3.987 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 70 Svar

at tage hunden med på indkøb at tage hunden med på indkøb

Jeg skal i dag et smut forbi apoteket og aflevere noget insulin, som er blevet for gammelt, og tænkte lidt på at tage hunden med så han fik sig en gåtur samtidig.. Men på den anden side bryder jeg mig ikke rigtig om at tage ham med, og stille ham ude foran butikken - jeg er bange for at han bliver taget eller han flipper helt ud...
Det tager forhåbentlig ikke så lang tid, der er nok mest pensionister på apoteket på det her tidspunkt, men man ved jo aldrig...

Men hvad er jeres holdning til at tage hunden med på indkøb/stille dem ude foran butikker? Er det sikkert nok, eller ville i hellere gå en tur med hunden når i kom hjem? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at tage hunden med på indkøb
  • #1   4. dec 2014 Jeg tør ikke... måske er det lidt hysterisk, men så vil jeg hellere tage bilen, lade ham være der og gøre mine indkøb, og gå med ham på det sted før og/eller efter indkøb. Jeg er simpelthen skrækslagen for om nogen skulle tage ham!

• #2   4. dec 2014 Gå to ture - det var i gamle dage, man kunne have sin hund stående for an butikker imens man handlede.

• #3   4. dec 2014 Der er nok en små 500 meter op til apoteket, så der er ikke langt derhen eller hjem - enten går eller cykler jeg derop smiley Så bil er ikke en mulighed smiley Men det er også det jeg frygter - at han skulle blive taget - og det ville jeg altså på ingen måde kunne leve med smiley Hælder mest til cyklen, så kan vi gå en tur i skoven senere smiley

• #6   4. dec 2014 Altså der er store vinduer ved apoteket, så man kan følge med i alt der foregår, bor ikke i et bølle-område og har aldrig hørt om hunde der er blevet taget i vores område... Men stadig - men ved jo aldrig om der kom en forbi som tænkte "den snupper jeg" smiley smiley Han er jo lille/lav af størrelse, men jeg ville jo klart bemærke hvis der var en der gik hen i retning af min hund og gik med ham... Min hund er desværre ikke så skeptisk over for fremmede mennesker, så tror ikke han ville prøve at bide eller noget.. Måske ville han gøre lidt modstand, fordi det ikke er mig der er i den anden ende af snoren, men ved ikke helt hvor voldsomt han vil reagere... smiley Der bor ikke rigtig nogen polakker her, så vidt jeg ved.. det er et rimeligt område hvor folk er velhavende..

Ej min samvittighed ville klart have det bedst af at jeg selv tog derop på jernhesten, så må vi gå en dejlig lang tur i skoven senere smiley

• #7   4. dec 2014 Måske jeg ville turde når han er fuldvoksen, for sådan en stor schæfer ser lidt farligere ud end en hvalp på 11 uger smiley

• #9   4. dec 2014 Olivia: helt klart smiley jeg ville også selv have sværere ved at gå hen til en fremmed schæfer end fx. min som er en gravhund ... smiley

• #11   4. dec 2014 Det er et torv, så der kører biler (ikke der hvor man dog sætter hundende) men folk er rimelig uopmærksomme, og kommer man i bil skal man virkelig have øjnene åbne for folk er ligeglade med, hvor du kommer fra, folk bakker ud foran dig eller kører ind i dig fordi de er pænt ligeglade og uopmærksomme... Havde min hund også været noget større havde jeg nok ikke haft et problem med det - men altså... Jeg cykler derop, også går vi en tur senere smiley Synes også det er hyggeligere at gå i skoven end på et fortov smiley

• #13   4. dec 2014 Floyd står ofte udenfor og venter ....

Ja det sker en sjælden gang en hund bliver snuppet, men jeg tager så chancen , ligesom jeg gør hver dag jeg cykler i trafikken -;)

• #14   4. dec 2014 Altså... jeg ville have lyst til at stjæle ham her smiley

profilbillede
  • #15   4. dec 2014 En grå schæfer - jeg synes han ser dejlig ud!

