{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Hvorfor skal livet blive så surt??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har her de sidste 3 mdr. at prøvet at hjælpe en familie, med deres rottweiler.

Det startede i slutningen af januar måned, hvor jeg blev kontaktet af familien, med at de havde problemer med hunden.

Vi aftale så en dag hvor jeg kom hjem til dem, hvor vi kunne tale om tingene, så jeg kunne se hvad der skete i hjemmet.

Problemet var manden, hunden kunne ikke li ham, dvs. at hunden havde ingen respekt for manden, og den ville ikke høre efter hvad konen sagde eller gjorde.

Konen kunne ikke styre den når hund gik med den, den sprang op ad hende, og bed hende i armen, og havde efterhånden flået flere trøjer og jakker i stykker.

Manden kunne ikke komme ind i huset, hvis han havde været på arbejdet eller bare en tur i haven, så sad hunden og knurrede ad ham, så han måtte kalde på konen, for at få hunden væk.

Jeg fortalte dem at det var forkert prægning af hunden, og at hunden aldrig havde lært lydighed eller noget andet.

Men jeg ville gerne hjælpe dem, men det vil så være på mine præmisser og mine regler, uden indblanding og indsigelse fra familiens side, hvilket de gik med til.

Vi aftale så at vi gik en tur med kone og hunden, så hun kunne få lidt styr på hunden, og jeg viste hende hvad der skulle til, jeg har utroligt meget tålmodighed, der var ikke en dag hvor vi ikke var ude at gå og træne / leg med hunden – og konen fik lige netop det værktøj som hun havde brug for. Så der var god fremgang både imellem hunden og hende.

Ang. Manden, så kom hunden også til at li ham, og de problemer der havde været var nu væk. Man kunne komme og gå i sit eget hus uden at hunden sad og brummede ad ham.

Jeg gav dem så 3 uger, hvor de var alene med hunden uden min hjælp, og at de skulle benytte de værktøjer som jeg havde givet dem. Og så ville jeg komme og se til dem, og se hvordan det gik.

Men nu var problemerne igen dukket op, hunden knurrede ad manden, når de sad og så tv, og lige ville nusse lidt så sad hunden og glor på og så sprang hunden op i sofaen imellem manden og konen, og knurrede og bed ud efter manden, så denne måtte flygte ud af stuen..

Da jeg så spørger hvad der udløser dette, så fortæller manden, at konen kysser og nusser med hunden.

Det vil sige at hunden den ændre jo adfærd, og at manden bare skal holde sig fra konen. Jeg sagde til konen, at hvis hun vil beholde sin mand, så skulle hund stoppe med det nusser i med hunden, eller også måtte hun vælge imellem hund eller manden.

Det vil så sige at hunden havde efterhånden overtaget mandens rolle, og var kommet ind imellem mand og kone.

Nu i dag fik jeg så at vide, at hunden var kørt til dyrlægen og er blevet aflivet.

Nu tænker jeg så – kunne jeg have gjort det bedre eller anderledes??
Har jeg overset eller ikke læst hunden rigtigt???
Ja der er jo en del spørgsmål som man så tænker lidt nærmere over.

Men en ting ved, det er at man hele tiden skal betragte og behandle hunden som det dyr det nu engang er, Nemlig en hund.

Hvad vil du gøre i den situation??

Babett


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal livet blive så surt???
  • #1   24. apr 2007 Jeg vil mene der er noget galt i hovedet på hunden når den ikke kan tåle at få vist kærlighed uden at jage de konkurrerende bejlere væk...

    Nu er jeg så også bange for rotter i det hele taget, så jeg er nok ikke den rigtige at spørge *GG*

    Men ... Du har fat i noget af det rigtige..

    Manden skal give hunden posetive oplevelser og konen skal trække sig ud af det omklamrende forhold til hunden..
    - Hunden skal have en stærk leder, og pilles ned fra tronen som konge over huset..

    Det er utrolig let at træne en hund med de rette værktøjer, mennesker er en helt anden sag !!

    - Jeg mener at hunden har det bedre med en aflivning frem for at blive i et hjem hvor den får miksede signaler og bliver bedt om at tage større ansvar end den kan magte.


