{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

At leve med at have truffet den helt forkerte beslutning {{forumTopicSubject}}

Tirsdag d. 26. december skrev jeg i "Løs snak"-tråden, at Luf havde givet mig en kæmpe kæmpe forskrækkelse om mandagen.

Som jeg skrev var han superfrisk igen resten af mandagen og hele tirsdagen, men onsdag/torsdag syntes jeg hans energi og appetit var lidt svingende, så tidligt fredag morgen fik jeg en akut-tid hos dyrlægen, hvor han var til udredning hele dagen.

Klinisk undersøgelse viste intet galt. De første blodprøver viste kun svagt forhøjet infektionstal, men ikke noget, han burde være påvirket af.

Andet sæt blodprøver blev testet for flåtbårne sygdomme, og de kunne stille diagnosen anaplasmose.

Lortesygdom med udefinerbare svingende symptomer, som er svær at slippe af med, men han blev sat i behandling med det samme, og dyrlægen advarede om, at der ville gå mindst 48 timer, før jeg begyndte at se virkning af behandlingen - og at han skulle være på antibiotika i 30 dage, hvorefter der skulle nye boldprøver til, for at sikre, at han var helt frisk igen.

Jeg hentede ham hjem, og var usigeligt lettet, fordi der var stillet en diagnose, og vi havde en plan.

Men enten var der "noget" de ikke opdagede, og ellers opstod der noget andet, for han overlevede ikke natten.

Da jeg stod op næste morgen, var han sovet stille ind i sin kurv. smiley

Jeg er helt klar til at få skæld ud, blive svinet til, blive bebrejdet, få skylden for det osv., fordi jeg ikke straks tog til dyrlægen allerede mandag.
Tro mig - I kan ikke sige/skrive noget værre, end jeg allerede har udsat mig selv for 1000-vis af gange.

RIP min smukke, store, stærke, følsomme, vidunderlige, fjollede, kærlige, intelligente, højtelskede Luf


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At leve med at have truffet den helt forkerte beslutning
  • Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 134
    #1   12. jan Intet skæld ud eller bebrejdelse her, bare en dyb dyb medfølelse smiley

  • #2   12. jan Uha, sikke en omgang i har været igennem smiley
    Ønsker blot at kondolere dig store tab smiley


  • #3   12. jan Det var dog forfærdeligt Karina.
    Vi gør jo alle det, som virker rigtigt i situationen.

    Hils alle de andre himmelhunde Luf.


  • #4   12. jan Åh, Karina, hvor er det forfærdeligt smiley Hvor er det synd for dig, at du både står med sorgen og en skyldfølelse. Den sidste skal du lægge fra dig! Hverken du eller dyrlægen kunne have forudset, at hans lille hjerte gav op smiley

    Masser af tanker og kram til dig smiley

    Sov sødt, Luf smiley


  • #5   12. jan Ingen går igennem livet, uden at fejle, og tro mig, du er den der lider mest under det her.
    Der er nogle ting jeg gerne ville have gjort om i forbindelse med mine hunde og det æder mig op.
    Det er ingen trøst for dig, det ved jeg, jeg vil bare fortælle dig, at du ikke er alene.
    Jeg tænker at intet måske kunne have reddet ham, uanset hvilken dag du tog til dyrlægen, de fandt jo ikke årsagen da du opsøgte dem.
    Mange mange kram herfra, send gerne en PB hvis du mangler en at snakke med. smiley


  • #6   12. jan Hvor er I bare søde. Tak smiley



  • #7   12. jan Mange tanker til dig smiley

  • #8   12. jan smiley smiley smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 741
    #9   12. jan Puha smiley Stakkels dig Karina, kæmpe stort trøstekram til dig smiley

    R.I.P. Luf smiley


  • #10   12. jan Mange tanker din vej, og ingen bebrejdelse herfra. Du gjorde hvad du kunne for ham smiley

  • #12   12. jan De varmeste tanker til dig smiley Du må ikke bebrejde dig selv, du har handlet korrekt i situationen smiley

    Løb frit Luf smiley


  • #13   12. jan Karina det er IKKE din skyld, du gjorde alt hvad du kunne, du fik ham jo tjekket i hoved og røv og stoppede ikke før du havde en diagnose. Det havde sikkert ikke gjort nogen forskel om han havde fået diagnosen et par dage før, det er en frygtelig sygdom.

