{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Ro ved lungeorm {{forumTopicSubject}}

Hvor længe skulle I holde jeres hunde i ro, ifbm. lungeormsbehandling?

Sidst var det nemlig gennem hele behandlingen - dvs. 4 uger, men i telefonen sagde hun bare "i hvert fald de første to uger", så nu er jeg i tvivl om, hvordan jeg skal tolke det.

Hvad har I gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ro ved lungeorm
  • #1   6. feb 2019 Jeg har holdt mine i “ro” i en uges tid. Og med “ro” mener jeg at schæferen ikke har været til hård træning, og corgien har været luftet i snor. De har altså stadig gået ture, trænet visse lydighedsøvelser og trænet rally.

  • #2   6. feb 2019 #1 Okay, det er en helt anden kaliber, end vi har fået af vide. Vi har fået af vide at det er rigtig farligt, hvis de får pulsen op, under behandlingen, så kun korte ture, i kort snor, de må ikke løbe osv..

  • #3   6. feb 2019 Ja, det har du sagt mange gange. Jeg kan kun tale af erfaring og, bum bum, 6-7 behandlinger af lungeorm og en enkelt gang hjerteorm. Ingen af mine hunde er døde af at være normalt aktive under behandlingerne.

  • #4   6. feb 2019 Hvad er normalt aktiv - har de været løse på gåture og leget mv? Leg under træning uden problemer?

    Har din dyrlæge ikke sagt noget med at de skulle være i ro, eller tolker vi bare i ro forskelligt? smiley


  • #5   6. feb 2019 Bella bliver altid luftet i snor (flex). Dorit har under behandlingerne været i snor (flex) - hun plejer at gå fri. De har leget sammen og hver for sig. Bella er belønnet med bold under træning, uden problemer. Jeg har ikke trænet Bella i eftersøgning under behandlingerne, men ellers har hun trænet normalt (inkl feltsøg og fremadsendelse).

    Min dyrlæge har sagt at de ikke må presses fysisk, men mine hunde bliver ikke presset fysisk af gåtur og let træning smiley


  • #6   6. feb 2019 Okay tak - så siger vores dyrlæger vidst ikke helt det samme. Uanset hvad må jeg i hvert fald aflyse vores agility her disse 4 uger - så er det mere, om jeg stadig godt kan træne lidt øvelser + gå almindeligt eller ej (de plejer jo at løbe løs, og der får de godt nok løbet til) smiley

  • #7   6. feb 2019 Jeg ville også aflyse AG, og så lufte i snor. Men det der med total ro, kan jeg simpelthen ikke overholde smiley

    Det skal måske siges, at første gang Bella testede positiv, var lige da hun var blevet steriliseret, og også opereret i en pote, så ro var en naturlig ting. De andre gange hun har været positiv for lungeorm, har der kun været få larver og ingen symptomer.

    Dorit har aldrig haft symptomer, og har også kun haft få larver, de gange hun har været positiv. Så derfor er jeg ret afslappet omkring det.

    Da Bella havde hjerteorm, havde hun ret heftige symptomer, og ro var ret naturlig, eftersom hun var dødtræt.

    Er det Nicky igen?


  • #8   6. feb 2019 Ja - sidste gang var det begge to (Easy var symptomfri, men testede positivt alligevel), men denne gang kun Nicki. Begge bliver dog behandlet, for at være sikker smiley

    Sidste gang var Nicki jo rigtig syg - denne gang er hun ikke, det er fanget i opløbet, men jeg har godt kunne mærke på hende at eller andet var off smiley


  • #9   6. feb 2019 Begge mine bliver også behandlet, når den ene tester positiv. Better safe...

    Jeg ville bare tage den med ro, og så lade Nicki træne igen, når hun virker ovenpå. Er det Milbermax med 14 dages mellemrum?


  • #10   6. feb 2019 Hmm, ja nu bliver jeg i tvivl - der står med en uges mellemrum på pakkerne, men jeg synes hun sagde med 2 ugers mellemrum i telefonen. Men ja, det er Milbermax smiley

  • #11   6. feb 2019 Jeg har altid fået to piller der skal gives med to ugers mellemrum. Men ring lige til dyrlægen i morgen, hvis du er i tvivl smiley



  • #12   6. feb 2019 #11 På æsken står der to piller til Nicki, 1 gang om ugen, i 4 uger, men ja, jeg ringer og spørger i morgen smiley Easy skal kun have 1 pille, pga. vægten smiley

Kommentér på:
Ro ved lungeorm

Annonce