  • #3   24. apr 2007 *Nina & Kaoz på Fyn *

    Jeg kan godt fortå det du siger - og det var netop det jeg gjorde opmærksom på overfor familen.

    Og der var ingenting i vejen, når jeg var sanmme med dem, men det har så noget med min udstråling at gøre overfor hunden.

    Men i de 3 uger jeg ikke var der, vendte hele bøtten. - så er det sq surt at man ha lagt så meget energi og arbejde i det. og så bliver det bare ødelagt..


  • #4   24. apr 2007 Jeg kan sagtens følge dig babett, men du skal ikke begræde hunden - den har ikke mærket noget..

    hvad der er til gengæld er SÅ sørgeligt er, at paret kan gå ud og købe en ny hund og gentage mønsteret, se DET kan få mig til at ligge vågen om natten =(


  • #5   24. apr 2007 *Nina & Kaoz på Fyn *

    Ja, det er jeg osse bange for, at de gør, anskaffer sig en ny hund.

    Det er jo bare forfærdeligt, at det vil blive hunden der taber hver gang.


  • #6   24. apr 2007 Kan godt forstå du sidder med en underlig smag i munden.

    Men ærligt..........Hvis de beder om hjælp,og ikke følger "reglerne", hvad kan man så gøre?????

    Intet!

    Du har gjort hvad du kunne,så nu kan man kun håbe de køber en tøjhund næste gang.


  • #7   24. apr 2007 Team Dræberhunde .

    Ja, men i starten var de jo meget lydhør og forstående overfor det jeg sagde til dem - og det virkede efter hensigten.

    Men så snart jeg havde vendt dem ryggen, i den 3 ugers prøvetide, så var det ligsom det hele var glemt - og alt blev ved det gamle igen.


  • #8   24. apr 2007 janie F

    Ja god ide det med tøjhund. - så kan de måske lære et eller andet.


  • #9   24. apr 2007 lyder ikke som en rar situation - men det lyder også som om der manglede ordentlig lederskab fra menneskes side - den havde helt klart overtaget føringen i huset.

    Ærgeligt at det skulle gå sådan - den kunne måske være blevet en fantastisk hund i nogel kyndige hænder smiley


  • #10   24. apr 2007 Vil også sige at problemet har været at hunden ikke har fået at vide hvem der bestemte fra dag et og hvor dens plads i hirakiet var. En rottweiler er en dominerende race og bare ikke en hund for alle. De fleste han rottweilere vil gerne bestemme og får det lov, ja så går det galt som i det her eksempel. Sørgeligt at de ikke lyttede efter og de ikke blev ved med at bruge de redskaber som du gav dem Babett

  • #11   24. apr 2007 Det var træls når man prøver at hjælpe også de ikke gør noget ved det. Det er godt gjort af dig..;) Jeg står også med lidt af et problem nemlig at vores sanktbernhard er sure på alle folk når hun ser dem indtil hun får lov til at snuse til dem. Hvis de bare sætter hånden ned for at vil kæle for hende så snapper hun ud efter dem... Det er meget irreterende. Jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre ved det..... ;( Vi er vant til en schæfer der overhoved ikke gjorde nogenting...

  • #12   24. apr 2007 Det ser man jo desværre alt for ofte, folk har problemer med hunden, søger hjælp og følger ikke rådene.
    Det har jeg selv oplevet et par gange, den ene hund er blevet aflivet, den anden lever godt nok endnu, men familien er faldet tilbage til det gamle mareridt, og har igen et stort problem.
    Det er godt nok træls, at mennesker beder om hjælp til deres hund, og får det, men ikke følger op på det.
    Mest synd for hunden, den er taberen, og familen køber bare en ny hund, for det var jo hunden det var galt med


  • #13   24. apr 2007 Tror ikke at jeg svage mennesker skal anskaffe sig en rottehanhvalp. For de har slet ikke mentalitet til at sætte sig i respekt i forhold til hvalpen.

  • #14   24. apr 2007 Suk.. endnu en.. det er vel deres første rotte og man skal jo ha en han,ikk.. kors

Kommentér på:
Hvorfor skal livet blive så surt???

Annonce