{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Missscarpe
Missscarpe
Tilmeldt:
10. aug 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Hvalp med højt energiniveau {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her hvalp på snart 10 uger, som er sprængfyldt med energi, når han altså er vågen. Hvordan sørgede I for at jeres hvalpe fik afløb for alt deres energi? Han farer frem og tilbage i stuen og køkkenet og myrder sit legetøj og knurrer. Jeg har forsøgt at tage ham med udenfor hvor han kan løbe rundt, men han bliver utrolig usikker når vi bevæger os ud. Han vil egentlig bare gerne hjem igen. Så det med at møde andre hunde er også på det minimale. Han veksler mellem at sove, være sindsyg også sove igen smiley

Del endelig ud af jeres erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp med højt energiniveau
  • Missscarpe
    Missscarpe Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #3   17. aug 2018 Det tror jeg også at han er. smiley Men er der noget jeg kan gøre for at han får brugt sin energi og bliver stimuleret? Han bliver så energisk at han hapser mine fingre og tæer, det er ikke så rart smiley har prøvet at lyde som en hvalp der bliver bidt, men det hjælper ikke når han er oppe at køre smiley

  • #4   17. aug 2018 Hvalpe er energiske smiley Hvis han sover hele dagen er der noget galt

    Når det så er sagt, skal du have brugt hans hjerne og snude. Få ham til at snuse efter godbidder, brug flasker, tomme køkkenruller osv (hvad der lige passer til hans niveau), lede efter klatter af vådfoder. Sæt jer udenfor og kig på tingene - det trætter!
    Lav øvelser og træning der passer til hans alder. Kontaktøvelser, nej-øvelser, stop-øvelser eller hvad du træner. Husk at det er en hvalp og han kan ikke koncentrere sig særligt længe ad gangen.

    Vælg også gerne et fast sted I går ud, hvis han bliver usikker. Lad være med at pres ham til at gå længere, end han er tryg ved, og han vil hurtigt kunne udvide den zone han er tryg i


  • #5   17. aug 2018 En hvalp i den alder skal ikke være usikker udenfor. Det tyder på mangelfuld prægning.
    I skal have rettet det op straks, for ellers bliver det et blivende problem.
    Tag legetøj og godbidder med, og gå til samme faste plet mange gange daglig. Når hvalpen er tryg der, går I til et nyt sted, osv osv.

    For at få brugt energien, skal hvalpen have både fysisk og mentalt outlet.
    Tilmeld jer hvalpetræning, der får I mange gode fif.
    Sørg for leg med jævnaldrende, ligeværdige legekammerater.
    Lav tricks, balancetræning og søgeøvelser.


  • #6   17. aug 2018 Sikke dejligt med sådan en hvalp med spræl i. Det er en gave hvis du vil belønne med leg, så indlær det allerede nu.

    Var han utryg da I hentede ham? Hvad race er han? Hvilke forhold kommer han fra?


  • Missscarpe
    Missscarpe Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #7   17. aug 2018 Lens. Jeg belønner ham med leg når han tisser og prutter udenfor smiley han er utrolig dygtig, lærte “sit” på få minutter osv. Han er en blanding af en cavalier og Jack russel terrier. Han var ikke utryg da vi så ham første gang, heller ikke da vi hentede ham. Han begyndte bare at lege lige så snart vi kom hjem. Han er vokset op i et privat hjem, men har brugt det meste af tiden ude i deres have med sine søskende. Så vidt jeg ved. smiley derudover elsker han alle mennesker, men ligeså snart vi forlader vores hjem, sætter han sig ned og vil ikke videre.

  • #8   17. aug 2018 Det er meget normalt at de lige skal se tingene lidt an.

    Af mine 3 maller, var det kun den ene, der bare var fuldstændig ligeglad med omgivelserne. De to andre skulle lige se tingene lidt an - og kom sig fuldstændig over "chokket" i løbet af meget kort tid.

    Ikke noget at gå i panik over - han skal lige igang smiley


  • #10   17. aug 2018 okay jamen giv tid. Det lyder normalt

  • Missscarpe
    Missscarpe Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   17. aug 2018 Vi er forresten tilmeldt hvalpetræning, men det begynder først når han er 12 uger. Ville så gerne at han fik en legekammerat, men vil heller ikke overskride hans grænser, hvis han er utryg.

  • Missscarpe
    Missscarpe Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #13   17. aug 2018 Holly. Haha det ville være så fedt, hvis min gjorde det. Tror ikke han kender ordet tur endnu smiley

  • Missscarpe
    Missscarpe Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #14   17. aug 2018 Tak for jeres skønne svar. I er meget sødere end de fleste på facebook smiley

  • Missscarpe
    Missscarpe Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #16   17. aug 2018 Fik at vide fra en DKK mentalbeskriver, at jeg ikke skulle tvinge ham til at møde en masse hunde, fordi det ville være at overskride hans grænser, hvilket resulterer i en problemhund. Men går han ikke glip af en masse hvis han skal vente til han er 12 uger før han kan lege med andre? Eller skal jeg bare tage tingene i hans tempo?

  • #17   17. aug 2018 altid hvalpens tempo smiley

  • #18   18. aug 2018 Han kan godt lege med andre hunde nu, men ikke en hel masse og ikke hvem som helst.

    Ideelt ville være en hvalp på nogenlunde samme alder og samme størrelse, hvis du kan finde nogen, der har sådan en hvalp. En voksen hund, der er god til hvalpe, kan også være et godt bud.
    Det er ikke et spørgsmål om, at han skal være en bestemt alder, før han kan lege, men det skal foregå et sted, han føler sig tryg, og så skal du og den anden ejer overvåge, at begge hvalpe har en god oplevelse af det, altså at begge føler sig trygge og leger med glæde


  • Missscarpe
    Missscarpe Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #19   18. aug 2018 Jeg har ikke haft succes med at finde hverken hvalp eller voksen han kan lege med. Men så længe det ikke er skadeligt for ham, at leve lidt isoleret fra andre hunde lige nu, så tror jeg at vi klarer os.

  • Missscarpe
    Missscarpe Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #21   18. aug 2018 Hvor er det godt at høre! Hun ser skøn ud hende Honey smiley Det er svært når man har hund første gang, nogen siger ud og møde så mange som muligt. Andre at man skal tage det helt med ro. Jeg vælger det sidste.

  • #23   18. aug 2018 jeg tror ikke at for mange for hurtigt er godt. tit bliver mange hunde hundeskoven og det kan være et meget slemt sted med en lille hvalp.

Kommentér på:
Hvalp med højt energiniveau

Annonce