{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.180 visninger | Oprettet:

Tage hunden med {{forumTopicSubject}}

Jeg har på fornemmelsen at en del af jer tager jeres hunde med "overalt" - selv mellemstore/store hunde.

Udover at det kommer an på hundens temperament, og det selvfølgelig skal være på hundens præmisser, hvad er så jeres erfaringer med det?

Er det ikke besværligt for jer som har større hunde at have dem med til diverse ting - især hvis man ikke har bil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tage hunden med
  • #2   30. okt 2018 min er en Bette fyr og han fylder ingenting smiley

  • #3   30. okt 2018 Min hund er næsten med mig overalt smiley Det elsker vi begge smiley

  • #4   30. okt 2018 Herinde er det lidt svært. I alle A-busserne, der er hund ikke tilladt. (Lidt træls, det er trods alt dem, der kører flest af her hvor jeg bor)

    Vi har heldigvis en bil, så det går alligevel. Men det ville være en anelse kompliceret, hvis ikke vi havde det.


  • #5   30. okt 2018 Tucker er generelt nem at have med rundt. Han opfører sig faktisk pænere fremmede steder smiley Det kaaaan knibe lidt med hans tålmodighed nogle steder, men langt de fleste gange der bemærker man ikke rigtig at han er der.
    Jeg har ham med hos det familie der tillader det og de ture og steder der tillader det. Skal jeg noget, som vil kræve at han alligevel bare skal blive i bilen, så har jeg ham ikke med.

    En af tingene jeg valgte race efter, var faktisk størrelsen, fordi jeg tænkte at en mindre hund var nemmere. Nu hvor det så er prøvet, så tænker jeg ikke at en større hund ville gøre nogen forskel - det skulle da netop kun lige være i offentlig transport hvor den jo ville optage mere plads.


  • #6   30. okt 2018 Jeg kunne ikke have dem med uden en bil..

  • #7   30. okt 2018 4 hunde, nej de er ikke med alle steder.
    De er med hvis vi vurderer de får noget ud af det, og ellers så aktiverer vi dem inden og de får lov at være alene hjemme smiley


  • #9   30. okt 2018 Da jeg fik Coco havde jeg ikke bil. Hun blev fra 8ugers trænet til at sidde i cykelkurv og taske. Hun har lært at finde ro på hendes tæppe, som vi havde med, da hun var lille, idag behøver hun det mindre, når vi er hos venner.
    Inden jeg fik bil tog jeg tit toget med hende, eneste problem er at man ikke kan rejse i stillezone, det ville ellers have været skønt for os begge, istedet for at sidde i støjkupeer... Hun sad i taske på mit skød de 2t40min det tog, fik lidt vand og en tyggepind, da hun var lille, også noget vi holdt op med, da hun blev ældre.
    Da jeg fik muligheden for at have hende m på job, trænede jeg hende hjemmefra i at ligge i ro ved bord, og så blev hun også kontorhund.

    Keyword ift at have hunden med, efter min mening, er, at andre har mindst muligt gene af hundens tilstedeværelse. Min erfaring er at det gør folk positive at man kommer med en velopdragen hund, og efterhånden som tiden går smelter de flestes hjerter jo:)

    Og når hunden er vant til at være med, er det ikke et problem:) Dog vil jeg sige, man skal ikke tage hunden med for alt i verden - tag den med, når man skal noget, hvor den også kan lide at være i situationen. Fx ville jeg nok ikke tage Coco med dyrskue, da hun ikke vant til store dyr overhovedet. Eller fx middelalderfestival el.lign. der er pakket med mennesker, der nemt overser en lille sort hund:)


  • #11   30. okt 2018 Nu har jeg 3 små, så selv uden bil kan de godt komme med i bus osv smiley

    Det kommer meget an på hvad jeg skal om jeg tager alle 3, 1 af dem eller ingen med smiley


  • #13   30. okt 2018 inden jeg fik bil købte jeg en cykeltrailer til børn, jeg havde dem med i

  • #15   30. okt 2018 Nu har jeg stor hund, men jeg har også bil, så det er rigtig nemt at komme rundt omkring. smiley

    Det er klart at det vil gøre det mere besværligt at skulle transportere os rundt med bus og tog, det er heller ikke noget Sam nogensinde har prøvet.

