{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Gammel hunde livet {{forumTopicSubject}}

Sally runder 8år næste gang. Og jeg pønser så småt i hvordan jeg skal skåne hende og i hvilket omfang. Hun er meget intens og giver sig 100% ved fysisk aktivitet. Spring og fald har jeg generelt undgået. Men vi løber stadig en del, og løb og apport er vel også i den hårde kategori for led belastning.

Hvornår (hvis i gjorde) skruede i ned/ændrede motionen/intensiteten? Hvorfor og hvordan?
Jeg snakker ikke om at slukke hende, for hun skal altid være en fuldfarts pige smiley . Men balance er bare altid godt smiley

Og hvordan med tilskud. Hvornår gav i tilskud?
Kun ved symptomer? Eller forud? Og hvilke?

Jeg står bla nu og skal bestille foder og evt tilskud hos min Essentials pusher. Og har tænkt mig at bestille en Mobility oil blend med. Men jeg er også typen der ikke gider at hælde unødige olier på min hund som var hun en diesel motor smiley

Evt erfaringer eller holdninger om produktet modtages
https://www.essentialfoods.dk/essential-the-mobility-blend.html

Jeg har vist oprettet et lignende emne engang. Men kan ikke finde det igen smiley So bare with me smiley Her gamle fru gråskæg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hunde livet
  • #1   19. okt 2018 Johnny mine erfaringer med Junior, 8 1/2 år, som også kørte 110 %, og pludselig fik skade for 2 år siden, hvilket fik mig til at passe (mere) på ham.

    Han er blevet roligere med alderen, men der er også ting, som jeg ikke vil have, at han gør mere. Vilde spring er et no go, og jeg gider ikke vild tonseleg med andre hunde.

    Vi er stadig meget aktive, men tænker blot mere over tingene, og så er han bare mere "fornuftig" end tidligere.

    Jeg ville overveje kiropraktor tjek hos Frigast, og af tilskud ville jeg kigge på Svenska Djurapotek. Jeg er ikke helt overbevist af Essentials olie.


  • #3   19. okt 2018 Nå ja og vi er træner også en del øvelser, som vi fik af Frigast... generelt for at styrke hunden og holde den smidig, god balance osv. Vi træner det i naturen på vores ture.

  • #4   19. okt 2018 Mobility Blend er rigtig god. Vi bruger enten den eller StrongJoint med rigtig god effekt begge dele.

  • #6   19. okt 2018 Jeg ville også, som Louise, overveje Senior fra Svenska Djurapoteket. Der er 20% på det her lige nu: http://petshoppen.dk/shop/svenska-djurapoteket-38c1.html

    Og Frigast kan, med fordel, bookes til besøg på Havdrup Dyreklinik smiley

    Med hensyn til at springe rundt, lod jeg hundene selv tage initiativ. Og derudover brugte vi meget at gå spor smiley


  • #7   19. okt 2018 Mette ja eller Poppelstykket .. ikke dyr, og jeg er fan.. kan ikke anbefale hende nok.

  • #9   19. okt 2018 Min den gamle på snart 11 bliver skånet, især i form af ingen vilde spring, begrænser tonseriet og ingen vild leg, han får stadig lov at løbe og svømme en masse. Han er også en 200 % alt eller ingenting hund og vil nok være det til han ikke er her mere.
    Jeg træner bagpartskontrol, bakkeøvelser mm. for at styrke bagparten, da den ikke er god længere. Han har et dårligt knæ og en dårlig hofte og bøvler med lænden, men han er også en gammel brugt dreng efterhånden.
    Han får hills J/D og kosttilskud og kommer til massage/kiropraktor sådan hver 6-8 uge alt efter hvad der lige passer. Med min er det hele tiden en afvejning, for mister han for meget muskelmasse, så bliver skavankerne værre, men han må heller ikke overtrænes. Men kig på hunden og så alt med måde og sund fornuft i forhold til man har med en seniorhund at gøre, så skal det nok gå.


