970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Trimning af hund Trimning af hund

Hej

Står og skal til at ordne min hun igen. Han trænger til at blive klippet, trimmet og et bad. Han har en fin pels og da jeg sidste gang trimmede ham efter bad havde trimmeren svært ved det.

Så ville høre om der er forskel på om det bliver gjort før eller efter han har været i bad?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimning af hund
  • #1   21. apr 2019 Mener du at du vil klippe hunden? For det er da ikke en trimme race! At trimme er at rykke døde hår ud, at klippe enten med maskine eller saks er ikke at trimme!!

• #2   21. apr 2019 Nej det er ikke en race man normalt gør det med, men han har ikke den optimale pels da han er kasteret så han har det bedre når der er blevet klippet.

• #4   21. apr 2019 Ordkløveri, da ordet trimme betyder at gøre i stand.
    "gøre i stand; bringe i en passende form ved at skære, klippe el.lign."

Tror ikke der er forskel på hvornår du klipper ham. Du skal blot have en ordentlig maskine til det. Men de fleste hunde bliver badet før klip. Jeg gør det omvendt pga barbering.

• #6   21. apr 2019 Altså hvis du mener trimning i ordets forstand at man trimmer ved at rykke hårene af hunden så må den bestemt IKKE være nyvasket ... mine skotter er jo trimme race, og de må helst ikke være vaskede 2-3 uger før trim ...

• #8   21. apr 2019 Jeg har nu før klippet en neutraliseret hund med den pelstype. Der er hunde hvor pelsen ændrer sig så meget og får så meget underuld , at det hverken er tæt for hund eller menneske.

Men jeg ville vaske inden, det skåner klipperen. Men først klippe når hunden er helt tør og uden filter.

• #10   21. apr 2019 Det er der meget diskution om, så det gider jeg ikke, min har og så både mor og far da vi hentede ham så han er ren, dog uden bog. Han er kasteret så der for.

• #12   21. apr 2019 Vi skal lige have på plads! Du vilklippe din hund med maskine, det er det du mener ikke?? For ja, så kan du med fordel vaske og børste hunden grundigt før klipning, pelsen skal bare være tør før du bruger maskinen.
    At trimme, dvs at rykke døde hår ud, det er en anden sag, så må hunden ikke vaskes først;) men da din hund jo ikke er en af trimmeracerne går jeg ud fra at du mener at du vil klippe med maskine!!

Kommentér på:
Trimning af hund

Annonce