    Sam er vant til at være med overalt og har været det fra hvalp af, det foregår på hans præmisser, jeg har altid et tæppe med, som vi bruger til at tage velkendte pauser på.

    Vi besøger også venner og familie, hvor Sam er velkommen og overnatning fremmede steder er intet problem, så længe "mor her" er med smiley

    Bette Sam er 5 måneder gammel på billedet smiley


    profilbillede
  • #16   30. okt 2018 Før i tiden havde jeg dem med overalt. Men nu har jeg 4, det er meget at bede folk om at tage ind. 'De er ofte stadig med, men venter så i bilen.

  • #17   30. okt 2018 Anine klem din BC ned i en taske, så må hunden nemlig gerne køre med i A-busserne smiley Der kommer jo heldigvis “snart” metro uden restriktioner for hundene.

    Jeg har hørt om nogle som havde børne-månedskort til deres hund fordi de tit skulle med bus/tog med deres store hund.


  • #18   30. okt 2018 Vi har ikke bil, og det er også en af grundene til at vi aldrig har vores hunde med smiley Jeg kan ikke løfte Ozzy i en taske, og ville også kræve en kæmpe taske for at han kunne være deri, så det giver ligesom sig selv at han bare ikke kan komme med . Mailo HADER at køre bil/bus/taxa osv, så det gør han kun når han skal til dyrlæge.

    Vi havde dog bil de første år vi havde hundene, men der var de yderst sjældent med, alligevel. Det har kun været mine svigerforældre de har været med ude hos et par gange, men det var før de selv fik hund.



  • #19   31. okt 2018 Jeg tænker også at bil er en kæmpe faktor i det. Jeg ville fx have vanskeligheder ved at have selv en mellemstor hund med rundt, fordi jeg hverken har bil og heller ikke kørekort.

    Men den større hund har selvfølgelig den fordel at den ikke bliver særligt let overset i en menneskemængde. Jeg har bare altid tænkt, at det må være mere besværligt.


  • #24   31. okt 2018 Vi har som regel altid hundene med rundt. På markeder / messer er de 3 små i en trækvogn, og de elsker den opmærksomhed de får. (de elsker generelt mennesker i alle størrelser)

    Enya (labrador) er også tit med rundt, men jeg tager hende ikke med til Herning udstillingen, hvor jeg er med som tilskuer - da der vil være for meget arbejde / træning i det, i forhold til hvad jeg vil derude. smiley
    (fordi hun vil hilse på alt og alle)

    Min kæreste har staffen Junior med rundt, hvis muligt.

    Generelt er alle hundene velkommen hos venner og familie. Det er bare sjældent, at vi har alle med på én gang, da de ikke heeelt er opdraget til bare at ligge og slappe af (alle 5 på én gang), men gerne vil hilse, nusses og lege.

    Vi køre oftest i bil, men bus og tog kan de nu også være med i.


  • #26   31. okt 2018 Alfred er med i butikken de fleste lørdage. Som regel bliver vi kørt og hentet i bil, men om sommeren skal manden ofte til golf. Så tager vi bare oplandsbussen hjem. Ingen problem i det, ofre tager chaufføren heller ikke noget for at jeg har ham med. smiley

    profilbillede
  • #29   31. okt 2018 Jeg har aldrig set det som et problem at have Luna med rundt. Heller ikke, da jeg ikke havde bil. Jeg fik først bil i 2015, der var Luna 12 år. Hun var med alle steder, hun måtte.

    Nu har jeg Quila på et halvt år, hun er også med, hvor hun må, da jeg har det princip at jeg ikke går fra min hund 2 gange på en dag, så har hun været alene hjemme, mens jeg og kæresten er på job, så må hun med, hvis vi skal nogle steder. Længere er den ikke.


