1.446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Sterillisation - Dagene efter Sterillisation - Dagene efter

Casey skal sterilliseres på onsdag, og jeg er lidt bekymret over at jeg skal til barnedåb om lørdagen. Altså 3 dage efter..

Vil det være bedst at finde babysitter, have hende i hvalpegård (det ville jeg være ked af) eller er hun mon frisk nok til at kunne være alene hjemme med de to andre? I forhold til at være alene hjemme, tænker jeg mere på at hun måske vil hoppe op/ned af sofaen, og det ved jeg ikke om hun må?

En anden ting.. De fleste giver deres hunde krave eller bodystocking på efterfølgende. Men Casey går helt og aldeles "I stykker" hvis hun får noget på. Som i, hun vil slet ikke bevæge sig..

Hvad kunne være et alternativ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterillisation - Dagene efter
  • #2   27. okt 2018 Du skal finde en babysitter, du må under ingen omstændigheder lade en hund med et sammensyet sår være alene hjemme uden at den har skærm på, og da hun ikke kan have skærm på, så ......
    Jeg har set en hund der havde revet såret efter en lign. operation op blive båret ind til dyrlægen, den var mere død end levende.
    Jeg var i nærheden af vores Sibbe efter sterilisationen og til hun fik fjernet sting, hun havde ikke på noget tidspunkt krave på, men en body vænnede hun sig hurtigt til.

• #4   27. okt 2018 Tak, jeg finder babysitter! Det vil jeg også have det bedst med smiley

Ja, måske en "badering" er bedre smiley

• #6   27. okt 2018 Enig med de andre.
    Har du overvejet kikkertsterilisation?
    Det giver kun et lille sår på 4-5 cm

• #7   27. okt 2018 Ift body/krave: se det an. Min Coco havde Intet på, hun blev syet med indvendige sting og hun kløede aldrig i det. Da jeg tog plasteret af på 2.dagen så såret næsten sammenvokset ud, og der var aldrig problemer på den front.

Til gengæld var hun meget dårlig: tissede ikke i over et døgn, og der gik tre dage inden hun havde afføring, så jeg ville godt nok ikke have kunnet tage fra hende i ret mange timer. Hun var dårlig i 5 dage, derefter vendte det ret markant.

• #9   28. okt 2018 Altså jeg aner ingenting, kun at hun bliver sterilliseret, forventer først at få en masse info på dagen smiley

Er der desuden noget jeg selv skal huske at spørge efter eller andre gode råd? Er første gang jeg får neutraliseret en hund, og selvom jeg ved andre kan komme i tanke om alt muligt, så er jeg helt blank nu hvor det er mig selv haha smiley

Det giver god mening Nicole smiley

• #12   28. okt 2018 Det ser ellers fint ud smiley Casey vejer omkring 2 kg, så om det er 2-3 huller eller et aflangt sår, det giver nok det samme smiley

• #14   28. okt 2018 Håber bare det går godt! Hvilket det jo heldigvis oftest gør smiley

• #16   28. okt 2018 Jeg ville nok vænne hunden til at have bodystocking på … allerede nu … så bliver hun måske vant til det inden på Onsdag.
    Det er da bedre end både være ny-opereret … have det lidt skidt … OG så få bodystocking på. … smiley

Min LILLY blev steriliseret i Tirsdags …. og kommer selv hen og får bodystocking på , når vi har gået tur …. og hun får selvfølgelig en " kage " , og det ved hun , så hun er bare så glad for at få den på nu.

Det ender med hun slet ikke vil af med den igen … smiley smiley smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #17   28. okt 2018 god idé at vænne hunden til det før den bliver syet

• #21   28. okt 2018 Jeg har prøvet at vænne hende til sele/dækken mange gange, det duer bare ikke.. Så tvivler også på at hun kan vænnes til bodystocking..

Men vi kan da altid prøve..

• #22   28. okt 2018 Luna var meget speciel, må jeg heller starte med at sige. Født gammel..

Men hun blev steriliseret som 3-årig. Hun havde hverken skærm eller bodystocking på. Hun interesserede sig slet ikke for såret. Jeg havde fri i de 10 dage, indtil hun fik fjernet stingene. Hun gik tur løs, da hun alligevel aldrig gik amok og fræsede rundt.

Med Quila vil det nok være en hel del anderledes, hvis hun bliver steriliseret, for hende er der dælme knald på smiley

• #25   28. okt 2018 mine havde body på ... og det gør jo egentlig ikke noget hvis det at hun får den på gør at hun ikke rigtig vil bevæge sig, så holder du hende nemmere i ro ..og du kan jo så tage den af når hun skal ud ...

min den ældste var påvirket en uge, den yngste 1 døgn så det var meget forskelligt, en uanset skal de jo holdes i ro ...

• #26   28. okt 2018 Karla havde intet på - hun blev steriliseret og fik fjernet analkirtler samtidig. Hun prøvede at slikke i det engang, blev bedt om at lade være og lod så være. Nu er alle hunde ikke så nemme, så hvis hunden bliver nødt til at blive efterladt ville jeg nok finde en eller anden løsning med skærm, ring eller body...

Hun var i øvrigt helt frisk igen på under en uge, det størtse problem var egentlig at holde hende i ro - for hun mente hun var fit for fight!

• #28   28. okt 2018 Jeg brugte en strømpe som stocking til rosa, ved ikke om den ville være bedre for hende, fordi den netop sidder godt indtil kroppen. Rosa er heller ikke vild med at få en trøje på, men strømpen sagde hun intet til..

