{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.811 visninger | Oprettet:

A med JRT VIggo
A med JRT VIggo
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 17

Hund knurrer af bestemt familiemedlem {{forumTopicSubject}}

Vi er herhjemme en familie på tre bestående af mig selv, min mor og yngre søster - samt vores JRT på omkring et år.

Min søster deltager ikke i de daglige interaktioner med hunden såsom leg, gåture, nus, udflugter osv.
Helt kort så har hun ikke den samme interesse i hunden, eller hunde i det hele taget, hvilket jo er fair.
Som et resultat deraf har min søster ikke på samme måde et tæt bånd med hunden som min mor og jeg har, og hunden er derfor ikke ligeså interesseret i hendes selskab.
Vi har på det seneste haft det problem at hunden om aftenen i sofaen kan finde på at knurre af hende, og hvis hun ikke fjerner sig, snappe ud. Dette sker nogle gange når hun vil snakke med den, hvor den ikke selv har opsøgt det. Når hunden gør det, bliver hun meget usikker og trækker sig. Hun har før skældt ud i situationen, hvilket blot eskalerede den og hunden bider - formodentligt fordi den mærker hendes usikkerhed, og ved at hun trækker sig.
Det er tydeligt at hunden ikke ønsker situationen når den knurre, og den skal heller ikke tvinges, men det er heller ikke ønskværdigt at den knurre af familien..
Vi er ærligtalt ikke helt sikre på, hvad vi skal gøre lige her. Hunden knurre aldrig af mig, og jeg kan gøre med den præcis hvad jeg vil, så at sige, uden at den har et problem med det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund knurrer af bestemt familiemedlem
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #1   23. okt 2018 For mig er det enkelt. Hvis hunden ikke ønsker kontakt må man accepterer det. Ingen grund til at tvinge hunden til noget den ikke ønsker.

Hvis hunden skal fjernes må en af i andre gøre det. Det er selvfølgelig ærgerligt at hunden ikke ønsker den kontakt. På den anden side er det vil forståeligt. Er tæt bånd skal man gøre sig fortjent til.

• #2   24. okt 2018 Den knurrer ikke fordi den mærker usikkerhed. Knurren er afstandsøgende og det er motivet - den beder om afstand.

Jeg er enig med Max - hun vil ikke hunden, hunden vil ikke hende.
    Enten må hun skabe et forhold til hunden eller lade den være.

• #7   24. okt 2018 Som jeg læser det, knurrer/snapper hunden ofte om aftenen, når de begge er i sofaen. Og der står faktisk, at den udløsende faktor kun nogle gange er søsterens forsøg på kontakt med hunden.

Så de andre gange er hvad? At søsteren bare gerne vil sidde i sofaen og hunden så ikke er enig? Hvis det er tilfældet, er jeg helt på linie med Bodil. Helt ærligt, det kan søsteren ikke være tjent med.

Hvis det kun sker i forhold til sofaen, kunne man prøve at indføre at hunden ikke må være i sofaen mere.

• #8   24. okt 2018 En typisk reaktion på at hunden synes hun invaderer dens liggepladszone..
    Det kræver træning og at hun opbygger en tillid til hunden - og det skal hun gøre uanset om hun er interesseret i at have et 'forhold' til hunden.. For i sidste ende kan du risikere at hunden bider hende!

En løsning kan evt være at hun kalder hunden ned fra sofen og giver en godbid - herefter dækkes hunden af og hun sætter sig, og hunden får fri.. jeg kan anbefale Jer at læse "Hundes og ulves adfærd" af Freddy Worm Christiansen - specielt Myte 2..

• #9   24. okt 2018 Det lyder som jeres jrt er usikker for for din søster. Kan de være kommet lidt skævt ind på hinanden. Hvis din søster tager kontakt til hunden i sofaen så Skal det være en positiv oplevelse også for hunden hvis han er lidt utryg ved hende så kan hun uden at røre ved han eller se på ham give ham en godbid hver gang de sidder i sofaen sammen evt. en fyldt kong og så langsomt øge kontakten når jeres hund bliver mere tryg ved hende.

• #11   24. okt 2018 Havde en af mine hunde besluttet sig for at den skulle bestemme, hvem der må sidde i sofaen, når den ligger der, så havde den fået et forbud mod at ligge i sofaen.

Men det er jo ikke det der sker, så hvorfor er det relevant?

• #13   24. okt 2018 Vi har på det seneste haft det problem at hunden om aftenen i sofaen kan finde på at knurre af hende, og hvis hun ikke fjerner sig, snappe ud. Dette sker nogle gange når hun vil snakke med den, hvor den ikke selv har opsøgt det.

Du tænker ikke at resten er relevant?

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #14   24. okt 2018 Problemet er sikkert det helt enkle, at hunden oplever at deres eneste kontakt er netop noget den ser som noget negativt, og hvis den også fornemmer at have succes med at intimidere søsteren, giver resultatet jo sig selv.
    Det letteste er jo at søsteren mander sig op og smider kræet på gulvet, men det vil være betydeligt mere givende for alle, hvis hun i stedet bruger det minimum af tid det kræver at skabe en positiv kontakt, som vil gøre det muligt at kunne flytte hunden ved en kommando, eller måske bare dele sofaen.

