{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Den sunde cavalier king charles spaniel
  • #1   20. aug 2018 Jeg vil anbefale dig og kigge på nogen med stamtavle, og se forældre,bedsteforældre og oldeforældres sundhedsresultater. Så har du ihvertfald gjort dit. smiley

  • #2   20. aug 2018 Det gør jeg allerede smiley Det er bare ikke lykkedes mig at finde ret mange avlshunde, som er helt igennem sunde og raske. Lige nu kan jeg komme i tanke om en enkelt en - det tegner ikke ligefrem lovende.


  • #3   20. aug 2018 Nej det er det da ikke ?? Vidste ikke det var så slemt med racen faktisk. Hvad med udlandet?

  • #4   20. aug 2018 Næh, det vidste jeg heller ikke. Altså, jeg vidste godt, at de døjede med nogle ret alvorlige sygdomme, men jeg vidste ikke, at det ville være svært at finde en sund hund smiley

    Udlandet er selvfølgelig en mulighed smiley


  • #5   20. aug 2018 selvfølgelig, alle hunderacer har jo nogle sygdomme. Men nej, det kommer også bag på mig:)
    Ja det kunne være du var heldig og finde nogle mere sunde linjer ??


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 927
    #6   20. aug 2018 Har lige været ved at hjælpe noget familie med at finde en cavalier - godt nok voksen.

    Men, så umuligt synes jeg heller ikke det er - men kommer selvfølgelig an på om du tænker forældrene til en hvalp, skal være fuldstændig clean på alle fronter?
    - Vi fandt en voksen, der ift sundhedsresultater kun på én punkt rammer udenfor det optimale (eller, han er stadig avlsgodkendt).

    At sælger så alligevel var uærlig om nogle ting ift hunden, har ikke noget med hans sundhed at gøre - men var så ikke lige en opdrætter jeg ville købe hvalp hos.

    Men jeg kan se der er lang venteliste på hvalpe, og det er ikke alle opdrættere, der går helt op i alle de relevante sundhedstjek, og måske springer lidt let over tingene og gør det der er et krav fra klubbens side af, og ikke meget andet.

    Så tænker det er et spørgsmål om simpelthen at kontakte opdrættere, se hvad kombinationer folk har på vej, og tjekke grundigt igennem på hundeweb? smiley Og besøge opdrætterne og få fornemmelse af dem?

    Og så væbne sig med tålmodighed?

    Synes ikke det ser så slemt ud, men man skal klart være obs.


  • #7   20. aug 2018 Jeg tror faktisk ikke at de findes. Ikke hvis du køber fra hvalp og vil være 100% sikker...... Det er en af de racer, som døjer mest med sundheden smiley

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 927
    #8   20. aug 2018 Altså, ikke ser så slemt ud - forstå mig ret smiley Ift alt det der skal testes og scannes for, lyder det måske lidt forkert at sige sådan.

    Synes opdrætterne bliver bedre til at være kritiske - af hvad jeg kunne se.

    Men de ved også hvad de skal have for en voksen - hvilket så er rimeligt nok, når man har nogle færdige sundhedsresultater, men stadig.


  • #9   20. aug 2018 Jo det ser slemt ud smiley Jeg har undersøgt det, for jeg overvejede en CKC på et tidspunkt....


  • #10   20. aug 2018 Skulle jeg have racen, ville jeg først henvende mig til denne kennel. http://www.kennel-joydevie.dk/

    Jeg føler virkelig hun gør et stort arbejde for, at opdrætte så sunde hunde, som det nu er muligt.



  • #12   20. aug 2018 Maj-Britt: Det er der ingen der siger de er, det var et forslag til og undersøge om de er. smiley

  • #13   20. aug 2018 Hvis jeg skulle have en Cavalier kom den herfra
    http://tuasiwa.blogspot.com/


  • #14   20. aug 2018 Hov du var hurtigere end mig Maj-Britt smiley
    De har faktisk hvalpe nu, men mon ikke de allerede er afsat.