Som de andre siger skal du have en babysitter, så skal du heller ikke sidde og være bekymret smiley

Hun skal have to og de andre skal ikke lege vildt med hende eller komme til såret selvfølgelig smiley

Som med alle andre operationer kan hun fryse en del den første dag fordi hun jo har været i narkose, og nu hvor vejret jo desværre pt er iskoldt, skal du lige være OBS på at hun er varm, men hun skal jo kun lige ud og tisse og så ind og putte videre smiley

• #30   28. okt 2018 Nicole, risikoen bliver minimeret til nærmest ingenting, da adgangsvejene til betændelsen trækker sig totalt sammen, det hele "skrumper" så at sige på grund af hormonbalancen ændres ved operationen.
    Jeg fik at vide af en dyrlæge, at han aldrig havde set en hund få livomderbetændelse efter en kikkertoperation, men det i teorien kunne ske.

• #33   28. okt 2018 Nicole: men man foretrækker da netop ikke kikkert? Langt de fleste dyrlæger udfører det ikke, og fx på landbrugsskolens dyrehospital er de holdt op med at lave det med kikkert mere.
    Jeg har indtryk af at det er lige modsat.

• #35   28. okt 2018 Enig med # 34

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#36   28. okt 2018 ved katte opstår problemer hvis dyrlægen ikke får alt af æggestokkene ud. Kan noget lignende mon gælde ved tæver?

• #37   28. okt 2018 Okay, ja det kommer øjensynligt an på hvem man taler med, de dyrlæger jeg har talt med om (5-6stk) har alle foretrukket den almindelige måde.

Jeg spurgte en del rundt, da Coco skulle steriliseres, da jeg egentlig også mente kikkert måtte være bedst.

• #38   28. okt 2018 Begge mine var kikkertopereret. Nu ved jeg godt at det ikke er spørgsmålet her, men nu kom snakken....

En livmoderbetændelse kræver at livmoderen får tilført hormon. En DYGTIG dyrlæge sørger for at tjekke at livmoderen er hel og fin og ikke syg på nogen som helst måde (det gøres med kameraet på kikkerten INDEN æggestokke fjernes). Hvis alt ser fint og perfekt ud, fjernes æggestokkene. Det er æggestokkene, som tilfører livmoderen hormoner. Så når æggestokkene er væk, kan livmoderen ikke få tilført hormon = ingen livmoderbetændelse. Når det er sagt, KAN dyrlægen, hvis vedkommende ikke er grundig nok, overse at livmoderen måske ikke er perfekt. Og en syg livmoder kan udvikle sig UDEN æggestokkene. I Lotus` tilfælde (jeg var selv til stede under hele operationen), var jeg advaret om at HVIS dyrlægen fandt den mindste uregelmæssighed, ville han åbne hende helt og fjerne det hele. Men livmoderen var fin som en barnenumse smiley

Gav det hele mening?

Her er Kaido dagen efter kikkert sterilisation:
    https://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hund/54560-sterilisation_

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#39   28. okt 2018 Tak Mette for forklaringen

• #41   28. okt 2018 Der er fundet pasning til det lille bæst smiley Så har jeg også mere ro i hovedet smiley

• #42   31. okt 2018 Casey har det godt efter omstændighederne, hun er træt og piver lidt ind imellem, er stadig noget groggy, men det er jo forventeligt:-)

Lige et par spørgsmål..

Vi bor jo på 1 sal. Så når Casey engang skal ned og tisse i aften, må hun vel ikke selv gå ned af trapperne? Men tør heller ikke rigtig løfte på hende, er så bange for at det vil gøre ondt på hende smiley Hvordan ville i gøre det? Altså løfte hende mest skånsomt..

Dyrlægen sagde jeg skal rense såret med klorhexidin, men glemte selvfølgelig at spørge om det er hver dag eller hvordan?

• #43   31. okt 2018 Frøken groggy smiley

profilbillede
  • #45   31. okt 2018 En ikeapose bliver nok for stor, men hun har sin taske vi kan bruge.. Så skal hun bare stadig løftes op i den.. Men det er selvfølgelig hurtigere overstået end at jeg bærer hende ned smiley

Brugte du bare en vatpind og så forsigtig tørrede omkring såret?

• #46   31. okt 2018 Hun er i en taske? Kan hun ikke bæres ned i den?

God bedring smiley

• #47   31. okt 2018 Det er hun ikke længere, det ville damen ikke smiley Nu ligger hun ved radiatoren og sover smiley

Tak smiley

• #48   31. okt 2018 Øv det var en skam, det havde været nemt.

• #49   31. okt 2018 Vil hun pakkes ind i et tæppe? Hvis du får hende op på det, og så pakker det om hende?

• #51   31. okt 2018 Den vejer 3 kg og du bor på 1. sal …. hi hi …. mon ikke det kommer til at gå godt ? … smiley

Godt du ikke bor på 4. sal , og har en Sct. Bernhard … Det havde været MEGET værre .. smiley

• #52   31. okt 2018 Jeg ville bære hunden forsigtigt ned, sætte den på græsset og se om den vil tisse, hvis ikke, så op i varmen med tæpper om sig igen. Og så forsøge igen imorgen.

Jeg skulle ikke rense, men der var så nærmest heller intet sår da jeg tog plasteret af dagen efter, i og med at hun blev syet med indvendige sting.

• #53   31. okt 2018 Vi finder nu nok ud af det smiley Om det bliver tæppe eller taske er vist ét fedt smiley

Jeg lagde mig ned på gulvet til hende for et par timer siden, og så faldt vi åbenbart begge i søvn haha.. Så nu er jeg helt radbrækket smiley

Tak for svar smiley

Kommentér på:
Sterillisation - Dagene efter

Annonce