Hjælp - bange for hund {{forumTopicSubject}}
Jeg skal gå af en mindre sti for at komme op til busstoppestedet. Problemet er, at der lige ved siden af stien ligger en mindre have, omgivet af et halvt meter højt hegn og lave buske – i den have befinder der sig ofte en meget stor rottweiler.
Jeg er ellers normalt ikke spor bange for hunde, men dén hund skræmmer mig fra vid og sans - første gang jeg mødte den blev jeg så forskrækket at det sortnede for mine øjne, og mine ben rystede længe efter.
Jeg har aldrig i mit liv set så bindegalt et dyr – jeg lyver ikke når jeg siger, at den har fråde om munden og blodskudte øjne, imens den springer op af hegnet og snerrer og gør helt vildt.
Jeg er bange for at den en dag springer over det hegn, når den finder ud af at den kan – stoler slet ikke på det dyr!
Jeg er begyndt at gå en stor omvej for at komme hen til bussen, for at undgå at møde den rottweiler – ligesom flere andre af mine naboer. Har set et par gange at dagplejemødre har gået langs stien med deres børn. Hvilken forskrækkelse vil de ikke få hvis hunden en dag er ude? Og hvad kunne der ikke ske hvis den netop den dag hoppede over hegnet?
Har kort mødt dens ejere engang hvor de gik tur med den, og fik at vide at jeg ikke skulle være bange for ”den har det hele i munden”. Jo tak, skal dælme love for at den har det værste i munden – sine tænder!
Mit spørgsmål er egentlig mest om jeg overhovedet bør frygte den hund? Om der ikke er et eller andet jeg kan gøre for at berolige den, så den ikke går helt amok hvis jeg går forbi? Eller om jeg bare skal opgive den sti, og tage omvejen indtil jeg flytter fra området igen? Hvad ville i gøre?
(Undskyld at indlægget blev ret langt...)
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 2.066
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.265
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 214
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 44
den kan jo næsten lige skridte hen over det..
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 79
Tror i har ret i at det ville være en idé at tale med ejerne - evt. lære hunden at kende, så jeg tør stole på den.. Måske ville den så holde op med at opføre sig så vanvittigt hvis den kender mig..?
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
mange hunde høres og ses meget aggresiv ud på deres territoritum, men er i bund og grund søde hunde...
og ja ejeren burde lave et høgt hegn så hunden slipper at se alle de mennesker som går forbi dens have, hunden bliver jo meget stressed...
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 214
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
Jeg ville nok også hoppe en halv meter op i luften hvis jeg gik på den sti...
Men når det er sagt, så er mine hunde nøjagtig lige sådan når de er i haven, de gør selv af vores naboer på begge sider, selv om de kender dem.
Og det bunder jo nok i at Kanye min Boerboel, jo er avlet frem til at være en vagt hund og hun passer på hendes jord og hus.
Men kan godt forstå nogen vælger at lade være med at gå ind til os hvis vi ikke er hjemme, da de godt kan se noget farlige ud, når de står der og gør, med skum om munden...
/Mette
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 331
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 79
Især er det der skræmmer mig, at hegnet er så lavt. Var det et højt hegn ville jeg nok tænke "Den kan jo alligevel ikke røre mig" og gå videre - men det lave hegn er en let forhindring for den..
Var det en puddel eller en gravhund ville det også være en væsentlig lavere skrækfaktor - men en rottweiler i sit fulde raseri er altså pænt skræmmende *S*
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
Som sagt ville jeg selv blive forskrækket...
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
tror den eneste løsning er at snakke med ejeren om hvordan man har det.
Hjælp - bange for hund