{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Back on Track dækken {{forumTopicSubject}}

Min lille dsg fik et bot dækken efter han blev opereret for 2 gang i skulderen Det er lidt stort til ham og dækker godt ned over skulderen. Men må det sidde ned over halen ???
Det ser ikke ud til at genere ham.
Det er nærmest umuligt at få hans hale gennem det lille hul i dækkenet der når det ligger hen over, får han's hale lidt længere ned end den plejer at være.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Back on Track dækken
  • #1   20. sep 2018 Jeg tror ikke der er regler for om dækkener må hænge ned over halen smiley Så hvis hunden ikke brokker sig, er der næppe andre der gør smiley

  • #2   20. sep 2018 Tak for svaret, Jeg var bare i tvivl om det er generende for ham hvis han har det på i længere tid af gangen at det for hans hale længere ned end den plejer at være

  • #3   20. sep 2018 Hvis du har en hund med "høj haleføring" så generer det ham selvfølgeligt at han ikke kan gå med oprejst hale.
    Oprejst hale er jo hans naturlige gang/stilling, og hvis ikke han kan gå naturligt, så er det ubehageligt for ham, samt at han kan blive øm i kroppen fordi han ikke kan gå naturligt, og han kan hellere ikke gøre fuld brug af sit "hundesprog"

    Hvis man ser på dit billede, så sidder det dækken altså også ad h til foran.


    Hvis jeg var dig, så ville jeg finde en, som kunne ændre lidt på det dækken, eller købe et som er mere velegnet til din hunds kropsbygning.
    Jeg kan varmt anbefale Hurta's Extreme Warmer, nok et af de bedste dækkener jeg har haft, og så kan det reguleres i str. ved halen så man kan få det til at sidde ordentligt.


  • #4   20. sep 2018 Anni, det ligner ret meget deres netdækken, som ikke er lavet til at varme, men kun lavet til at virke på muskler og led. Jeg tror kun at hunden har det på indenfor, og måske i bilen, men ikke når den går tur.

  • #5   20. sep 2018 A jeg synes nu at det på billedet ligner det til at have på til gåture.

    Men uanset, om det er til inde eller ude brug, så vil det stadig være ubehageligt og usund for hunden, hvis ikke den kan få lov til at gå med en naturlig kropsholdning.
    For os mennesker ville det da også være ubehageligt/usund, hvis vi pludselig ikke mere kunne bevæge os naturligt med en af vores kropsdele, og det er ikke anderledes for en hund.


  • #6   20. sep 2018 Tak for jeres svar. Plet har også hurtta extreme warmer som han bruger uden dørs. Han har næsten altid halen lidt lavere end vandret. Ikke høj haleføring. Han virker ikke generet at det hænger ned over halen. Jeg spurgte hos dyrlægen hvor jeg købte dækkenet. Men fik bare at vide at det er mest effektivt hvis det sidder tæt. Det var dem som valgte størrelsen og prøvede det på ham. Men han må selvfølgelig ikke føle sig genere at det. Så må jeg finde et andet. Han har haft 2 forstuvninger 1 forstrækkning og blevet opereret 2 gange så vi har fået anbefalet dækkenet pga. alle det skader han har haft??

  • #7   20. sep 2018 Det er net dækkenet mest til indendørs brug.

  • #8   20. sep 2018 Hvad str bruger han ?
    Jeg har jo rigtig meget til at ligge fra min Taliban som desværre er død, og min nye hynd kan ikke passe det.


  • #9   20. sep 2018 det er sødt at dig og spørge. Er det bot du har. Jeg har 2 store skuffer fyldt med jakker. Så alm regn og vinter jakker har han nok min. ca. 15 stk. Så det er mere til at hjælpe på han led problemer Han bruger ca. str. 35 i rygmål.

  • #10   20. sep 2018 Han er meget glad for sit bot. dækken ligger tit og slapper godt af når han har det på.

  • #11   20. sep 2018 Hvad er jeres erfaring med bot????

  • #12   20. sep 2018 netdækkenet hjalp supergodt på min gamle konkkurrencehund. Hun fik vandhale af at løbe agility i kolde ridehaller. det holdt op, da jeg begyndte at have netdækken på under varmedækkenet i bilen og opvarmede og nedkølede med det på.

    hun har dog meget høj haleføring, så det sad helt af helvede til på hende og til så mange penge synes jeg faktisk at pasformen er elendig på mange hunde.


