{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

det der med at cykle. {{forumTopicSubject}}

Hvordan er det nu?

Jeg er idag kommet af med min bil, og har skiftet den ud med en cykel!
Til den cykel har jeg fået den fineste cykel trailer af min onkel.

Men Melanie syntes ikke det er det fedeste at sidde i den, sammen med de 2 andre.
Så jeg tænker hun skal have lov at løbe ved siden af.

Vi har før cyklet, da vi boede på landet. Men nu bor jeg midt i byen.

Jer der cykler med hundene. Er det meget anderledes i byen, eller er der ingen forskel? Hvordan lære jeg hende bedst stop signaler og hvornår vi skal dreje og sådan noget?

Og med Melanies stress.. Vil det så være godt eller skidt for hende at cykle dagligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det der med at cykle.
  • #1   31. mar 2019 Jeg ville tænke på hvor stor byen er smiley

    Hvis der sker meget, ville jeg personligt ikke turde cykle med en hund, da cyklister tit bliver overset når der er travlt, og med hun er det ikke lige så let at stoppe hurtigt og/eller at undvige smiley


  • #2   31. mar 2019 Er hun ikke alt for lille til at løbe ved siden af? Du kommer til at skulle cykle viiildt langsomt, hun skal jo maks trave lidt raskt, ikke galoppere.
    Jeg ville sætte hende i en cykelkurv foran.


  • #3   31. mar 2019 Nej, vi har som sagt cyklet på landet, der travede hun ligeså fint ved siden af smiley

  • #4   31. mar 2019 Med en så lille hund, tror jeg heller ikke, jeg ville turde cykle på meget trafikerede steder. Den bliver let overset. Men jeg aner jo ikke, hvor trafikeret der er, der hvor du skal cykle. Og det har vel også noget at sige, om det er i myldretiden eller på mere stille tidspunkter.

    Når jeg har cyklet med mine har jeg brugt stemme og halsbånd/snor til at dirigere hunden, men jeg har ikke cyklet i større byer.


  • #5   31. mar 2019 Hmm jamen det kan da godt være jeg skal genoverveje det så... Hun er bare noget mere aktiv end de 2 andre, så tæ kte det var win win for os begge.

    Vi bor midt i Frederikshavn, så trafik undgår vi nok ikke. Hun er rimelig stabil ved cyklen på landevejen, men i hårde opbremsninger og pludselige uforudset forhindringer kan måske godt blive et problem.


  • #6   31. mar 2019 Det er jo ikke unaturligt at hun ikke er meget for cykeltraileren, det er jo helt nyt for hende.

    Du må jo vænne hende til den, akkurat som man vænner hunde til at køre bil, være i bur mm


  • #7   31. mar 2019 Hun er bur træner som de 2 andre smiley men nej, hun kan da sikkert sagtens lære at kunne lide det. smiley

  • #8   1. apr 2019 Jeg cykler med mine bordere i Aalborg Centrum. Har børn i cykeltraileren og så to hunde ved siden. For det første har jeg altid refleksvest på dem, for det andet, så har jeg en kommando, der betyder "I skal være opmærksomme, for nu ændrer vi retning).

  • #9   1. apr 2019 Jeg havde til opstart af canicross manden foran på cykel og headsæt. Så løb Ziva og jeg og hvis der kom et kryds kunne jeg dirigerer straight, right, left, stop - og hvis der fx blev left, ville der der magisk ligge en godbid til hende for at vælge den rigtige vej.

    Men mit løb er i et helt andet tempo end du/I kan cykle, men måske kan det bruges til indlæring af kommandoerne, men har aldrig cyklet med en hund før.


  • #10   1. apr 2019 Nu hr jeg simpelthen testet det.. Og alle mine bekymringer blev gjort til skamme! Alle 3 hunde klarede det så flot. Thea skal lige lære at man ikke skal ind foran cyklen, men ellers var er absolut ingen problemer i at cykle med dem. De holder en pæn trav, og jeg kan fint stoppe dem alle 3. smiley

  • #11   7. apr 2019 Nu bor jeg jo i samme by smiley
    Ema er super god til at løbe ved siden af min ladcykel og gør det i det omfang hun kan holde til ..
    Jeg har lært dem begge, at de skal kunne løbe på begge sider af cyklen, således jeg altid har dem væk fra vejen smiley


  • #12   7. apr 2019 Vi er så glade for vores cykel! Og med 3 hunde jeg kan skifte i mellem, så kan vi komme langt, selv når de er ude af form smiley

    Det er så skønt at kunne komme rundt, nu hvor jeg ikke har bilen mere.
    - og hundene klare det så fint.


  • #13   7. apr 2019 Så dejligt. Vi cykler også en del smiley både hunde, barn og jeg selv syntes det er dejligt

Kommentér på:
det der med at cykle.

Annonce