{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Hvilken forsikring? {{forumTopicSubject}}

Ih så er det min tur! smiley
D. 2. december flyver jeg til Tjekkiet og henter min nye lille hvalp!
OG kan jeg vente? NEEEEEJ!!! smiley smiley

Men.. Han skal jo gerne forsikres, den lille mand.
Han er en border Collie, 8 uger den dag jeg henter ham.

Vi har pt. Alm. Brand til vores andre forsikringer, men de kan slet ikke være med angående hundeforsikring.
Jeg ønsker både ansvars- og sygeforsikring smiley

Jeg har pt. Agria og Dyrekassen Danmark i kikkerten smiley
Fortæl endelig fordele og ulemper, erfaringer smiley

JEG GLÆDER MIG! smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken forsikring?
  • #1   7. nov 2018 jeg har brugt Danske Forsikring

    https://www.danskeforsikring.dk/forsikringer/hundeforsikring/


  • #3   7. nov 2018 Jeg har Agria og er super glad for dem. Har dog har haft behov for at bruge den, heldigvis.

  • #4   7. nov 2018 Hvorfor kan Alm brand ikke følge med?

  • #5   7. nov 2018 Jeg var i telefonisk kontakt med Alm. Brand, hvor sælgeren oplyste, at det kostede 2266 kr om året og de dækkede 60% af regningen.

    Agria (fx) koster omkring 1500-1800 kr. og dækker 80% og fordi han er under 4 måneder kan jeg samtidig få ansvarsforsikringen med, gratis.
    Jeg får også 10% rabat, hvis man er medlem af DKK eller DCH smiley


  • #7   7. nov 2018 Puha! Jeg synes altså det er ufattelig svært! smiley
    Jeg har ingen forstand på alt det her forsikring... Jeg forsøger bare at finde den bedste smiley

    Er det godt med ingen selvrisiko? Synes jeg havde hørt, at det er bedre med høj selvrisiko, da præmien så bliver mindre.
    Og er det godt med fast og variabel selvrisiko?


  • #8   7. nov 2018 selvrisiko er hvor meget du selv skal betale af regningen.

  • #9   7. nov 2018 Det kommer vel an på ens økonomi. Easy er lidt bedre dækket, end Nicki er, men sammenlagt er hans selvrisiko højere, idet vi skal betale fast selvrisiko på 900 kr. (vidst nok) og så 20% variabel. Vi har brugt forsikringen én gang og fik uden problemer udbetalt det vi skulle hurtigt smiley Han har Dyrekassen Danmark, og jeg vil gerne anbefale dem.

    Nicki har Alka. Her har vi en selvrisiko på 1200 kr, men tilgengæld dækker de 100% efter denne selvrisiko. Dækningen er ganske okay, men jeg har altid den "frygt" ved selskaber der ikke er specificeret indenfor dyr, at der pludselig bliver bøvl med noget smiley

    Vi har dog ikke haft brug for Nickis forsikring, så jeg aner ikke, om de betaler hurtigt smiley

    Hvis du f.eks. har en selvrisiko på 900 kroner og derudover 20% variabel selvrisiko, og du får en dyrlægeregning på f.eks. 5000 kroner, så skal du selv betale:
    20% af 5000 kr. : 1000 kr. + fast selvrisiko: 900 kr.

    Dvs. du har en regning på 5000 kr, og forsikringen dækker 3100 kr. smiley


  • #10   7. nov 2018 Hos Agria mener jeg selvrisikoen ligger på ca. 1500 kr og så med 10% variabel selvrisiko.
    Hvad vil det sige, når der er variabel selvrisiko? smiley Altså dækker den kun nogle bestemte ting?


  • #11   7. nov 2018 Variabel selvrisiko er en %-del af regningen smiley Dvs. med en fast selvrisiko på 1500 kr. og en variabel selvrisiko på 10%, og en dyrlægeregning på 5000 kr, så skal du betale:
    10% af regningen på 5000 kr. = 500 kr.
    + den faste selvrisiko på 1500 kr.

    = du skal selv betale 2000 kr. af regningen på 5000 kroner, resten dækker forsikringen. smiley


  • #12   7. nov 2018 er glad for dyrekassen

  • #13   7. nov 2018 Jeg synes det gode ved agria bla er at du netop kan vælge om du ønsker høj eller lav selvrisiko. Ønsker høj eller lav årlig dækning osv.

