{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Badning af hvalp
  • #1   5. jan 2019 Det er der ingen regler for og det er virkelig forskelligt hvad folk gør.

    Her i huset kommer de udelukkende i bad, når de virkelig trænger (Det sker en gang hvert eller hvertandet år, når de har møget sig ind i noget kedeligt) eller hvis der er medicinsk årsag.

    Jeg har aldrig nogensinde haft en hvalp i bad, men nogle vælger at gøre det så snart de er kommet hjem, 8 uger gamle...


  • #2   5. jan 2019 Det kan være en god ting at lære hvalpen fra lille.
    Der er ingen regler, men du skal selvfølgelig sørge for den har en god oplevelse med det og holde den varm og gøre den godt bag efter.
    I min race har hvalpene somregl haft første bad inden de flytter hjemmefra.


  • #4   5. jan 2019 Esther kom i bad som 10 uger sammen dag vi hentede hende, hun lugtede af røg og 14 hund, fra avler af.

    Manfred da han lugtede og Morris skal i bad i weekenden, da han skal til svømning smiley

    men ja det godt at vende dem til at blive badet fra små af smiley


  • #6   5. jan 2019 Kommer jo også an på hvilken hundetype det er, en Berner sennen hvalp med en god fluffy pels kombineret med, at de får f.eks. opblødt hvalpemad - det fordrer næsten vask! Mange af de avlere som jeg kender vasker hvalpen som en helt naturlig ting en til flere gange inden den bliver afleveret til den nye ejer. Og det kan man sagtens gøre til en hyggelig oplevelse, så har hvalpen også prøvet det.

  • #8   5. jan 2019 Begge mine var i bad lige før jul.... Og fik klippet klør og fik klippet halespids. Den store tur....

    Det var tredje gang Bels prøvede det med at komme i bad i sit liv - hun er knap 6 år gammel... Og tænk, helt uden at blive traumatiseret over at hun ikke er blevet tilvænnet smiley
    Den eneste grund til hun kom i bad var, at vi skulle holde jul hos Svigermor og hun fældede som pokker - så vi skulle lige have noget turboafkast når vi nu ikke lige har en blower i rygsækken smiley




  • #9   5. jan 2019 Da vi havde hvalpe, lærte de fra helt små at komme i bad smiley

  • #10   5. jan 2019 Når den trænger...

  • #14   5. jan 2019 Alfred kommer i bad, - hele tiden og om igen...Og han havde også prøvet det, da vi hentede ham som 9 ugers hvalp.

    profilbillede
  • #15   5. jan 2019 My er 7,5 mdr. og har været i bad 4 gange smiley
    Kingo er 2 år, jeg har slet ikke tal på hans bade.


  • #16   5. jan 2019 der er sådan set ikke nogen regler for hvornår den må komme i bad.
    du kan allerede nu sagtens gøre det, hvis det er.
    det eneste jeg vil sige er - pas på med en lille våd hvalp, og så ud i det kolde vejr smiley så den ikke bliver syg.


  • #17   5. jan 2019 kommer nok lidt an på race ... fx vasker man ikke en ruhåret terrier med underuld med mindre det er strengt nødvendigt, man ødelægger pelsen naturlige evne til at regulere for kulde og varme, og dens evne til at snavset nærmest kan rystes af ...

  • #19   6. jan 2019 Mine hvalpe har som regel været i bad et par gange inden de hentes. De ruller sig i alt og i hvid pels ser man alt ??

    profilbillede
  • #20   6. jan 2019 Vores gårdhunde var i deres første bad ca. 10 uger gamle selvfølgelig med hvalpe shampoo. Det forgik selvfølgelig meget forsigtigt med masser af ros og godbidder. Hvis du vender hvalpen til det så er det nemmere som voksen. Vores bliver vasket ca. hver anden måned eller selvfølgelig hvis de har rullet sig. Held og lykke med hvalpen smiley Nu bruger vi Økologisk shampoo fra B&B.

Kommentér på:
Badning af hvalp

Annonce