  • #30   31. okt 2018 Uuuh jeg ved ikke om whippen bliver set som en mellemstor hund, men vi har vores med næsten alle vegne, også selvom vi ikke har bil. Jeg synes ikke at det er vildt besværligt, dem vi besøger ofte har som regel en stor pose af deres mad liggende, så det ikke skal slæbes med hver gang, og hvis vi ellers er ude, så fylder jeg en frysepose op med mad og smider den i tasken, evt sammen med et par vandflasker hvis vi skal ud længere tid, og ikke kommer et sted hen hvor der er adgang til vand.
    Nogle gange er det vildt besværligt, andre gange går det som smurt. Jeg ville dog ønske at vi havde bil, det ville gøre livet noget nemmere.


  • #32   31. okt 2018 Jeg er så muligvis lidt atypisk, for mine er kun med, hvis det gør noget godt for dem eller hvis det ikke kan være anderledes, fx besøg med overnatning hvor jeg ikke kan få dem passet.
    For nylig skulle jeg mødes med ikke-hunde venner til gåtur i Dyrehaven og der tog jeg den ene med, men ville aldrig tage hund med på alm besøg eller til middag.
    Hverken hos hundefolk eller hos folk uden hund.


  • #33   31. okt 2018 Men jeg drømmer om et job, hvor jeg kam have hund med på arbejde hver dag.

  • #34   31. okt 2018 Jeg bor på landet , ingen offentlig transport tæt på og med flere store hunde, så bil er en nødvendighed. I de år jeg har haft hunde, har jeg haft en periode på 15 mdr., hvor jeg var uden bil, og de første af hundene var vant til at køre både tog og bus, og en pyreneerhund fylder temmelig meget i et tog, men jeg har nu kun haft positive oplevelser med det. Men jeg ville nødig undvære en bil igen.

    Jeg har haft dem meget med rundt men normalt ikke hele flokken på en gang. Nu er det indskrænket en del, forældrene lever ikke mere, der havde jeg ellers gerne alle med, og senere da min mor var på plejehjem, havde jeg altid en eller 2 med til stor glæde ikke bare for min mor, men også for mange af de andre beboere.

    Min bror med familie, der boede tæt på Hareskoven/Bøndernes Hegn er flyttet i lejlighed, hos flere af de venner, hvor vi tidligere havde hunde med hos hinanden, egner vores nuværende hunde sig ikke til besøg hos hinanden, men fungerer udmærket på ture. Så der er en enkelt bror tilbage, hvor jeg stadig ind i mellem har hunde med på familiebesøg.

    Tidligere havde jeg ofte hunde med til mange forskellige ting, men i dag kommer jeg mest rundt sammen med venner for at opleve og være sammen med dem, så der er hundene ikke så ofte med. Hvis hundene skal med ud og opleve forskelligt, skal det være på deres præmisser og med fokus på dem, og det gør jeg da også, når jeg har hvalpe eller unghunde, men pt. hvor den yngste er snart 5 år, er der ikke det samme behov.


  • #36   31. okt 2018 Jeg har i øvrigt snydt mig med s-tog og metro i årevis med to hunde uden at betale bøde. Jeg købte børnebillet til en og havde en kæmpe taske med. Så snart tasken stod på jorden krøb whippeten helt ned i tasken så hun ikke kunne ses og så havde jeg bare den lille terrier på gulvet. Jeg blev kontrolleret masser af gange og ingen så nogensinde Nanna , på trods af at tasken stod åben og hendes hoved stak ud. Jeg fik ofte at vide af kontrolløren, at jeg slap for børnebillets hvis jeg puttede den lille i tasken smiley

  • #37   31. okt 2018 Jeg har aldrig min med, så han har lært at være alene hjemme.

    Min første schæferhund var en streetwise fætter, han var med overalt og var vant til det. Jeg cyklede for det meste, for jeg boede på Østerbro og de fleste af mine venner boede også i kbh´s området.
    Vi tog også S-tog og han var nem at have med rundt. Jeg kan huske, at han aldrig var i snor - lidt vildt, det ville jeg ikke kunne gøre idag.


  • #38   31. okt 2018 Jo, det er bøvlet også selvom jeg har bil, at have ham med rundt. smiley

    Men det skyldes nu mest den race jeg har.

