{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.528 visninger | Oprettet:

Bæresele til hund {{forumTopicSubject}}

Og ja, jeg mener bæresele smiley smiley smiley

Er der nogen der kan anbefale en god bæresele til lille hund?
Gerne hvor man bærer hunden foran / på maven smiley

Min lille hund er ved at blive gammel og det kunne være super dejligt at have muligheden for at bære hende trygt, varmt og komfortabelt på længere ture og i toget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bæresele til hund
  • #2   14. sep 2018 Det er en god ide og kan godt se hvad du mener, for hvorfor skal det være så fancy smiley Men...hun vil ikke sidde i almindelige tasker smiley
    og nu har jeg set så mange bæreseler, men med knap så gode anmeldelser, så måske er der nogen herinde der kender til en god en smiley

    Min drøm er noget der minder om en bred, men lav rygsæk, med god fast bund, med plads til et lille tæppe, hvor hun kan sidde trygt foran.


  • #4   14. sep 2018 Men hvilke er gode? smiley
    Jeg har kigget på en fra Hunter, som ligner den opfylder mine ønsker MEN anmeldelserne af den er vildt dårlige, såsom at skulderstropperne glider ned smiley
    Jeg har søgt en hel del på dem, men kan ikke blive klog på hvilke der er gode..

    Den her troede jeg det skulle være, men anmeldelserne er i mod den:
    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/alle_produkter_transport/baeretasker/277905

    Den her har én god anmeldelse, som sin eneste anmeldelse, men jeg er bange for den er for slasket og det ikke er rart for de små ben, hvis hun vil vende sig:
    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/alle_produkter_transport/baeretasker/623991

    Det som ligner sportstasker, transportbure eller som kan hænger som en skuldertaske vil hun slet ikke. Jeg tror der skal være fast bund, for hun føler sig tryg smiley


  • #6   14. sep 2018 Ja jeg vil selvfølgelig prøve hvad der passer os begge smiley
    Men jeg er ikke stødt på bæreseler før nu for et par uger siden, hvor jeg begyndte at drømme om en bæresele. Så jeg vil også meget gerne høre hvad andre har gode erfaringer med, hvor mange køber dem, hvad der holder, osv. smiley smiley
    I min by er der ikke nogen butikker med bæreseler. Der er kun transportbure smiley


  • #7   14. sep 2018 Til min franske bulldog da hun var lille (hun kan sagtens passe den endnu) købte jeg en baby bjorn bæresele til babyer (den med bedst rygstøtte) og det fungere virkelig fint.. hvis man ikk vil ha hundens ben ud af ben hullerne kan man blot pakke et tæppe rundt om eller ned foran hullet.. min mor har brugt det til at bære sin franske bulldog der havde rygproblemer op til 3 sal med smiley

    Det er så også bla fordi de ikk findes til hunde hvor de kan ta så mange kg..

    På billedet er hun pakket ind fordi det er hård vinter smiley


    profilbillede
  • #8   14. sep 2018 har du overvejet en babyslynge istedet for?

    Bæreseler er oftes ret dårlig for den der bæres ryg, hvor slynger støtter bedere og der kan man jo binde den så det passer til en hund smiley


  • #9   14. sep 2018 dette er godt nok vist med babyer, men hvis du tænker den liggende baby er en hund kunne det sikkert godt fungere smiley

    https://mamaslife.dk/page/baerevejledning-til-vikler-27/


  • #10   14. sep 2018 Hvis problemet er at skulderstropperne glider, så kan det nemt løses ved at man sætter en gummidims på, sådan nogle der mange gange sidder på sportstasker.
    Man kunne også selv sy et stykke "anti skrid" på.

    Jeg ville vælge den i dit første link, den minder om et hundebur og vil være mest behagelig for hunden.
    Jeg ville ikke vælge sådan en slasket, og slet ikke en babyslynge. I mine øjne må det være rigtig modbydeligt for hunden - og speciel en ældre hund at sidde i sådan nogle. Hunden vil ikke rigtig kunne skifte stilling i sådan noget slasket og den må blive øm i kroppen. Endvidere har hunde jo hellere ikke samme bygning som babyer.
    Det er dejligt at se, at du tænker på hundens komfort og ergonomiske vel.


