{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Jer med hunde med gigt - spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

En god bekendt har en hund, der har fået konstateret gigt i det ene forben, det har jeg ingen erfaring med, andet end hvad jeg læser herinde. De vil absolut kun det bedste for hunden, så nu spørger jeg oraklerne. smiley

Er det Hills J/D, man fodrer med, det skulle være ret effektivt?

Hvilke tilskud giver I til ledene? Som det er nu bliver hunden fodret med Olivers og får glukosamin i pulverform hver dag. Sidstnævnte har nogen effekt, men ikke helt nok. Hunden halter efter længere gåture, og især om aftenen er det slemt, hun er kun 9 år, så det ville være dejligt med lidt flere år med bedre bevægelighed.

Ellers andre gode tips, jeg kan give videre? smiley

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med hunde med gigt - spørgsmål.
  • #1   16. okt 2018 Raija havde det rigtig slemt med gigt til sidst.
    Vi havde noget olie noget vi kom i maden, kan ikke engang huske hvad det var.
    Men ellers så er det rigtig godt med varme mod gigt.
    Raija kunne ikke gå lange ture overhovedet, og så hjalp det når man kom indenfor at få noget varmt på. Kan evt bare være et tørklæde eller noget, læg det et varmt sted så det bliver varmet op og så rundt om benet. Det er rigtig dejligt mod gigt smiley
    Varmt vand er også rigtig godt. Ved ikke hvor slem gigten er? Men generelt alt varmt hjælper.


  • #2   16. okt 2018 Jeg er ikke helt klar over, hvor slemt det er, men det er nok til, at hun halter hver dag. Ikke hele tiden, men efter gåture og når hun så har ligget lidt. Jeg vil give rådet med varme videre. smiley

  • #3   16. okt 2018 Fortsæt med et godt foder med gode kvalitetsråvarer, det gør det bedst for hendes krop og organer generelt - det gør Hills i mine øjne ikke.

    Målrettet ledtilskud i tilstrækkelige doser er meget bedre, det er meget større mængder de får på den måde. Prøv at skifte ledtilskud, nogle hunde kører bedst på det ene andre på noget andet.
    Strong Joint, Svenska Djurapoteket, Solanum Flex Ha, Glucosamin Gold fra Natures Best er f.eks. alle nogle gode kombinerede produkter.

    Overvej massage, så hun ikke spænder op og bruger sine muskler forkert.

    Carthophenbehandling er også en mulighed, der kunne overvejes.

    Og husk lidt smertelindrende gigtmedicin på dårlige dage er ikke et fy-ord!

    Kan det bruges videre???


  • #4   16. okt 2018 Nå ja og så er det en rigtig god idé at holde øje med vægten.
    Hvis hunden vejer for meget har det stor effect på gigten da der kommer mere tyngde på leddene så de gnider mere.
    Vi vandt nogle flere år med Raija ved at holde hende på en så tynd vægt som muligt. (Med samarbejde med dyrelæge selvfølgelig)


  • #5   16. okt 2018 Det kan du tro, at det kan, Kirsten - tusind tak. smiley

    Der er bare så mange tilskud, det er en jungle uden lige. Min Anton får "bare" Canosan, fordi han er opereret i begge knæ og ryggen, det har han fået siden 1. operation, da han var knapt 1 år gammel, og det lader til at have virket rigtig godt forebyggende, i hvert fald er der ingen gigt på billeder m.v. Men dette er jo noget andet, hvor det allerede er slemt nu, og det er så synd for hunden.

    Jeg synes, at jeg tit læser om noget der hedder Flexadin Advance, eller noget i den stil - er det bedre end andet?

    Vi har lige fået en hundemassør i byen, så det vil jeg klart (også) give videre.

    Carthophenbehandling - hvad er det?


  • #6   16. okt 2018 Uha, lige vægten... Det er en steriliseret tæve, og siden hun blive steriliseret ofr et år siden har hun taget på, hun vejer cirka 1 kilo for meget, med en normalvægt på 16 kilo. Hun får minimum af foder og lidt godbidder i løbet af dagen, men ikke ret meget motion, så manglende bevægelse er nok den største synder.

    Jeg har lige passet hende i 5 dage, og hun vil rigtig gerne gå og løbe, men betaler prisen om aftenen. smiley


  • #7   16. okt 2018 Ja det er utrolig svært at holde dem tynde. Det er sådan en ond cirkel med at mere tunge de bliver, værre bliver gigten og mere er de ikke i stand til at flytte sig.
    Det er super svært men en god idé at i hvert fald holde det i tankerne. For Raija tror jeg det gjorde størst forskel.


