898 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

øv øv tråd.. hvorfor brok?? øv øv tråd.. hvorfor brok??

Smil.. uha, jeg kan blive så gal...
-har i dag fundet flere ... undskyld mig.. lorte hilsner... ved salgshvalpe... album mm.

er det nødvendigt??

seriøs avl er for mig ikke et spørgsmål om tavle KUN!!...
og ville nu gerne se en stue / sofa med 6-8 newf-er i...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øv øv tråd.. hvorfor brok??
  • #1   1. mar 2007 Der er nogle der bare ikke an lade være med de hilsner............

• #2   1. mar 2007 fatter ikke hvorfor alle ikke bare kan hygge om fælles interesse... HUNDEN...
    give hinanden gode råd...
    mødes med hinanden osv.

• #3   1. mar 2007 Smil.. ja ... beklager folkens... Jeg har DKs bedste hunde!!... Og de har ingen tavler... smiley

• #4   1. mar 2007 Altså øhhh - team - Ulla - DK´s bedste -
    Ej det er altså MIG.... Gg

• #5   1. mar 2007 Jeg har de to lækreste hunde... og Julie du har de lækreste hvalpe smiley

...

Så har vi delt lidt... lol

• #6   1. mar 2007 Amalie - ja så er man jo INGEN hundeven - hvis ma ik kan hjælpe enhver hund i nød -
    FOlk er hjernedøde at tlnke sådan - Men skal da huske at lade dem sidde i grødftekanten i minus 20 graders frost - selvom jeg kom forbi i en bil der ku trække dem fri...
    For det er da IKKE alle slags mennesker man hjælper - Puha -

• #7   1. mar 2007 Ja, det er dælme utrolligt Amalie.. smil.. har du kikket dit album..

• #8   1. mar 2007 Jeps.. man ser alt for tit folk som ikke burde have hunde.. De har dem ikke for hundenes skyld.. men for prestige... og tjene penge på hvalpe osv.

• #9   1. mar 2007 yeess den sang tænkte jeg også lige på..

• #10   1. mar 2007 smil.. mener nu ikke det er udebatteret når der dagligt kommer disse lorte hilsner..

• #11   1. mar 2007 ... smil.. og ´Thomas... her er heldigvis "ikke svar pligt i alle tråde".. så man kan jo deltage i dem man har lyst til.. når man har tid..

• #12   1. mar 2007 syntes det er lidt børnehave... at admin skal slette osv. ...
    hvorfor kunne alle ikke "tænke sig om"... så her var hyggeligt FOR ALLE??

• #13   1. mar 2007 ... prøver lige igen...
    - hat af for hjælpe admin og admin... de ligger et stort arbejde i det!!...
    Men mener det er os som brugere, der skal blive bedre til at kommunikere på anden måde..

• #14   1. mar 2007 Jeg har opgivet seriøs kommunikation med størstedelen af de mennesker der er herinde -

Ærgeligt at det skal være sådan - men en nødvendighed...

• #15   1. mar 2007 Nej hvor hyggeligt.. Endnu en tråd om hvor dumme DKK folk er... På trods af at fænomenet ikke er afhængig af tavle/ikke tavle men den enkelte person...

smiley

• #16   1. mar 2007 HVem siger at DKK folk er dumme ?

• #17   1. mar 2007 Det er ikke kernefysik at regne ud hvad der menes med *en bestemt klub* og det spor der køres i bagefter (ganske vist er det ikke dig jeg hentydede til i mit indlæg).

• #18   1. mar 2007 Amalie *

Vedkommende har hjulpet masser af hunde... Men de kommer bare ikke hjem til vedkommende og bo medmindre der er tavle på... Der er en lille forskel

• #19   1. mar 2007 Søster Kampræv ¤ Kbh K
    ... øhh ved ikk om det er mig du hentyder til??..

Jeg har skam ikke mere imod DKK end endre "stamtavle-grupper"...
    Men kan skam grine lidt af det.. Jeg mener nu det må være hunden der er midt punkt... ikke hvilket "navn der er på papiret" smiley

• #20   1. mar 2007 Og nogle af os ville argumentere meget kraftigt for at stamtavlen netop handler om hunden, forbedringen af racen samt muligheden for at tjekke hundens genetiske følger, fremfor et egoistisk ønske om at *hunden skal prøve det*. (med al respekt var det ikke en hentydning til Julie fordi jeg ikke er i tvivl om at hun har MEGET mere styr på sit avl end det)

Det er simpelthen for underligt at nogle (dermed ikke sagt jer) bilder sig ind at det er tavlen, ikke hunden, er den man kæler med i sofaen om aftenen. At man ønsker hunden sikret så meget som muligt omtales ofte som om navnet betyder noget. På den baggrund må det tolkes som om folk i virkeligheden ikke aner hvad de taler om når de sætter lighedstegn mellem tavlen og indkøb på baggrund af status eller at hunden opfattes som andet end en hund.
    Det er jo fuldstændig urimeligt at man skulle elske sin hund MINDRE fordi man ønsker gener og sygdomme kortlagt.

