{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
432 visninger | Oprettet:

hund med blære betændelse {{forumTopicSubject}}

Hej
har en tæve hund på 9 år med blære og det er første gang vi har prøvet det.
vi har fået det konstateret ved dyrelæge og hun får pencilin 2x dagligt.
ville så høre om der var nogle der havde prøvet det med deres hund og havde nogle gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund med blære betændelse
  • #1   9. aug 2018 Hvilke gode råd forventer du ?
    Dyrlægen har vel fortalt dig hvordan og hvorledes ?
    Der er masser af hunde, som får blærebetændelse og af dem er det rigtig mange hvalpe.
    Blærebetændelse kan være træls, men det er til at komme af med igen.

    Det bedste råd jeg kan give dig er, at følge dyrlægens vejledning.


  • #3   9. aug 2018 Tja, der er ikke så meget at gøre - følg dyrlægens anvisning, og sørg for at hunden drikker rigeligt. Du kan evt give vådfoder opblandet med vand et par gange om dagen, for at sikre væskeindtaget.

    Og så kan du få lavet en ny urinprøve når behandlingen er slut, for at sikre at infektionen er slået helt ned.


  • #4   9. aug 2018 Ved I hvorfor vovsen har fået blærebetændelse (fx. diarré), så forebyg, at det sker igen.

    Ellers ingen gode råd. Vovsen er i behandling, og smerterne burde aftage meget hurtigt.

    God bedring med hende smiley


  • #5   9. aug 2018 Tranebærsaft forebygger fremadrettede betændelser.

  • #6   9. aug 2018 min yngste har haft det flere gange, men som hvalp...

    2 råd, er der ikke mærkbar fremgang indenfor 3 døgn så er det nok ikke det rigtige penicillin, det oplevede jeg den ene gang...

    2 råd er evt at give en omgang tranebær, jeg købte bare en bøtte og gav et par stykker om dagen til bøtten var tom ... andre giver saft


  • #8   10. aug 2018 Tranebær forebygger ikke blærebetændelse, det er en af de der myter, som ikke vil dø.

  • #9   12. aug 2018 vi har haft utrolig meget blærebetændelse. hvis det er første gang så bare følg kuren. hvis det er gentagende så kan man som vi give CystoPro hver dag og en halv c vitamin.

    hvis det er tilbagevendende synes jeg at i skal tage at få svar på urinprøve inden at penicillin kuren afsluttes så man er sikker på at det er helt overstået så ikke det når at udvikle sig hårdt igen.


Kommentér på:
hund med blære betændelse

Annonce