{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Allergifoder til hund {{forumTopicSubject}}

Halløjsa. Jeg søger råd ang fodervalg til min allergihund,
Vi har i mange år kørt Orijen Adult, men hun er for nyligt igen begyndt at slå ud på hele kroppen. Hun blev allergitestet for flere år siden, og har allergi mod støv, og lagermider.

Dyrlægen har taget skrab fra hendes plamager, og der er udelukket mider/svamp, deraf et foreslået forsøg med foderskift, helst til hydrolyseret foder. Desværre kører de kun Hills og Royal Canin. Jeg har forsøgt at Barfe, men min hund fungerer dårligt med det (Taber sig voldsomt, får det galt i halsen/kvæles).

Hvad kan i foreslå og hvor kan man evt bestille/afhente en lille pose i kbh?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergifoder til hund
  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #1   13. sep 2018 du nød til at starte på det hypo foder dyrlægen anbefaler. der skal ro på kroppen hvis det foder allergi. men tjek zooplus deres priser er mere menneskelig end dyrlægen.

    er den tjekket for loppespyt? min kunne ikke tåle korn, lagermedier, en slags mider mere og loppespyt.


  • #2   13. sep 2018 Hvad er der galt med Royal Canin hypo, hvis din dyrlæge netop sælger det?

    Min egen var glad for Specifics hypo foder.


  • #3   13. sep 2018 Erika:
    Eftersom hun har fodret med Orijen før, tænker jeg at det er pga. det høje indhold af korn i RC, frem for mængden af fersk kød smiley


  • #4   13. sep 2018 Kød som første ingrediens ved Orijen

    profilbillede
  • #5   13. sep 2018 Er vi ovre i hydrolyseret foder, så er det vel sådan sammensætningen vil se ud, det er trods alt et allergifoder.

  • #6   13. sep 2018 Ris og soja som første ingredienser ved Royal Canin

    profilbillede
  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #7   13. sep 2018 ja men tingene der i er spaltet så hunden ikke reagere på det. og når det gælder allergi er man nød til at få ro på det hele før man prøver sig frem til hvad hunden tåler.

  • #8   13. sep 2018 Jeg er glad for Essential, min har også allergi smiley

  • #10   13. sep 2018 Natasha - Du kan jo ikke sammenligne det sådan når vi snakker allergifoder smiley

  • #11   13. sep 2018 Hej, de typer allergifoder de sælger er hydrolyseret, ja, men jeg synes ikke indholdet er i lige så høj kvalitet som i andre fodertyper. Derfor søger jeg hydrolyseret foder med et indhold der ser lidt mere lækkert ud end i de typer de har hos dyrlægen.

    Hvis jeg skal betale den pose penge for mad til min hund, vil jeg også sætte pris på at indholdet er rigtig godt!

    Jeg et helt med på, at der skal ro på, det har bare ikke været muligt for mig at gennemskue hvilke mærker af foder der er hydrolyseret og af samme kvalitet som det jeg tidligere har fokuseret på. Kornfrit er efter mon forståelse ikke = allergivenligt i alle tilfælde.

    Den med barf er uddebateret her. Jeg har ikke mulighed for at køre det herhjemme og det er heller ikke hydrolyseret, så vidt jeg ved.

    Jeg har hende på medicin for lopper/flåter.


  • #12   13. sep 2018 Du skrev godt nok, at den er uddebatteret men...…….

    Den med barf er uddebateret her. Jeg har ikke mulighed for at køre det herhjemme og det er heller ikke hydrolyseret, så vidt jeg ved.


    Din hund er allergisk over for lagermider - lagermider lever i korn, så derfor indeholder tørfoder lagermider. Så derfor er det jo ikke smart at fodre med tørfoder indeholdende korn, som ikke er hydroliseret - ris og majs er også korn.
    Barf er rent kød, altså indeholder det ikke lagermider, som jo er perfekt til en hund med allergi mod lagermider

    Og hvad mener du med, at så vidt du ved, så er barf ikke hydroliseret ?

    Hvis det er hydroliseret, så er det jo ikke mere barf, og hvorfor skulle man hydroliseret barf, som ikke indeholder lagermider.


  • #13   13. sep 2018 Allerførst når nu hunden har støvallergi er du sikker på at det er foderet der får allergien til at blusse op ?
    "Den med barf er uddebateret her. Jeg har ikke mulighed for at køre det herhjemme og det er heller ikke hydrolyseret, så vidt jeg ved. "
    Når allergien handler om støv og lagermider så er det fuldstændig ligegyldigt om proteinet er hydrolyseret. Man hydrolysere proteinet i nogle fodertyper (fx i foder til hunde med nedsat nyrefunktion) for at man kan kører med meget lavt indhold af protein og hunden alligevel får nok protein og for at kroppen ikke skal 'genkende' det som protein smiley
    Lagermiderne kan være nærmest umulige at undgå med tørfoder og allergi har det med at eskalere med alderen, såååe jeg ville nok overveje det alligevel smiley


  • #14   13. sep 2018 ……....har du overvejet at få lavet en allergivaccine til din hund ?
    Hvis ikke, så vil jeg stærkt anbefale det, det kan blive en velsignelse for din hund.



