{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Mavevending {{forumTopicSubject}}

Vil lige dele dette med jer herinde.

En af mine træningskammerater kom ud for et grimt uheld med sin hund (hunden er 6 år).

Lørdag aften omkring 22 tiden, kom hunden ind i stuen til ham, den gik helt sidelæns, savlede og gispede efter vejret, og kom med nogle grimme hostelyde, men kunne ikke få noget op.

Min træningskammerat se på hunden og opdager til sin rædsel, at hunden er helt opspillet (bugen) – Han riger så til dyrlægevagten – dyrlægevagten denne weekend bor i Sorø – og træningskammeraten bor i Vordingborg. Han satte dyrlægen ind i situationen og dyrlægen siger at diagnosen er mavevending.

Nu var gode råde dyre, Dyrlæge bor i Sorø så afstanden er meget stor, og det vil koste hunden livet, hvis de skulle køre helt til Sorø.

Dyrlægen forslår at man mødes i Næstved på dyreklinikken, så dyrlægen kører fra Sorø og min træningskammerat fra Vordingborg.

Da de ankommer, er dyrlægen klar, men tiden er knap,(de kom i sidste øjeblik) så hunden bliver barberet, og der bliver indført 2 slanger i mavesækken, så luften kan komme ud, (hunden er ikke lagt i narkose – da det er der ikke tid til) så den skal holdes, men heldigvis er hunden så afkræftet, at den finder sig i behandlingen.

Nu bliver der så indført et rør i halsen på hunden, så den kan få ilt, og der bliver lagt et drop i forpoten på hunden, og den skal sidde de 48 timer, ind den skal tage ud igen.

Da luften er ude, bliver hunden skyllet igennem med 120 liter vand så maven kommer på plads igen, Det tog ca. 1½ time at få vendt maven.

Hund fik noget at slappe af på – så den kunne forholde sig roligt de næste 48 timer.

Dyrlægen fortalte så min træningskammerat, at hunden temmelig sikkert vil få en mavevending mere, (Når hunden først har fået en mavevending, er der risiko for at den kan få en mere)..

Pris for det hele 10.500 kr. – det er dobbelt så dyrt fordi det er weekend.

Nu har hunden fået fjernet drop, mm. og er i bedring. Men det er tydeligt at den er mærket af det, og bliver måske ikke den samme hund som før.

Babett.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavevending
Kommentér på:
Mavevending

Annonce