2.263 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hundens reaktion når du græder Hundens reaktion når du græder

Jeg er desværre ofte i den situation, da jeg har div. psykiatriske diagnoser, men efterlever ikke dem alle og overlever dem jeg kan smiley
Men jeg får tudeflip og sådan nogle sørgelige/negative tanker og nærmest græder, når jeg kalder på hunden. Og så gider hun selvfølgelig ikke komme hen til ynkelige mig, selvom det er det, jeg har mest brug for.

Hvordan reagerer jeres hunde, når I er ked af det, sure, vrede, osv.?

Asdis gider mig bare ikke!!!! Og så græder jeg endnu mere smiley
Min gamle Keesha fornemmede, når jeg var bekymret og kom hen og nussede hvis jeg var lidt trist.
Hun fornemmede i dén grad længe før lægerne at jeg havde krlft, så takket være hene lod jeg mig ikke nøjes med et par ubruglige UL-skanninger i Silkeborg. (Undskyld, det var en anden snej)
Asdis er pisse ligeglad.

Jeg svarer nok ikke lige det første døgn, for jeg skal sove, lufte hund, spise lidt og sove igen ...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundens reaktion når du græder
  • #1   6. apr 2019 Døjer selv med psykiske ting. Både kasey og Kian kom til mig når jeg var ked af det og kunne simpelthen ikke komme tæt nok på. De blev ved mig til jeg fik det bedre.
    Det savner jeg virkelig efter jeg ikke har hund længere

• #2   6. apr 2019 når mine forældre er syge heller er mulig kommet hjem fra syghuset af så ligger puk altid ved siden af en os mig smiley hun kan mærke det på en. hvis man er skidt tilpas . Sif hun ligger sin altid på den anden side og kigger på en

• #3   6. apr 2019 Stephanie, det gjorde min gamle sølvrøv jo også De fleste hunde har virkelig en helende og beroligende effekt. Men hende her, min nye, Asdis, som kun lige er fyldt 1 år flygter nærmest og virker totalt ligeglad med mig, når jeg er nede Og det gør mig bare endnu mere ked smiley .

• #4   6. apr 2019 Jeg er jo også vant til en hund, som kommer og putter og dutter når man har det skidt. Hende her skal jeg vist have lidt tålmodighed med, for hun holder en meters afstand, når jeg hulker. Hun forstår det nok bare ikke endnu ... håber jeg ... Jeg elsker jo hende alligevel smiley

• #5   6. apr 2019 Når jeg er rasende eller ked af det vil begge drengene være helt tæt op af mig. Molly hun skrider - hun kan ikke rumme det.

• #7   6. apr 2019 Er Asdis en puttehund i andre situationer ? Det er jo ikke alle hunde, der er det, og hvis hun ikke er det, er din opførsel måske simpelthen "forkert" og grænseoverskridende for hende.

Nu er det ikke så tit, at jeg sidder og græder fordi, jeg er ked af det, men sker det eller sker der et eller andet, hvor jeg slår mig og derfor jamrer, er mine hunde meget pågående med deres opmærksomhed. Til gengæld kan jeg godt græde, fordi jeg bliver berørt af et eller andet, og det er der ingen af hundene, der reagerer eller reagerede på.

Men med Celtia, den mest kontaktsøgende, pågående og morsyge hund, var der en situation, som måske kan minde om det, du beskriver. Hun kunne ikke lide at jeg hikkede, og det blev værre og værre jo ældre hun blev. Hun ville heller ikke være i nærheden af mig. Til allersidst blev det faktisk sådan, at hun skred ud i haven og blev væk, til jeg det var holdt op. Man kan jo kun gætte på hvorfor, hun havde det sådan, hun var jo ellers ikke nogen usikker hund, men min fornemmelse var, at hun følte, at jeg ikke havde kontrol over mig selv. Og det havde hun jo sådan set ret i, for jeg kunne jo ikke selv stoppe det. Jeg synes jo ikke normalt, jeg hikker særlig tit, men i den periode synes jeg det skete ofte. Måske skal jeg tilføje, bare så ingen får mærkelige ideer, at det absolut ikke havde noget med alkohol at gøre smiley

• #8   6. apr 2019 Bella bliver meget klæbende, når jeg er ked af det. Altså, når vi laver noget, der ikke stiller krav til hende. Træne kan vi ikke, hvis jeg er ked af det, for hun tolker det som at jeg ikke er glad=sur.

Dorit er fuldstændig ligeglad, og hun kommer ikke for at trøste mig, når jeg er ked af det. Men er jeg syg, putter hun helt tæt med mig om natten, og det plejer hun ellers ikke at gøre.

