{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Lars M
Lars M
Tilmeldt:
14. mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.835

Piver muskelhunde ejere for meget? {{forumTopicSubject}}

Tja som ovenstående antyder så er det et oplæg til eftertanke.

Min personlige mening er ja det gør de nok lidt(ihvertfald herinde), der har lige været en tråd her om en artikel i EB (link fjernet) om hunde valpe der bliver stjålet. Straks var der en tråd her om DKK´s korstog mod kamp hunde.

Jeg syntes egentlig ikke denne artikel var noget som helst at råbe op om, dog er jeg enig med mange muskelhunde ejere om at DKK flere gange har været ude med uheldige udtagelser. Men altså i det her tilfælde er der da ikke noget at komme efter.

I stedet for at reagere mod DKK, så skulle man hellere tage afstand fra dem er stjæler hunde og de få der bruger stjålne hunde til at træne kamphunde.

Der var også en i den tråd der opfordrede til at stå sammen, hvilket egenligt er en go idé. Men jeg kan så fortælle at jeg var med til Amstaff race møde i DTK den 1. april og vi var vel 20-25 til stede. Og vi kan vist hurtigt blive enige om at der er flere i DK der har en Amstaff.

Men i stedet for at prøve at gøre noget så vil folk hellere spille ofre og skyde løs på DKK, det er jo trods alt også rimelig nemt.

Men hold nu fokus venner, det er de dårlige hunde ejere og psykopaterne der bruger deres til kamp vi skal skyde på, ikke DKK. DKK gør bare som deres medlemmer vil, og det vil sige vi bliver nød til at rette fokus den rigtige vej og derigennem få noget sympati fra resten af hunde danmark. Og det for vi altså ikke ved at hyle hvergang nogen skriver noget negativt om vores hunde, så må man gå ind i en dialog.

Det er også sjovt at mange af dem der hurtigt er ude og skyde på DKK, pressen og andrer(dette er ikke myntet på nogen i den tidligere tråd idag) for dårlig omtale, de samtidig kender folk der har ulovlige hunde i Danmark men ikke gør noget ved det, men siger blot det rager ikke andre??? Jo det gør for de er en stor del af grunden for den dårlige omtale.

Men kom nu muskelhunde venner, vi vil vel alle det bedste for vores racer og ikke have forbud eller mundkurvs forbud, så lad os stå sammen og ta en positiv dialog op med andre hunde ejerer. Ja vi vil møde nogle der er uden for pedagoisk rækkevide, men sådan er livet det hjælper ikke noget at svine folk til, som mange af disse diskutioner ofte ender med.

POSITIV DIALOG


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piver muskelhunde ejere for meget?
  • #1   10. apr 2007 Klap klap

  • #2   10. apr 2007 Smukt, Lars!

  • #3   10. apr 2007 Jeg klapper med.....højt enda :o)

  • #5   10. apr 2007 Way to go Lars *SS*

  • #6   10. apr 2007 Hmm jeg havde nu regnet med at blive svinet til her, men det er da rart med positiv reaktion he he.

    Jamen så regner jeg med at se flere folk til race møde næste år;-)


  • #7   10. apr 2007 Og så er det bare så påfaldende at alle de med sønderlemmende kritik og sårede følelser på "kamphundenes" vegne er totalt fraværende i debatten (kan man kalde bred enighed for en debat?) her.....

  • #8   10. apr 2007 Ja det undrer egenligt også mig, det er ikke fordi der ikke er nogen der har læst inlægget, det er vist 57 gange?


  • #9   10. apr 2007 Flot skrevet

  • #10   10. apr 2007 er enig... syntes bare ikk det kan være uheld mere med de udtalser de kommer med... så er sku glsd for jeg ikk støtter dem...

    bare min mening..



  • #12   10. apr 2007 Ja, må være enig med de andre - godt skrevet! smiley

  • #13   10. apr 2007 Mikkel&Louise: Naturligvis er det ikke uheld, det er jo et udtryk for mange af deres medlemers holdning.

    Den bedste måde at ændre en organisations holdning på er indefra;-)


  • #14   10. apr 2007 Kiki, vi er vist ikke uenige;-)

    Man må ændre på det man kan ændre, vi kan ikke ændre på at nogle tåber vil behandle deres hunde dårligt og bruge dem til hundekamp. Men vi kan gøre opmærksomme på at det bestemt ikke er alle muskelhunde der er sådan.

    Man kommer bare ikke frem med det budskab, ved at skyde løs på DKK, det tager folk ikke seriøst, det kan vi jo se fra debatterne herinde.

    Der er kun en vej og det er dialog, positiv og saglig.


  • #15   10. apr 2007 Der er næsten opstået en helt ny tudekultur.. Det er til at brække sig over..