• #19   4. dec 2014 Vil aldrig sætte mine hunde foran en butik, uanset butikkens placering, tiden det tager mig at handle hvad det end er..
    Ville aldrig turde, man høre alt for tit om hunde som er blevet stjålet, slået, kastet ting på, blevet overfaldet af andre hunde og jeg ved ikke hvad, vil ikke udsætte mine hunde for den chance..

• #20   4. dec 2014 Jeg ville aldrig gøre det. Der findes meget ondskabsfulde folk derude... Og mange af dem.

• #21   4. dec 2014 Jeg sætter aldrig hunden udenfor. Tyveri, folk der driller/folk der bliver bidt, folk der lader deres hund hilse på bundne hunde. Nej tak.

Tilgengæld gad jeg godt at lave forsøget med at binde ham og se lade en fremmed prøve at tage ham med. Bare for at se, hvordan han reagerede

• #22   4. dec 2014 Skal jeg på apoteket eller i bageren kan jeg godt have hunden med, jeg kan se ham fra hele butikken og går først ind når der ikke er mange kunder at vente på.

Jeg tør kun på de meget korte besøg og også kun fordi vi bor i en by hvor alle kender alle - indtil videre har han kun 5 gange ventet ude foran og jeg lader ham nu helst blive hjemme smiley

• #23   4. dec 2014 Jeg gjorde det med min første tæve (tervueren), men kun de steder hvor jeg kunne se hende gennem vinduet. Lia er utryg ved børn og gider ikke ubetinget alle andre hunde, så det er helt udelukket. Og som de andre siger, havde jeg en lille, nuttet hund, så ville jeg heller ikke gøre det.

• #24   4. dec 2014 Jeg har ikke læst kommentarene - men jeg ville ALDRIG lade hunden stå uden for butikken. Det tør jeg simpelthen ikke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #25   4. dec 2014 Et er at hunden kan blive stjålet. Noget andet er at du ikke er klar over om den egner sig til at stå uden for. Jeg vil ikke gøre det under nogen omstændigheder.

Hvis jeg skulle øve det med min hund,med henblik på færdselsprøve,ville jeg have en til på afstand at have opsyn med hunden.

• #26   4. dec 2014 Aldrig i livet vil jeg sætte mine mopper foran en forretning. De er så glad for alle og ville gå med hvem som helst.
    Til gengæld er de altid med på apoteket, i banken, på biblioteket, altid i megakort snor. I Apoteket gav det engang bemærkninger, men jeg er dog heldigvis ligeglad.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#27   4. dec 2014 Så du er ligeglad og mener ikke at reglerne gælder for dig. Underlig holdning at have.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#31   4. dec 2014 De skal slet ikke ind hvor de ikke er velkommen. Vil man ikke have dem til at stå uden for,må man lade dem være hjemme.

• #32   4. dec 2014 for mig kommer det også an på stedet. Ved rema, som jeg plejer at gå til, tør jeg godt, men gør det kun hvis jeg meget hurtigt skal ind og have en enkelt ting. Tør ikke, hvis jeg ved at det tager mere end 5 minutter.
    Har oplevet at der har siddet nogen og kælet med min hund, da jeg kom ud. Ikke at det som sådan gør noget, men det viser bare at min hund ville være meget nem at stjæle, hvilket også gør mig lidt utryg smiley

• #37   4. dec 2014 Jeg ville aldrig gøre (og har aldrig gjort) det
    Heller ikke da jeg havde store hunde

Man ved aldrig hvad folk kan finde på

• #38   4. dec 2014 Ej man tager altså ikke sin hund med ind på apoteket

• #39   4. dec 2014 Jeg tør nu godt tage Tasso med.. Både fordi det er verdens mindste by - men også fordi ingen tør tage ham smiley
    Han er jo faaaaarlig!

profilbillede
  • #40   4. dec 2014 Jeg har haft hunde bundet udenfor butikker førhen, men det var i små områder jeg kendte godt, og hvor folk kendte mine hunde, steder hvor jeg vidste folk ikke gik og tog andre folks dyr!! ... jeg ville aldrig gøre det i en stor by.