Bella var virkelig påvirket da min eks og jeg flyttede fra hinanden og blev skilt. Hun blomstrede tydeligt op da flytningen var overstået, og jeg havde fået ro på. Dorit var ligeglad smiley

• #11   6. apr 2019 Alle mine hunde har haft en rigtig god situationsfornemmelse.
    Hvis jeg har været ked af det eller syg, så har de været rigtig søde og trøstende.
    Men så kom Gaddafi. han er bedøvende ligeglad, han er virkelig en pestilens hvis jeg er syg eller ked af det.
    Jeg kan ligge med en rigtig slem mandeinfluenza, lungebetændelse og 40 i feber, der er ingen medlidenhed fra hans side, .
    Han springer rundt på mig, gør og vuffer efter mig indtil jeg kravler ud af sengen og går tur med ham, og selvfølgelig forlanger han også, at vi leger bold på turen.
    Og det har intet at gøre med at han ikke er en puttehund.
    Han elsker at putte og ligger oven på mig hver eneste aften.
    Han er en stor egoist.

• #12   6. apr 2019 Min venindes hund kan godt virke lidt nedtrykt hvis man selv er det, men ikke sådan vildt meget..

Til gengæld kan hun slet ikke have hvis nogen råber av eller lign, især ikke børn, så løber hun hen for at se om hun kan hjælp.

Hvis min veninde lege slår på mig og jeg overdrevent siger AV, så stiller hun sig imellem os, på skødet af mig (hunden er en boxer) og hvis jeg så lege slår på min veninde og hun råber AV, så går hunden derover, hun knurrer, men logre med halen og viser tydeligt at nu må vi altså lige holde op med det pjat smiley

Jeg er tror hvis det var rigtigt ville hun muligvis også angribe, men det har heldigvis aldrig været nødvendigt smiley

• #13   6. apr 2019 Hverken Queenie eller Atlas har været specielt trøstende, når jeg har været ked af det eller syg, og golden retrievere bruges jo ellers ofte som service-hunde til forskellige ting smiley . Eller der var den ene gang for lang tid siden, da jeg havde slemme tømmermænd, hvor Atlas lå med mig til hen på eftermiddagen, uden at bede om gåtur. Så overbærende og sød er han ikke længere.

Når jeg bliver rørt over et eller andet, så er Atlas komplet ligeglad. Jeg tror ikke, at jeg har været sådan rigtig ulykkelig, imens jeg har haft ham, så ved ikke hvordan han egentlig ville reagerer i sådan en situation. Bliver jeg forskrækket eller slår mig og råber op, så kommer han straks, men går igen, når han opdager, at der ikke er noget farligt.

• #15   6. apr 2019 Jeg er en følelseskold skid, der ikke har de store udsving i humør, men Chili kunne mærke, hvis jeg var indebrændt over et eller andet. Så var hun ved min side, som for at udtrykke 'du siger bare til, hvis nogen skal have bank'. Conor er i en tilstand, der nærmest kan beskrives som en afart af den kristne tro.
    Konklusion: Det må være lidt individuelt fra hund til hund smiley

• #16   6. apr 2019 #11 Haha Anni, lige præcis sådan er Sam også, det er pænt træls smiley

• #17   6. apr 2019 Balder er fløjtende ligeglad. smiley Han vil bare lege.

• #18   6. apr 2019 Det kan også komme med alderen smiley

Da Coco var yngre var hun ikke at finde, hvis jeg var ked af det, og som du selv skriver, så bliver man faktisk bare endnu mere ked af det over det..

Idag er hun 6 år og langt mere forstående, holder sig tæt på, lader mig kramme hende (selvom hun hader det, men nogen gange er livet bare tough for en hund og man må udholde hvad ens mennesker udsætter en for;)) og ligger stille, når det er værst. Så snart der er bedring går hun dog lidt væk igen..
    Coco har aldrig været en hyggehund, men i takt med at en person i familien er blevet mere syg, er hun blevet voldsomt meget hyggehund, når vi er hjemme hos dem. Hjemme hos mig er hun dog rimelig normal, en smule mere hyggehund måske:)
    Jeg tænker at det også er noget med at lære at forstå den måde mennesker udtrykker sig på, det er jo langt fra noget som helst en hund kunne have en naturlig forståelse for.

• #19   6. apr 2019 min Manfred er den perfekte terapi hund for mig, han læser ALT og ved lige hvad han skal gøre. selv da jeg havde veer med min den først stoppede han og i slags frys tilstand og ventede på jeg blev normal igen. det samme er hvis jeg har smerter så kommer han altid og ligger sig og giver varme der hvor de er.
    Men tror han ved mere end mig for imens jeg er gravid er ikke påvirke at mit hormonelle tuden, men er det hvor jeg virkelig er ked. så er han der.

