4.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

er det akut? (klamt billede.) er det akut? (klamt billede.)

Baby har de sidste dage døjet med stress over fyrværkeri. I den forbindelse har han fået dårlig mave.

Jeg snakkede med vagt dyrlægen igår, da jeg blev bekymret, for Baby skider hver anden time og det er tyndt og der er blod i.

Her til aften er der så mere blod i end igår, og vagtdyrlægen mener stadig det er stress...

Han opføre sig umiddelbart normalt, men det kan være svært at sige, da han igen idag har fået medicin mod fyrværkeriet..

Hvad tænker hg?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det akut? (klamt billede.)
  • #1   1. jan 2019 Jeg ville kontakte dyrlægen i morgen tidlig. Hvis Baby spiser og drikker helt normalt og virker frisk.
    Og så ville jeg stoppe med medicin nu.
    Hvilket medicin er han på?
    Men det ser da bestemt ikke godt ud!

• #2   1. jan 2019 Det er frisk blod og kan skyldes, at slimhinderne er irriterede som følge af diarreren. Det ville jeg som udgangspunkt ikke være bekymret over, men omvendt ser det ud til at være mere blod end lort i den "portion" der? Det kunne jeg nok godt have lyst til at få dyrlægen til at kigge på, hvis det var min hund.

Drikker og spiser han?

• #3   1. jan 2019 Det skal der holdes skarpt øje med, men jeg havde ikke nødvendigvis hastet afsted hvis han ellers drikker og virker frisk. Så havde jeg ventet til i morgen tidlig og fået egen dyrlæge. Blod i afføringen er bare svært, for det kan være lige fra absolut ingen ting som en rift til værre sygdomme men da det der er tale om stress et i par dage og her skyder de stadig af ville jeg hælde ekstra meget vand i men lige trække vejret.

Stol på din egen mavefornemmelse. Stol på at du er den bedste til at vide forskellen i mellem hvornår din hund har det skidt og hvornår din hund skal se en dyrlæge. Jeg kørte på tværs af sjælland sidste år for at komme til natlæge hos Karlslunde fordi Ziva ikke ville lege og holde ordentligt fast i mit tovværk.

God bedring

• #4   1. jan 2019 mon det kunne være en rift i endtarmen

du skriver han har diare ved godt det er tyndt,men endetarmen kan vel godt blive belastet alligevel

håber for dig det "kun" er det

• #5   1. jan 2019 Baby kastede op og jeg blev mere bekymret, så vi tog til dyrlægen..

Dyrlægen tror det er en slem mave infektion.. Hun snakkede om at indlægge ham fordi han har feber, men vi ser tiden an til imorgen.. Han er lidt dehydreret, men ikke noget voldsomt..

Så har vi da startet det nye år smiley

• #6   1. jan 2019 Jeg ville ikke slå mig til tåls med at det "nok er stress" hvis det væltede ud med blod, som det gør der!!

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #7   1. jan 2019 Godt i kom af sted.

sådan så aslans ud da han var forgiftet. bed dem tage en blodprøve i morgen. min hund var normal selvom hans levertal var 8000....

• #8   1. jan 2019 Godt du tog afsted med ham når han fik det dårligt. God bedring med ham

• #9   1. jan 2019 Hold da op! Jeg kontakter selvfølgelig egen dyrlæge imorgen, så vi får styr på hvad der er galt.

Nu er det jo ikke skide smart med meprobamaten, for jeg kan jo ikke rigtig vurdere om han er sløv, når han får den.

Jeg holder godt øje med ham i nat. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#10   1. jan 2019 Det er morfin. Det kan give bivirkninger men lad nu se. Jeg håber det bare er en infektion.

blodet ser frisk ud. Det kommer nok af tynd afføring

god bedring til ham

• #11   1. jan 2019 Tak Lens smiley

• #12   1. jan 2019 god bedring med ham

• #13   1. jan 2019 Rigtig god bedring med ham - godt du kom afsted.

• #14   2. jan 2019 Nå, vi tager et smut til dyrlægen igen så snart de åbner. Thea har haft rigtig tynd mave i nat og kastet blod op.
    Melanie fejler da heldigvis ikke noget... Endnu!

• #15   2. jan 2019 Åh nej smiley
    Kan det mon være en bivirkning af medicinen de har fået pga nytår?

• #16   2. jan 2019 Thea fik slet ikke medicin. Det var kun Melanie og Baby.

Nu kommer de alle 3 med til dyrlægen senere, så de kan blive tjekket igennem.

• #17   2. jan 2019 årh ja smittefare er selvfølgelig stor men det positive er at når det smitter udelukker det en lang række sygdomme og mavevirus plejer at være forholdsvis overskueligt at komme af med så lad os håbe at dyrkningen viser en simpel vira med en forholdsvis simpel penicillinkur

rigtig god bedring * 2-3 stykker

• #18   2. jan 2019 God bedring til baby smiley
    Frida er røget med på vognen til morgen,hun har blodig afføring,har fået en tid her kl 10.20, afføringen bliver undersøgt for encellede parasitter og hun bliver gået igennem smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#19   2. jan 2019 god bedring til Frida og Thea også

• #20   2. jan 2019 hold da op, håber det er en omgang mavevirus der er til at komme til livs, men det er da sørme hårdt nok for alle mens det står på ...

god bedring og godt nytår

• #21   2. jan 2019 God bedring til alle de syge stakler.

• #22   2. jan 2019 Thea har også feber og er dehydreret.
    Min moster har lige fortalt at Thea tog en bid af Baby's opkast igår. Så er det ikke så mærkelig hun også er syg.

Melanie fejler heldigvis ikke noget!

Så vi tager endnu en dag på langs, og giver os i kast med noget skånekost og håber medicinen virker smiley

• #23   2. jan 2019 Baby er i klar bedring! Han er stadig træt, men han har ikke haft et uheld inde idag. Han har ikke feber mere og ser ikke syg ud længere.

Thea er derimod stadig ret sløj, hun har dog ikke feber mere. Så må vi se om vi skal et smut forbi dyrlægen igen imorgen.

profilbillede
  • #24   2. jan 2019 rigtig god bedring til mavesyge hunde

Kommentér på:
er det akut? (klamt billede.)

Annonce