{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Fie J
Fie J
Tilmeldt:
30. dec 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Fransk bulldog hvalp 12 uger med tyndmave. {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley Vi har fået os en lille dejlig fransk bulldog hvalp. Han er 12 uger nu. Vi skiftede foder da vi fik ham hjem og skiftede langsomt. Han for nu det foder der hedder Wilderness junior 70 % kød 30% urter 0% korn, tørkost. Vores problem er, at han har fået tynd mave. Han virker ikke generet af det. Han er også begyndt at spise sin afføring engang i mellem. For et par dage siden begyndte jeg og komme til kogende vand ved hans mad for at opløse det lidt ( det er selvefølelig kølet ned inden han for det) Men synes ikke der er nogen forskel i konsistensen.
Er der nogle der har erfaring med dette og kan anbefalde noget andet.
På forhånd tak. Fie og Jakob de stolte ejere af Thorkild smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog hvalp 12 uger med tyndmave.
  • #1   9. jan 2019 Nogle hunde fungerer ikke på kornfrit, nogle fungerer ikke på et bestemt mærke, nogle fungerer ikke på dit og dat. Så det eneste der er at gøre, er at skifte til en andet mærke igen.

    Du må endelig ikke hælde kogende vand på foder - det dræber næringsstofferne. Max 60 grader varmt. Men det vil så aldrig have noget at sige i forhold til det der kommer ud i den anden ende.

    Jeg ville smutte ud efter noget zoolac, og så give det den næste uges tid sammen med foderskift. Sørg gerne for at hvalpen får lidt forskelligt, fx kødrester, lidt pålæg, ost, grøntsager osv. Men først når der er styr på maven, selvfølgelig.

    Hvis det næste foder ikke giver en stabil mave, så må I over på noget hvalpe-skånekost, og så kan I prøve endnu et nyt foder efter det. Og er der stadig bøvl, er der desværre en risiko for at I står med en allergihund - det er ikke sjældent set hos de franske.


  • Fie J
    Fie J Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #2   9. jan 2019 Tak for råd men hensyn til det kogende vand. Det sker ikke igen! Han havde ikke tynd mave da vi fik ham så jeg tænker det er den nye kost den er gal med. Jeg har læst mig frem til at det er sjældent at hvalpe inden de er 1 år udviklet allergi?

  • #3   9. jan 2019 min Boston fungere ikke på kornfri, gjorde min tibbetansk spaniel kunne heller ikke.
    jeg prøver på min nye Boston nu, men fungere det ikke kommer han på proplan som den gamle smiley


  • #4   9. jan 2019 Er han testet for giardia?

  • Fie J
    Fie J Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   9. jan 2019 Nej ikke endnu. Han skal til dyrelægen på fredag til 12 ugers vaccine. Hans affæring er heller ikke lys, og den er ikke konstant tynd, men nok til vi synes det er et problem. Men når han skal til dyrelægen på fredag, vil vi også tale med hende om det.
    Mit spørgsmål handler generelt om kost til franske bulldogs. Jeg må indrømme at jeg ikke er nervøs for om det er sygdom, for da vi fik ham havde han helt almindelig affæring. Og det er først blevet tyndt efter vi er skiftet kost. Så mit spørgsmål omhandler kosten og om nogen har erfaring med dette og hvad de vil anbefalde eller ikke anbefalde smiley


  • #7   9. jan 2019 Hvorfor skiftede I, hvis han fungerede på det før?

  • #8   9. jan 2019 Prøv at blande foderet op med kogte ris. Det samler maven.
    Hvad fik han før?
    Hvis han har fået meget korn hos opdrætter, er det ikke sikkert han kan fordøje foder med så meget kød. Det er meget intenst for systemet, hvis ikke det er udviklet til det.


Kommentér på:
Fransk bulldog hvalp 12 uger med tyndmave.

Annonce