Vi har oplevet lignende problemer her, fordi fruen i huset regnede med at min træning med hunden, automatisk også betød at det også gjalt for hende. Efter lidt arbejde med sagen, rettede problemet sig i løbet af ret kort tid.

• #15   24. okt 2018 Isabelle: min søster er 17 (snart 18) smiley

Ulla: Det har hun ikke nej, hun har bare ikke brugt specielt meget tid med hunden.

Sarah: Hun knurre kun i den nævnte situation, og kun nogle af gangene hvor min søster tager kontakt, nogle gange tager hunden selv kontakt og vil gerne snakke.

Maj-Britt: Min søster må skam gerne sidde i sofaen hvor hun vil, og må ofte også gerne rykke på hunden, det er kun når hun vil nusse med den at problemet sometider opstår.

Omplacering kommer ikke på tale, hunden er i bund og grund ikke min søsters men min mors og min søster har slet ikke interesse i hunden. Desuden er hunden kun 1 år, og min søster flytter formodentligt hjemmefra inden for de næste par år. smiley

• #18   24. okt 2018 Jeg tænker at din søster bare skal lade være med at nusse hunden, hvis problemet kun opstår, når hun prøver at nusse den.

Vil hun have et bedre forhold til hunden, så ville jeg sætte hende til at fodre og evt. give nogle godbidder i løbet af dagen smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#19   24. okt 2018 Med mindre søsteren altid bliver eskorteret rundt i hjemmet, VIL det jo på et tidspunkt blive hende der skal flytte hunden (eller finde et andet sted at sidde).

Om der ska bruges stupid magt eller findes en mere smidig og for alle tilfredsstillende løsning, skal man måske lade de involverede om selv at bestemme?

• #20   24. okt 2018 Milla: Jeg tror også det er løsningen, men hun er simpelthen ikke interesseret i at bruge tiden med den. På den ene side ønsker hun at hunden vil hende lige meget som den vil os, men på den anden side vil hun intet arbejde lægge i det.

Min søster har, som teenagere ofte har, travlt med alt muligt andet, og er ofte på sit værelse hvis hun er hjemme i løbet af dagen. Hun er ikke et udendørs menneske, og vil derfor ikke med på gåture og udflugter med hundene. Ligeledes gider hun ikke lege med den, hverken inde eller i haven. Mange dage snakker hun stort set ikke med hunden, og så er det jo lidt svært.

• #21   24. okt 2018 Jeg er nu ret overbevist om at søsteren har gjort hunden noget. Det behøver ikke være noget slemt, men hunden har opfattet det som slemt.

Jeg synes søster skal udstyres med en pose godbidder, og hver aften når hun og hunden er i sofaen, giver hun hunden en godbid hvert kvarter.

Jeg ville hellere (i modsætning til MB's "løsning") faktisk arbejde på at lave en GOD relation imellem de to, i stedet for at gøre relationen endnu ringere end den allerede er. Men ok, jeg er også sådan en der ikke gider slås med hunde bare fordi.... smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#22   24. okt 2018 #20
    Det er jo så her din søster får en lille lektion i handling og konsekvens; Hun vil kun hunden når HUN har lyst, ergo vil hunden kun hende når DEN har lyst!

• #23   24. okt 2018 Kim J: Det var faktisk en rigtig god måde at forklare hende det på, for hun har noget svært ved at forstå det.

• #25   24. okt 2018 Flere skriver om at flytte på hunden - det er der vel ikke nogen der gør?

Nogle gange kunne jeg godt unde små hunde at være store - det ville tage nogle uvaner fra deres ejere. Eksempelvis at flytte på den.

Når det er sagt - det lyder ikke som om, det er det, der er problemet.
    Hunden siger nej tak til kontakt. Den vogter ikke ressourcer (liggeplads).

• #26   24. okt 2018 Kim J, fedt at høre at det kom til at køre for din kone og vapsen smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#27   24. okt 2018 #26
    Tak, og igen tak for hjælpen smiley

• #29   24. okt 2018 Tror I, at hunden får et bedre forhold til søsteren og stopper med at bede hende om at skride, hvis den nægtes adgang til sofaen?

Er det ikke lige lovligt Jan Fennel og dominanstanke?

• #30   24. okt 2018 Er helt enig med de andre, hun må bare lære og acceptere, at hunden ikke vil have noget af hendes nus eller opmærksomhed, når det kun er når det passer hende. Problemet er nemt løst ved at hun simpelthen lader være

• #31   24. okt 2018 Holly: Den hader fremmede og tager på ingen måde kontakt, andet end at gø når de kommer ind ad døren.

• #33   24. okt 2018 Holly: Ja, den vil under ingen omstændigheder snakke med andre end os tre der bor med den.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #34   24. okt 2018 reagerer hunden på andre der nusser den end din søster så overvej smerter

Kommentér på:
Hund knurrer af bestemt familiemedlem

Annonce