Bæresele til hund Bæresele til hund
Og ja, jeg mener bæresele
Er der nogen der kan anbefale en god bæresele til lille hund?
Gerne hvor man bærer hunden foran / på maven
Min lille hund er ved at blive gammel og det kunne være super dejligt at have muligheden for at bære hende trygt, varmt og komfortabelt på længere ture og i toget.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 109
og nu har jeg set så mange bæreseler, men med knap så gode anmeldelser, så måske er der nogen herinde der kender til en god en
Min drøm er noget der minder om en bred, men lav rygsæk, med god fast bund, med plads til et lille tæppe, hvor hun kan sidde trygt foran.
jul 2006
Jeg har kigget på en fra Hunter, som ligner den opfylder mine ønsker MEN anmeldelserne af den er vildt dårlige, såsom at skulderstropperne glider ned
Jeg har søgt en hel del på dem, men kan ikke blive klog på hvilke der er gode..
Den her troede jeg det skulle være, men anmeldelserne er i mod den:
https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/alle_produkter_transport/baeretasker/277905
Den her har én god anmeldelse, som sin eneste anmeldelse, men jeg er bange for den er for slasket og det ikke er rart for de små ben, hvis hun vil vende sig:
https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/alle_produkter_transport/baeretasker/623991
Det som ligner sportstasker, transportbure eller som kan hænger som en skuldertaske vil hun slet ikke. Jeg tror der skal være fast bund, for hun føler sig tryg
jul 2006
Men jeg er ikke stødt på bæreseler før nu for et par uger siden, hvor jeg begyndte at drømme om en bæresele. Så jeg vil også meget gerne høre hvad andre har gode erfaringer med, hvor mange køber dem, hvad der holder, osv.
I min by er der ikke nogen butikker med bæreseler. Der er kun transportbure
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Det er så også bla fordi de ikk findes til hunde hvor de kan ta så mange kg..
På billedet er hun pakket ind fordi det er hård vinter
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.554
Bæreseler er oftes ret dårlig for den der bæres ryg, hvor slynger støtter bedere og der kan man jo binde den så det passer til en hund
okt 2010
https://mamaslife.dk/page/baerevejledning-til-vikler-27/
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Man kunne også selv sy et stykke "anti skrid" på.
Jeg ville vælge den i dit første link, den minder om et hundebur og vil være mest behagelig for hunden.
Jeg ville ikke vælge sådan en slasket, og slet ikke en babyslynge. I mine øjne må det være rigtig modbydeligt for hunden - og speciel en ældre hund at sidde i sådan nogle. Hunden vil ikke rigtig kunne skifte stilling i sådan noget slasket og den må blive øm i kroppen. Endvidere har hunde jo hellere ikke samme bygning som babyer.
Det er dejligt at se, at du tænker på hundens komfort og ergonomiske vel.
okt 2010
maj 2009
okt 2010
okt 2010
syntes du det er sjovt at sidde og kører på mig?
For så få dig en anden hobby, jeg har absolut ikke psyken til dit pis mere..
Og nej det er ikke plapren, jeg HAR det dårligt psykisk, det er ikke for sjov jeg er på resourceforløb med udsigt til førtidspension..
Det er ikke for sjov jeg beder dig om at skrive ordenligt til mig..
Jeg ved virkelig ikke hvad du har imod mig, men er træt af du er så provokerende når jeg har bedt dig om at stoppe..
Troede ærligtalt du var et voksent menneske der kunne finde ud af at være ordenlig overfor andre..
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
maj 2009
En hund har altså bedst af at gave en fast bund under rumpen, speciel en gammel hund, som måske er stiv i kroppen og har gigt.
Prøv at spørge en dygtig kiropraktor.
Talibans kiropraktor bander over K9 seler, rygsække og mange af bæreselerne.
Prøv selv at proppe Aslan i en af dine babyslynger og læg så meget nøje mærke til, hvordan hans krop bliver "formet" i sådan en.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Dog var det fordi hun mente at hun skulle sove hos mig når jeg spillede computer og det er altså pænt bøvlet. Jeg sad stille så den behøvede ikke være stram, den skulle bare være så hun ikke faldt ud af bunden, der var ikke værre end at putte hende i et tæppe. Og hun kunne godt ændre stilling.