Jeg stoppede dog med det, dengang jeg havde rottweiler boende, den stod engang udenfor Super Best, stille og roligt, den var sød, omgængelig, menneskeglad, men da jeg kom ud hoppede den op og ned og trak benene op under sig, fordi en lille hidsig og løs dværg pincher stod under maven på den og bed den i benene. Fordi den var bundet kunne den ikke nå ned til dværgpincheren og forsvare sig.
    Havde min hund bidt den mide, var den død på stedet, men rottweileren havde fået skylden - og det ville jeg godt nok ikke risikere igen.

Du skriver, at du kan være bange for at din hund flipper ud - er du det, så skal du selvfølgelig IKKE tage den med, ingen grund til at udsætte den for det.

• #42   4. dec 2014 OK, jeg giver mig. smiley

Håber bare, alle retter sig efter hvad de må og ikke må. Man må nemlig heller
    ikke stjæle hunde, laver indbrud eller overfalder game mennesker, køre spirituskørsel, osv. osv. smiley

• #43   4. dec 2014 Jutta
    Hvis du sidestiller de ting med at tage hunde med i butikker
    Må du da også selv synes at det er ret forkert

Men ja jeg retter mig efter det og gør ingen af tingene

• #44   4. dec 2014 Jeg har sådan lyst til at ta mine med ud at handle
    Men jeg tør det ikke ,man høre om hunde der er blevet stjålet ,og det skal jeg bare ikke udsættes for
    Jeg havde en gang den lille hund med nede på tanken ,men tog hende med ind ,og jeg sagde også til ekspidienten hvorfor, jeg havde taget hende med ind ,jeg fik at vide at det var helt ok
    Jeg bliver så harm ,hver gang jeg læser, om en hund der er væk fra en forretning

• #45   4. dec 2014 Må erklærer mig enig i det i skriver smiley jeg valgte at lade ham blive hjemme, også gik vi en lang tur bagefter. Jeg ville simpelthen ikke kunne tilgive mig selv, hvis jeg tog ham med og der skete ham noget.. Havde slet ikke tænkt over at andre hunde self også kunne være "til skade" hvis de ikke var så venlige smiley Da jeg kom derop var der 3 mennesker foran mig i køen, og det tog i alt 4-5 minutter, så da jeg stod der fortrød jeg lidt at jeg ikke havde taget ham med (kunne holde øje med ham inde fra butikken) men på den anden side har jeg det også fint med, at han ikke kom med smiley Han flipper ikke ud, min mor har haft ham med en tur op til boghandelen, hun fortalte han havde bjæffet lidt men det gik hurtigt over... Har aldrig nogensinde haft ladet ham stå alene foran supermarkeder osv, af den grund (som jeg har nævnt) at jeg ikke tør.. Skal vi absolut til supermarkedet eller andet når vi går tur plejer vi altid at være to mennesker, så den ene står med hunden smiley

• #46   4. dec 2014 Nu bor jeg i København, så ville pga. trafikken og pladsmangel ikke tage hende med. Samtidig er hun en modehund og super glad for alle, der vil hilse, så ville være bange for, at hun blev snuppet. Jeg har læst rigeligt med skrækhistorier om bortførte små hunde eller lede mennesker, der generer, til at lade hende være hjemme.

• #47   4. dec 2014 Inger: ja det må være så frygteligt at opleve sådan noget smiley ville også til hver en tid spørge butikken, om jeg måtte tage hunden med, hvis det ikke var tilladt fra start... Det eneste sted vi har været i butik er bonnies dyrecenter smiley men der er hundende jo tilladt, men han var faktisk lidt forvirret over det og jeg fik så ondt af ham (og jeg blev en smule irriteret på mig selv) for jeg kunne godt se han ikke helt var tryg ved det smiley men det er godt nok et år siden (vi skulle prøve en sele) men gør det aldrig igen - det vil jeg simpelthen ikke byde ham...