  • #11   14. sep 2018 en babyslynge er ikke slasket, for så ville barnet glide ud

  • #12   14. sep 2018 …...nå, plapren igen - nu har hunde og babyer åbenbart også samme kropsbygning og behov for at sidde/ligge i samme stillinger

  • #13   14. sep 2018 Anni - Det var ikke det jeg skrev.. Så hold selv op med at plapre

  • #14   14. sep 2018 Anni - Hvorfor er du altid så provokerende overfor mig?

    syntes du det er sjovt at sidde og kører på mig?

    For så få dig en anden hobby, jeg har absolut ikke psyken til dit pis mere..

    Og nej det er ikke plapren, jeg HAR det dårligt psykisk, det er ikke for sjov jeg er på resourceforløb med udsigt til førtidspension..

    Det er ikke for sjov jeg beder dig om at skrive ordenligt til mig..

    Jeg ved virkelig ikke hvad du har imod mig, men er træt af du er så provokerende når jeg har bedt dig om at stoppe..

    Troede ærligtalt du var et voksent menneske der kunne finde ud af at være ordenlig overfor andre..


  • #15   14. sep 2018 Det er skam langt fra kun dig der ser den side af Anni.. Det er vist mere reglen end undtagelsen..

  • #16   14. sep 2018 jeg har et par baby slynger og seler hvis en vil teste det. de er aldeig brugt. sig til. ideen er ikke helt dum

  • #17   14. sep 2018 Lens, problemet med babyslynge er, at hunden ikke får ordentlig "støtte" i sådan en, og den vil få rigtig svært ved at skifte stilling.
    En hund har altså bedst af at gave en fast bund under rumpen, speciel en gammel hund, som måske er stiv i kroppen og har gigt.
    Prøv at spørge en dygtig kiropraktor.

    Talibans kiropraktor bander over K9 seler, rygsække og mange af bæreselerne.

    Prøv selv at proppe Aslan i en af dine babyslynger og læg så meget nøje mærke til, hvordan hans krop bliver "formet" i sådan en.


  • #18   15. sep 2018 Anni rosa har faktisk af til sovet i en slynge til babyer. Jeg fik den af min søster da hun ikke skulle bruge den til unger mere.
    Dog var det fordi hun mente at hun skulle sove hos mig når jeg spillede computer og det er altså pænt bøvlet. Jeg sad stille så den behøvede ikke være stram, den skulle bare være så hun ikke faldt ud af bunden, der var ikke værre end at putte hende i et tæppe. Og hun kunne godt ændre stilling.

    Jeg vil dog til enhver tid anbefale en ordentlig taske med en god bund, specielt når man skal gå en del med hunden, både for dig og for hunden.
    Jeg kan slippe afsted med en del med rosa fordi hun er så lille som hun er, var det Lucky størrelse (2 kg) eller over, ville jeg helt sikkert selv vælge en rigtig god taske, evt rygsæk. Det gør det også nemmere at styrer varmen. Hvis du bruger en slynge kan du ikke regulere temperaturen på samme måde som i en taske hvor du kan bruge tæpper, trøjer osv.
    Derudover tror jeg ikke en slynge er god at gå med, fordi den skal være noget strammere for at hunden ikke falder nogen steder, hvilket vil sige at den også har svære ved at ligge sig ordentligt. Jeg kender heller ingen hunde der vil ligge særlig længe på ryggen.

    For guds skyld lad være med at købe noget hvor hundens ben skal igennem alla en babysele som vist længere oppe. Det er sikkert fint nok til helt små hunde/hvalpe hvis det er kort tid og der bliver lukket for hullerne, men ellers lad være, det må være vildt ubehageligt for hunden.