    Nogle gange når ting som det sker, bebrejder vi os selv, fordi hvis nu... Men hvis nu er bare ikke særlig brugbart.
    Jeg var igennem det 2 gange på et halvt år, først med alle bebrejdelser i verden for hvorfor jeg ikke havde slået i bordet tidligere ved dyrlægen og gået videre med Rosa, for hvad nu hvis..
    Anden gang da jeg passede min venindes hund og den blev kvalt i en Foderpose, det vil jeg altid bebrejde mig selv, også selvom det 100% var en ekstremt uheldig ulykke, men jeg kunne have fjernet den pose, jeg kunne have gjort så mange ting anderledes den dag, men jeg vidste det jo ikke.

    Det jeg prøver at sige er, at der sker ting i livet som vi ikke kan styrer, vi kan ikke lave det om, og man føler let at hele skylden lægger på ens skuldre, men man gør hvad man kan, du ville jo aldrig lade din hund gå syg rundt med vilje. Du reagerede ud fra hvad du oplevede og så, mere kan du ikke gøre.

    Kæmpe kram til dig og al medfølelse i verden smiley


  • #14   12. jan Hvorfor skulle vi dog skælde dig ud. Du gjorde det du følte var rigtigt. Du har min dybeste medfølelse smiley Stort cyberkram herfra smiley

  • #15   12. jan Ej hvor er det frygteligt! Det gør mig så ondt! smiley

    Jeg tror i øvrigt ikke i kunne have gjort noget anderledes.


  • #16   12. jan Du har intet forkert gjort. Du havde fået en diagnose. Anaplasmose er en djævlsk sygdom. Har selv haft en hund der fik sygdommen. Han blev aflivet et 1/2 år efter han fik diagnosen. Han havde rigtig mange tilbagefald. Han var igennem mange undersøgelser og til sidst fandt de ud af, at han også havde kræft. Jeg bebrejdede mig selv, at jeg ikke gav ham fred tidligere.
    Jeg håber du kan finde fred med, at Luf ikke har mærket noget, men er sovet stille ind. Men det har selvfølgelig været et chok for dig.
    Hvil i fred Luf smiley


  • #17   12. jan Om du så var taget til dyrlægen med det samme, havde det højst sandsynligt ikke ændret noget som helst. Trøst dig med, at du gav ham et skønt liv, og at han helt sikkert er sovet stille ind, mens han har ligget og drømt dejligt, uden at mærke noget smiley

    Og så lige en kæmpe, kæmpe, kæmpe krammer til dig! smiley


  • #18   12. jan Det gør mig ondt ... kender den dårlige samvittighed, jeg tror simpelthen ikke man kan have en længere liv med hunde uden man render ind i en oplevelse og sikkert flere man gerne ville have været foruden, beslutninger man ville have truffet før, viden man gerne ville have haft osv ... det kan ikke undgås ..

    Ved man så hvad udløste at han sov ind ..

    Den eneste lille trøst kan være at han sov stille ind, ikke led .


  • #19   12. jan Puha, sikke en skrækkelig oplevelse, det må have været smiley Rigtig mange tanker til dig, Karina. Du har gjort alt det, du kunne, for ham, og han har haft et helt fantastisk liv hos dig smiley . Jeg tror altid, at vi vil have en form for fortrydelse og tanker om hvad nu hvis, når vi mister nogen, der står os nær. Tilgiv dig selv, du har ikke gjort noget forkert.

