{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.730 visninger | Oprettet:

Oplevelser med hund {{forumTopicSubject}}

Tænkte lige på at starte en tråd op om hvilke oplevelser i giver jeres hunde ang. både hundeskove/offentlige naturområder og forlystelser rundt omkring i DK.

1) Har i f.eks. været i zoo med jeres hund? Hvordan var det?

2) Har i besøgt offentlige steder som f.eks. Himmelbjerget? Er det godt?

3) Har i andre foreslag til hvad man kan opleve med sin hund?

4) Hvilken hundeskov er jeres foretrukne at bruge?


Kommentarer på:  Oplevelser med hund
  • #1   21. okt 2018 Ziva er med i byen, til kaffe besøg, på legepladsen, til fodboldkamp, på campingpladsen, til fødselsdag, i hundeskovene, vandreture, shelter ferier og blive gået med og passet af alle.

    min yndlings skov er i Næstved bag Evidensia fordi der løber vand igennem og den er sjældent besøgt.

    vi har aldrig været i en zoo, men hvis jeg skulle i en ville jeg tage hende med. dette er dog ikke realistisk da jeg aldrig kunne finde på at støtte en zoologisk have.

    jeg synes det er godt og Ziva kan lige så godt komme med og få socialt hygge og gode oplevelser frem for at være alene hjemme i sin kurv og få en gåtur langs det fortov hun kender fra alle de andre ture hun er på


  • #3   21. okt 2018 Ziva: Jeg har også Dakota med til alt hvad der er muligt...Både byture, roadtrips, besøge venner og adskillige offentlige naturområder og hundeskove og vi elsker det! smiley

    Når jeg rammer Sjælland en dag med Dakota, så vil jeg undersøge det med skoven i Næstved, det lyder fedt med vandet!

    Jeg vil rigtig gerne i zoo med Dakota, bare for at give ham oplevelsen...er egentlig ikke den største fan af zoo...Men trods alt tror jeg dyrene har det godt i de fleste zoo´s og derfor vil jeg ikke have noget imod at besøge en en sjælden gang i mellem... Men Jyllands Park Zoo er lukket... og havde gavekort dertil... Aalborg og Givskud er squ lidt dyre i min optik xD

    Jeg er helt enig! Vil helst aldrig efterlade ham derhjemme...vil altid gerne have ham med...selv på job...men det må jeg desværre ikke i tøjbutikken smiley


  • #5   21. okt 2018 Kennel Hearthitter:
    Dyreskue er ikke prøvet endnu, men vil jeg gerne prøve en dag med Dakota smiley

    Aalborg Zoo... Er det pengene værd at komme ind der med hund?

    Hundeskovene du nævner vil jeg tjekke ud, når vi rammer Sjælland en dau, tak smiley


  • #6   21. okt 2018 Trine G: Hvorfor er hun ikke med i hundeskov?

    De fleste zoo´s tillader hunde men kun i lukkede arealer med dyrene smiley

    http://www.tahundenmed.dk/hund-i-forlystelser.html


  • #7   21. okt 2018 Mine hunde kommer med alle mulige steder.
    Nu har jeg så lige fået ny hvalp for 4 måneder siden, han har været med alle mulige steder. Vi kører også til mange forskellige steder for at gå tur, går en del spor og går tur/leger med hans hundevenner.
    Hans forgænger var eminent til at fange rotter og mus, så hende tog jeg tit med hen sådan nogle steder, hvor hun kunne fange mus og rotter, det samme kommer Gaddafi til når han bliver lidt ældre.


  • #9   21. okt 2018 I Givsskud er der vist en del hvor hunden ikke må komme med efter hvad jeg har hørt.

    Aalborg Zoo er fantastisk også med hund smiley


  • #10   21. okt 2018 Nej ikke lige i de to zoo´s... Men Aalborg, Givskud og Jyllands Park Zoo og en del andre er det tilladt.

    Alle er vel forskellige...Jeg synes hundeskove er fantastiske...Masser af leg i mellem hunde og møde nye mennesker der er åbne og lader deres hund være fri for en stund for at nyde selskab med andre hunde smiley Jeg har godt styr på min vuf, men kan godt se hvad du mener...ikke mange har styr på deres hunde i hundeskoven...Men har ikke haft en dårlig oplevelse med nogen endnu...Er bare glad for at folk der har hunde der agressive overfor andre hunde ikke har dem med i hundeskov...Synes man oftere høre om hunde bliver overfaldet af andre hunde udenfor hundeskove...tænk hvordan det kan ende i hundeskov puuuh