    Man må tage sig sammen.. og tage sit ansvar.. som HUNDE ejer..
    Ingen grund til at pive over at ikke alle kan lide hunde, og ingen grund til at føle sig forfulgt og dømt på forhånd fordi nogle går uden om en på lufteturene.. Det gør de også når man kommer med en stor hyrdehund.

    Tak til dig..


  • #16   10. apr 2007 Super godt indlæg Lars...
    Kan kun være enig med dig...

    Men nu er det jo ikke alle der har Amstaff og derfor kommer alle jo ikke til race mødet c",)


  • #17   10. apr 2007 Lars.. Godt skrevet smiley

  • #18   10. apr 2007 Mette: Jeg har heller ikke Amstaff, min kæste har 2, og da jeg jo i sagens natur også bor sammen med dem, ja så interresere jeg mig for dem.

    Du behøver ikke en Amstaff for at komme til race møde i DTK du skal bare være medlem he he, men der er andre race møder du nok ville syntes passede dig bedre;-)


  • #19   10. apr 2007 ja, klap klap

  • #20   10. apr 2007 Lars :

    Ok, på den måde, ja man skal lære så længe man lever... Ss



  • #21   10. apr 2007 jeg synes det hun udtaler sig om ,er som om, hun ved med sikkerhed at stjålne bliver brugt til bait... men øøøhhh hvis hun ved det med sikkerhed, ville det så ikke være en god ide at melde dem, hun nu ved, gør det? hun skal da understrege at det formodes , eller , er det virkelig ok for jer at hun bare er sikker på at de bliver brugt til dette....
    den retriver hvalp der blev stjålet, var en familie, hvorfor er der ikke tegninger af gerningsmændene i tv ? så var der nogen der måske kunne reagere...
    det er ligesom om at i bare tror på hende uden at sige hov hov, tag det nu lige roligt, det kunne jo også bare være med videresalg for øje for at tjene nogle penge, fordi hunde med papirer er blevet så dyre.... hvilket også blev sagt i tv2 øst....
    Jeg synes man skal være objektiv ....
    Derudover ville mine hunde aldrig blive ladt alene udenfor en butik, simpelthen af frygt for tyveri... for det meste gør disse hunde jo ingenting når de sidder der og er bundet.... alle kan jo gå hen og tage dem...


  • #22   10. apr 2007 Hmmm Lad os komme videre, er ved at være træt af alle di historier om muskelhund mm.

    Har folk ikke andet at gå¨op i..


  • #23   10. apr 2007 babett >> giver dig ret... smiler...

  • #24   10. apr 2007 Kan simpelthen ikke være mere enig..;o)

  • #25   10. apr 2007 Kimie: Hvis vi skal til den artikel igen, så skriver hun jo heller ikke nogen steder at alle hunde der bliver stjålet bliver brugt til kamp hunde træning. Der bliver skrevet "Hun fortæller også om, hvordan familiehunde stjæles som 'foder' til kamphunde" som en tilføjelse til de andre grunde til at der bliver stjålet hunde.

    Babett: Hvis der ikke var flere historier, især dårlige, om muskelhunde så ville jeg være meget glad:-)


  • #26   10. apr 2007 Kan sige godt skrevet Lars

  • #27   10. apr 2007 Det kan jo ikke være rigtigt, at man i den grad bemærker, når der kommer et fornuftig indlæg omkring muskelbasserne. ALT for mange ejere af disse hunde er nærmest aggresive i deres dialog på HG og det gør det svært at holde temaet fast. Heldigvis for mig har jeg ikke de oplevelser IRL.. ;o)

  • #28   10. apr 2007 fint og godt skrevet indlæg Lars....
    lagde mærke til at du skrev noget med at holde sammen, og prøve at ændre på tingene.... og hvor har du ret... MEN sjovt nok har jeg flere gange taget initiativ til feks. demonstrationer MOD mundkurv forslaget, men FOR hundekørekort.... og med et bliver der stille som i graven... jeg har måtte sande at folk herinde simpelthen ikke gider lette måsen og aktivt få noget stablet på benene.... ingen (måske 1) melder sig til at hjælpe.... så jo du har for såvidt ret.... folk vil hellere pive og beklage sig, end egentlig at gøre noget... ØV

    Lykke


  • #29   10. apr 2007 Stående applaus smiley

    Man skal jo bare tænkte ordet (censur) så er der nogen der føler sig trådt over poterne.


  • #30   10. apr 2007 Yay, lars!

    Lige mine tanker.


  • #31   10. apr 2007 De burde kigge mod sverige og tage ved lære... SKK har lige lavet et muskelhunde leksikon og gør mange ting for at komme de dårlige hundeejere til livs og få folks øjne op for det ikke er hundene den er gal med i de fleste tilfælde...

