{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Hund og baby - gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Jeg har en terrier/spaniel blandings tæve på snart syv år. Hun er en lidt speciel dame, som siger klart fra både overfor hunde og mennesker, hvis de overskrider hendes grænser eller personlige "rum". Det tager lang tid at komme ind på livet af hende og hun har en medfødt skepsis overfor alt omkring hende grundet en problemfyldt fødsel og efterfølgende opvækst som enehvalp. Og så har det ikke hjulpet på hendes nervøsitet, at hun 2 gange er blevet overfaldet og skambidt af andre hunde.

Indtil nu har jeg følt, at jeg har kunnet tøjre det ved at undgå at sætte hende i situationer, hvor hun føler sig presset.

MEN det var ikke uden uro i maven, at jeg for 7 mdr siden blev mor til en dejlig dreng. Min hund har tidligere udvist nervøsitet omkring børn, særligt dem i tumlingealderen, som er usikre til bens og endnu ikke forstår, at en hund skal behandles roligt og respektfuldt.
Derfor var jeg meget lettet, da hun fra starten af tog det hele med ophøjet ro og i sit eget tempo udviklede både interesse og lyst til at være tæt på min søn.

Nu er min dreng så nået til det sted i hans udvikling, hvor han er blevet mobil. Han kravler og undersøger hele verden - og dermed er hunden også blevet interessant for ham.
Jeg oplever, at min hund i stigende grad trækker sig og undgår at komme i nærheden af min søn. Hun holder sig ganske enkelt på afstand. Medmindre han sidder til bords og spiser, hvor hun gladeligt sidder under hans stol og tager imod det, der falder ved siden af.

Det forholder sig imidlertid sådan, at hun nu 2 gange indenfor de sidste 14 dage har gjort min søn edderforskrækket ved at fare op og GØ ham lige ind i ansigtet, når han er kommet indenfor rækkevidde af hende. Begge gange har hun haft masser af plads til at flytte sig væk fra ham, men er alligevel endt med at tage konfrontationen.

Både min mand og jeg er meget opmærksomme på ikke at lade hund og barn være alene, men baby er så hurtig nu, at kigger man væk i 3 sekunder kan han have flyttet sig fra den ene ende af rummet til den anden. Og det er nok desværre utopi at tro, at vi kan holde 100% øje med dem altid og hele tiden.

Jeg er helt ærligt nervøs for, at hun kan finde på at sætte tænderne i ham smiley og det vil jeg naturligvis for alt i verden forsøge at undgå!

Min hund betyder rigtig meget for mig. Jeg elsker hende utroligt højt og jeg vil gå langt, for at hende og baby skal kunne være sammen på den lange bane. Derfor har jeg brug for at høre fra nogen, der kan komme med forslag til, hvad jeg kan gøre for at styrke hendes tillid til, at min søn ikke vil hende det skidt. Er det en kamp, der er tabt på forhånd?? Kan man gøre noget??

Tak, hvis du har læst med så langt. Det kom vist til at fylde lidt mere end hvad godt er smiley


Kommentarer på:  Hund og baby - gode råd søges
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #1   20. jul 2018 jeg havdd ikke turde at have barn og hund i samme rum.

    det er fysisk umuligt at være ovre sit barn 24 timer i døgnet, og h is der allerede nu har været situationer hvor hunden har reageret "uhensigtsmæssigt" (i forhold til en ønsket reaktion fra hund til barn), så havde jdg simpelthen ikke turde bdholde hunden.

    ærligt, så går du bare og venter på at hunden bider, ikke?


  • #2   20. jul 2018 Børnegitter... smiley

  • #3   20. jul 2018 Ikke et råd men måske et opmuntrende ord. Min hund var også meget utryg ved min første søn, dengang han begyndte at møve og kravle. Hun nåede at knurre af ham en enkelt gang, hvor jeg ikke var hurtig nok til at få ham fjernet. Så snart han begyndte at gå, var det ligesom om, hun så ham mere som 'menneske' og utrygheden ved ham forsvandt fuldstændig. Siden har de haft et rigtig godt forhold, og der har aldrig været problemer, da nr 2 søn kom

  • #4   20. jul 2018 Børnegitter og alle forholdsregler på plads.
    Det kan ændre sig når barnet rejser sig fra gulvet. Husk enetid til hunden.


  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #5   21. jul 2018 her hjemme stod vi samme situation da min søn tog fat min sheltie pels, så hun blev bange og tissede. da han så begynde og gå følte hun at han jagtede hende og tisseriet startede igen. men med den rette træning er de bedste venner i dag. men hvade hun på noget tidspunkt udvist at hun ville hakke ham en, så skulle hun have nyt hjem. men hun er godheden selv og gemte hoved og lukkede øjnene når hun blev bange for ham.

    jeg ville ikke turde have en hund jeg var bange for ville bide mit barn, for man tilgiver aldrig sig selv hvis det sker.
    og jo mere mobil de bliver, jo værre bliver det at holde øje og jo sværere bliver det for hunden at læse dem


  • #6   22. jul 2018 havde lidt samme problem med gonzo fordi han gider ikke det voldsomme greb børn kan have. Og han siger fra ved at markere med tænder. men han har et sted der er hans frirum ligger han der så der ingen kontakt. Så hver gang Elvin kravlede i hans retning gik vi hen og tog Elvin væk i dag er Elvin to og fodre gonzo sammen med os og lader ham være når ham ligger i hans fri rum.

  • #7   22. jul 2018 Og hver gang han vil snakke med gonzo var vi der sammen med ham og når vi kunne se gonzo ikke vil mere eller blev lidt utryg så stoppede vi. Idag går han hvor Elvin går og de putter tit sammen Elvin er så også blevet god til at man aer stille og roligt.

  • #9   22. jul 2018 Jeg ville heller ikke leve med en tvivl må jeg indrømme. Men er den reel her? Det lyder som en voldsom adfärd hunden har. Det kan godt bekymrer lidt...

Kommentér på:
Hund og baby - gode råd søges

Annonce