    Tager jeg toget er det mest bøvlet, undtagen hvis kupeen er fyldt, så der ingen problemer. Han ignorer menneskerne omkring ham, og folk kan tale til mig uden problemer.

    Sidder jeg i en halvtom kupe, skal jeg være opmærksom. For så er bord og 4 pladser jo ligesom vores i hans øjne, og en fremmed der kommer og sætter sig får et "fur", hvis jeg ikke gør opmærksom på at han/hun godt må.

    Togkontroløren det sammen. Så der er jeg på. Nej, jeg kan ikke sove hvis vi kører i tog sammen.

    Jeg har aldrig prøvet at gemme ham væk i en taske. smiley

    Jeg kan godt finde på at bestille 4 pladsbilletter hvis jeg ved det er i myldretid (undgår helst myldretid), så slipper jeg for at fremmede potentielt jokker på ham (det vil ikke være så godt). Min hund må ikke ligge i mellem gangen, som nogen hundeejere gør med deres store hunde.

    Det synes jeg er en ligegyldighed både overfor hund og andre mennesker. Faktisk kan jeg finde på at gøre hundeejerne opmærksom på det. Han må naturligvis heler ikke komme op på sæderne og side. Dog hvis jeg gad at lægge tæppe ude over hele sædet og ryglænet, så kunne han teoretisk godt, men det gider jeg ikke. Man sætter ikke hund på et sæde, hvor andre mennesker skal sidde bagefter uden. smiley


  • #39   31. okt 2018 Kirstens butik må ligge i Gravensgade i Aalborg. Ud fra min fotografiske hukommelse og spejlbilledet af Stæhr smiley

  • #41   31. okt 2018 Jeg synes mange steder syd for Danmark er de mere afslappede i forhold til at have hund med, end man er i Skandinavien.
    Og det er jo selvfølgelig rart, når man rejser med hund, men hvad med f.eks. allergikere, er det på bekostning af dem ? Så er det måske ikke så rimeligt.


  • #45   31. okt 2018 Mine har været med masser af steder.
    Til februar skal de med på kursus på Fyn i 3 dage, hvor de skal overnatte på hotel, gå ture i alle pauser, og så ellers være i bilen i dagens løb, når jeg skal undervises.
    Medmindre de øvrige kursister ender med, at bede mig om at tage dem med ind (sådan plejer det at ende :-))
    De er supernemme at have med rundt. Cool omkring mennesker - også fremmede - og lægger sig hurtigt ned, hvis jeg selv sætter mig.

    De kan reelt også sagtens være med på besøg hos familie og venner, men medmindre de ellers får for meget alene-tid, så vælger jeg som regel, at lade dem blive hjemme. Efter et besøg af huskyerne ved jeg godt, at jeg dømmer folk til et par timers ekstra rengøring, for uanset hvor ny-striglede de er, så er der hundehår all-over.

    Det hele kan kun lade sig gøre, fordi jeg har bil, som de elsker at køre i.


  • #47   31. okt 2018 Søren har helt ret. smiley Alfreds butik hedder Papirhuset og ligger i Gravensgade i Aalborg. Alfred er at træffe de fleste lørdage, men på lørdag holder han fri, da han skal til Herning og udstilles smiley

  • #51   31. okt 2018 Jeg overvejede jo for nogle år siden at købe en storpudel og i den forbindelse var det tydeligt at mange i min omgangskreds ville betakke sig, for at få besøg af to hunde og især det at den ene var stor. Så det er helt sikkert nemmere at tage en lille med, ikke-hunde-folk har bare en anden holdning til små hunde.

  • #52   31. okt 2018 Fünke : Ja her i bybusserne i Århus skal hunde være i taske/kasse, og det er altså ret besværligt med en mellem eller stor hund. Mailo vejer 5½ kg, og når han er i hans kasse kan jeg altså ikke gå med den særlig lang tid, før jeg får ondt i armen og føler den skal falde af smiley Så hvis vi en sjælden gang imellem har taget bussen til dyrlægen, så er han først kommet ind i kassen ved stoppestedet, og kommet ud af kassen med det samme vi er stået af.

