{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

brok, brok, brok {{forumTopicSubject}}

jaaaaa, jeg er bare ved at være træt af alle dem som brokker sig over enten kuperet øre,muskelhunde/kamp hunde, med stamtavle eller uden, osv kunne blive ved.

Hvorfor klager folk hele tiden, "synes det er synd for en hund den har kuperet øre" hmm lad være med at kigge på den hvis du ikke synes om det... "muskelhunde skulle forbydes de overfalder alle" hmm alle ligefrem,gå udenom hvis i ikke synes om hunden(selvom jeg ville mene det er ejeren der har ansvaret for hvordan ens hund er) .
"en ren/sund/rask hund er en med tavle" nej, der tager i fejl,selvom hunden ikke har tavle kan den godt være sund og rask og den kan også godt være vældig sød.. hmm jeg får nok nogen over nakken pga. af denne tråd meeen hva kan holde til det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brok, brok, brok
  • #1   20. mar 2007 Amalie- hehe ja det har du da ret i meeen synes nogen går vældigt meget op i det..

  • #2   20. mar 2007 HG er da et sted hvor man skal have lov til at lufte sine holdninger og høre på andres.
    Så længe det bliver holdt i et sobert sprog, syntes jeg diskussionerne kan være ok, da man muligvis får flyttet nogle grænser/holdninger. Om ikke andet, så kan man få belyst hvad andre mennesker mener om det.


  • #3   20. mar 2007 Ja.. så er vi 2 og flere smiley Nogle her inde får bare "nemt" ondt i røven :S

  • #4   20. mar 2007 > "en ren/sund/rask hund er en med tavle" nej, der tager i fejl,selvom hunden ikke har tavle kan den godt være sund og rask og den kan også godt være vældig sød >


    Detil vil jeg sige : HØRT !!

    *griner*


  • #5   20. mar 2007 muskelhunde skulle forbydes de overfalder alle

    ^^ hvor står det henne?



    selvom hunden ikke har tavle kan den godt være sund og rask og den kan også godt være vældig sød..

    ^^ Hvor er det modsatte påstået?


  • #6   20. mar 2007 Helt enig i alt hvad i skriver.

  • #7   20. mar 2007 camilla- selvfølgelig skal man da have lov til at sige sin mening,men men men synes bare at nogen gange er det de samme der opretter nogen bestemte tråde om nogen bestemte emner..

  • #8   20. mar 2007 anja G
    Ikke umuligt, har ikke lige lagt mærke til det...


  • #9   20. mar 2007 søster- det er taget ud fra nogen tråde jeg har læst den sidste mrd.. ja selvom en hund ikke har tavle kan den da godt være sund,rask og sød... det mener du måske ikke?? vi har en blanding og en der er raceren men de har det begge lige godt ingen af dem er syge,onde eller dårlige..

  • #10   20. mar 2007 anja G

    *ja selvom en hund ikke har tavle kan den da godt være sund,rask og sød... det mener du måske ikke?? *

    Igen.. Hvor er det påstået at blandinger er mindre sunde eller søde?


  • #11   20. mar 2007 blandinger = blandinger og tavleløse

  • #12   20. mar 2007 søster-der er mange der har skrevet herinde at hunde med tavle ikke er så meget syge, og der er blevet skrevet at dem som sælger blandnings hunde ikke burde sælge dem..
    nogen har sårgar skrevet at blandningshunde ikke er hunde.. osv,der er blevet skrevet rigtig mange ting om det emne..


  • #13   20. mar 2007 ha ikke læst helle tråden men husk når man pejer finger af folk er der 4 der pejer tilbag på en sevl

  • #14   20. mar 2007 der er forskel på en som slår sin hund og snakke om det end en hund der har kuperet øre..

  • #15   20. mar 2007 anja G

    Jeg læser det anderledes.. Ingen påstår at tavledyr ikke bliver syge. Der tales bare om at man kan spore sygdomme og at tavlen sikrer at forældrene opfylder visse minimumskrav (bl.a sundhed), hvilket giver en ekstra sikkerhed (fordi man så kan udelukke forældrene fra avl hvis hvalpen bliver syg, samt at du får kompensation ved avler-svig). Den garanti har du ikke uden.

    Men jo, der er mange der ikke forstår avl på blandinger, heriblandt mig selv, men for mit vedkommende er det sådan det alligevel ikke omfatter målrettede og gennemtjekket (efter tavlestandard og gerne højere) avl. Jeg forstår det ikke når der findes så mange fantastiske racer, men jeg kan ikke klage over det. smiley

    Det store problem m blandingsavl i dag er netop at mange bare ser det som noget hyggeligt at lave fordi det kunne være sødt (eller måske fordi de keder sig) og ikke skænker hvalpenes eller købernes rettigheder (gennemtjekkede forældre) en tanke. Det er alligevel en realitet at der er en overvægt af blandinger og tavleløse på internaterne og diverse salgssteder på nettet og de trykte medier i form af omplaceringshunde. Og det er ærgeligt.

