{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor er PitBull forbudt i Danmark ?
  • #1   6. mar 2007 Måske kan det .. :o)

  • #2   6. mar 2007 nu igen igen igen

    griner folk stopper bare aldrig med det emne,, hunden er ulovlig længere er den vel snart ikke .

    griner.. og nej gider ikke selv spilde min ting på det. racen er jo ulovlig så synes det er lidt lige gyldigt.


  • #3   6. mar 2007 tjo, det tror jeg skam også det er .. altså grunden..

  • #4   6. mar 2007 Findes der nogen seriøse episoder med pitts da de var lovlig her i landet hvor de gik til angreb eller ligende???

    Har nemlig aldrig kunne finde noget, tro at DK gik med på den bølge der var den gang efter de meget grimme episoder i tyskland og england, måske jeg er fejl indformeret, måske der er nogen her inde der ved bedere...


  • #5   6. mar 2007 jamen Tim det er ikke fordi jeg ikke også kan se grunden til det, men så er vi jo ude i at amstaff lige så godt kan og kunne have været kommet med den gang i 1991... Pitts mener jeg ikke er en større mundfuld end en amstaff, presa, CC, fila og mange andre hunde racer, så det må jo være den person som vælger pitts som ødelægger denne hund af.... eller for den sags skyld andre hunderacer af "samme" type

  • #6   6. mar 2007 Og så sammenhold lige det store antal episoder med det faktum, at der kun findes et sted mellem 1000 og 2000 PitBulls i Sverige.

    uhyggeligt.


  • #7   6. mar 2007 Men kan du komme med episoder fra før 1991 hvor pitts har gjordt noget Tim???? fordi så må du gerne fortælle dem..

  • #8   6. mar 2007 HS. er ikke vilde med dem. men har intet imod dem, har bare det forhold at de er ulovlige og sådan er det jo..

    men går ikke ind for at flere racer forbydes..


  • #9   6. mar 2007 Anika jeg ved godt pitts er ulovlige her i landet, men det blev de først i 1991...
    Ja der sker mange grimme episoder i sverige med pitts, men kan man dokumenter det samme her i landet før de blev ulovlige det ville jeg gerne vide


  • #10   6. mar 2007 Bevist de er syge i hovdet, hvor har du det fra???

    Annette, hvorfor skal du altid komme med de sjove samligner*GG* Du kender heldigvis min fulde menineg om nogen racer skulle være forbudt eller ej...


  • #11   6. mar 2007 det er så ikke noget jeg har læst eller hørt nogen folk sige, har hørt folk sige at det er ejeren af disse hunde der er noget i vejen med, men jeg hopper ud af denne tråd, det er jo som at snakke til en dør...

  • #12   6. mar 2007 H.S & Spike - Hej Dør :o)



  • #13   6. mar 2007 Stig og Rikke -

    Hvad for en slags hunde er det så, der har gjort det ??

    vh en uvidende fuck


  • #14   6. mar 2007 Martine

    Det er nok alle de hunde der er "akkurat li'så farlige hvis de kommer i de forkerte hænder"

    Labrador, Cocker Spaniel, chihuahua og så'nt ;O)


  • #15   6. mar 2007 Weee ...

    Og pudler .. glem ikke alle de farlige dræber-pudler, som sniger sig ind på os :o)


  • #16   6. mar 2007 Hvorfor kun spørge til pitbull, hvorfor ikke også sprøge om tosa?

  • #17   6. mar 2007 Moster Stella

    Jeg aner simpelt hen ikke hvad en Tosa er.

    Jeg ved den er forbudt og det er ALT hvad jeg ved om den. Aner ikke engang hvordan den ser ud ;O)

    Martine

    Jeg synes det især er de hvide pudler med deres røde ondskabsfulde dræberblik og deres frygtindgydende hugtænder ;O)


  • #18   6. mar 2007 Wee. prøv at google den.. den kunne gå for at være en broholmer,alt afhæning af vægtklasse selvfølgelig smiley

  • #19   6. mar 2007 Stella : Tror ikke tosaen er så meget i fokus fordi den er ikke så nem at maskere og forklæde som andet end det den er.. En Tosa Inu.. Pitten kan jo kamufleres....