    Ozzy kunne jeg havde i en kæmpe taske da han var hvalp, men ham kan jeg simpelthen ikke have med i bus mere.


  • #53   31. okt 2018 Emma, det ville det måske nok, men nu er de fleste folk jo ikke allergiske, så folk generelt har vel ikke noget problem med det.

    Jeg synes da, det er dejligt, hvis man kan have dem med mange steder, men jeg ser det som ret forståeligt, at man ikke f.eks. må have hunde med på indendørs spisesteder i DK. Jeg er også helt tilfreds med, at hunde f.eks. ikke har adgang i forretninger med fødevarer.


  • #54   31. okt 2018 Hvis man har en eller endnu være to store hunde, så får man automatisk små hentydninger om, at hundene ikke behøver at komme med. smiley

    VI har dem sjældent med nogen steder med privat, uden at det er familie (de er hundetosser et hvis stykke) eller alternativt Broholmer/Grosser venner (de er totalt hundetosser naturligvis).

    Generelt er det nemmere med små katte. smiley


  • #55   31. okt 2018 Lige præcis Rikke, og det er jo træls at være afhængig af, at andre kan køre én til dyrlægen, hvis man bare lige skal hen til vaccination eller årligt tjek o.l.
    Der har de små hunde altså en klar fordel smiley

    Ift. hunde offentlige steder, så kan jeg godt forstå, at det ville være enormt rart med mere "hundevenlighed", men jeg ville næppe støtte et tiltag der tillod hunde på restauranter og fødevarebutikker.

    Jeg aner heller ikke, hvordan det fungerer i andre lande, men jeg kunne lige forestille mig kaosset, hvis alle måtte have deres hunde med i H&M, Jysk, Søstrene Grene osv smiley


  • #57   31. okt 2018 Min far har lige været i Skotland, der var de bla. på en restaurant, som havde ikke mindre end 4 hunde i køkkenet - herunder en schnauzer, hvilket gjorde min far naturligvis måtte en tur i køkkenet smiley

    Men hundene var jo på gulvet, så ingen dårligdomme eller hår i maden alligevel smiley


  • #58   31. okt 2018 Vildt at høre, hvordan det fungerer. Jeg har bare billeder i hovedet at 20 mennesker med hver deres hund som lige skal nå den sidste shopping i H&M inden lukketid smiley

    Til gengæld kender jeg altså indgående til problemet med at hår havner i maden selv når hunden hverken er på bordet eller i hovedhøjde.. godt nok laver jeg fint mad i mit lille køkken alligevel, når jeg har hund her, men jeg kan godt forstå, man ikke vil have 4 hunde i køkkenet på restauranter


  • #61   31. okt 2018 Hehe, jamen jeg er da glad for at høre, at det fungerer så godt trods mine katastrofe-forestillinger smiley smiley

  • #62   31. okt 2018 Hov, min lille anekdote skulle ikke forstås som at der blev brok ud af det, men at min far naturligvis måtte i køkkenet for at snakke med den lille dværgschnauzer smiley

  • #65   31. okt 2018 aslan er tit med på café i viborg

  • #66   31. okt 2018 Jeg har ikke bil, så Atlas har været vant til at være med rundt i bus, tog, s-tog og metro, siden han var lille. Det fungerer okay, men jeg glæder mig til en dag at få en bil. Det gør bare det hele lidt nemmere, og indimellem gad jeg da også godt, at jeg havde en lille hund. Under myldretid kan det være svært at få plads til ham, og jeg har det måtte springe et s-tog over indimellem. Jeg har så lært ham, at han skal sætte sig imellem mine ben, når vi er i proppede toget, og det fungerer ret godt.

    Jeg kan godt tage ham med på cafe eller besøg, men han er en hund, som har let ved at blive stresset, så jeg har ham ikke alt for meget med rundt. Jeg har ham også indimellem med til forelæsninger på studiet, og det klarer han så godt. Så har jeg et tæppe med, som han kan ligge på, og så sørger jeg for, at gå ud med ham i alle pauserne, så kan han sagtens ligge der en hel dag.