• #48   4. dec 2014 Ida: min elsker også opmærksomhed og klap, derfor ville jeg også være bekymret over at nogle ville tage ham, eller gøre noget mod ham... Så jeg kan godt følge dig smiley

• #49   4. dec 2014 Min frygt er ikke at nogen skal tage hunden, mere at jeg ikke har styr på, hvem der kommer hen til hunden, og hvad de gør ved den - børn eller andre hunde kan finde på at gøre den skade og ja nogle voksne er også bare nogle paphoveder der kan finde på forskelligt, så nej jeg tager ikke hund med mere, efter det med dværg pincheren.

• #50   4. dec 2014 En Grå, jeg syntes! Han er lækker ham Molly smiley

• #51   4. dec 2014 Da jeg boede i Aalborg øst, turde jeg ikke have Baby stående foran butikker.
    Men efter jeg er flyttet til Frederikshavn, kommer han med, når vi skal handle småt ind.
    Jeg lader ham dog ikke stå, hvor der er mange mennesker, og helst et stykke fra døren.

Jeg har haft ham med i en del butikker(fordi jeg stort set altid har ham med mig) men spørger altid først smiley

• #52   4. dec 2014 Ej nu lyver jeg... Jeg har en enkelt gang taget ham med i brugsen for at veksle penge. Men der sad han i transport kassen, og vi havde travlt. (skulle nå en bus)

Og jeg har ham faktisk også med i 7 eleven når jeg skal købe billet til toget... Men der er han OGSÅ i kassen.

• #53   4. dec 2014 Tror heller ikke de siger så meget til det når hundende er i en kasse/taske hvor de er lukket inde smiley har da ihvertfald oplevet at folk ikke kæfter lige så meget op om det fordi de er lukket inde frem for hvis de var løse smiley

• #55   4. dec 2014 Uanset hvad så er det at stå udenfor en butik noget der skal trænes på lige fod med alene-hjemme-træning, så det at sætte hunden af udenfor en butik er ikke noget man bør gøre, uden på forhånd at vide at hunden er tryg ved at stå der.

Da jeg boede i Vejle tog jeg ikke Kia med når jeg skulle handle. Der var for stor risiko for at hun ville blive udsat for grænseoverskridende adfærd.

Nu hvor jeg bor ude på landet, hvor alle kender hende, så kan hun sagtens stå udenfor byens eneste Brugs :o)

Men igen. Det er altid et spørgsmål om at opveje fordele og ulemper/risici. Race, størrelse, sind, etc. har meget at sige.

Kia ligger fint side om side med byens mange andre hunde, hvoraf langt de fleste kender hinanden, mens jeg handler.

Udenfor vores egen lille by ligger hun i buret bag i bilen.

• #56   4. dec 2014 Jeg turde ikke, INGEN steder. Ved min race kunne friste en masse uheldige typer, og de har en høj gensalgsværdi som voksne. Så det er helt udelukket smiley

Og så har jeg også set lidt for mange gange at børn eller unge drenge driller/generer eller er direkte onde ved parkerede hunde

• #57   4. dec 2014 I Give er der hundeparkering så hundene ikke kommer hinanden ved, og båsene er placeret hvor ingen mennesker har noget at gøre, medmindre de ejer en af hundene. Det mindsker alt andet lige risikoen for at ens hunde udsættes for grænseoverskridende adfærd :o)

Eneste ulempe er at de ligger ud til en ret trafikeret parkeringsplads, dog er det forbudt at køre, holde, eller parkering i flere meters afstand fra hundebåsene.

• #59   4. dec 2014 Jeg vil ALDRIG tage mine med til butikker. Jeg har tid nok til at handel, før eller efter.