  • #9   16. okt 2018 Tusind tak til jer begge, det bliver alt sammen givet videre. smiley

    Hun har fået en af Antons kurve med hjem, sådan en ortopædisk én, som hun forelskede sig i, normalt ligger hun i en relativt hård kurv lavet af pileflet, jeg tænker, at det måske også kan lindre lidt, i hvert fald bliver de kurve anbefalet til senior hunde og hunde med gigt.

    Jeg vil finde de produkter, som I anbefaler og sende links til ejeren, forhåbentlig er de villige til at forsøge det. smiley


  • #10   16. okt 2018 Jeg er så ENORMT glad for j/d, som har holdt min hund smertefri i henved snart 8 år. Han har slidgigt i begge knæ og ryg efter ruskeskade. Han har lækker pels, holder fint vægten og pøller 1,5 gang dagligt. Det kan fåes i en kaloriereduceret udgave, hvis vægten driller.

  • #12   16. okt 2018 Isabelle, det er præcis den, jeg har til Anton, og som Tilde fik en med hjem af. Anton elsker den og Tilde lå stort set ikke i sin egen kurv, mens hun var her. Ejer skriver, at hun også kun har ligget i den hjemme. smiley

    Jeg tror du har ret i, at de kan mærke, hvor behagelige de er. smiley


  • #14   16. okt 2018 Vi bruger også Hills j/d og flexadin Advanced, back on track net dækken ben bandager også fra back on track en madras fra back on track som er rigtig god til hunde med gigt og så bruger vi en klapvogn så kan Lille Gut stadig komme med på de lange ture, han rejser sig op når han vil ned og gå og står stille og kigger op på vognen når han har behov for at komme op og ligge igen. Han er meget glad for klapvognen og det giver mulighed for at give ham gode oplevelser, det kan helt klart anbefales. Han for også gigt indsprøjtninger hver 1/2 år. Svømning er også godt for hunde med gigt. Jeg har også hørt godt om msm pulver, men har ikke selv erfaringer med det.

  • #15   16. okt 2018 Flere korte gåreture er mindre belastende og anbefales, i stedet for de lange ture. Det fik vi at vide af dyrlægen.

  • #16   16. okt 2018 Tusind tak, hundemor.

    Klapvogn får jeg dem ikke til, det tvivler jeg i hvert fald på. Hun følger fint med på turene, med os har hun jo været en del udenfor byen i skov m.v, og hun løber rundt som en gazelle på speed. Problemerne kommer efter hun har ligget, men hendes halten går væk efter nogle skridt, som om det lige skal i gang.

    Men jeg giver alle gode råd videre, så skal Tilde nok få nogle gode og (relativt) aktive år endnu. Hendes ejere elsker hende højt, så jeg er ikke i tvivl om, at de vil gå langt for hende, så længe hun selv er med på den. smiley


  • #17   16. okt 2018 Det var så lidt. Håber det allerbedste for Tilde og hendes ejere. Der er heldigvis rigtig meget man kan gøre for at hjælpe en gigtplagede hund til et bedre liv. Der er også rigtig meget information om når hund for gigt på nettet smiley

  • #18   16. okt 2018 Gåture på blødt underlag giver også mindre smerte og mindre belastning til et gigtplagede ben feks græs og sand.

  • #19   16. okt 2018 Jeg bruger et godt grundfoder, og giver Stride Plus (flydende), Flexadin Advanced (billigst hos Gærum dyreklinik), CBD olie og smertestillende. Stride indeholder både glucosamin, msm, chondroitin og hyaluronsyre, og så er det nemt at dosere, fordi det er flydende. Flexadin er et absolut must til gigt. CBD er jeg lidt la-la på, men jeg kan se at det virker. Og det smertestillende giver sig selv smiley

  • #20   16. okt 2018 OK, så Stride Plus, Flexadin og foder er det, jeg kigger på og sender links på, samt massage, gåture i blødt underlag og de der indsprøjtninger.

    Tusind tak for alle jeres forslag og erfaringer. smiley


  • #21   16. okt 2018 Nu har jeg ikke lige fået læst de andre svar, så beklager, hvis det bare er en gentagelse jeg kommer med smiley
    Fella har gigt i begge albuer. Hun får for det meste råt, så jeg har ingen erfaring med Hills.

    Derudover får hun tilskud fra svenske dyreapotek (pt multiflex, men de kommer snart med en ny udgave til hunde med gigt, som lyder super fornuftigt). Så får hun flexadin advanced og fiskeolie.
    Udover tilskud får hun laserbehandlinger, går til jævnlige tjek, svømmer og laver coretræning.
    Og så får hun også massage.

    Dette gør at hun lever et normalt liv uden smertestillende og har massere af bevægelighed i albuerne endnu.
    Og så holdes hun slank! Det nytter ikke med overflødige kg på de dårlige ben smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Jer med hunde med gigt - spørgsmål.

Annonce