{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Ella L
Ella L
Tilmeldt:
2. okt 2017
Følger: 8 Emner: 2 Svar: 2

Sprunget ledbånd gravhund {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Mine lille gravhund løb i dag efter sin bold og begyndte pludseligt at skrige i stor smerte og kunne ikke støtte på sit højre forben.

Vi skyndte os med det samme til dyrlægen, hvor hun blevet undersøgt og fik akut smertestillende.

Dyrlægen mener, at det er hendes ledbånd i skulderen, der er sprunget og har derfor beholdt hende natten over.
Vi er blevet henvist til en ortopæd i morgen, hvor hun muligvis skal opereres.

Er der nogle, der har prøvet dette med sin egen hund eller har erfaring med dette, ift. operation, sygdomsforløb, tiden efter, heling og genoptræning?

De bedste hilsner
Ellas hundemor og hundefar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprunget ledbånd gravhund
  • #1   15. jul 2018 Jeg har prøvet det med korsbånd på min gamle labrador.... Hvem er du blevet henvist til?

  • Ella L
    Ella L Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 2
    #2   15. jul 2018 Jeg bor i Sverige, så er henvist til en i Jönköping.
    Hvad er dine erfaringer med din hund og korsbåndet?


  • #3   15. jul 2018 Lotus havde 2 perfekte TTA operationer (prøv at tjekke mine videoer)...... Jeg ville dog, selvom jeg boede i Sverige, overveje at køre til Faxe Dyrehospital (Ken Lindeblad) og tage en snak med ham smiley

  • #4   16. jul 2018 Nu er der jo pokkers forskel på at sprænge et korsbånd i et bagben og så et ledbånd i en skulder. Det er noget sværere at have med at gøre, hvis det fx er et ledbånd 'inde under' skulderbladet. Og genoptræning er ikke helt nemt, da hunde jo bære det meste af deres kropsvægt på forparten. Mht at kører til Faxe så er der godt nok langt, hvis man kommer fra Jönkøpingområdet smiley Og er man henvist til et stort hospital i Jönkøping så er der ingen grundt til at rakke til Faxe; de svenske dyrehospitaler er ret professionelle og har været det i mange flere år end man har i DK. Der er andre dyrlæger ude i den store verden der er gode til led og skelet end Ken i Faxe smiley
    Krydser fingre for at det ikke er noget meget alvorligt der er sket med gravvapsen og at den kommer sig hurtigt smiley


Kommentér på:
Sprunget ledbånd gravhund

Annonce