  • #11   21. okt 2018 Anya: Ikke alle områder i Givskud nej og Aalborg lyder det til at det meste er åbent der med hunde smiley

  • #12   21. okt 2018 Jeg går ofte i uindhegnede hundeskove, selvom min ene hund ikke gider andre hunde. Jeg forventer at folk kalder deres hund til sig, som loven foreskriver smiley

    De indhegnede holder jeg mig væk fra, selvom reglerne i princippet er de samme.. Men der er trods alt færre, som ikke har styr på sin hund i en uindhegnet hundeskov smiley

    Vi har med stor success haft hundene med ude og sejle i Hillerød slotssø smiley


  • #15   21. okt 2018 I Givskud zoo må hunden være med langt de fleste steder. De steder hvor man går inde imellem dyrene må de ikke komme. Og så er der også hunde forbudt hos løverne og i staldene når de er åbne. Ved løveanlæget er der gratis "hundeparkering" som består af store bure/rum. Og så er det skønt at parken er så STOR at man aldrig rigtig kommer til at gå som sild i en tønde.
    Ud over Givskud så bruger vi byen, de lokale skove (ikke hundeskov), strand og svømmehallen når Charlie skal opleve andet end markerne.


  • #16   21. okt 2018 Jeg har mine hunde med både på arbejde og i zoo's. I weekenden var vi i Jesperhus Blomsterpark. Der er såååå fint. Næste weekend står den på Givskud Zoo.

    Mht hundeskove bruger jeg kun indhegninger hvor jeg kan se om der er andre. Jeg vil selv bestemme hvem mine hunde skal hilse på.

    Ellers er jeg til en del kurser og prøver med hundene. Det giver vildt meget til samarbejdet. Der findes så mange fede halv- og heldagskurser efterhånden, bl.a. i kropskontrol, højrehandling, nosework osv.


  • #17   21. okt 2018 Med alle mulige steder.... jeg har kun gode oplevelser

    går ikke i hundeskov. min hund har faste legevenner


  • #20   21. okt 2018 Vores er også med alle steder hvor vi er, hvis en af handler er den anden evt. I parken Med drengene. Vi tilpasser vores oplevelser så vores 2 dsg drenge kan komme med. Vi er aldrig i hundeskove. Men vi er jævnligt i skoven med snor på. Vores dsg'er bryder sig ikke når der er hunde der er lidt for voldsomme. De er også med på ferie, ellers ville der heller ikke være noget ved det.

  • #22   21. okt 2018 Vi er i Aalborg zoo, Ca en gang om året smiley
    Vi har været på råbjerg mile mange gange!

    Sidst vi var på eventyr var vi i farmfun ved Ålbæk smiley

    Vi har også været ved rubjerg knude fyr, og Dinogolf i Skagen. Minigolf var super hyggeligt med hundene!

    Jeg har dem næsten altid med, når vi laver noget med venner og familie smiley


  • #23   21. okt 2018 Vores er ikke med, de kan ganske simpelt ikke med andre hunde overhovedet, så det ville ikke være en god oplevelse for nogen.

  • #24   21. okt 2018 Jeg elsker og have Tucker med rundt omkring og han er også nem at have med - opfører sig pænt.

    Han kommer med ind til byen, ud i naturen en masse forskellige steder. Vi har været på sukkertoppen, Grenen, Kalø slotsruin, Løkken osv - bare en masse steder.

    Jeg har haft ham med i Givskud 2 gange, jeg har ham med på udstilling (bare når der skal handles), han kommer med på mindre markeder, dyrskue, dyrebutikker - han er også altid med når jeg besøger min mor eller far. Jeg har en enkelt gang haft ham med på restaurant også.

    Hundeskov bruger vi ikke.


  • #25   21. okt 2018 Det er godt nok vildt, at mange ikke bruger hundeskovene herhjemme ...Tyskerne dør af begejstring over alle de hundeskove vi har i DK smiley

  • #26   21. okt 2018 Tja, min hund har ikke brug for at få andre hunde han ikke kender i hovedet, han har haft nok dårlige oplevelser smiley + han ikke har sikkert indkald og derfor ikke må være af snoren.

  • #27   21. okt 2018 Jeg brugte hundeskoven, før jeg fik Thea.
    Men Thea bliver simpelthen så bange, når de andre hunde kommer løbende. Så vi kommer ikke i hundeskovene længere smiley


  • #28   21. okt 2018 Forstår godt grundene til i ikke bruger hundeskovene smiley Det kan hurtigt blive en dårlig oplevelse for hunden, hvis den ikke kan lide fremmede hunde smiley

  • #30   21. okt 2018 Da jeg boede i Kbh var geel skov udenfor rush hour min favorit hundeskov.

