{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
430 visninger | Oprettet:

Gode råd søges.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Nu har jeg brug for nogen gode råd...

Min veninde har en rottweiler, som vi skal passe i en længere periode, da de ikke må ha to hunde der hvor de bor nu. Så vi skal ha ham til de finder noget andet...

De søger et hus her på Fyn til max 1.300.000 kr, hvis nogen lige kendte til et.

Nå men det er ikke problemet..

ham vi skal passe er en han hund, og ca et år, han kan nemt med Cosmo, når vi er der, men hvad når vi ikke er der?? Det ved jeg ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til...

Cosmo er normalt i bur, da han ikke kan li at være alene hjemme (Har prøvet alt, og det er i sammenråd med min træner)

Men skal vi bare lade dem gå sammen i hele huset eller skal vi smide rottweileren i garagen, da vi ikke kan lukket andre døre end den til wcét og soveværelset, og der vil vi ikke ha ham... Vores garage er pænt stor og der er varme på derude, fjerner selvfølgelig alt hvad han ikke må spise, bare for at være på den sikrer side..

Er det den beste idé eller har i en anden????

Og hvad med mad, Cosmo er ikke ret madglad men det er den anden, hvordan skal jeg gi dem mad???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd søges..
  • #1   9. apr 2007 Hvis dine venner skal søge hus, er www.boligsiden.dk, et rigtig godt sted at søge.

Det med hundene, så skal den ene da bare have mad udenfor, og den anden indenfor. Min hund er heller ikke særlig madglad, men når han er sammen med mine forældres to hunde, så spiser han, fordi han ikke vil have at de spiser hans mad. Så måske din hund begynder at spise helt automatisk, når din venindes hund kommer hjem til jer.

• #2   9. apr 2007 mad hver for sig og de skal ikke være alene hjemme sammen.. smiley

• #3   9. apr 2007 Først vil jeg da lige starte med at sige at jeg synes det er flot at i sådan vil passe ham indtil at jeres venner finder en løsning:o)

Vi havde en hund på besøg i tre dage, en tæve, og det gik bare rigtig godt...
    Tyson plejer at være alene i køkkenet når han skal være alene hjemme, vi kan jo så godt nok lukke af i huse. Og der var de så bare begge to, hvilket gik rigtig godt!
    Når de skulle spise, spiste de i hver sit rum, meen tror nu at hvis jeg skulle have haft hende i længere tid, så skulle de bare lærer hvis skål der var hvis!
    Hvis jeres garage er ligeså lækker at være i som eks. et køkken, så kan jeg ikke se noget forkert i at i evt. lukkede begge hunde derud, med en masse tæpper og noget legetøj, synes da det vil være ganske fint.

En helt anden ting er at jeg tror at i kommer til at savne at have to hunde, når i aflevere den anden tilbage... Tyson hyggede sig bare så meget da vi havde hende på besøg, og der var en dejlig ro over dem når de var inde i huset, vi var jo lidt bange for at der blev en værre larm, men slet ikke, det gik helt af sig selv!

Ved ikke om i kan bruge det her til noget, men tag det i kan bruge og glem resten...

• #4   9. apr 2007 betina.. at ha en han og tæve gående alene sammen kan nok gå.. Men 2 unge hanner... den ville jeg ikke gamble med..

• #5   9. apr 2007 Stine M: Det skal jeg ikke kunne sige noget om, du har nok ret, men hvis de to hunde fungere rigtig godt sammen, kunne det jo oz være at det kunne hjælpe deres egen hund til at blive bedre til at være alene hjemme?

• #6   9. apr 2007 Betina.. de fungerer når i er der... men den ene er på egen grund,det er den anden ikke.. hunde opfører sig anderledes når ejer ikke er der... Jeg ville ikke ta chancen

• #7   9. apr 2007 Man er jo nød til og hjælpe hinanden, og der bliver solgt alt for mange hunde fordi folk ender i sådan sitoation...¨

Men jeg har set to store hanner slås og det er ikke noget kønt syn, de stopper først når den ene ikke rejser sig mere, eller de bliver stoppet, så de får mad når vi går om morgen ellers må jeg træne skiftevis med dem, også må de få mad på denne måde.

Tør ikke tag nogen chancer..

Vil aldrig kunne tilgive mig selv...

• #8   9. apr 2007 Stine M:
    Nej du har sikkert ret...
    Kender jo ike selv til at have to hanhunde, men Tyson har en masse legekammerater, som er hanhunden og de fungere rigtig godt sammen, men jeg kan godt følge det du siger med at den ene jo er på hjemmebanen...
    Nu ved jeg ikke hvor længe de skal passe ham, men hvis de skal have ham i mere end en måned, bliver det jo på en måde oz hans hjem og så er det vel ikke sådan at den ene er mere på hjemmebane end den anden?

• #9   9. apr 2007 Betina.. der er stor forskel på en schæfer,en rotte/amstaff.. derfor min meget stærke holdning og de ligger tæt i alder.. derfor vil der højst sandsynligt komme noget fnidder på et tidspunkt og der skal man være der til at stoppe det ellers kan det gå galt,som Line osse selv skriver

• #10   9. apr 2007 Line: Synes bestemt heller ikke at du skal tage nogle chancer hvis man er usikker på hvordan det hele vil foreløbe!
    Jeg havde mange bekymringer inden jeg prøvede at have to hunde sammen, og spurgte alle mulige til råds, men da hun så kom her gik det hele egentlig bare af sig selv...

Endnu engang; det er altså virkelig flot af jer!!!!

• #11   9. apr 2007 Stine M: Jeg kender ikke selv så meget til denne race, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om... Men synes det er helt fint at man passer ekstra godt på, og det er nok det bedste at holde dem adskilt når de ikke er hjemme...

Kommentér på:
Gode råd søges..

Annonce