  • #20   6. mar 2007 Jeg citerer fra Politikens hundeleksikon om chihuahua:
    " Overfor fremmede og andre hunde kan den optræde truende, så pas på, at situationen ikke kommer ud af kontrol."
    Se dér er der tale om en farlig hund!!


  • #21   6. mar 2007 Nåh...

    (link fjernet)

    Den ser godt nok også ondskabsfuld ud *gg*


  • #22   6. mar 2007 Weee.. Tosa´en er kæmpe hund.. Er en under-race af mastifferne

    www.tosacentrum.net


  • #23   6. mar 2007 Karen>> Det troede jeg også engang, men så var der en herinde der sagde at man bare kunne kalde den broholmer (mener jeg det var)

    Jeg synes tosaen er noget kønnere end pitbullen, men jeg er også vild med mastiffen smiley


  • #24   6. mar 2007 weee : Det er muligt at den ser bedårende ud, men det er en voldsomt stærk hund som er special-avlet til kamp - det er der mange racer som er, men den her har bibeholdt sit oprindelige temperamente

  • #25   6. mar 2007 Stella : Ja man kan godt forsøge at lægge den ind under andre mastiff racer... en af mine norske venner har en boerboel som kom op på 84 kg og den skulle han også jævnligt kunne dokumentere var en boel og ikke en tosa fordi den blev så stor.

    .. Jaaaaa.. hvem kan modstå en lille stiff? Vi kan heller ikke *s*


  • #26   6. mar 2007 Vi gik til træning med Frida, sammen med to kææææmpe mastiffer, og bette Frida på med sine bare 3-4 kg, ville absolut lege med dem og en GD i stedet for de lidt mindre. Det var nu ikke kun Frida der blev lun på de store bamser, det gjorde jeg også smiley

  • #27   6. mar 2007 Hun skal være velkommen til at komme og hoppe på Victor.. Det er så sødt når store hunde leger med små.. Victor forsøger virkelig at gøre sig så lille bitte som muligt *s*

  • #28   6. mar 2007 karen.. efter hvad jeg har kunne læse omkring Tosa,findes den i 3 vægtklasser.. så nej den er ikke kun en stor kæmpe smiley


  • #29   6. mar 2007 Stine : Så ved du mere om den end jeg gør *s*
    Jeg interesserer mig ikke for den hvis jeg skal være ærlig... Da jeg læste om de forskellige mastiffer inden vi valgte Victor brugte vi kun energi på den vi syntes var en mulighed.. og en ulovlig hund er i mine øjne ikke en mulighed! *s*

    Hvor "små" kan de blive?


  • #30   6. mar 2007 karen.. de går fra 50 kg smiley

  • #31   6. mar 2007 Frida er desværre blevet en sur gammel kælling, der ikke gider lege med andre hunde mere smiley

  • #32   7. mar 2007 tjaa trækker sku skævt på smile båndet igen og ryster lidt på hovedemens jeg tænker mit igen .....tesk tesk tesk

  • #33   7. mar 2007 "tjaa trækker sku skævt på smile båndet igen og ryster lidt på hovedemens jeg tænker mit igen .....tesk tesk tesk"

    Do tell !!! Hvad tænker du på, når du ser alle de links som weee har sendt ind ???


