle det - og så svært er det vel ikke lige at gå udenom det, der tager skade af hundetis (lige som man vel gør med cykler, barnevogne mm.) og så lade hunden tisse op ad alt muligt andet.


  • #246   19. jul 2018 BATDOG - jeg må ud med kameraet, så vi kan se om der er forskel på danske og tyske buske smiley

    Selvfølgelig skal vovse have lov at tisse i offentligheden (og den med rendestenen havde jeg ikke hørt- lidt overkill tænker jeg), man kan jo bare vise en smule hensyn ned hvor den gør det, så burde det ikke give problemer for andre end de allermest snerpede.


  • #247   19. jul 2018 Den med rendestenen er god nok - det gjorde man i "gamle dage" - så hev man Fido derud og lod den urinere og hvad den nu ellers skulle smiley

    Jeg er ikke botaniker eller gartner, så jeg må indrømme at jeg ikke har styr på hvad for frugt, nødder eller anden vegetation der tåler hundetis ?
    Det citrontræ vi har stående ude på terrassen virker dog ret sejlivet i den retning. Nu har Czhap lige lettet ben op af den / i den, for gu ved hvilken gang .. og mistænker ham for ikke at være den eneste af vores tre hanner der gør det ..

    Det er måske i virkeligheden bare det, der skal plantes istedet for folks skrøbelige hække ? Citrontræer ???


  • #249   19. jul 2018 Hække skal der dæleme meget tis til at dræbe. smiley

    Men der findes helt sikkert arter der er meget følsomme. Men her lidt praktik omkring græs.

    Tisseplet på græs:


    profilbillede
  • #250   19. jul 2018 Her er Broholmerens morgen tisse sted. Det er tydeligt, at det kommer ikke bare igen. smiley

    profilbillede
  • #251   19. jul 2018 Martine- jeg er heller ikke den store plantekender, men jeg kan da se hvilke buske og hække, der er halvt eller helt døde lige i tissehøjde og så undgå at min hund tisser på dem der ligner.

    Ligusterhækken om min have lader dog til at tåle det meste og det samme gør den busk (rododendron måske?), der står udenfor min dør. Så der er da mulighed for lidt variation, så det hele ikke skal være citrontræer smiley


  • #252   19. jul 2018 Michelle -

    Jeg har aldrig tænkt på det - men omvendt, heller aldrig blevet bedt om at trække min hund væk fra steder, hvor han stiller sig op og letter ben smiley


  • #253   19. jul 2018 Det afhænger nok også af hvor man går. Det meste af reikis liv er han blevet luftet meget begrænset i byområde, vi har haft god adgang til skov mm.
    Nu er vi flyttet og skal gå lidt mere langs fortove, før vi kommer ud til marker, så blev jeg pludselig lidt mere opmærksom på det.
    Men i sidste ende tror jeg man når langt med helt almindelig sund fornuft. Hvis vovse afholder sig fra at tisse på biler, barnevogne mm. og man samler op, hvis den skider så er de fleste nok tilfredse.
    - og skulle man nu støde på en have, hvor hvert græsstrå er klippet med milimeterpræcision og hver plante beskåret ditto, så behøver det vel ikke være lige der, hvor Fido får lov at sætte sig og efterfølgende skrabe godt i græsset smiley

    Jeg tror dog ikke vi har sådanne haveejere her hvor jeg bor.


  • #254   22. jul 2018 Undrer mig. Skal vi til at have ble på vores hunde? når vi går tur. Jeg synes det er at gå i for små sko. Jeg samler altid op men kan desværre ikke samle tis op. Hvor er vi henne. Må vi og vores kære dyr slet ikke være her længere. HALLO.

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 12
    #255   25. jul 2018 For flere år siden oplevede jeg, at blive groft verbalt overfaldet af en beboer i et alment byggeri,fordi min hund tissede på hans havehæk.
    Og for et par uger siden, blev jeg groft verbalt overfaldet af en af mine naboer på 15.-sal, med grove og fuldkommen falske beskyldninger om at min hund havde tisset udenfor og indeni elevatoren.
    Da jeg så afleverede min skriftlige kommentar til vores afdelingsformand, fik jeg oplyst at det var et menneske, der flere gange havde "Urineret" i og udenfor elevatoren.

    Så jeg kan kun give dem ret der mener at hunde og ejere er et forfulgt folkefærd.

    Men det er heldigvis en af de mange ting, der kan forbedres i samfundet, hvis vi mennesker, er villige til at lære, hvordan vi bære os ad!


Kommentér på:
Må hunde tisse på græsset mellem vej og hæk?

Annonce