    For mit - og rigtig mange andres- vedkommende er tavlen for hundens/hvalpens velfærd, ikke ejerens ego.
    Men nej, tavle er ikke et løfte om en ufejlbarlig hund. Så dygtig er der alligevel ingen opdrætter der er, men heldigvis er der en organisation bag dem der prøver.

    smiley


  • #16   20. mar 2007 søster- synes da heller ikke selv man skal bevidst alve på to forskellige hunde, men som så meget andet kan der ske upser og synes da ikke de hunde er mindre værd end en med tavle, vores tyson var en upser tæven skulle have været parret med en anden af deres hunde en beagel meeen hannen der kom først var deres meget gamle gravhund,ville da aldrig synes den skulle aflives eller noget fordi den ingen tavle har..

  • #17   20. mar 2007 hvis hvalpen viser sig at være syg (i stedet for *bliver*)... self kan man ikke udelukke forældre hvis hunden udvikler HD fordi man var dum nok til at lade den gå på trapper.

    Men så kan man tjekke om søskende har det.. og så har man en sag.. smiley


  • #18   20. mar 2007 anja G

    upsere kan jo ske. Men jeg tror måske ikke at vi er helt uenige.

    Til gengæld tror jeg hellere ikke at jeg ville synes at min hund var mindre *værd* hvis han var blind.. men jeg ville da stadig ikke aktivt søge at avle mig frem til en..
    Jeg mener ikke at blandinger = syge, men at alle hunde er da lige meget værd når vi taler om kærlighed til sit kæledyr. Men at de alle er lige værdige når det gælder kærlighed betyder ikke at de er lige meget værd avlsmæssigt.

    jeg håber at det ikke forstås grimt, for det er ikke ment grimt.


  • #19   20. mar 2007 sina- ikke en skid bedre,men vælger at lave EN tråd med det hele i og du ser næppe at jeg laver en tråd der mindre om denne igen... for det er bare ikke mig at blive ved med at diskutere de samme ting igen og igen hele tiden,der er nok 5 tråde om dagen om muskelhunde og folk der ser negativt på dem,hvorfor ikke bare holde sig til en eller to tråde og diskutere det hele deri??
    folk skal have lov til at have deres mening helt sikkert men der er forskel på at skrive det på en ordnelig måde,og ikke direkte hakke ned på en race...


  • #20   20. mar 2007 (er desværre nødt til at løbe nu.. er på arbejde og skal hjem)

  • #21   20. mar 2007 SS hvis v ikke må brokke os over tåbelige hundejere GG eller tavle contra ikke tavle, kuperet contra ikke kuperet, træning contra ikke træning etc. så ville der vel ikke være et hg? Det ¨fede ved at være herinde er da meningsforskellene, selvfølgelig skal man tiltale hinanden med respekt og acceptere at andre har anderledes holdninger. Diskussioner og konflikter er udviklende og udfordrende SS

  • #22   20. mar 2007 søster- nej det er jeg engi med dig i at de ikke alle lige meget værd avlsmæssigt .. og nej det var ikke grimt sagt jeg kan holde til lidt af hvert smiley

  • #23   20. mar 2007 må smutte nu men svare på dem som spørg mig om noget i morgen hygge og ha en god aften smiley

  • #24   20. mar 2007 Siden hvornår er det blevet meningen, at man ikke skal oprette tråde for at få en diskussion igang? Hvad skulle ellers være formålet? Ofte tror jeg stærke holdninger misfortolkes som "brok". Hvorfor brokker man sig hvis man stiler spørgsmålstegn ved, eller ønsker en diskussion om, noget man har en holdning til?
    Ja undskyld, men jeg ser ikke den slags som brok...


  • #25   21. mar 2007 Anja...nu er det tilfældigvis ULOVLIGT at lave kosmetiske operationer på dyr i Danmark (herunder også kupering)
    at man så i stedet for får den slags foretaget i udlandet .... er i mine øjne en hån imod den danske lovgivning (den er lavet for at sende et signal om at det er uetisk at man unødigt ændre et dyrs udseende operativt, af egoistiske årsager)

    derfor brokker jeg mig gerne og højlydt, når der stadig er tosser, der vælger at håne denne gode og dyreetiske lovgivning op i vore åbne ansigter... FØJ

    Lykke


  • #26   21. mar 2007 Om det er pænt eller ej er jo en smagssag - men synd er det at kupere ørene. Ikke fordi det ødelægger hundesproget (opretstående ører er faktisk de der tydeligst kan aflæses) - men fordi det er smertefuldt og langvarigt. Sårene er ofte længe om at vokse sammen, fordi de ikke får fred fordi ørene skal "sætte sig rigtigt". Jeg har oplevet flere store hvalpe og unghunde der trods sårene er lægt stadig trækker sig når de skal have halsbånd på eller røres på hovedet - simpelthen fordi de forventer at det gør ondt.
    Smertefuldt og langvarigt = synd. - særligt når det er helt unødvendigt for hundens velbefindende. Der er en grund til at det er forbudt i DK og de fleste I-lande.

    Halekupering er derimod en ganske kortvarig proces - det er hurtigt overstået og helet. Problemet her er dog at det ødelægger hundens udtryksmuligheder - særligt de hunde, der får klippet halen helt kort, som fx boxere.


  • #27   21. mar 2007 (* zoo *

    for racer der tjekkes for racespecifikke sygdomme samt øjenlysning og HD kommer status til at stå i hundeweb.dk under hunden (som søges på tavlenavn/regnr).
    Hundeweb.dk er udelukkende for FCI tavlehunde. Så jo, der står noget om sygdomme i tavlen.


Kommentér på:
brok, brok, brok

Annonce