{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Hvor ofte fodres? {{forumTopicSubject}}

Jeg fodrer min hund om morgenen og om eftermiddagen for nogle år siden var det når jeg stod op og så omkring 16.30-17, nu er det rykket helt tilbage til kl 15.30 og han kan være en pestilens i op til en time inden, nogle gange mere, han får ca 200g begge gange og har været igennem et vægttab, så skal umiddelbart ikke have mere, for ikke at tage på igen, han får markus muhle og har fået det i en del år efterhånden, men enten prøver han at pisse mig af, eller også er han simpelthen sulten smiley
Har overvejet om han skulle have lidt vådfoder hver dag, der er grænser for hvor mange gulerødder han gider æde....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ofte fodres?
  • #1   24. jan 2019 Det en vane som skal brydes, det kan du kun ved lige så stille at strække den lidt længere med tiden.
    han har simpelhen fundet ud af han får mad tidligere hvis han bliver ved med at være "irreterende"

Keiko får mad omkring 16- 16.30
    men han kan finde på når han har været ude og gå eftermiddags tur sådan 13-14 tiden - så går han ud i køkkenet og "forlanger" mad.
    her får han et nej, og bliver bedt om at dappe ind igen.

hvis han er helt utålelig, kunne det måske være en ide at dele de 200 gram op ? så han får 100 der kl 15.30. og 100 igen senere ?

og ellers ville jeg måske overveje et foder beregnet til hunde der ikke skal tage på ? så han kan få noget mere mætheds fornemmelse. - hvis han virkelig er SÅ sulten, og det ikke bare er en dårlig vane.

• #2   24. jan 2019 Vi fodre en gang dagligt med voksne hunde. Det er mellem 16 og 20 - når det passer ind og alle slapper af.

• #3   24. jan 2019 Jeg har vervejet om det er fordi han ved jeg bliver skide irriteret af ham smiley men det er jo også også super ærgeligt, hvis det er fordi han virkelig er sulten... der er ingenting fra han har fået aftensmad og frem til han skal have morgenmad og der er en del flere timer imellem trods alt....har overvejet foderskifte, men udelukkende fordi han er senior, der har jeg kigget på eukanuba senior foder, men det er simpelthen en jungle at finde rundt i...

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #5   24. jan 2019 en gang. han får råt

tidspunkt er forskelligt

• #6   24. jan 2019 I stedet for at blive irriteret på din "sultne" hund, kunne du så ikke lægge nogle af aktiviteterne på det tidspunkt hvor han begynder at blive irriterende ?
    Evt gå en god lang tur eller træne/lege lidt med ham og så fodre bagefter.

• #7   24. jan 2019 Vi har Marcus Muhle ca 65 gram * 3 gange i døgnet som fodersøg. Dertil er der gode muligheder for at opnå godbidder (lukullus og Kronch) på gåtur, løb og træninger.

Ziva spørger tit om det er madtid, og siger bare nej og ignorerer forespørgslen. Jeg er meget obs på hun aldrig lærer at bestille mad, men gives kun når hun ligger og slapper af.

• #8   24. jan 2019 Jeg fodrer også to gange om dagen: efter morgenturen og sidst på eftermiddagen.

• #9   24. jan 2019 Vi fodrer når skålen er tom. Det er som regel kun én gang om dage , nogle gange går der et par dage før han spiser op. Men af den grund for at en hel dagsration ad gangen. Han er bare ikke særlig interesseret i mad generelt desværre.

• #10   24. jan 2019 Vores for 3 gange dagligt, det fungerer bedst for dem. Så bliver det vejet af om morgenen, 50 g. til Milo og 125 g til Marley. Vi bruger denta dish Buster labyrint northmate Green og forskellige andre spis langsomt skåle. Du kan da prøve at fodre 2 gange 100 g.

• #11   24. jan 2019 Fodre 2 gange dagligt. 1/3 del om morgen og 2/3 del om aftenen. Det fungerer fint her smiley Men han ved godt, hvornår det er Madtid smiley

Har du overvejet et andet foder? Har dårlig erfaring med Marcus Muhle og mæthedsfornemmelsen på min tidligere hund.

• #12   24. jan 2019 Hvis hunden ellers spiser grønt, så er det også godt som fylde ved måltidet.