  • #20   12. jan Puha, det skal du da ikke bebrejdes for. Sender virkelig mange tanker til dig - sikke en oplevelse smiley Det er bare ikke alt, man kan forudse eller være i forkøbet på. Det lyder som om du har gjort absolut det du kunne!

  • #21   12. jan Det gør mig rygtelig ondt, Karina.

    Men du skal ikke bebrejde dig selv, du gjorde hvad der gav mening på det pågældende tidspunkt. Og nogen gange går tingene bare galt uanset, hvad man gør. Det er sorg nok at miste sin hund, du skal også ikke slå dig selv oven i hovedet.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.518
    #22   12. jan Det gør mig uendelig ondt, Karina - og ekstra, at du piner dig selv. Åh, lad være med det. Du gjorde dit allerbedste for Luf. Du vidste jo ikke, at noget var rigtig galt. At en hund får det lidt skidt - og et par timer senere godt igen, har de fleste af os vist oplevet gentagne gange. Nogle gange tager vi til dyrlægen. Andre gange ser vi lige tiden an.
    De varmeste tanker og stor medfølelse smiley smiley


  • #23   12. jan Du får intet andet end endnu en krammer herfra.
    Luf blev født ud i mine hænder, og jeg er lykkelig for at han endte hos dig. Han kunne ikke have fået det bedre. Tak fordi du har passet og trænet ham ud fra hans behov og karakter smiley
    Hans liv fik en brat ende af årsager vi aldrig får at kende. Hans hjerte er formentlig bare holdt op med at slå. Det er på papiret den perfekte måde at komme herfra på, omend den er ekstremt smertefuld for dig, som står tilbage.
    En stor krammer og mange varme tanker fra mig.


  • #24   12. jan Åhhh kæmpe kram herfra, du har gjort alt det rigtige smiley

  • #25   12. jan Det gør mig ondt, men lad være med at bebrejde dig selv - det er der absolut ingen grund til smiley

  • #26   12. jan Åh, det er jeg ked af at høre smiley smiley smiley
    Jeg er dog sikker på at du har gjort alt hvad du kunne for din hund. Og at han har haft et fremragende hundeliv hos dig.
    RIP skønne Luf smiley smiley Kæmpe trøstekram herfra smiley


  • #27   13. jan anaplasmose er en lortesygdom og svær. Al min medfølelse. Det var godt nok synd for jer

  • #28   13. jan Retrospekt kunne man altid have gjort "noget andet". men der er aldrig nogen garantier og du har ingen anelse om resultatet kunne have været anderledes.
    Og vi lever ikke baglæns... vi kan kun gøre vores bedste i nuet. Hvilket er præcis hvad du har gjort. Ingen her vil, bør eller kan med rette dømme dig. -Og det bør du heller ikke selv.

    Alt min medfølelse herfra. Det gør mig så ondt. Pas på dig selv i sorgen smiley


  • #29   13. jan tror simpelthen ikke på der er nogen på denne platform der ikke vil gøre det allerbedste for deres dyr, og så gør vi hvad vi kan ud fra den viden, de gisninger som det jo vitterligt er i den givne situation ..nogle går det så ikke som håber, men reelt ved vi aldrig om andre beslutninger havde gjort tingene værre eller bedre ...

    nogle gange føler man man roder rundt, det gør jeg selv lige nu med den nye hund, men vi gør vitterligt vores bedste og det er jeg slet ikke i tvivl om du også har gjort ..


  • #30   13. jan Lad den fejlfri kaste den første sten. Jeg nægter at tro på at man går gennem "hunde"livet uden dårlig samvittighed og tanker om "HVIS jeg bare havde gjort/sagt............................." Og man kan ikke bruge det til noget som helst. DU er en skønherlig hundeejer, glem aldrig det smiley Masser af tanker til dig.

  • #31   15. jan I drømmer ikke om hvor meget al jeres omsorg og forståelse betyder for mig.
    Af hjertet tak smiley


Kommentér på:
At leve med at have truffet den helt forkerte beslutning

Annonce