{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
403 visninger | Oprettet:

Hjælp - bange for hund {{forumTopicSubject}}

Jeg skal gå af en mindre sti for at komme op til busstoppestedet. Problemet er, at der lige ved siden af stien ligger en mindre have, omgivet af et halvt meter højt hegn og lave buske – i den have befinder der sig ofte en meget stor rottweiler.

Jeg er ellers normalt ikke spor bange for hunde, men dén hund skræmmer mig fra vid og sans - første gang jeg mødte den blev jeg så forskrækket at det sortnede for mine øjne, og mine ben rystede længe efter.

Jeg har aldrig i mit liv set så bindegalt et dyr – jeg lyver ikke når jeg siger, at den har fråde om munden og blodskudte øjne, imens den springer op af hegnet og snerrer og gør helt vildt.
Jeg er bange for at den en dag springer over det hegn, når den finder ud af at den kan – stoler slet ikke på det dyr!

Jeg er begyndt at gå en stor omvej for at komme hen til bussen, for at undgå at møde den rottweiler – ligesom flere andre af mine naboer. Har set et par gange at dagplejemødre har gået langs stien med deres børn. Hvilken forskrækkelse vil de ikke få hvis hunden en dag er ude? Og hvad kunne der ikke ske hvis den netop den dag hoppede over hegnet?

Har kort mødt dens ejere engang hvor de gik tur med den, og fik at vide at jeg ikke skulle være bange for ”den har det hele i munden”. Jo tak, skal dælme love for at den har det værste i munden – sine tænder!

Mit spørgsmål er egentlig mest om jeg overhovedet bør frygte den hund? Om der ikke er et eller andet jeg kan gøre for at berolige den, så den ikke går helt amok hvis jeg går forbi? Eller om jeg bare skal opgive den sti, og tage omvejen indtil jeg flytter fra området igen? Hvad ville i gøre?

(Undskyld at indlægget blev ret langt...)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - bange for hund
  • #1   25. mar 2007 Jeg tror jeg ville gå hen og besøge dem (ejerne), og se om den er så farlig som du tror, evt. snakke med den... smiley

• #2   25. mar 2007 Spørg evt. ejer, om du må prøve med en godbid.. ;o)

• #3   25. mar 2007 jeg ville nok også besøge ejerne og måske snakke lidt med hunden... måske den reagere sådan da folk går tæt på dens teratorie. og så måske råde dem til at sætte noget højere og kraftigere hegn op

• #4   25. mar 2007 et halvt meter højt hegn... det er skisme heller ikk meget..!!

den kan jo næsten lige skridte hen over det..

• #5   25. mar 2007 Synes selv det er en smule pinligt at være så bange for den - det lader jo til at ejerne kan styre den når de er i nærheden.. Men den er rent ud sagt en drage når man møder den alene..

Tror i har ret i at det ville være en idé at tale med ejerne - evt. lære hunden at kende, så jeg tør stole på den.. Måske ville den så holde op med at opføre sig så vanvittigt hvis den kender mig..?

• #6   25. mar 2007 prøv at snakke med ejeren og sige du er bange... og høre om du kan hilse på den...

mange hunde høres og ses meget aggresiv ud på deres territoritum, men er i bund og grund søde hunde...
    og ja ejeren burde lave et høgt hegn så hunden slipper at se alle de mennesker som går forbi dens have, hunden bliver jo meget stressed...

• #7   25. mar 2007 ellers prøv som sus siger prøv og spørg om du må gi den en godbid, og så gi den en godbid hvergang du går for bi og den er der.. så det bliver positivt når du kommer forbi smiley

• #8   25. mar 2007 Michelle :

Jeg ville nok også hoppe en halv meter op i luften hvis jeg gik på den sti...

Men når det er sagt, så er mine hunde nøjagtig lige sådan når de er i haven, de gør selv af vores naboer på begge sider, selv om de kender dem.
    Og det bunder jo nok i at Kanye min Boerboel, jo er avlet frem til at være en vagt hund og hun passer på hendes jord og hus.

Men kan godt forstå nogen vælger at lade være med at gå ind til os hvis vi ikke er hjemme, da de godt kan se noget farlige ud, når de står der og gør, med skum om munden...

/Mette

• #9   25. mar 2007 hmm... tag et eller andet.. en gren eller sådan noget.. og kast ind i dens have.. så er den optaget af det og det koster ikke noget..

• #10   25. mar 2007 Jeg kender selv flere søde hunde der alligevel gør af fremmede - men ligefrem at snerre og virke fuldstændig uregerlige har jeg sjældent oplevet...

Især er det der skræmmer mig, at hegnet er så lavt. Var det et højt hegn ville jeg nok tænke "Den kan jo alligevel ikke røre mig" og gå videre - men det lave hegn er en let forhindring for den..

Var det en puddel eller en gravhund ville det også være en væsentlig lavere skrækfaktor - men en rottweiler i sit fulde raseri er altså pænt skræmmende *S*

• #11   25. mar 2007 Kan sagtens forstå at en lavt hegn og en lidt sur hund, er uønsket...

Som sagt ville jeg selv blive forskrækket...

• #12   26. mar 2007 DU er nu ikke den eneste der har det sådan.... Længere henne af stien, her hvor vi bor, er der osse 2 doberman der går helt grasat når folk kommer forbi. Det ser virkelig voldsom ud, når de hidser hinanden op. deres hegn er heller ikke mere end 60-70 cm.....der er så en hæk også, men de ville uden problemmer, kunne hoppe ud hvis det var.

tror den eneste løsning er at snakke med ejeren om hvordan man har det.

Kommentér på:
Hjælp - bange for hund

Annonce