• #13   24. jan 2019 Problemet ved foderskift at jeg simpelthen ikke aner hvad jeg skulle skifte ham over på, vil gerne så kornfrit som muligt, uden at gå over til råt, og uden at det kommer til at koste spidsen af en jetjager
    Jeg kan sagtens give ham flere gulerødder, men har problemer med opbevaringen af dem, de vil gerne rådne for mig i grønsagsskuffen.
    Grunden til at jeg tror han prøver at køre om hjørner med mig, er at der som skrevet ingen problemer er, efter 2. Fordring og indtil morgenmaden... den bandit smiley

• #15   24. jan 2019 Hvad med Acana det er kornfrit vores hunde var rigtig glade for det. De for de ikke mere fordi vores mindste dsg har gigt så de for begge Hills jd. Vi køber hos Bitiba eller zooplus det er meget billigere. De har rigtig mange forskellige slags kornfrit foder.

• #16   24. jan 2019 Wolfsblut fra Tyskland kunne være en mulighed mht foderskift smiley der får man meget for pengene. Hvad med frosne grøntsager ? Sådan en blanding der måske lige har været i gryden 1 minut eller 2.

• #17   24. jan 2019 Jeg tror ikke jeg får stoppet grønsager i ham smiley han spiser gerne gulerødder, resten tror jeg han vil se som en fornærmelse smiley
    Vil lige kigge på det foder, tak

• #18   24. jan 2019 Uha avs, det var noget dyrt foder, kontra det han får nu smiley

• #19   25. jan 2019 Jeg giver lige omkring 500 kr med fragt for 15 kg. Det syntes jeg nu er meget normalt smiley

• #20   25. jan 2019 Mine hunde fodres morgen og aften.
    Morgenmaden gives i snusemåtte eller lignende. De får så gerne en håndfuld af aftensmaden midt på dagen. Enten som søgeøvelser eller træning på gåturen.
    Ofte træner de også for hele aftensmåltidet.
    Træning kan jo være mange ting. Som gymnastikøvelser, udstrækning/smidighed balanceøvelser, tricks, søgeøvelser.

• #21   25. jan 2019 Mine får vådt om morgenen, fordi schæferen skal have så mange tilskud. Den lille tykke får 50 g vådfoder og 75 g kogte grøntsager i - det hele bliver most sammen.

Til aften får de tørfoder i deres aktivitetsbolde. Den tykke får ultra slankefoder der er fuld af korn og skrammel, og den store får det dyreste man kan opdrive (Eden, Orijen) smiley

Om sommeren får de aftensmad kl. 19, om vinteren kl. 18 - så behøver jeg ikke rykke aftensmåltidet når vi skifter fra sommer til vintertid smiley

Og så får de en lille smule tørfoder inden sengetid, for ellers gå den tykkes mave tom, og hun kaster galde op.

• #22   25. jan 2019 Jeg prøvede lige at regne på arcana foder igår og sammenligner med det jeg køber nu, det er en fordobling af pris på foder om dagen, det er bare lige i overkanten synes jeg smiley jeg giver 299 for 15kg for det foder han får nu
    Hvilket vådfoder bruger i?

• #23   25. jan 2019 Jeg tror ikke du vil vide hvilket vådfoder jeg bruger, hvis 300 kr er dit max for tørfoder smiley

• #25   26. jan 2019 Siger ikke at 300kr er max for foder, men at en fordobling af prisen pr dag, er meget for mig....

• #26   26. jan 2019 Hvorfor fodre du ikke bare tre gange dagligt?
    Evt på en aktiverende måde, så hunden skal arbejde lidt for føden.
    Dagsrationen deles bare i tre. Problem løst.

• #27   26. jan 2019 Fordi det ikke altid har været et problem, men dejligt det er så logisk for andre, jeg betvivler jo faktisk om min hund bliver mæt nok, derfor søger jeg andres erfaringer og tanker om det...

• #28   26. jan 2019 Altså hvis din bund ikke bliver mæt, må må du jo finde et andet foder som mætter mere.
    Men det bliver jo svært, hvis alt foder over 299 kr er for dyrt.

• #29   26. jan 2019 Mine har været meget glade for lukullus 330 kr. for 10 kg med kylling og nordsølaks, hos Bitiba eller zooplus Det er kornfrit og dyrere end det du plejer at fodre men måske mætter det med mere end Markus muhle

• #30   26. jan 2019 6x400g lukullus vådfoder 70 kr. også kornfrit, hos zooplus. Vi fylder det også i en kong som aktivering.

Kommentér på:
Hvor ofte fodres?

Annonce