{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grime/næse-snor
  • #1   8. apr 2007 Hvis man ikke kan lære sin hund at gå pænt og man har svært ved at holde den, så kan man bruge en grime og ødelægge hundens nakke... Skide smart

Hunden er helt vild nem at holde med en grime i stedet for et almindeligt halsbånd

• #2   8. apr 2007 Brugte en til Daisy for et par år siden og hun kunne slet ikke li at ha den på og så generede den hendes øjne fordi den sad helt skæv på hende hvis hun trak så den smed vi ud og så begyndte jeg at træne rigtig meget med hende.
    Hun havde det med at hyrde biler, men det har vi fået trænet væk.

• #3   8. apr 2007 nå okay, troede faktisk det havde lidt at gøre med de bed, for synes ærligt det ser lidt voldsomt ud

*SS* sådan kan man så også tage fejl*SS*

gør det ikke pokkers ondt på hunden med sådan en på

• #4   8. apr 2007 Det gør ikke ondt bare at have den på.... Men når man trækker..... Derfor så effektiv

• #5   8. apr 2007 Jo- det gør ondt på dem hvis de trækker...Det er vist det der er pointen.
    Jeg har brugt den på min gamle hund 1 gang. min træner mente det ku hjælpe på at han stod og gøede hele tiden. Min kære hund fik den bidt over på 2 sek, for DEN ville han ikke ha på....Skal lige nævnes at min træner aldrig havde troet det kunne lade sig gøre..Fandt ud af at det var fordi træningen ikke var nok udfodrende at han gøede....

• #6   8. apr 2007 Hej
    Jeg har en grime til bella og den er super god og jeg er rigtig glad for den men bruger den også kun hvis det er nødvendigt...

• #7   8. apr 2007 Alex: hm ødelægge deres nakke, jeg vil nødig se en nakke på en hund, der trækker og går med halsbånd,ved grimen trækker hunden ikke = den får færre skader. MEN hvis ejeren ikke kan styre sine hænder, kan der ske skader hvis der bliver revet i snoren. DET MÅ MAN IK...., men igen halsbånd kan om ikke mere give flere skder både i nakke og ryg.

• #8   8. apr 2007 jeg tror ikke at det gør ondt sådan virker det overhovedet ikke på bella....

• #9   8. apr 2007 Karina de bliver kaldt endten grimer eller haltier.Og bruges hvis hunden trækker eller på anden måde ikke går pænt......

Jeg ved, de bliver mere og mere populærer blandt hundefolk, dog skal det siges,jeg er STOR modstander af dem.

De lægger et lille tryk på næsen så hunden er nemmere at styrer. Det tryk er det samme hundemor sætter sine små hvalpepå plads med. Derfor går hunden konstant med en "straf" efter min mening, og det mener jeg er forkert.

• #10   8. apr 2007 Louise.
    Problemet med en halti er at førerens hånd ( somregel) er højere oppe end hundens hoved. Hvis hunden farer frem.... Den har måske fået øje på en kat.... så påvirkes hundens hoved til en bagudrettet og opadgående bevægelse... Et vrid der giver skader.

• #11   8. apr 2007 Jannie.. Ja " pinning" er et andet aspekt i haltien, som taler imod. Der er desuden rigtig mange hunde der aldrig vænner sig til det

• #12   8. apr 2007 okay er da glad for at få det forklaret,

jeg havde nu heller ikke tænkt mig at bruge en, Aya er jo hvalp og hun lære det nok(vi træner da ihvertfald)

men de grimer/haltier er altså til folk der ikke gider træne at gå pænt i snor og så finder en let løsning,

damn der mange dovne mennesker i vores by

• #13   8. apr 2007 Det er ikke altid dovenskab der ligger til grund for det.Rigtig mange tilfælde så er det også uvidenhed.Folk der har fået det anbefalet af mere "erfarne" hundefolk

• #14   8. apr 2007 Det kan også være at deres træner anbefaler det.. Håber det nu ikke men man ved aldrig.
    Modefenomener er nogle gange skyld i dumme ting.. Ved ikke hvad forklaringen er i din by

• #15   8. apr 2007 vi bruger det på vores Grand danois, når de bliver store og stærke ikke på hvalpe og unghunde, vores klub forbyder dem, så der træner vi selvfølig med halsbånd, hvis de skal på legetur , til strand oav bruger vi halsbånd, men vores er også tættere på hånden.

• #16   8. apr 2007 Alex
    næ men det sjovt at se der er en 5-6 schæfere der bære det, en rottweiler, 2 gravhunde,3 sorte labrador og idag kom der en med en gul labrador med en på også,

må da håbe det er uvidenhed, tror jeg bliver nødt til at stoppe dem og spørge næste gang, det ville da være synd for hunden hvis det er pga uvidenhed

• #17   8. apr 2007 Alex sikke da noget forbandet sludder.... du ødelægger ikke din hund nakke, det er en dybt latterlig skrøne...for det smarte er at hunden slet ikke trækker når den har en Halti (som den hedder på).... pointen med den er, at når hunden går frem, drejer hovedet og hundes synsvinkel ændres, dermed er det ikke til at trække, for man vil jo ikke frem når man ikke kan se frem.... en Halti virker fuldstændig på samme måde som en grime til en hest...og du ser da ikke heste have nakke skader....

hvis vi skal tale om at noget evt. skader, er det da klart et alm. halsbånd samt kvæler halsbånd, for det sidder og trykker på hundens strube og luftrør.... så pak nu de gamle røverhistorier væk....