    Ift andre oplevelser, så er det mest hvis vi alligevel er på tur/ferie at hunden er med. Laver ikke sådan udflugter for hunden:)
    Men kører da tit i skoven:)


  • #31   21. okt 2018 Mine hunde har prøvet mange forskellige ting, men ikke alle har prøvet det samme. Den første som var ene hund de første 6 år og som jeg boede i Nordsjælland med de første 4 år er helt klart den, der har prøvet mest: dyrskuer, Givskud, Aalborg Zoo, markeder, tog, bus, i nogle år gik vi fast til galop, til ridestævner, udstillinger, træning, storby, land, familiebesøg, rejser osv.

    Efterhånden som jeg fik flere hunde, blev det mindre de hver især kom med, men de har dog alle prøvet en del. I dag kommer jeg mindre rundt, og derfor gør hundene det også, og når jeg er til noget, er det ofte uden hund, fordi fokus er på det jeg er til og dem, jeg er sammen med.

    Jeg går gerne i hundeskove, nogen steder dog hellere end andre.


  • #32   21. okt 2018 Sam har siden han var hvalp, været med til store arrangementer, Roskilde dyreskue, store heste dag, aften arrangement med foredrag i land og fritid, store markeder og heste stævner.
    Han har også været med i Knuthenborg Safari park og forlystelsesparker uden problemer smiley
    Han er med til restaurant besøg og i forskellige byer.
    Jeg synes det er dejligt at jeg kan have ham med overalt, det nyder vi begge smiley


    profilbillede
  • #33   21. okt 2018 Murphy har været med i Knuthenborg, på kanalrundfart, Store Hestedag, hundeudstillinger. Vi bruger ikke hundeskove. Det er "survival of the fittest". Det skal han ikke udsættes for. Vi kører ned til kennelmor og går sammen med hendes flok på 11 hunde. Og igår, på vores gåtur, mødte vi en ældre amstafftæve, som han hyggede sig med. Ind imellem går vi på luftepladser hvor jeg har fuldt overblik, så vi kan daffe af, hvis der kommer andre smiley

  • #34   21. okt 2018 Vores kommer også med overalt, de har været med i mange forlystelsesparker (bl.a Fårup Sommerland, Djurs sommerland, Bakken), af zoologiske haver har det kun været Haunstrup Zoo.
    De har været i København, Amsterdam, Berlin, Paris, Bruxelles, Stockholm, Edinburgh, Stettin, Luxembourg .
    De kommer med i skoven, til stranden, på landet - ja og mange, mange steder rundt i Danmark.
    De er med på hoteller alle mulige steder, de er med på færger, på træningspladser, og lidt til udstillinger og konkurrencer - så ja, de er med os næsten altid.

    Vi har dem ikke med på familiebesøg, hvis de er, så sidder de i bilen, fordi vi er på vej et andet sted hen, de kommer heller ikke i almindelige hundskove.

    Her i sommers var vi i Skotland med hundene, på vej nedover besøgte vi "Gensyn med Brideshead" slottet der i virkeligheden hedder Castle Howard, det ligger ikke så langt fra Scarborough.


    profilbillede
  • #35   21. okt 2018 aslan skal helt sikkert med mig og Zara i zoo

    hvad siger jeres hunde? jeg tror han er ligeglad


  • #36   21. okt 2018 Tucker var komplet ligeglad med alt i zoo smiley Det eneste dyr han viste interesse for, var marsvinene - som han så derhjemme hver dag smiley

    Til gengæld er det sjovt at se hvis ulvene spotter hunden, nøøj de finder det interessant.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #37   21. okt 2018 Min hund har været i byen flere gange som hvalp og ikke siden. Livet leves i skov,strand,eng og trænings plads. Den er så med hvis jeg besøger familie og bekendte.

    Hundeskov går vi kun hvis der ikke er andre til stede. Zoo har jeg prøvet en enkelt gang med min gamle hund.


  • #38   22. okt 2018 Mine kommer meget med rundt.

    Jeg har ofte en af dem med på mit arbejde som handicaphjælper, de er med på rejser og de har besøgt både zoologiske haver, forlystelsesparker, botaniske haver (jeg er plantenørd) og diverse messecentre.
    Boet på Hotel, i campinghytter, sommerhuse og i telt.
    Hundeskove bruger vi ikke.

    Ghinis favoritby er Stockholm, uanset, hvor vi parkerer i centrum kan hun vise vej til Djurgården, hvor vi ofte har mødt andre whippets.

