879 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Tilbagevendende Hotspot Tilbagevendende Hotspot

Keiko havde i Sommers noget Hotspot. det ellers ikke noget vi har haft problemer med før.
problemet er dog vi ikke kan slippe væk fra det !.

jeg behandler det - såret går i sig selv igen. det går væk. - 1 uge efter PUF nyt hotspot.
nogengange samme sted, andre gange et andet sted.
Dog alle på ryggen....

han er lidt påvirket af sin allergi, og er let til kløe på ryggen.
men synes ikke han bider eller klør sig voldsomt til at han skulle få hotspot af det.

nu har der ikke været noget som helst napperi, kløe eller andet i en uge. men nu her til aften PUF et hotspot... ud af det blå.

jeg er ved at blive vanvitig.. og det tror jeg også Keiko sådan set er.
jeg behandler og behandler. og såret bliver også hurtigt godt igen.
men det som om det ligger og lure i kroppen ?? og kommer tilbage.

Er det bare fortsætte at behandle som vi gør - eller er det ud i antibiotika behandling for det ? - kan det ligger i kroppen og frembryde?
Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen imorgen.
kunne være nogen af jer havde et godt råd, for er ved at blive idiot.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilbagevendende Hotspot
  • #2   25. okt 2018 Udsættes han for ting, han ikke tåler mon?

Zinktilskud kan anbefales. Det hjælper til bedre heling.

• #3   25. okt 2018 Malene.

så skal det være noget kød han pludselig ikke kan tåle mere.. hvilket jo godt kan være tilfældet. smiley
    har tænkt at vi skal prøve at gå ned på en protein kilde og så starte forfra på den måde.
    alt han får er 100% rent kød.

han har selvfølgelig husstøv mide allergi. men den burde være under kontrol af hans medicin også.

• #4   25. okt 2018 jeg tænker om huden er skrøbelig pga hotspot og ved han så klø lidt i det, har det nemmere ved at bryde ud igen.

• #5   25. okt 2018 muligvis Ansofie.

jeg kan hvertfald intet finde i pelsen - den er fin og ren.
    jeg har læst mig til meget tæt pels kan indvirke på de får det.
    men der hvor hot spot'ne kommer, har han slet ikke nogen tyk pels. - men det kan måske så også være problemet ? et der ikke er noget som beskytter hen over huden lige så godt ?

• #6   25. okt 2018 Ja, det her fugtige vejr er klassisk hotspot-tid.
    Prøv zinktilskud og én proteinkilde i en periode, og undgå fugtig pels.

• #7   25. okt 2018 Malene

noget godt zink tilskud du kan anbefale ?
    og ja, jeg tænker også en protein kilde, og så langsomt ny på - som dengang han fik konstateret allergi.

• #8   25. okt 2018 Det her er det lettest optagelige produkt

https://howlingdogalaska.com/products/nutrazinc-8-oz-0-25-kg

• #9   25. okt 2018 tak smiley det vil jeg bestille hjem med det samme.

• #10   26. okt 2018 Hvis du har brug for noget her og nu, har jeg en bøtte du må købe. Jeg har et lille lager stående.
    Alternativt kan jeg sende dig et par skefulde smiley de skal jo ikke have meget hver dag.

• #11   26. okt 2018 har bestilt en mellem størrelse bøtte med ekpress - så den burde være her i løbet af en uge maks.
    (de 2 andre har nok heller ingen skade af at få lidt)
    Så tænker vi overlever den lille ventetid smiley
    Men ellers mange tak for tilbudet Malene. smiley

• #12   26. okt 2018 Hvor længe behandler du efter såret er gået væk? På en del præparater står der bagpå man skal behandle 1 uge (eller længere) efter problemet er væk

• #13   26. okt 2018 Jeg gør som dyrlægen har bedt mig om

klip hårene væk omkring såret - rens med klorhexidin. og smør evt med zinksalve for at tørre det ud.
    det gør jeg til der er skorpe på - så lader jeg det være, men holder øje med det.

det hvad dyrlægen har sagt, det må bare aldrig blive større/værre.

• #14   26. okt 2018 Har kun prøvet hotspot 1 gang heldigvis, men der fik vi da både noget antibiotika creme af en slags, og indvortes antibiotika tror jeg også, og klorhexidin shampoo til at rense med.. Så det lyder lidt mildt hvis du kun skal rense med klorhexidin synes jeg smiley

Men hvis hunden har allergi er spontane hudbetændelser vel ikke unormalt egentlig, men forstår godt du er godt træt af det!

• #15   26. okt 2018 det var også derfor jeg tænkte antibiotika måske var nødvendigt. eftersom det kommer igen.
    så jeg må lige vente og høre hvad min dyrlæge siger (venter på hun ringer)
    det er ikke unormalt for allergi hunde nej - det dog aldrig noget vi har døjet med.. før nu.
    normaltvis er det hans øre vi skal holde øje med. nu det både øre og pels smiley

• #16   26. okt 2018 Altså spottet herhjemme var sådan max 4x4cm og egentlig mindre men det kørte ind i øret smiley Og dyrlægen gav os antibiotika både salve og medicin selvom det er første spot nogensinde og vi ikke havde prøvet at vaske eller noget. Det gik væk efter 4-5 dage mener jeg og er ikke kommet igen smiley Men min er selvfølgelig heller ikke en allergihund. Men hvis behandlingen ikke virker, synes jeg da du skal henvende dig til dyrlægen og sige det ikke fungerer smiley

Kommentér på:
Tilbagevendende Hotspot

Annonce