  • #15   13. sep 2018 Jeg har som sagt skrevet, at det er uddebateret, så medmindre i har et forslag til et tørfoder må jeg jo bare vælge det jeg selv finder frem til smiley

  • #16   13. sep 2018 Hej Anni, vi har været igennem den mølle, ja smiley

  • #17   13. sep 2018 Og ang om jeg ved om det er foderet, nej det gør jeg ikke, men jeg følger min dyrlægers anvisning, og hun har forslået at vi skal afprøve hydrolyseret foder.

    Jeg fryser hendes foder inden hun får det for så vidt muligt at komme lagermiderne til livs.


  • #19   13. sep 2018 Hun kan sagtens reagere på døde lagermider, så frys hjælper ikke meget.
    Du skal ha fat i et foder, som er lavet af fødevarer, beregnet til human konsum. Så er der ikke lagermider i kornet


  • #20   13. sep 2018 Her har vi gennem længere tid været glade for Arions allergifoder hypoallergenic smiley Jeg fik dog testet hvilke protein kilder han også reagerer på og der var fisk og laks desværre en del af dem jeg skal holde mig fra. Jeg skal kun holde mig til kanin, svin og hønseæg smiley Ikke nemt at finde noget med det uden det indeholder mange af de ting han absolut ikke kan tåle (ex. Ærter, bønner ect) smiley
    Desuden har han også allergi for husstøvmider, loppespyt, katteepitel og lagermider.
    Har dog fundet dette foder nu og det fungerer han rigtigt godt på smiley Både pelsmæssigt, men også afføringsmæssigt smiley Ikke et foder jeg normal ville vælge ud fra ingredienser, men dette ser jeg dog bort fra netop fordi han fungere godt på det. Vi har prøvet en del mærker og fodertyper de sidste par år....

    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/nova_foder_trainer_fitness_3/trainer_fitness_3_medium_maxi/527123

    PS. Vi er desuden igang med hyposensibilisering smiley


  • #21   13. sep 2018 Der er også Ziwipeak, meget dyrt , en uden allergifremkaldende ting i. Jeg har selv en multiallegiker, og han kan tåle dette foder. Han er ikke vild med dt gængse allergifoder, ej heller barf
    https://www.ziwipets.com/


  • #22   13. sep 2018 18# DBJ foder?

  • #24   13. sep 2018 Alternativt kan du forsøge at lave noget selv, såfremt du har en stor fryser. Så en opskrift herinde for noget tid siden, med en masse kød og nogle få grøntsager. Så ved du jo præcis hvad den får smiley

  • #25   13. sep 2018 Måske et dumt spørgsmål... Men.. Hvordan finder man ud af præcis hvad ens hund ikke tåler? Er det udelukkelses metode eller er det noget dyrlægen kan teste? smiley

  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #26   13. sep 2018 noget kan de teste for andet er udelukkelsen. min kunne ikke tåle korn, men nok ris (det er jo også korn)

  • #27   13. sep 2018 Kan dyrlægen teste om de kan tåle korn?

  • #28   13. sep 2018 Noget finder man ud af ved udelukkelsesmetoden og noget kan man teste ved en blodprøve.

  • #29   13. sep 2018 Det kommer an på om det er lagermider de ikk kan tåle (som er i korn) eller feks majs.. lagermider kan man teste for ved blodprøve hvor foderallergi er ved udelukkelse..

  • #30   13. sep 2018 Jeg har endnu ikke set et foder der er uden korn ( inkl. Ris), og hvor kødingrediemserne alle er hydrolyseret.
    Jeg tænker enten prøv en ny proteinkilde i et nyt kornfrit foder. Eller prøv det hydrolyserede af. Det kunne jo være det hjalp..


  • #31   13. sep 2018 Enig med #30

  • #32   13. sep 2018 Sådan her ser Pepsi’s test ud, som er lavet ud fra en blodprøve. Der udover er han testet positiv for lagermider, loppespyt, husstøvmider og katteepitel..
    Min udfordring er, at han faktisk tåler korn ( i hvert fald havre, hvede og majs) godt, men er allergisk over for lagermider smiley
    Der er ofte ærter og soyabønner i rigtigt meget foder.

    De grønne skal jeg holde mig til smiley


    profilbillede
  • #33   13. sep 2018 Skal lige tilføjes at foderallergi test IKKE giver et konkret kan tåle/ikke tåle svar.. Har været ude for at kylling ifølge testen var noget af det der bedst kunne tåles (dvs bedste score på 0) og det var faktisk det der aller mindst kunne tåles og udløste symptomerne på allergi..

Kommentér på:
Allergifoder til hund

Annonce