  • #19   15. sep 2018 slyngen former sig efter kroppen Anni. det er et stykke elastik

  • #20   15. sep 2018 Jeg kan nu sagtens se, hvad Anni mener omkring slyngen.

    En fast bund må være det absolut bedste, ikke en elastik, uanset hvor meget den former sig. En lille baby er jo "krøllet" sammen og meget smidig, det er en (gammel) hund altså ikke, og har en helt anden anatomi. I forvejen bryder jeg mig ikke om bæreseler til hunde, fordi de skal sidde oprejst i dem i måske ganske lang tid, det er en unaturlig stilling for en hund, men ikke for en baby. Det er altså ret meget belastning på hundens bagben og ryg at sidde sådan i længere tid. Og en blød (og netop føjelig) babyslynge gør det da absolut kun værre.

    Personligt ville jeg langt hellere investere i en klapvogn til hunden, hvor den har plads og mulighed for a bevæge sig, stå op, sidde og lægge sig, alt efter hvad den har brug for. Jaja, det er varmt og hyggeligt at have den på brystet, men jeg er ret sikker på, at langt de fleste hunde ville foretrække en klapvogn med bevægelsesfrihed.


  • #21   15. sep 2018 måske... bærer ikke hunde men en slynge er det mest skånsomme til børn. og vil ts prøve har jeg en. så må ts samle viden inden

  • #22   15. sep 2018 Ja, det mest skånsomme til børn, men der er dælme forskel i anatomien på hunde og børn, uanset alder. Babyer sidder jo oprejst, det er ganske unaturligt for hunde at gøre.

    Det er imo mest for ejerens skyld at have den i bæresele, jeg tvivler på, at hunden har særlig glæde af det kontra en klapvogn.


  • #23   15. sep 2018 ja i har ret.... den ene er oprejst den anden på fire ben og gammel...

    hvad med en lille vogn? det tror jeg jeg ville vælge var det mig


  • #25   15. sep 2018 https://www.vidaxl.dk/e/8718475827269/hund-trolley-bla?gclid=EAIaIQobChMIpIHBn7W83QIVSrTtCh0uUg8OEAQYBCABEgLDmvD_BwE



    449 kr. Behageligt for hunden, samtidig med at der er plads til vandflaske, madpakke, regntøj mm. og nem at have med i offentlig transport


    profilbillede
  • #27   15. sep 2018 Sådan en ala din har jeg også til Anton, og den var guld værd, da han for et par år siden blev opereret i et knæ. Han elskede at sidde bag på cyklen og bare fræse afsted og her hjemme fandt ham sig fint i at sidde i den og bare kigge ud. smiley

    Vi har den store, men den fås mindre. smiley


  • #28   15. sep 2018 Anton på cykeltur. smiley

    profilbillede
  • #30   15. sep 2018 Sådan en som jeg linker til i # 25 fås også i en bedre kvalitet med bedre jul, men så er det en anden pris. Pris og kvalitet hænger jo gerne sammen.

    Om man kan nøjes med den billige model kommer jo an på, hvor og hvor meget den skal bruges.


  • #31   15. sep 2018 Blandt andet sådan en som den her

    profilbillede
  • #33   15. sep 2018 Hvis Gaddafis ører falder på plads (hvilket vist er tvivlsomt), så køber jeg den i # 31, den er jo genial til hundeudstilling.
    Så slipper man for at slæbe bur med, og alt udstyret kan samtidig køres på vognen.

    Når Gaddafi bliver gammel og dårlig gående, så kan han sidde i den mes vi går tur og jeg kan støtte mig til den i stedet for rollatoren smiley
    Vi bliver virkelig et yndigt syn. smiley


  • #34   15. sep 2018 Man skal lige være opmærksom på at hundeklapvogne IKKE er tilladt i en del offentlige transport. Jeg overvejede det nemlig selv engang, men desværre er det kun børn der må have klapvogne med åbenbart. I nogle tog kunne jeg dog forestille mig at det er lige meget hvis man bare har betalt for den, men ville nok lige tjekke op på det.