  • #13   20. sep 2018 Effekten er ikke til at tage fejl af - jeg er kæmpe fan! Både til mig selv og hundene. Men som Anna skriver, er pasformen ikke super på mange af dækkenerne. Min schæfer har fleecedækkenet, og det måtte de sy om for mig, fordi mavestykket var dobbelt så langt som det skulle være smiley

    Jeg har Hugo vinterdækken til den lille, og det ligger faktisk ok. Så har jeg net-, regn- og fleece til den store. De ligger fint på hende.


  • #14   20. sep 2018 Tusind tak for jeres svar. Det er træls at de ikke prøver at lave pasformen lidt bedre, det er nærmest umuligt at få hans hale gennem det lille hul i dækkenet??Plet har heldigvis lidt lav haleføring så jeg håber ikke det genere ham. Han er glad nok for at få det på. Dejligt at høre i har gode erfaringer med bot. smiley

  • #15   20. sep 2018 Jeg har også gode erfaringer med BOT til en hund med ledproblemer og i øvrigt også til mig selv. smiley
    Med hensyn til pasformen foran, så kunne det se ud til at det skulle trækkes lidt længere frem og lukkes mere sammen foran.


  • #16   20. sep 2018 A med bomstærk og tykke.
    Regn dækkenet der er da heller ikke hul til halen. Så ligger dækkenet ned over halen ligesom på net dækkenet. Når de laver dem sådan så må det være meningen at det skal ligge hen over halen. selvom det er lidt upraktisk ved høj haleføring ??


  • #17   20. sep 2018 Tak for svar Kirsten R.
    Plet net dækken er trukket så langt frem som muligt, ved hjælp at snørrene foran. Den er lidt for stor til ham det anbefalede de på dyrehospitalet hvor jeg købte dækkenet. sidder din hunds dækken også ned over halen? Jeg er i tvivl om det genere Plet hvis han skal have det på i længere tid.


  • #18   20. sep 2018 # 11 Jeg synes, at de har en rigtig elendig pasform, det sidder elendig på rigtig mange hunde.

    # 16 Du kan godt få regndækken med hul til halen, og nej, det er ikke meningen at noget som helst dækken skal ligge ned og tvinge halen ned på hunde med høj haleføring.
    Man skal købe dækken, som passer til den kropsform ens hund har.

    # 17 Jeg kan slet ikke forstå, at man på et dyrehospital anbefaler et dækken som er for stor til hunden, og da slet ikke et dækken,, som endda ergonomisk er helt forkert til din hunds kropsbygning.
    Og selvfølgeligt vil det da genere din hund når ikke han kan have en naturlig haleføring i sit dækken.
    Prøv at tænke lidt logisk. Hvis det var dig selv, som fik noget tøj på, som hindrede et af dine legemsdele i at bevæge sig naturligt, ville du ikke synes at det var ubehageligt ?


    Back on Track dækken er ret nem at lave om. Fjern den der trekant om i bag samt lynlåsen til halehullet, det er der en del andre der har gjort.
    Jeg fik det gjort ved et af mine, har desværre foræret det væk, så kan ikke lægge et billede op.


  • #19   20. sep 2018 Anni Tak for dit råd med hensyn til at fjerne det trekantet net og lynlåsen. Han har det oftest på når han ligger og slapper af. Men det skal selvfølgelig også være behageligt og have på når han står oprejst.

  • #20   20. sep 2018 De anbefalede den størrelse på dyrehospitalet fordi det dækker længere ned over skulderen hvor han er blevet opereret 2 gange i den ene skulder og har haft 2 forstuvninger i den anden skulder ??Jeg vil følge dit råd så det ikke genere han hale.

  • #21   21. sep 2018 Tak til alle jer der har svaret og gode råd. Som fotoet viser er halen helt fri Jeg har fjernet det inderste net trekanten bagved og lynlåsen så nu er der plads til at logre<3

    profilbillede
  • #22   21. sep 2018 Det ser rigtig godt ud smiley
    God weekend til dig, og selvfølgeligt også til alle andre.


  • #23   21. sep 2018 Mange tak og i lige måde ??

Kommentér på:
Back on Track dækken

Annonce