    Seneste Zoo-besøg var til Givskud i april, og det var en succes. Her vil dog anbefale, at man har et godt øje på sin hund også selv om den skal
    være i snor i parken. Der er mange fristende dufte og hegnet omkring dyrene
    er flere steder ikke højere end mange hunde fint kan springe over
    det.
    Det fandt vi ud af, da vores egen ellers meget ”fornuftige” og rolige Ghini på 7 år, pludselig satte i et spring over hegnet ind til ulvene.
    Havde min søn Thor ikke haft et godt tag i snoren og hurtigt fået hevet hende
    op igen, var hun med ret stor sandsynlighed endt som ulvefrokost.

    Whipperne er meget interesserede i specielt de mindre dyr, men alt der bevæger sig får opmærksomhed.




    profilbillede
  • #39   22. okt 2018 Åh Kirsten! Jeg drømmer også om at komme i Givskud zoo med mine smiley

  • #40   22. okt 2018 Vi har generelt altid vores hunde med rundt omkring. Altså hvor de må. Tivoli, Bakken, Legoland osv.

    De sjoveste er dog Givskud og helt bestemt elefanterne. Af en eller andre grund, så begynder han nemlig med samme lave lyd (sådanne dæmpet en Mumh, mumh lyd) som han også giver omkring hvalpe, får, høns osv. Han er helt vild med dem.

    Åbenbart mener min køter, at de elefanter basalt set har brug for hans beskyttelse.

    Jeg er ikke helt sikker på, at elefanterne vil sætte pris på hans “beskyttelse”. smiley

    Skal jeg anbefale et smukt sted at tage sin hund med på tur, så er det Darum ved vestkysten. Det er utroligt smukt at gå på digerne og betragte naturen og fårerne. Det kræver så en hunderace, som ikke gø’er af får, og hunden skal naturligvis være i snor. Dette er tydeligt skiltet. Så det er naturligvis ikke egnet til alle racer.

    Generelt har jeg kun mine hunde uden snor i indhegnede hundeskove eller private haver. Det skyldes, at mine hunde er store, og i tilfælde af ballade er det mig der sidder med “nitten” hvis de ikke er i snor. Det er nok en anelse overdrevet sikkerhed, men jeg tør ikke tage chancen.


  • #41   23. okt 2018 Mine hunde kommer meget med rundt og får en på opleveren. Knuthenborg Safaripark besøger vi næsten hvert år med hunde. Og nej, de må ikke komme med ind i tigerskoven og til ulvene, men jeg kan godt overleve kun at se de dyr gennem glasruden smiley
    Hundeskove i vores lokalområde (Østsjælland) er af frimærkestørrelse så dem er der ingen pointe i at bruge for os (vi har selv 5 Ha jord som de kan rende på). Men på ferieture rundt i landet har vi besøgt nogle FEDE store hundeskove. Fx den Jydske Skovhave og en på Fanø, hvor der var så meget plads at det med andre hunde ikke var et issue.
    Her er Clinton 5 mdr gammel, da han mødte sin første tiger smiley


    profilbillede
  • #42   23. okt 2018 Vi tager ikke hunde med på markeder, diverse parker og den slags.
    Jeg synes sjældent det ser ud som om hunde hygger sig sådanne steder og vi fortrækker at skille tingene fra hinanden. Når de er med er det på deres præmisser.

    Vi tager dem meget med i naturen, men ikke steder, hvor det vælter med mennesker og andre hunde.
    Et besøg på Himmelbjerget ville vi eksempelvis klare selv og så tage hundene på anden tur før og efter.

    Vi kan godt lide at have vores fokus rettet mod hundene, når vi er sammen med dem, og opmærksomheden bliver uvægerligt delt, hvis vi tager dem med til seværdigheder, vi også ønsker at nyde.
    Så de bliver i bilen.

    Hundeskove bruger vi ikke.


  • #43   23. okt 2018 Min puddel elsker alt og alle, og derfor kommer hun også med til næsten alt. Hun er tit med ude i stalden, til ridestævner og dyreskuer. Vi kommer ikke rigtigt i zoologisk have og andre offentlige steder, men hvis vi gjorde, ville puddeldyret komme med. Labben hader steder med mange mennesker, så hun bliver hjemme, hvis jeg skal noget. Vi kommer meget i hundeskove i hele Nordsjælland. Min yndlings er nok Hornbæk plantage. Der er utroligt smukt, og så er der en hundestrand, hvor hunde må være løse hele året smiley

Kommentér på:
Oplevelser med hund

Annonce