  • #34   7. mar 2007 Martin : Ja jeg ville gøre det somme omkring dig (ryste på hovedet og tænke nar) hvis det ikke var fordi jeg mener at du og dine hunde er potentielle farlige.. Du fordi du er pisse uansvarlig og dine hunde fordi du ikke lægger skjul på at du synes lovgivningen er til grin og derfor kan vi andre så kun gætte på hvilken type hunde du og dine kammier blander i jeres banddogs

  • #35   7. mar 2007 Karen J

    jamen lille Karan J da store ord der kommer ud af din mund var lad mig startr med at folklare lidt om mine hunde som jeg har gjordt mange gange før du ka bare læse i nogle af de mange tråde jeg har skrevet om bandogs her inde ..
    vi vi tager den igen for dem der ikke er så hurtige bægge mine hunde er inpoteret fra kenneler som ikke lægge skjul på hvad der er i ders hunde og dem syntes jeg da du skulle kigge lidt på så du ikke behøver at gætte på hvad der er i mine hunde http://abcalert.com/
    http://www.buffdogs.com/ så kan du læse lidt om hvad der er i mine hunde...

    så har jeg da lige et spørgsmål hvorfor syntes du jeg er pisse uansvarlig??

    og ja jeg vil altid syntes at forebudene om tosa og pit er total hen i vejret dette syntes jeg fa flere grunde men den største er nok at jeg ikke kan og vil være med til at bidrege til at dyre racer kan forsvinde jeg ved godt at den ikke forsvinder pga dk har dem forbudt men mange bække små og ja på et tidspunkt er de hunde måske væk og det syntes jeg ville være meget syndt vi skal tænke på at det er et dyr vi har skabt og så må vi som mennesker også tage det ansvar der følger med..


  • #36   7. mar 2007
    * Martine *

    jamen jeg tænker da det sammen som jeg ser vær gang jeg læser en artikel om at dyr eller mennesker er kommet tilskade jeg syntes det er forfærdeligt og at det aldrig burde ha sket (og det burde du også vide hvis du har følgt lidt med da du jo sådan ca 1000 gange har være i de samme tråde som mig)
    jeg ryster ikke på hovede af de artikler jeg ryster på hovede af udtalser som piten er bevist syg i hovede og de har planer om at forbude den i sverig det ryster jeg på hovede af da det jo klart må være udtalser som disse folk slet ikke kan give doukmantation for da det er ren og skær løgn ..

    det første er jeg kender mange folk i sverig som også har pitbull da der er mange svensker der bruger dem til weightpull ingen af dem har hørt at de er ved at gøre den ulovlig i sverig (de har stremmet loven lidt op for ikke så længe siden men slet ikke talt om at gøre den ulovlig) for det andet så har der jo være forbud om den i sverig samtidig med vores og mange andre lande men sverig fjernede dem jo igen efter nogle år da de jo godt kunne se at det langt fra var det rigtige at gøre..

    til de er syge i hovede ja hvad skal jeg sige andet ind tesk tesk jeg har aldrig sagt at en pit er en nem hund at have og eller at den ikke kan være farlig men vi kan bare tage et land som finland der er piten lovlig og der har de ingen problemer med den tværdimod 90% af de terrapi og handicab hunde som er i findland er uddannet igennem sethy og det er renavlet pitbull den svenske kennelklub har prøvet at komme ind på det markedt men forbrugerne har talt de vil kun have hunde fra sethy og det er pitbulls, så en godt ren avlet pitbull kan da ikke være så bevist syg i hovede ??
    det jeg tror gør foreskellen fra finland til dk er bla at de har en klub/forening som sethy pga de holder skarp kontrol med avlen og med inporten af pitbulls til finland og går op i at folk med disse hunde skal trænes på den rigtige måde ...

    jeg ryster ikke på hovede af at nogle folk er glade for at den er ulovlig da vi jo alle skal have ret til vær vores mening men jeg ryster på hvoede når folk lige pludslig bruger SLADER som facts og ikke kan sklæne mellem rigtigt og forkert og især når det tit er de samme personer igen og igen