  • #67   31. okt 2018 Fünke : Ja vi er jo nødt til enten at tage en taxa, eller få f.eks mine svigerforældre til at køre os til dyrlægen. Jeg syntes egentlig ikke det er noget problem, der hvor den kan blive træls er hvis man sådan rimelig akut skal afsted, og hvis der så ikke rigtig er nogen taxaer i nærheden der til have hund med i bilen.

    Jeg tror umiddelbart at vi holder os til små hunde i fremtiden, netop fordi de er nemmere at have med i f.eks bussen. Jeg er nemlig ikke interesseret i at have dyrlæge her i byen, ham har vi bsgøt en gang, og det var en gang for meget smiley


  • #68   31. okt 2018 Amalie : Så vidt jeg husker er det også meget nemmere med hunde og bus/tog i København, end det f.eks er her i Århus. I bybusserne her i byen, skal alle hunde pånær førehunde være i taske eller kasse. Er det ikke noget med at hunde ikke behøves være i noget, i busser og tog i København og omegn ?

  • #69   31. okt 2018 Rikke: Det er helt klart nemmere. Hundene behøver ikke at være noget i de fleste busser, dog er det kun hunde i tasker i alle A-busser, som er dem, der kører flest af i midtbyen. Jeg tror, at det kan være lidt svært at komme rundt, hvis man bor derinde.

    Jeg bor selv i Herlev, og herude må jeg ikke have Atlas med i busserne i myldretid, både morgen og eftermiddag. Vi bor så ca. 3 km fra s-togs stationen, så vi går for det meste frem og tilbage. Det kan indimellem gøre det hele lidt bøvlet, mest hvis jeg skal med tog til Jylland, da vi tager med et andet s-tog, end det som kører fra Herlev station.


  • #71   31. okt 2018 Jeg er egenligt enig.

    Men mest fordi, at jeg vil hade at have en hund liggende på en restaurant. Nu prutter mine også en del ( det kan altså godt dufte heftigt).

    Det vil jeg altså ikke være kunne være bekendt overfor folk der er ude at spise. smiley

    Men man kunne jo lave rene hunde restauranter. Men måske er markedet ikke stort nok i DK.


  • #72   31. okt 2018 Chico elsker at køre i bus og tog. Alle andre steder går vi til smiley det er fint nok, men det ville være nemmere, hvis han ikke var så bange for andre hunde

  • #75   31. okt 2018 @Emma.
    Jeg vil love dig for, at sidder du dammen med Broholmeren, så er den slags øh dufte ikke sindssygt usædvanlige... smiley

    Med Grosseren er det alligevel mere markant. For han slår altså prutter der er lige så højlydte om et menneske. Yep, det er pinligt i ny og næ. smiley


  • #76   1. nov 2018 Da jeg boede i København, havde jeg min bullmastiff med allevegne.
    Han var med mig i s-toget, regionaltoget, bus, i taxa’er, på Støget, i Tivoli, på café, på hundeudstilling, familiebesøg, vennebesøg osv. osv.
    Så længe at man samler op efter hunden, er det ikke et problem. Men det kræver selvfølgelig, at hunden er tryg ved og vant til at færdes blandt mange mennesker, hunde og i et larmende miljø.
    Min bullmastiff elskede det smiley Han var ligeglad med om folk trådte på ham, eller gik hen over ham, når han lå og sov midt i toget/s-toget smiley (tilbød selvfølgelig at flytte ham, når folk skulle forbi).
    Han lå fint og sov foran omklædningsrummene i tøjbutikkerne, mens jeg prøvede nyt tøj. Ofte fandt han et villigt “offer” som kunne lokkes til at klø ham lidt bag øret, og måske dele madpakken smiley
    Har kun haft ganske få negative oplevelser ved at have meget stor hund med rundt.
    Men det afhænger helt klart også af hunden, og hvor man bor.

    Efter jeg flyttede på landet, har jeg oplevet at folk ikke er helt så åbne/begejstrede for at man har stor hund med rundt. På landet har man ikke helt samme tradition for at have hunde med rundt på tur, som man har i større byer.