  • #15   20. aug 2018 Og jeg ville kigge mod Karina (Joy De Vie) eller Maj-Britt. (Canidan)

  • #16   20. aug 2018 Vi har købt hos Canidans.. Samme kennel som Maj-Britt linker til, selvom jeg tror hun bruger sin facebookgruppe mere end hjemmesiden.
    Nu er vores så godt nok ikke fyldt 2 år endnu, men opdrætter er selv dyrlæge og meget erfaren inden for opdræt af racen.
    Forældredyr tjekkes for ALT hvad racen døjer med, incl scanning for SM af hjernen i Tyskland, hvilket ikke ret mange opdrættere gør.


  • #17   20. aug 2018 Maj-Britt har været herinde. Jeg ved faktisk ikke om hun stadig er det. Jeg spurgte hende til råds da jeg kiggede på kuldet med Kaido. Så det er 10 år siden.

  • #18   20. aug 2018 Tja... jeg troede jeg kendte en, men nu her i hans 6.leveår har han på et år fået konstateret først dårligt hjerte og nu det der syringomyli (sikkert stavet forkert), og så er han blevet enormt følsom hvad foder angår...
    Ikke for at tage modet fra dig, men bare for at sige at en hund kan virke sund men pludselig vælter alle de arvelige sygdomme frem alligevel...
    Og det er en DKK-hund.


  • #19   20. aug 2018 Det er helt fint, A-S smiley Jeg vil hellere vide sådan nogle ting, så jeg kan træffe et oplyst valg.

    Men det er godt nok ikke nemt. Jeg synes på mange måder, det virker som en dejlig hund, men jeg er godt nok heller ikke interesseret i en hund, som jeg nærmest på forhånd ved bliver syg en dag. Så vild er jeg heller ikke med at komme ved dyrlægen smiley


  • #22   21. aug 2018 De to ... : Man må gerne komme med positive erfaringer, og nævne navn i denne forbindelse etc. hvis det er udhængningsreglen du tænker på smiley

  • #24   21. aug 2018 Min Cavalier Lasse døde for 3 uger siden …. han har aldrig fejlet noget …. han blev 13 År.
    Jooh .. han hørte lidt dårligt til sidst …. men det er der jo mange andre hunde der gør ikke kun Cavalier'er .
    Lasse er købt hos en lille privat opdrætter i Ikast .

    Nanna ( også en Cavalier ) døde for 2 År siden … hun blev 11 År … fejlede heller ikke noget , men havde dog en mislyd på hjertet det sidste stykke tid. … hun var også købt af en privat herinde på HG .

    Så det er ikke alle Cavalier'er der er nogle " skravl "

    Her er et billede af mine himmelhunde … smiley


    profilbillede
  • #25   21. aug 2018 Og her er et billede taget 10 dage inden Lasse døde … her sammen med min nye lille LILLY på 9 måneder. smiley

    profilbillede
  • #27   21. aug 2018 Bitten, for sytten da. Jeg vidste slet ikke at du havde mistet Lasse........ OG fået en ny hund smiley Og så en mops, som du elsker smiley

    TILLYKKE smiley


  • #28   21. aug 2018 #27 … Mette …. Jeg vidste jo hvor det bar hen af …. Lasse VAR jo gammel , .. Men jeg har det godt med det....
    Og … Ja … Jeg har fået en Mops igen , og håber jeg er lige så heldig med Lilly , som jeg var med Mopse - Carlo , som jeg havde før Lasse og Nanna.
    Tak for Tillykke … smiley
    PS: …. du kan se Lasse og Lilly sammen på det sidste billede … 10 dage før Lasse døde smiley


  • #31   21. aug 2018 #30 … Tak Minion …. Ja … det er lidt underligt han ikke er her mere … men jeg er ok med det nu … som jeg skrev til Mette … han var jo gammel , men heldigvis frisk til det sidste. smiley

  • #32   21. aug 2018 Men hvad betyder det så helt præcist, når hunden er vurderet til f.eks. 0/1 i hjerteundersøgelsen? Altså, de har selvfølgelig en prolabsgrad på 1, men er det så lidt, at det ikke har nogen reel betydning eller?

  • #34   21. aug 2018 Ja, man når til erkendelse af at det er ok at de giver slip, når de bliver så gamle, Bitten smiley

Kommentér på:
Den sunde cavalier king charles spaniel

Annonce