Men nu handler denne tråd ikke om tavle/ikke tavle, men om brokkeindlæg. Så jeg beklager at jeg lod mig rive med. Jeg kunne bare ikke lade være med at kommentere den indirekte beskyldning der lå i luften

• #21   1. mar 2007 smil.. har HAFT hunde med tavler...
    -MEGA ringe hofter 2 gange (D+E)
    -Og aflivning pga. defekt i hovedet (det var tredie kuld den tæve havde, hvor ALLE blev aflivet med den defekt!!)

-Så denne gang er tavlen bevidst fravalgt...

• #22   1. mar 2007 Og Watson er den første af 5 hunde med DKK tavle .. som også er bevidst ud fra tidligere erfaringer.. smiley
    (de 3 havde andre tavler og den ene var blanding)

• #23   1. mar 2007 mine tre dårlige erfaringer er desværre fra DKK... smiley
    ...
    Men heldigvis er der også mange dejlige hunde der, vi var bare uheldige smiley

• #24   1. mar 2007 Ingen har nogensinde påstået at hundene er bedre eller garanteret sundere. Jeg tror godt at alle kan blive enige om at ingen hunde er mere eller bedre hund end andre (undtagen min, som er den bedste og smukkeste hund i hele verden smiley ). Blot at værktøjet er godt.
    Desværre er det endnu ikke idiot-sikkert (potentialet for sundere hunde er større, men kun hvis alle var lige seriøse omkring det.. hvilket desværre hellere ikke er tilfældet indenfor klubben).. smiley

Og det gør mig ondt med dine oplevelser. Det er ikke fair overfor de hunde du har haft at de har været genstand for skidt avl (som mine). Forskellen på dine og mine hunde er til gengæld at du har haft mulighed for at igangsætte et evt avlsforbud, hvor min familie måtte forklare stortudende Annemie på 7 hvorfor hendes 5 mdr gammel Golden måtte aflives (hjertet), uden at kunne gøre noget ved det efterfølgende. Vi havde også hans bror, som havde for stort hoved... Super charmerende og flot flot fyr, men bestemt ikke avlsmateriale (hvis man da ønskede at få goldens ud af det). smiley

• #25   1. mar 2007 avlsforbud??.... smil.. det bliver man ikke informeret om.. vores tre var så dårlige at de måtte aflives!... (dvs. de to aflives.. den tredie lever til han ikke kan mere.. INGEN HOFTER som 5-6 årig!!)

den med hjernefejl.. en schæfer.. da jeg ringede til DKK og meldte hunden død / væk... sagde de at det var den sidste hvalp i det tredie kuld, som tæven havde fået... ALLE andre var aflivet inden 6 mdr aldren!!... øøøhhh fedt at vide, en info til andre ejere af de hvalpe ville vi have værdsat!!...
    -opdrætteren sagde gang på gang at vi skulle træne andet sted... fodre med andet... osv.

• #26   1. mar 2007 Team..
    jeg mente avlsforbud på forældrene. Det kan man som hvalpeejer få gennemført hvis der viser sig at være fejl i avlsmaterialet, f.eks hele kuld med meget dårlige hofter eller som dit eksempel med hjernefejl.
    Det er altså også for ringe at den tæve kunne få flere kuld hvis der allerede var fejl i det første... Puha, jeg kan udemærket godt forstå din holdning

• #27   1. mar 2007 smil.. og hun avler stadig med tavle i DKK... godt nok med anden tæve nu, da DKK endelig sagde stop efter 3 kuld!!

-og ja, de to aflivninger tog hårdt på os alle... Schæferen arbejdede vi intenst med i 1,5 år... adfærdsmand osv. han jagtede hele tiden sin hale... og da han bed efter os til sidst, når vi ville aflede ham.. (med bold osv) fik han fred!!

Kommentér på:
øv øv tråd.. hvorfor brok??

Annonce