Jeg vil dog til enhver tid anbefale en ordentlig taske med en god bund, specielt når man skal gå en del med hunden, både for dig og for hunden.
Jeg kan slippe afsted med en del med rosa fordi hun er så lille som hun er, var det Lucky størrelse (2 kg) eller over, ville jeg helt sikkert selv vælge en rigtig god taske, evt rygsæk. Det gør det også nemmere at styrer varmen. Hvis du bruger en slynge kan du ikke regulere temperaturen på samme måde som i en taske hvor du kan bruge tæpper, trøjer osv.
Derudover tror jeg ikke en slynge er god at gå med, fordi den skal være noget strammere for at hunden ikke falder nogen steder, hvilket vil sige at den også har svære ved at ligge sig ordentligt. Jeg kender heller ingen hunde der vil ligge særlig længe på ryggen.
For guds skyld lad være med at købe noget hvor hundens ben skal igennem alla en babysele som vist længere oppe. Det er sikkert fint nok til helt små hunde/hvalpe hvis det er kort tid og der bliver lukket for hullerne, men ellers lad være, det må være vildt ubehageligt for hunden.
apr 2018
apr 2018
apr 2018
hvad med en lille vogn? det tror jeg jeg ville vælge var det mig
maj 2009
449 kr. Behageligt for hunden, samtidig med at der er plads til vandflaske, madpakke, regntøj mm. og nem at have med i offentlig transport
maj 2009
Om man kan nøjes med den billige model kommer jo an på, hvor og hvor meget den skal bruges.
maj 2009
maj 2009
https://designerhunde.dk/produkter/34-hundeklapvogn-first-class.html
maj 2009
Så slipper man for at slæbe bur med, og alt udstyret kan samtidig køres på vognen.
Når Gaddafi bliver gammel og dårlig gående, så kan han sidde i den mes vi går tur og jeg kan støtte mig til den i stedet for rollatoren
Vi bliver virkelig et yndigt syn.
nov 2012
maj 2009
Der findes også klapvogne med aftagelige "tasker", så tager man bare tasken af og hænger over armen, klapper stellet sammen og klemmer det under den anden arm.
maj 2009
nov 2012
Det var også bare så hun får tjekket op på det, for det er dælme ærgerligt at købe en klapvogn i den tro at man så kan have den med, og så de siger man ikke må, heller ikke selvom man betaler.
Den sidste er smart, hvis den er så lille at den overholde målene som taske
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 205 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 402
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 205 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 402
jul 2006
Det er en god ide med vogn - men får hende aldrig til at sidde i den! Hun vil bare springe ud af den og hvis jeg lukker hende "inde" i den vil hun kradse sig ud
Hun er ikke sådan en hund der vil op, først når hun er træt. Så det er sådan set ikke for at hun skal sidde oppe hos mig som en pyntegenstand! Det vil jeg godt lige gøre helt klart
Grunden til jeg vil have hende siddende foran/på maven, er fordi det er det eneste sted jeg vil kunne have hende tæt på mig, så hun ikke kan springe væk; altså jeg vil kunne nusse hende, samtidig med at have hænderne fri og holde øje med hende.
Den skal være sådan, så jeg kan have den på, uden hun sidder i den, så jeg nemt kan sætte hende op i den på togturen eller fra toget hjem til vores venner og familie i København (vi bor selv på landet), hvor der er for mange mennesker. Hun bliver nemt overset og stresset når der er fyldte gader. Alternativet er hun skal være alene længe og det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i
Hun skal selvfølgelig kunne bevæge sig, altså sætte sig, lægge sig eller stå, alt efter hvad hun vil. Og nej, det bliver ikke en slynge! Det er til børn, ikke til hunde.
der skal være fast bund og bevægelsesfrihed. Netop som en "kurv" på maven, med sikkerhed og komfort til hende, bygget efter hundens anatomi
Og nu er hun altså lille
nov 2012
https://www.petworld.dk/hundetransport/trixie-tamino-transporttaske
jul 2006
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
jul 2006