  • #36   15. sep 2018 My only, dem jeg har linket til kan man fint have med i offentligt transport. Det tager et halvt minut at klappe dem sammen og så fylder de intet.
    Der findes også klapvogne med aftagelige "tasker", så tager man bare tasken af og hænger over armen, klapper stellet sammen og klemmer det under den anden arm.


  • #37   15. sep 2018 …. noget i den her stil.


    profilbillede
  • #38   15. sep 2018 Men hvis du klapper dem sammen, skal du jo alligevel have noget andet hunden kan sidde i (medmindre det er en stor hund du betaler for at have med. smiley

    Det var også bare så hun får tjekket op på det, for det er dælme ærgerligt at købe en klapvogn i den tro at man så kan have den med, og så de siger man ikke må, heller ikke selvom man betaler.
    Den sidste er smart, hvis den er så lille at den overholde målene som taske smiley


  • #39   16. sep 2018 Vi bruger også hunde klapvogn til vores dsg. Efter 2 operationer kniber det med de lange ture. Så viser han når han vil op og sidde og når han vil ned og gå. Det fungerer rigtig godt. Den er fra loppetjansen og med rigtige dæk.

  • #40   16. sep 2018 Plet i sin vogn

    profilbillede
  • #41   17. sep 2018 Wow I er pludselig mange der har svaret. Tusind tak for jeres tid! smiley

    Det er en god ide med vogn - men får hende aldrig til at sidde i den! Hun vil bare springe ud af den og hvis jeg lukker hende "inde" i den vil hun kradse sig ud smiley
    Hun er ikke sådan en hund der vil op, først når hun er træt. Så det er sådan set ikke for at hun skal sidde oppe hos mig som en pyntegenstand! Det vil jeg godt lige gøre helt klart smiley

    Grunden til jeg vil have hende siddende foran/på maven, er fordi det er det eneste sted jeg vil kunne have hende tæt på mig, så hun ikke kan springe væk; altså jeg vil kunne nusse hende, samtidig med at have hænderne fri og holde øje med hende.
    Den skal være sådan, så jeg kan have den på, uden hun sidder i den, så jeg nemt kan sætte hende op i den på togturen eller fra toget hjem til vores venner og familie i København (vi bor selv på landet), hvor der er for mange mennesker. Hun bliver nemt overset og stresset når der er fyldte gader. Alternativet er hun skal være alene længe og det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i smiley Altså fordi dem vi besøger er nogen hun E L S K E R at være sammen med, så det er turen værd smiley

    Hun skal selvfølgelig kunne bevæge sig, altså sætte sig, lægge sig eller stå, alt efter hvad hun vil. Og nej, det bliver ikke en slynge! Det er til børn, ikke til hunde.
    der skal være fast bund og bevægelsesfrihed. Netop som en "kurv" på maven, med sikkerhed og komfort til hende, bygget efter hundens anatomi smiley
    Og nu er hun altså lille smiley 3 kg, 25 cm.


  • #42   17. sep 2018 Jeg så lige denne på petworlds hjemmeside, måske den var noget. Der kan du da i hvert fald tage hen i en butik og prøve den på inden du køber smiley jeg har den ikke selv, så jeg ved ikke om den er god. De har også andre bæretasker og rygsække men ved ikke om de kan bruges til maven, men det kan du jo prøve dig lidt frem med.

    https://www.petworld.dk/hundetransport/trixie-tamino-transporttaske


  • #43   17. sep 2018 Tusind tak ! smiley Det kunne godt være sådan noget. Det vil jeg undersøge nærmere smiley

  • #44   18. sep 2018 Jeg har denne fra trixie , har været rigtigt glad for den. der er line inden i til fastgørelse, kan bruges som rygsæk eller bæres i hånden, godt stabil og der er et par lommer til småting, den kan åbnes i begge ender og i toppen hvor nettet er

    profilbillede
  • #45   18. sep 2018 bagsiden


    profilbillede
  • #46   22. nov 2018 Kan den bæres foran også? smiley

Kommentér på:
Bæresele til hund

Annonce