{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

At leve med DSG i KBH? {{forumTopicSubject}}

Hei,

Nu sidder jeg og er blevet inviteret til jobsamtale hos et firma i KBH, og ved evt. ansættelse, ser de gerne at jeg flytter fra lille trygge Bjerringbro, med højt til loftet og med hundeskov i baghaven, og flytter til store farlige KBH.

Men jeg tager ingen steder uden min Ronja smiley

Så vil høre jer fra djævleøen, hvordan ser det ud med hundeskove i KBH, er der mulighed for at komme væk fra byens stress og jag? Og hvordan er det at have en aktiv hund i sådan en storby smiley

Glæder mig til at læse jeres erfaringer og fortællinger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At leve med DSG i KBH?
  • #1   7. jan 2019 kan vi få et postnummer eller ca del da nogle jyder mener København allerede starter ved Storebæltsbroen eller om vi er på indre Nørrebro smiley

  • #2   7. jan 2019 Tænker centrale KBH smiley Arbejdspladsen er på Islands Brygge, og tænker jeg nok ikke vil bo mere en 30 - 45 min derfra.

    Lige nu kigger jeg på værelser ved Brønshøj, der ser ud til at være noget natur der smiley


  • #5   7. jan 2019 I Kbh er mange legepladser indhegnede med hund forbudt skilte på lågen...

  • #6   8. jan 2019 hvis du som person er lille og anonym ville jeg gerne bo i Brønshøj men du skal være opmærksom på at både fakta og Netto lukker klokken 18 i 2019 i et forsøg på at undgå flere overfald og røverier på deres personale. Det er en bydel der er kendt for deres rivaliserende knægte der tror de er en bande. kender ikke helt reglerne for hvornår de faktisk er det, det er de måske. det er værd at have i baghovedet hvorfor lejligheder er det billigere i Brønshøj. området er dog dejligt og der er flere parker og legepladser og ingen af dem er mig bekendt forbudt for hunde.

    jeg ville ikke have betænkelighed ved at tage Ronja med til København men husk at overveje at hun skal have noget støttende til led hvis i skal bo på 4. sal.

    husk når en lejlighed i København er alt for god til prisen, så er det fordi den er fake og ikke fordi du mirakuløst var heldig og lige var den første til at se opslaget på dba eller Facebook.


  • #7   8. jan 2019 Mmm der er den bedste sandwich café på Islands Brygge og glæd jer til en gåtur på Amager Strandpark langs den falske lagune smiley

  • #8   8. jan 2019 Der er rigtig mange fine steder at gå tur på Amager.
    Den nordligste del af Fælleden går helt ind til Islands Brygge, og den strækker sig så hele vejen ned til Kongelundsskoven i syd. Der er lille indhegnet fritløbsområde tæt på Bryggen (ved DR-byen) og der er et stort fritløbsområde på Fælleden, som man godt kan gå til fra Metroen af (ca. 4 stop fra Bryggen af)
    Og så er der som Ziva skriver hele Amager Strandpark - både den nye og den gamle del. Der er en masse grønne store områder omkring Den Blå Planet og den gamle havn. Der er en mindre skov (Ugandaskoven) midt på øen, med en "aktivitets-sti".
    Der er store strandområder, som strækker sig fra Sydvestpynten over Aflandshage, og hele vejen langs sydstranden af Dragør, over nordstranden og nærmest helt ud forbi lufthavnen.

    Og inde på selve Bryggen langs med havnebassinet er der altså også rigtigt fint at gå tur - lige undtagen når temperaturen er over 18 grader, for så er enhver kvm. fyldt med solbadere smiley

    Islands Brygge er i det hele taget lidt af en landsby for sig selv. Der er masser af cafeer, restauranter, indkøb osv - men uden den hektiske aktivitet, som man ser inde i "det rigtige København" på den anden side af broen.

    Ooooogg sidst men ikke mindst, så er der faktisk rigtig gode muligheder for at træne hund på Amager smiley


Kommentér på:
At leve med DSG i KBH?

Annonce