Lykke

• #18   8. apr 2007 det vigtigeste ved en Halti, er den passer 100% på hunden, for ellers sidder den skævt (som Anita siger) og det er træls for hunden....så du må ha hunden med ud at prøve nogle forskellige størrelser....
    derudover er det klart en tilvænning for hunden...men det klares med opmuntrende ord, samt guffer... positive forstærkninger....

mine er helt ok med deres nu....og det tog ikke så lang tid...

kan kun anbefale Haltien, da den kraftigt forøger at en gåtur bliver behagelig, både for hunden (da man ikke bliver irriteret ) samt ejeren ( samme grund )..... derudover føler man sig mere tryk, hvis man har en lidt (jeg hader andre hunde ) hund....

Lykke

• #19   8. apr 2007 Hørt Lykke... Jeg har altså også været glad for haltier til mine 3 spidser. Når jeg går med dem enkeltvis, så kan jeg godt gå med dem i almindeligt halsbånd, men hvis jeg skal gå med alle 3, så bruger jeg stadig halti af og til. Jeg har skader i min nakke pga. en piskesmældslæsion fra et trafikuheld, så det er min mulighed for stadig at lufte hundene sammen, selv om jeg ikke selv er så stærk mere. Det ødelægger ikke hundenes nakker, når vi ikke går og rykker i haltierne. Jeg stiller mig og står stille, hvis de trækker for hårdt fremad. Det er et spørgsmål om tålmodighed, men det er effektivt. Jeg mener, det er bedre, at de får deres daglige gåtur end at gå hjemme i haven hver dag. Og det har intet med dovenskab at gøre. For som sagt, så kan de godt gå ordentligt, når jeg har dem en for en.

• #20   8. apr 2007 Jeg brugte (har ikke passet hende længe) en halti på min veninde's schæfer, som ikke kan gå pænt i snor.. Hun trækker af h til.. Og hopper frem og tilbage.. Det er ikke et konstant træk, men spring frem..

Og jeg kan bare ikke holde hende ellers.. Jeg har forsøgt at træne det med hende, men når ejeren så ikke selv træner efterfølgende er det jo umuligt.

• #21   8. apr 2007 Vi har også brugt en til vores en periode... Det har hjulpet lidt, men hun kan da stadig trække lidt stadigvæk. Den forklaring jeg har fået om hvordan den hjælper er: At hunden ikke har nogle muskler som sådan i snudden og derfor styrer man den bedre. Og vores gik så flot så flot når den havde den på og var ikke noget med at vi hverken hev eller rykkede i hende. Men hver gang hun fik den af trak hun ligesom. Så vi droppede den.
    Ha, en rigtig dejlig søndag, vil kører på stranden med hundene...

• #22   8. apr 2007 Jeg har en grime til Cosmo, og det er det bedste jeg nogensinde har købt.. Jeg har en hund, som jeg kan styre med en lillefinger..
    Men det i siger det gør ondt på hunden, det er ikke rigtigt, det gør jo heller ikke ondt på en hest når den har grime på, det gør somn lykke skriver, at den bare ændre synsvinkel, og det gør at de ikke så nemt kan trække..

Jeg bruger ikke andet til cosmo nu, og det er virkelig en fornøjelse at gå med ham..

//Line

• #23   8. apr 2007 Det var som taget ud af min mund.... griner...

Hvis du bruger grie og din hund på 50 kg bliver bange og vil afsted så kan du ikke holde den med et halsbånd, men det kan du med en grime..

Men du skal finde en butik og prøv den på hunden..

Og husk at ha snoen er den modsatte hånd i forhold til hvor huden går.. Altså venstre hånd når hunden er på højre side...

• #24   9. apr 2007 Vi har også en grime til Chanel (schæfer).

Vi har både sele, grime og forskellige halsbånd. Jeg bruger grimen 1 gang imellem, og den er et skønt redskab. Jeg har dog altid både halsbånd og grime på hende og så sidder hendes snor fast i grimen og den anden ende af snoren i halsbåndet. Chanel kan gå pænt både med snor (også almindeligt halsbånd) og uden snor.. Alligevel har hun sine perioder hvor hun bare går ad helvede til, og der får hun så grimen på.. Hun er 2 år, så der bliver stadig prøvet masser af grænser af i perioder..hehe..

Jeg kan i hvert fald give grimen de bedste anbefalinger, hvorimod at en sele (dem der går under maven/brystet) absolut ikke virker på chanel, men tværtimod får hende til at trække af pommeren til...

• Karen  E
    Karen E Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #25   16. aug 2016 Vil i vise hvordan jeg sætter den på grimen til hund

• #26   16. aug 2016 Jeg brugte en til Robin når vi gik langt, der kunne jeg ikke holde i ryggen til hans trækken..

Det blev bedere mens jeg havde ham. Men det var udelukkende pga han trak, især når han så andre hunde, så ville han så gerne hen og lege med dem smiley

• #27   16. aug 2016 Det er en tråd fra 2007 smiley

Kommentér på:
grime/næse-snor

Annonce