  • #80   1. nov 2018 Når nu jeg tænker langt nok tilbage, så har jeg også flere gange haft hund med inde på Madam Blå på bakken. Men det var nu udelukkende fordi, at ejeren var nær familie til en af pyreneervennerne, så vi altid afsluttede vores årlige dyrhavetur med en runde på bakken og kaffe hos madam Blå. Det fyldte godt op, når vi troppede op med 10 eller flere pyrer smiley

    Så okay, det må man så altså godt nogen steder. Jeg ville nu stadig ikke forvente at måtte tage hund med ind på restaurant, og synes, at det er helt ok, at der er nogen, der ikke vil have det. Og det er ikke fordi, jeg forventer at nogen dratter døde om, hvis der kommer en hund derind. smiley

    Med hensyn til prutter, vil jeg da håbe, at de fleste mennesker har lidt mere pli end hunde.


  • #83   1. nov 2018 Czhap Norris ville elske at komme på restaurant med mig - og måske endda Revisoren - problemet er bare, at folk næppe ville elske Czhaps måde at opføre sig på.
    Så når jeg er på restaurant, er Czhap hjemme - og jeg husker at få en goodie-bag med hjem til ham.
    Work for us smiley


  • #84   1. nov 2018 s smiley

  • #86   1. nov 2018 Vi var på Bakken med hundene for nogle år siden. Coco, inkarneret københavnerhund, synes det var fint på trods af menneskemængden, Bibbi, udpræget provins/havehund, endte med at måtte bæres..

    Det handler om hvad hunden er vant til og har psyke til. Nogen har bedre af at være hjemme, andre synes det er fedt at komme ud og opleve og være sammen med ejer uanset situationen:)


  • #88   1. nov 2018 Jamen nu skal vi da endelig tage på vej og blive fornærmede over, at andres fortællinger om egne erfaringer åbenbart får en til at føle sig ramt smiley

  • #90   1. nov 2018 Ida : Her i huset er det på samme måde, hunde med på hundeture, og ellers får de lov at blive hjemme. Jeg ville slet ikke kunne være ordentlig til stede ved f.eks en middag på restaurant, hvis jeg havde en eller to hunde med, og jeg kan bare ikke se hvad de skulle få ud af at ligge stille under et bord i den tid vi nu var der, fremfor at kunne være hjemme hvor de kunne sove, lege, og gøre hvad de havde lyst til.

    Jeg er også en af dem der ikke gider have gæster slæber deres hunde med på besøg hos os, og jeg forstår sådan set godt alle dem der ikke gider at deres gæster slæber deres hund/hunde med på besøg smiley


  • #92   1. nov 2018 Ida: hvis du lægger mærke til det så konkluderer jeg to ting:
    1) at hunden skal være vant til at komme med, for at den kan have glæde af det
    2) at den skal have psyken til det, for at have glæde af det.

    Begge er kriterier for at hunden kan have glæde af at være med. Det handler slet ikke om, om ejer, som du, har en holdning til om hunden skal med eller ej, men om om hunden vil have glæde af at være med eller ej.

    Jeg forstår ikke, at man lader hunden være hjemme, hvis den kan have det fint med at være med, derfor forholder jeg mig ikke til den diskussion. Jeg taler om, hvad der skal til, for at hunden vil have en god tur, og her er psyke en vigtig faktor. Udover det andet jeg nævnte.


  • #94   1. nov 2018 Nej, det har du ret i, men igen overser du at jeg skriver mere end én ting smiley

    Du ser det meget sort hvidt, så det er ret umuligt at have en speciel produktiv dialog, som jeg lige oplever det her.......


  • #95   1. nov 2018 Jeg tror sådan set, at min bullmastiff var ret ligeglad med at prøve tøj sammen med mig, på Strøget. Men han var til gengæld ikke ligeglad med al den opmærksomhed han fik på turen, både fra mig, og fra fremmede smiley
    Og jeg nød i høj grad at have ham med allevegne. Han var nem at have med, og jeg nød hans selskab. Desuden slap jeg så for at have dårlig samvittighed over at efterlade hunden derhjemme.