  • #37   7. mar 2007 og så karan j så da lige du hade boerboel og så RÅBER du op om andres farlige hunde jaa kan jeg sku bare sige nu er en boerboel jo ikke lige frem en af de ikke farlige hunde vel den er da langt farliger for vores danske samfund ind en pit er en typisk pit er mellen 20-26 kg og meget glad for mennesker men ja den er så ikke altid så glad for andre hunde, men en boerboel tja skal vi siger fra 50-70 kg (og nogle gange mere) nomalt ikke glad for fremmede mennesker og ja er skju heller ikke så tit glad for andre hunde så hvad for en hund har flest minuser ???
    en farlig hund på 25 kg eller en farlig hund på 60 kg der m den på 60 være den farligste hund af dem en farlig hund på 25 kg som nomalt elsker fremmede mennesker eller en farlig hund på 60 kg som nomalt ikke kan lide fremmede mennesker ?? ja der må det jo igen være den på de 60kg jeg ikke ville møde så du burde da slet ikke råbe op om potentielle farlige hunde...
    sorry men nu er du sku da lige blevet en af dem jeg ryster på hovede af og slet ikke på nogle måde kan tage seriøst ....


  • #38   7. mar 2007 Jeg ryster på hovedet af dem der bare ikke vil acceptere dansk lovgivning, det være sig hunde, tyveri, vold ect.

  • #39   7. mar 2007 ~~Moster Stella~~~ Bedømmer_billedet ikke_hunden

    det kan jeg da godt forstå du gør verdene ville også være et meget beder sted hvis alle overholdte den


  • #40   7. mar 2007 Martin : jamen jeg mener da bestemt også at enkelte boerboel kenneler burde under skærpet opsyn fordi de boeler der kommer fra dem ikke nødvendigvis har et ønskværdigt temperamente.. men netop fordi jeg har en motherfucking stor hund kan jeg jo godt råbe på forstandig avl så vi ikke risikere at endnu flere racer bliver ulovligjort.

  • #41   7. mar 2007 Karen J

    jamen hvad er det så som gør mig så PISSE uansvarlig ???

    jeg har aldrig sagt at alle folk i dk bare skal have farlige hunde eller så nogte, jeg har aldrig sagt at den slags hunder er nemme at have, jeg har selv trænet hund i snart 17 år og har aldrig haft et uheld jeg tager mit ANSVAR og har sagt nej til at skaffe hunde hjem til alle der faktisk har spurt mig her inde da jeg ikke vil være med til at en hund kommer til dk og ender på en foreside af en avis..

    jeg kunne godt tænke mig a får at vide hvor det er jeg er så pisse uansvarlig henne ??

    da jeg selv er en person som jeg syntes tager mit ansvar og altid forteller folk den hele og kun den rigtige sandhed jeg forteller folk både gode og dårlige sider ved alle de enmer jeg blander mig i og jeg maler aldrig himmelen lysserød så igen hvor er det at jeg opføre mig så pisse uansvarligt henne??

    er det fordi jeg ikke kan se logiken i den lov vi har ??
    jeg kan ikke se hvordan det kan være uansvarligt at stille spørgsmål til ting jeg ikke bidrager.
    men er i mine øjne uansvarlig hvis men ikke tager det ansvar som man skal som person og hvis men ikke kune holder sig til de rigtig dokumenteret facts som der er og ikke bare slynger noget ud man lige har hørt nede på hjørnet ..


  • #42   7. mar 2007 Martin : Der sker lige for meget omkring mig, så har ikke lige tid til at svare dig ordenligt lige nu.. mangler også lige at læse dine beskeder længere oppe igen.. men vil bare lige sige at jeg dukker op senere så du ikke tror jeg er helt forsvundet fra tråden *s*

  • #43   7. mar 2007 du har en sej holding martin T...
    skulder klap fra mig


  • #44   7. mar 2007 Nå, ja, men så kan man også spørge om hvorfor Tosaen er ulovlig i danmark???

  • #45   7. mar 2007 Karen J

    det er da helt ok men venter stadig på dine svar jo håber da de kommer..


Kommentér på:
hvorfor er PitBull forbudt i Danmark ?

Annonce