    Men ellers bed alle firmaerne om at sende deres vilkår og deres pris så du kan sammenligne ordentligt.
    Hvis du både er medlem ved dkk og dch bør du få 20% rabat i agria.

    Vær obs på hvad de ikke dækker! Og om det de dækker dækker dit behov.


  • #14   7. nov 2018 Milla:
    Agria udregner det omvendt. Først trækker de din selvrisiko feks 1500kr og derefter din variable dækning feks 10%.
    Dvs. 1500kr+ 350kr= 1850kr


  • #15   7. nov 2018 #14 Okay - der er nok forskel på forsikringsselskaberne smiley

  • #16   7. nov 2018 Det er der nemlig. Derfor skal man læse betingelserne smiley
    Man kan ikke bare sammenligne pris og dækningsgrad.


  • #17   7. nov 2018 Jeg har Alm brand til Albert efter deres gamle forsikring. Mener jeg giver 1600 og har en selvrisiko på 300 kr. Så allerede bare ved konsultationen begynder den at tælle. Dog giver den ikke til medicin man skal give selv.

    Den nye er dyre, men så er der ingen selvrisiko og den giver også til medicin.

    Har aldrig nogensinde haft problemer med udbetalinger.
    Min datter har den også til hendes franske bulldog og det har været en ren underskudsforretning for Alm brand smiley


  • #18   7. nov 2018 HUSK at tjekke om de dækker udleveret medicin, som kan blive meget dyrt! smiley

    Vi er som sagt meget glade for Agria. Dyrekassen er også gode - jeg synes du skal prøve at skrive fordele og ulemper ned på dem begge (plus priser og selvrisiko samt deres maksimale årlig dækning) så kan du bedre få et overblik over, hvilken du vil foretrække.


  • #19   7. nov 2018 Jeg kan kun anbefale Dyrekassen DK.
    De har ikke samme tendens som Agria, til at lave mærkelige forbehold, og så synes jeg, at de er mere gennemskuelige.
    Jeg har haft en kronisk syg hund igennem 11 år, og der har aldrig været eet eneste problem, i forhold til kommunikation og udbetalinger etc.


  • #20   8. nov 2018 Jeg har agria, har haft dem i mange mange år og har altid været glad for dem. Jeg render ikke rundt og bruger sygeforsikringen i tide og utide, men gemmer den til der virkelig er noget dyrt. Regninger på nogle få tusinde gider jeg ikke sende til dem. Der var så et år hvor mine hunde virkelig var dyre i dyrlægeregninger. Den ene fik leptospirose. Det løb op i 33.000 kr over 8 uger og den anden fik blæresten, hvilket rendte op i 15.000 kr, da vi endte hos en dyrlægevagt og bagefter måtte opereres hos egen dyrlæge. Agria dækkede det meste uden så meget som at stille et eneste spørgsmål og jeg fik pengen temmelig hurtigt (inden for få dage). Den slags er bestemt også værd at tage med.
    Vi har for nylig skiftet forsikringsselskab til alle vores andre forsikringer. Det selskab vi skiftede til havde også hundeforsikringer, men kort fortalt endte vi med at beholde hundene i Agria smiley


  • #21   8. nov 2018 Dyrekassen DK

    Vi har desværre haft brug for sygeforsikringen en hel del i år, og der er absolut intet bøvl!

    En CT-scanning skal forhåndgodkendes hos dem, og det gik nemt! Vi kom til dyrlægen, hvor vi fik at vide at der tilfældigvis var en aflysning på CT'en, så Dixie kunne få en med det samme.

    Et hurtigt opkald til Dyrekassen DK, og det var godkendt, og det blev dækket uden problemer.

    Hun har fået fjernet kræftknuder i mælkekirtlerne og blev i den forbindelse steriliseret for at undgå fremtidige kræftknuder. Hele operationen blev dækket. Også steriliseringen.

    Vi har fået dækket genoptræning, og kiropraktikbehandlinger.

    Vi har ikke haft problemer en eneste gang.


  • #22   8. nov 2018 Qwerty var forsikret hos Agria. Hun var meget, meget dyr i dyrlæge regninger fra dag et til hun blev aflivet.
    De udbetalte ved hver eneste regning uden et pip! smiley


Kommentér på:
Hvilken forsikring?

Annonce