• #60   4. dec 2014 Jeg tør ikke. Og det irriterer mig så meget, for turen op til netto er smadder hyggelig, her hvor jeg bor.. Men tør bare ikke.

• #61   4. dec 2014 Emma er med ude og handle. Vi bor i en stille og rolig by og ikke 10 vilde heste kan rokke hende fra pladsen, hvor jeg har sat hende. Hun venter på mig og vil ikke engang snakke med dem hun kender når hun sidder der smiley

Det samme gælder når hun er alene hjemme...ingen kan komme og lufte hende uanset hvor godt hun kender dem. Hun nægter at gå ud af døren og lægger sig tungt i kurven...hun venter på mor og far smiley De eneste der kan lufte hende er vores unger.

Så ja...hun er med ude og handle, men forstår godt dem som ikke tør sætte hunden udenfor...ville heller ikke gøre det med en lille hund.

• #62   4. dec 2014 Jeg har næsten daglig min mutte med ned og handle. Det er en stille og rolig by og der er aldrig ballade. Jeg har ingen bekymringer med det.

• #64   7. dec 2014 Min kommer altid med ud og handle.
    Jeg vælger at satse på folk er gode istedetfor at dømme alle som tyve.
    Kun engang har jeg oplevet en dreng henne ved hende, hans egen hund var der også, men min havde været lidt ked, så han havde aet hende lidt.

Men nu bor jeg også i en lille by...hvis jeg boede en stor by ville jeg måske ikke..

• #65   7. dec 2014 Har aldrig min med, ikke fordi jeg ville være nervøs, Tror det er de færreste
    der vil prøve og stjæle en Dobermann.. Men syntes bare det er synd.

• #66   7. dec 2014 Altså nu har jeg en lab bl. på kun 9 uger og uanset hvad så får han ikke lov til at stå ude før efter han ser voksen ud smiley

Når han er voksen ville jeg godt turde lade ham stå udenfor men ikke hvor som helst smiley Han ligner en brun lab, og de er jo ret normale. Men jeg bryder mig faktisk ikke om at folk bare går hen til ens hund når de står der, jeg har oplevet det et par gange da vi havde Grand Danois at folk bare flokkedes om dem også står de store vuffer bare og nyder hele showet smiley Men altså hvis folk spørg om de må hilse er det okay smiley

• #70   10. dec 2014 har aldrig efterladt min hund ude foran en butik , og ville jeg aldrig gøre . det for farligt . næsten hver dag ser jeg hunde sidde , ude foran superbedst og kiwi og de fleste græder og hyler. mit hjerte går i stykker hver gang . LAD DOG DE STAKKELS HUNDE BLIVE HJEMME! og de kan også blive stjålet smiley

• #71   10. dec 2014 Jeg gør det aldrig. Vil simpelthen ikke løbe risikoen

• #72   10. dec 2014 Gina: Hunde der sidder og hyler skal selvf. ikke med. Jeg bliver så sur når jeg ser hunde afbundet uden for butikker, når hunden stresser over det og ikke nyder det.

Derfor skal de LÆRE at sidde der, hvis de skal med. Det er ligesom alene-hjemme-træning.

Hunden skal lære at man ALTID kommer igen.

Kia ligger og hygger sig med de andre hunde udenfor Brugsen. De kigger på mennesker og biler og hinanden. Ingen siger en lyd. De ligger lige så afslappet.

Man skal huske at se ud over sin egen næsetip.

Opveje fordele og risici.

Havde jeg en hund andre gad eje så ville jeg nok ikke gøre det. Men ingen herude gider da have en gammel bjæfervaps der sikkert er indsmurt i mudder efter en tur i skoven :o)

Hun vil 100% hellere med end at hun vil være hjemme.

Hjemme kan din hund jo brænde inde, blive dræbt under indbrud eller blive stjålet eller ...

