{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke børster bruger du? (Collie eller ligende)
  • #1   9. jan 2019 En god stålkam. smiley

• #2   9. jan 2019 Pigbørster til Pyreneerhund.

• #3   9. jan 2019 Susanne: det er sådan en jeg bruger også smiley
    Lene: den kender jeg ikke, prøver lige at søge på den smiley

• #4   9. jan 2019 Lene: så kender jeg den, den synes jeg slet ikke jeg kan komme i bund med smiley

• #5   9. jan 2019 Christina, nu har collier måske også mere pels end en pyreneer, men det er noget af samme type pels.
    Jeg kan kæmpe lidt med min steriliserede tæve, der har både stor og blød pels, men det er lidt et spørgsmål, om at holde pelsen løbende, og så tage det i lag. Man kan ikke bare køre ovenpå pelsen, man skal skille den ad for at komme i bund.

Men det med børster er en smagssag. Jeg har prøvet mange forskellige, og jeg vender altid tilbage til pigbørsterne.

• #6   9. jan 2019 Susanne brugte du kun stålkam, da du havde langhårede collie ?

Jeg synes, det ville være hårdt for mine hunde, hvis jeg skulle hive en stålkam igennem hele pelsen. Jeg bruger stålkam enkelte steder på hundene, f.eks. allernederst på bagbenene og bag ørene.

• #7   9. jan 2019 Jeg brugte først stålkammen, så bagefter en børste med to sider til at fjerne de løse hår fra overfladen. Men stålkammen var det eneste, der kunne komme i bund. smiley

• #8   9. jan 2019 Dixies bukser og hale bruger jeg først en alm. børste
    https://www.harald-nyborg.dk/p3087/hundeboerste-nylon-og-staal

Bruger den side med piggene. Og derefter bruger jeg en kam.

Den side med de sorte børster, på børsten på linket, er fin til at tage de øverste løse dækhår, til at få børstet sand ud af pelsen og til at børste hundehår af tøjet smiley

• #9   9. jan 2019 Det er også sådan en børste vi brugte/har. Balder har så ikke så meget brug for at blive børstet, men når han fælder, får han da en tur. smiley

• #11   9. jan 2019 Jeg har collier, og jeg bruger først en langpigget børste (god kvalitet) til det grove, så en karte (flexibel så den ikek skader huden) eller bredtandet kam til at komme i bund, og er hunden i fæld tager jeg til sidst en schæferstrigle, så alt ulden kommer af.

Herefter retter jeg ører og faner til og klipper poterne.
    Nogle gange om året vasker og blower jeg hunden.

Hvis du vil have en super god soigneringbog om collie, så kan du købe en igennem Dansk Collie Klub. Den fortæller med store billeder og gode beskrivelser, hvordan man gør, og tager det hele step for step, den er til meget fornuftig pris.

• #13   10. jan 2019 Tak for alle jeres input smiley

Jeg vil da klart gå ind og finde den bog, den lyder god.

Vi har egentlig en fin rutine og han er meget velplejet, men jeg synes nogen gange man kan køre i samme rille og derfor vil jeg ikke gå glip af gode råd smiley

• #14   10. jan 2019 Kennelmor: er det den her bog du snakker om? smiley

profilbillede
  • #15   10. jan 2019 Ja, lige præcis!

• #16   10. jan 2019 På min langhårede schæfer bruger jeg også en schæferstrigle med 2 rækker rotende tænder. Og så en helt almindelig hårbørste til mennesker, til når hun bare skal børstes let igennem.

Min veninde har en eurasier og en samojede, og hun har købt en genial kam! Den er vel 20 cm bred, og så er der 5 cm lange tænder med et par mm mellemrum imellem. Den kan altså noget med den der lange, tætte pels. Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men jeg kan spørge hende, hvis det er. Jeg kan dog huske at den er ret dyr smiley

Kommentér på:
Hvilke børster bruger du? (Collie eller ligende)

Annonce