    Men, skal hunden med på tur, så kræver det både at man har en hund der trives med det, men i høj grad også, at man som ejer er indstillet på at tage de hensyn og den tid, som det kræver, for at det også bliver en god oplevelse for hunden.
    Kan man, som hundeejer, ikke se charmen/fornøjelsen i at have hunden med på tur, så er det da bedre for alle parter, at hunden bliver hjemme.


  • #106   2. nov 2018 Jeg tager mine hunde med i det omfang, jeg kan. Vaks haaader bil, bus, tog osv, så han skånes så vidt muligt for det. Han er ganske enkelt bedre tjent med at blive hjemme, medmindre der er et reelt formål med at tage ham med.

    Bella klarer det dog rigtig fint, så hende har jeg oftere med. Når jeg får egen bil vil jeg gøre det oftere, da jeg pt låner min mors, og hun har allergi overfor mine vovser.


  • #108   2. nov 2018 Det kommer da på hunden, det kan ingen vel være i tvivl om ?

    Vi har tre og det er pt kun den ene, der kunne være sjov at have med - han er også 10 år "om lidt", af en eller anden grund blevet ret menneskeglad og OK rolig.
    Den anden, er STOR, han er GLAD, han er VOLDSOM .. han er, som mange topkonkurrencehunde, ikke ret godt opdraget, så held og lykke med at tage ham med nogen steder.
    Den tredje ejer det sted han kommer ind - mao, de mennesker der er der i forvejen, skal skride - de mennesker der påtænker at komme ind, skal lade være. Jubi en fest at have sådan en hund med.

    Men det er da på ingen måde en sandhed at det er hundens psyke, den er gal med fordi den ikke kan komme med på restaurant - det kan bestemt også have noget at gøre med opdragelse, aktivitetsniveau hos hunden, socialitet (er det et ord?) og nok nogle andre ting.

    Jeg elsker, når jeg er i Tyskland, at have den gamle med ind - den store og den "kingoffuckingeverything" bliver i bilen.
    Jeg tror faktisk lige her ikke det er af hensyn til hundene, for jeg tænker at de godt ville med ?
    Men - ja, lige med dem, især den sidste, så er det altså af hensyn til eventuelle andre gæster i biksen smiley


  • #111   2. nov 2018 Vi var til VM i sommer og jeg skulle lige ha mig en latte på en cafe, der lå i forbindelse med stadion. Jeg havde Czhap med og vi satte os ved et bord, hvor der stod 3 stole - Revisoren var med også.
    Der kom en franskmand og spurgte om vi brugte den sidste stol og Revisoren svarede nej, så ham franskmanden ville jo tage den.
    Lad os bare sige, at det var godt, at Czhap var i snor ..
    Franskmanden - som også var med ved det her VM, synes at Ooooh sikke en fed hund (?) - men come on .. Czhap er bare ikke cafemateriale og han skal være glad for, at jeg ikke har det store behov for hverken restaurant eller bifture - for så ville han altså komme til at være meget alene hjemme.


  • #117   2. nov 2018 Jeg savner ind imellem min Iroc smiley
    Han var steady as a rock .. det ER sq bare nemmere med den slags hunde.

    Ja, du skal møde Czhap Norris - min lille Dynamit-Harry smiley
    Han skal da også møde hende, der gav ham navnet smiley


    profilbillede
  • #119   2. nov 2018 Deva havde taget restauranten - anytime smiley

  • #122   2. nov 2018 Ida: det er absolut ingen kritik af dig, eller din måde at holde hund på. For jeg kan sagtens forstå dig i, at det er lettere at tage i byen uden hund.
    Da jeg havde mine mastiffer, blev de som regel hjemme. De var søde og rare og venlige, men store som elefanter, klodsede som bare fanden, og de savlede i store mængder, så de færreste var begejstrede for at få besøg af dem smiley smiley
    Og jeg syntes at det var vildt belastende at have dem med, så de blev som regel hjemme smiley
    De hunde, som jeg har nu, er generelt ikke særligt begejstrede for fremmede mennesker/hunde, så de kommer ikke med på byture. De ville ikke synes, at det var særligt morsomt.


Kommentér på:
Tage hunden med

Annonce