Der er farer ved alt her i livet. Ingen slipper levende fra det :o)

• #74   10. dec 2014 En grå, er blot nysgerrig, kan se det er Molly du skriver om, troede det var Tino der var din? smiley Og jeg tvivler på at nogen render med en stor Schæfer smiley

• #76   10. dec 2014 Nåh! Det vidste jeg sku ikke smiley Troede kun det var Tino der var din smiley

• #78   10. dec 2014 Jamen dog, det forstår jeg godt at du gjorde. Han er sku lækker!!! smiley

Er du så flyttet med dem? Ja hundene smiley

• #80   10. dec 2014 Jeg tror også ,det er de få, der tør stjæle en schæfer smiley

• #81   10. dec 2014 Lyder sku lækkert og jeg kan godt forstå du er glad for ham. Må hellere lade være med at spamme tråden, ville bare lige hører. Er jo vild med racen og dine hunde er lækre smiley

• #82   10. dec 2014 Der er en chihuahua der i dag er blevet stjålet i Sæby mens den var alene hjemme i kort tid.

Vildt at folk ikke kan lade andres ting være i fred !!

Heldigvis er den hjemme igen.

Men bare tanken om at komme hjem og vovsen ikke er der !! Uhh ha.

Det største problem ved at have min hund med er når jeg glemmer at jeg havde hende med og må tilbage efter hende :o)

• #83   10. dec 2014 I Haslev hvor jeg boede før, var der en mand der slæbte afsted med en amerikansk bulldog der stod ude foran shell
    Så jeg tror ikke man skal vide sig sikker bare fordi hunden er en schæfer eller anden stor race
    Det er jo ikke alle der er bange for store hunde

• #84   10. dec 2014 Ditte du har nok ret Det var mig selv jeg tænkte på ,jeg ville aldrig turde, gå hen til en schæfer smiley

• #85   10. dec 2014 Ej Sanne kan du glemme din hund uden for en forretning he he smiley
    Det har min x også gjort engang ,men da han kom for at hente den ,sad den lige så sød og ventede ,uden rem altså smiley

• #86   10. dec 2014 Ja det er sygt smiley
    Hvor ville det dog være rart hvis man ikke skulle gå og bekymre sig om hvad andre mennesker kan finde på

• #87   10. dec 2014 Ja Ditte

• #88   10. dec 2014 Inger: Det er desværre sket nogle gange. Mest da jeg var barn/teenager og på tanken efter slik :o) Så sad hunden lige så fint udenfor :o)

Jeg har dog for ikke så længe siden præstereret t køre i hundeskoven og jeg opdagede først da jeg kom derud at jeg havde glemt Kia hjemme :o)

Så hjem efter hende :o)

• #89   10. dec 2014 HAHA, Sanne, det var en herlig kommentar der lige løftede min eller opgavetunge aften smiley

• #90   10. dec 2014 Denne gang for maaaange år siden, da jeg var ung, kunne man sit barn i barnevogn og også sin hund parkere foran forretninger. Ingen kunne drømme om, at fjerne barn eller hund. Sikke tider ...

• #91   10. dec 2014 Jeg tør ikke! Får helt ondt i mave når jeg ser især mindre hunde stå ude og vente på ejeren. Bare tanken om at den kunne blive taget eller en idiot med en løs hund eller ikke venlig hund går forbi og ens hund som er bundet har jo ikke har en chance for at komme væk.
    Nej en hund har bedre af at slippe for den oplevelse, ihvertfald efter min mening:-)

• #93   11. dec 2014 Chris, mine står så sandelig heller ingen steder foran forretninger, jeg mente bare sådan var det, da jeg var barn.

• #95   11. dec 2014 Ulla
    Hvis det er din DDB du kalder hundehvalpen, så var det 100% den race jeg ville stjæle hvis jeg skulle stjæle en hund smiley

• #97   11. dec 2014 Det lyder som en stor basse, hvad er det for en?

• #99   11. dec 2014 Uh jeg er misundelig på din flok

• #101   11. dec 2014 Åh hvor er han dejlig Ulla
    Jeg er super misundelig smiley

Kommentér på:
at tage hunden med på indkøb

Annonce