  • #32   10. apr 2007 Lykke

    Vedr. mundkurv-forslaget: Jeg har tidl. bedt om et link til dette *lovforslag* (vist ikke af dig, så det er ikke personligt) men fik et link til en artikel hvor DKK beder om opbakning til politiet så de har bedre mulighed for at tage den allerede gældende mudkurvepåbud i brug.
    Har du et link til det lovforslag som man hører så mange er sure over, eller er det reelt bare at man har misforstået meningen med DKK henvendelse?


  • #33   10. apr 2007 Jasper D

    Det gør de da netop når de taler for øget kontrol og opbakning til politiet så de bedre kan håndtere uheldige eksemplarer (være det menneske eller dyr). De ting vil jo være med til at opbygge et mere positivt billede af hundene generelt fordi det bliver nemmere at få bugt med *dårlige* ejere.


  • #34   10. apr 2007 Jasper D: Jeg har også læst alle de artikler som folk er blevet så oprørte over, en del af den syntes jeg slet ikke er så slemme som nogen gerne vil gøre dem til, og vi må jo se i øjnene at vi altså har nogle problemer med en stor gruppe rigtig dårlige ejere. DKK prøver at tage en dialog omkring tingene så kan man være enig eller uenig med deres forslag omkring mundkurv og andre ting(jeg er klart uenig). Men det hjælper intet at bare sætte sig ned og pive over det, den slags ændrer ingenting. Hvis alle med muskelhunde(bruger det ord i mangel på andet der kan dække en stor vifte af hunde) meldte sig ind i DKK, ja så blev de jo nød til at tage os seriøst. Vi bliver så hurtigt enige om at nogle personer i DKK godt kunne tage en mere positiv vinkel til muskelhunde som helhed og kun skyde på de brådne kar. Men alle der har haft med det skrevne medie at gøre ved også at mange medier er dygtige til kun at bruge noget af det der bliver sagt for det sælger bedre.

    Vi kommer ikke udenom at DKK er den største hunde interresse forening i Danmark og derfor bliver de altså hørt i medierne, sådan er det bare.

    Som skrevet tidligere den bedste måde at ændre en organisations holdninger er indefra. Og det kræver man indvoldvere sig, det hjælper ikke at stå på side linjen og blive mopset når der bliver sagt noget man ikke syntes om.


  • #35   10. apr 2007 men jeg vil også give Jasper D ret i at Dkk burde udtale sig med meget større omtanke om emnet end de gør.... magt skal bruges med måde, selvdisiplin og stor forsigtighed.... og det synes jeg ikke Dkk generalt har gjort i debatterne om muskelhunde.

    Lykke


  • #36   10. apr 2007 Tak for det christina!


    Jeg bed lige mærke i at der ikke nævnes racetyper i *lov* delen

    den nye hundelov fra 1. juli 2003 giver politiet flere beføjelser i forhold til farlige, og også potentielt farlige hunde. Med den nye lov har politiet fået mulighed for at gribe ind over for en hvilken som helst hund, hvis der er grundlag for at antage, at hunden kan være farlig for sine omgivelser, eller hvis hundens ejer optræder truende med hunden. Og det kan gøres, inden hundene forvolder skade. Bl.a. kan politiet pålægge ejerne, at hunden – som præventiv sikkerhedsforanstaltning – altid skal bære mundkurv og at den altid skal holdes i en solid snor, når den færdes i det offentlige rum. Hvis ejerne overtræder pålægget, kan politiet lade hunden aflive.



    Medmindre man self læser *farlige hunde* som *min type hund*


  • #37   10. apr 2007 Men er det denne lov som folk vil demonstrere imod?

  • #38   10. apr 2007 Lykke N. Ja DKK kunne sagtens udtale sig mere fornuftigt, men der er altså et problem som de bliver nød til at tage stilling til, der er en stor del af deres medlemmer og generalt i den Danske befolkning der egentlig helst så et forbud mod vores racer, det er de da trods alt ikke kommet med endnu. Men da det er en interresse organisation så vil deres medlemmers holdninger komme til udtryk i deres udtagelser, og hvis presset indefra bliver stort nok og de forkerte mennesker kommer i bestyrelsen ja så er det jo ikke utænkeligt at de vil komme med sådan et forslag en dag.

    Inden det kommer så langt, skulle man måske tage fat på dialogen og lue ud i egne rækker;-)


  • #39   10. apr 2007 Problemet med hundeloven idag er jo egentlig ikke loven, problemet er at politiet ikke har resurcer til aktivt at håndhæve den, det er sørligt i et "rigt" samfund som vores.

  • #40   10. apr 2007 Lars M

    Men det er jo det DKK søger at ændre, ikke et forbud eller særlove om *muskelhunde*


  • #41   10. apr 2007 Jeps jeg skyder heller ikke på DKK.



  • #42   10. apr 2007 Lars

    nej nej.. det mente jeg nu hellere ikke. Det var som supplement til det du skrev. smiley


Kommentér på:
Piver muskelhunde ejere for meget?

Annonce