Esther er tilgængelig for forfærdeligt, for hun klister, i alt for meget og vil slikke på mig smiley

Morris ved jeg ikke endnu, da hans og mit forhold stadigvæk vokser (fik en hundehvalp hjem, der heller ville ligge på gulvet i en kurv end at være sammen med os) i dag kan jeg næsten ikke få ham af mig. men tror han næsten kan blive en Manfred nr 2 smiley

• #20   6. apr 2019 Jeg døjer med nogle ting psykisk, og jeg er helt chokeret over hvordan Karla håndterer det. Hun er en perfekt terapihund.

Når jeg bliver ramt af det og alting bryder sammen, fornemmer hun det bare med det samme smiley Så kommer hun løbende og maser sit hoved ind til mit smiley Hvis mine hænder ryster eller jeg tager dem op til hovedet, lægger hun poten på dem smiley

• #21   6. apr 2019 Baby kan ikke rumme den slags. Han søger væk hvis jeg bliver sur eller ked af det.

Melanie har vist sig at være meget forstående. Hun er til dagligt en pestilens og meget insisterende.
    - Men en dag som idag, hvor jeg har ondt og nærmest har sovet hele dagen, der beder hun ikke om noget som helst. Hende og Thea leger, og bruger en masse energi på det. Men de kommer ikke og beder om en gå tur eller lign. smiley

• #23   6. apr 2019 Vores hunde er pisse ligeglade hvis jeg er ked af det, eller hvis jeg er syg. Faktisk er det lidt som Anni beskriver, hopper rundt på en og vil lege, gå tur osv, det var pænt belastende der da jeg var hamrende syg for 1½ år siden , inden de fandt ud af hvad jeg fejlede.

Underligt nok så puttede begge hunde hos min mand, da han for et par uger siden havde dage med voldsomme smerter omkring nyrene. Så ham vil de godt passe på, men sgu ikke mig smiley

• #26   7. apr 2019 Jeg græder ikke så tit men er jeg påvirket humørmæssigt er Poulsen altid omkring mig. Græder ungerne ligger hun sig ved siden af dem og græder de MEGET begynder hun at pibe. Da jeg gik i fødsel med nr. 2 røg jeg ud af døren i huj og hast - vi var sammen med mine forældre i sommerhus med den store godt Poulsen. Poulsen havde NÆGTET at forlade min store dreng på den gang 2 i de dage jeg var på sygehuset med den lille. Hun ville ikke gå med min mor eller far, hvis ikke Frode var med.

• #27   7. apr 2019 Mine de små ligger gerne tæt hvis man er syg og skidt. Især Asger.
    Men det vil de jo egentlig altid gerne.
    Jeg tænker ikke de trøster - jeg tænker mere de ser en chance for at ligge oven på madmor der er ukampdygtig.
    Surhed gider de ikke se og høre på. Det gør vi andre jo heller ikke så det forstår jeg godt.
    Gnocchi kan finde på at opsøge en når man er sur. Tror hun bliver usikker og ønsker mennesket finder en løsning.

• #28   7. apr 2019 hvis du ønsker jeg skal slet linket så må du gerne side. hvis det er for voldsom smiley

• #30   8. apr 2019 Det er ikke så tit at jeg er trist eller græder. De få gange det er sket er Perle blevet totalt frimærke som helst ikke er længere væk fra mig end få centimeter. Clinton er ret ligeglad og reagere ikke anderledes end han plejer. Mine gamle irere har alle været lidt i stil med Perle i reaktionen på en trist ejer.

• #31   10. apr 2019 Undskyld min seneste respons ... skulle lige op til overfladen igen smiley
    Tusind tak, allesammen, for jeres svar. Det er virkelig spændende at læse om forskellige reaktioner, og i visse tilfælde er der alligevel en fællesnævner.

#7 Lene, ja, det er hun i mange tilfælde og især om aftenen, når jeg fiser den af på sofaen. Hikke og hulk er nok på hundesprog ikke så langt fra hinanden, så hunden kan ikke tyde "signalerne", før den har lært, at det også er en af menneskeartens særheder smiley

• #32   10. apr 2019 #11Snni, jamen min gamle sølvrøv var som dine, og "trøstede" ofte. Hun blev så ekstra klæbende og opmærksom, da min fod blev syg.
    Asdis er nok lidt som Gaddafi smiley

• #33   10. apr 2019 #14, CF, jeg tror du har helt ret.

• #34   10. apr 2019 Jeg kan ikke nå at svare på alle jeres kommentarer lige nu, men vil da lige sige, at jeg har det bedre, og den lille sølvdise kravler igen op i hovedet af mig og putter, som hun plejer smiley

Jeg er sikker på, at hun bare endnu ikke kan tolke min reaktion ... hun er vel stadig teenager smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hundens reaktion når du græder

Annonce