{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tibetansk terrier.
  • #1   27. mar 2019 følger lige med, den er noget så charmerende, læste lidt om den for nogen tid siden..

    Mener den kan klippes, men hvis man ikke gør synes jeg at huske at pelsplejen skræmte mig lidt ...


  • #2   27. mar 2019 Jeg følger også med smiley



  • #3   27. mar 2019 Jeg har aldrig haft racen men jeg kender da et par stykker og har mødt en del... Mit indtryk er at det nok er den mest samarbejdsvillige af de tibetanske racer - frisk, rimelig trænbar, opmærksom og ret adræt.
    Jeg har mødt nogen hvor de har valgt at klippe dem da pelsplejen var en lidt stor mundfuld - så hvorfor ikke.
    Mit indtryk er at det er en fin og glad lille hund, kan være en smule reserveret men utrolig opmærksom på sine mennesker - som de andre tibetanere kan den have en tendens til at larme en smule smiley smiley


  • #4   27. mar 2019 Vi havde fox'er og nogen længere ned af vejen havde tibetanere i min barndom. De var virkelig nogle søde, nemme og aktive hunde. Fuldstændig som Lise beskriver dem. De havde ikke issues med andre hunde og ejerne havde børnbørn der legede med hundene.
    Men altså PELSEN - holy moly. De gik på udstilling med dem så de klippede dem jo altså ikke. Der blev brugt mange timer på pelspleje. Men jo, de kan klippes smiley
    Det er jo ikke nogen superpopulær race, hvilket plejer at give en vis garanti for at racen overordnet er sund.


  • #7   27. mar 2019 Det lyder slet ikke så tosset. Men fortsæt endelig .

  • #8   27. mar 2019 Jeg har haft en, som jeg egentlig skulle have overtaget, men det endte med at jeg havde den et års tid og så flyttede den tilbage til den gamle ejer. Havde den på deltid resten af dens liv. Mega-sød hund, som kunne med hunde, børn og mennesker.

    Pelsen skulle børstes et par gange om ugen, men det værste var, at den skulle vaskes ret ofte, for ikke at blive fedtet og klam. Jeg tror jeg havde ham i bad hver 14 dag ca og man kunne sagtens have badet ham oftere. Min var uklippet det meste af tiden, men man kan klippe dem uden problemer.


  • #11   27. mar 2019 Jeg har klippet 2. Kun én tilbage da den anden døde 10 år gammel ag en svulst i maven. Ejer mistede også deres anden TT året for de af det samme. Han blev heller ikke så gammel. Så har jeg Bailey på 11 år og vejer i alle tilfælde 6 kg for meget. Han bliver klippet med en rimelig længde på kroppen. Luna blev klippet helt kort. Begge enormt søde og nemme at håndtere. Lidt reserverede i forhold til terriers generelt men det er langt fra en udfordring.

Kommentér på:
Tibetansk terrier.

Annonce