{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Hundehvalp om aftenen {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hvalp på ca 4 mdr som er super skøn og virkelig kvik og vil rigtig gerne arbejde.

Men mit problem er, at han slet ikke kan slappe af om aftenen, trods han er blevet stimuleret fysisk og mentalt.
Enten bider han i sofaen/henter sønnens legetøj/bider i os/tager ting fra sofabordet. Han har selvfølgelig noget der kan beskæftige ham. Det eneste der kan give ham ro er at sætte snor på eller lukke ham ud for sig selv. Men det synes jeg heller ikke er nogen holdbar løsning.
Jeg kan godt blive ved at stimulere ham men egentlig så synes jeg også godt han må lære at falde til ro når vi er i ro..

Nogle idéer til hvordan vi vender den dårlige rutine?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehvalp om aftenen
  • #1   2. dec 2018 Hvad med et godt gnaveben?

    Det hjælper på kløen fra bisserne. Slikkeri og gnaveri udløser beroligende hormoner, og hvis hvalpen tilmed er mæt, så udløser det også beroligende hormoner.


  • #2   2. dec 2018 Det har han det virker ikke desværre...

  • #3   2. dec 2018 Hundehvalpe har ulvetime, og i mine øjne skal de have lov at have den. Det er naturligt, og de skal brænde dagens sidste krudt af, og have lov til at lave fis og narrestreger. Så hjælp hvalpen med at lege med legetøj sammen med jer, jagt hinanden, rusk i legetøj og når I har givet den gas i 10-15 minutter, så stik hvalpen en tyggedims og se om den ikke falder til ro smiley De plejer at synes det er hyggeligt at man sidder og holder tyggedimsen, småsnakker og nusser lidt imens smiley

  • #4   2. dec 2018 A: Det er også prøvet han falder ikke til ro - han ulvetime varer hele aftenen hvis jeg ikke stopper ham..

    Han bliver ikke luftet/aktiveret for meget eller for lidt.
    Det sekund jeg lukker ham bag babyhegnet til ro så lægger han sig ned og sover.


  • #5   2. dec 2018 Hjælp ham ved at lukke ham i kravlegård eller bur - alternativt sæt ham i snor. Lyder som om han har brug for lidt hjælp til at geare ned.

  • #6   2. dec 2018 Spotting: Jeg synes jo bare næsten det er en skam at "lukke ham væk" - mon han lærer det med tiden? smiley

  • #7   2. dec 2018 Han lærer det med tiden smiley sæt evt kravlegård i stuen sammen med jer.

  • #8   2. dec 2018 Spotting: Det var faktisk en god idé smiley

  • #9   3. dec 2018 Jeg synes en god luftetur efterfulgt af solid problemløsning, hvor hvalpen virkelig skal koncentrere sig samt bruge næsen, minimerer ulvetimen væsentligt.
    Går I til træning sammen?


  • #11   3. dec 2018 Haha, vores yngste der blev 3år i oktober er stadig aktiv et par timer om aftenen, når vi sidder i sofaen og ser TV. Tænker ikke det stopper, sådan har han været i alle 3år.
    Vi har lært ham, at han kan tygge/lege med sine bamser, tygge i ben (han har altid ben til at ligge fremme) eller få lidt foder i sin aktivitets bold.
    Det er uanset hvor lidt eller meget vi har lavet med ham i løbet af dagen. Tror bare det er hans "rytme".


  • #12   3. dec 2018 Jeg plejer at sætte mig ned til hvalpen med en bidepind (eller tage den op på skødet), når jeg VED at den har fået rigeligt med oplevelser i dagens løb, og bare er for overtræt til at finde ro. Så får den lov at gnaske i sådan én pind, mens jeg holder fast i den anden end, og for hver dag oplever jeg, at de falder hurtigere og hurtigere til ro

    Jeg holder fast, for at det ikke bare bliver til et stykke legetøj, som den tonser rundt og kaster med - og så har jeg erfaret, at det samtidig blive en god træning i, at acceptere mine hænder tæt på mad og godbidder i andre situationer smiley


  • #13   3. dec 2018 Jeg træner allerede med ham og lavet hjerne arbejde smiley Plus han laver søge arbejde på tur smiley

    Men jeg vil faktisk lige prøve at arbejde med øvelserne til Færdigheds prøven smiley


  • #14   3. dec 2018 Min på snart 3 år, har stadigvæk ulvetime om aftenen. Jeg lukker ham i haven / smider ham i traileren / i hundegård.
    Jeg gider ham ikke, når han er sådan - og jeg er ret glad for vores møbler, mit tøj og mig selv .. så har ikke lyst til, at alt bliver flået fra hinanden.

    Jeg ville følge Spottings råd smiley


Kommentér på:
Hundehvalp om aftenen

Annonce