  • #10   19. okt 2018 Louise:

    Ja, men Johnny og jeg bor tæt på Havdrup smiley Vi bor i samme by smiley


  • #11   19. okt 2018 Jeg vil så også sige, at Junior aldrig helt har magtet opgaven, selv at bestemme tempo, så nej jeg kan ikke bare sige, at han selv finde ud af det.

    Han svømmede 1/2 time hver dag hele sommeren, og så er vi ude min. 2 timer hver dag... oftest en del mere, og løber frit næsten 24/7.

    Mit mål er, at han skal leve for evigt, og gør derfor alt jeg kan for at holde ham fit.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #13   19. okt 2018 Jeg ville glæde mig over at have en hund der lever livet fuldt ud. Ser desværre hunde på 6-7-8år der allerede ligner de er færdige.

    Her ville jeg tage hensyn og give kosttilskud. Aldrig om jeg ville nægte hunden de ting den elsker her i livet.


  • #15   20. okt 2018 Belager det sene svar på egen tråd. Filmen om Utøya trak opmærksomheden smiley puhaa.

    Hun har stadig sin glød og rå power. For ikke så længe siden sled hun sine klør ned til roden så det blødte fordi hun satte af på asfalt. Så man kan roligt sige at der er liv og spræl i hende endnu smiley

    Sally er i fin form, men man kommer jo ikke uden om at skroget dels bliver brugs slidt og alm alderdoms slidt. En hunde krop i den størrelse er vel egnet til ca 10års forbrug. Jeg har tit tænkt på hvordan hendes krop egentlig har det.

    Frigast bliver booket, og har været tiltænkt det sidste ½års tid, men har vært uskudt.

    Jeg læser lige op på de forskellige led produkter i morgen. Umiddelbart løber jeg på Emmas råd smiley


  • #16   20. okt 2018 super flot som 8 år.

  • #17   20. okt 2018 Jeg giver min 5 årlige hund tilskud og har gjort det i snart 1.5-2 år. Luposan og strongjoint. Fordi hun giver sig også bare fuld hammer i leg og træning mm..

  • #18   20. okt 2018 Min magter heller ikke at styre det selv. Han er tovlig i hovedet og ville ødelægge sig selv på nul komma fem. Men det betyder ikke at han har en kedelig hverdag. Vi laver bare andre ting (en del næsearbejde) hvor han ikke skal være så fysisk. Det er han vældig glad for.
    Man kan sagtens være aktiv med sin gamle hund, bare på nogle lidt andre præmisser.


  • #19   20. okt 2018 Mette helt enig ... Junior havde ikke levet længe, hvis han selv skulle styre det.

    Synes dog alderen har hjulpet, men ser det mest, når vi er inde, og han hviler mere. Udenfor kan han blive ved i uendelighed.


  • #20   20. okt 2018 interessant tråd år følge med en 8 årig som muligvis har lavet et vrid netop fordi jeg tænker at det styrer han selv. nogle erfaringer er ikke rare men når vi deler dem kan andre lære

    vil også overveje de tilskud. men vi skal lige høre hvad dyrlægen finder først. Det er et meget uklart billede nemlig men stadig tankevækkende at se den tråd her lige efter det chok i går

    en ting er dog sikkert. Det et lettere at forebygge end at skulle holde i ro med en skade når man har en ældre hund med knald på

    Tak for den Johnny


  • #21   20. okt 2018 Jeg gav Luna Flexadin Advanced. Det virkede rigtig godt på hende. Det gjorde det fra Svenska apotek ikke. Og ja Frigast er god, men man skal bare huske at stole på sig selv og ikke være for autoritetstro, det var jeg desværre.

    Jeg kan anbefale The Touch, Lone. http://www.thetouch.dk/the-touch


  • #22   20. okt 2018 Min mindste dsg. på knap 7 år. Som er blevet opereret 2 gange i skulderen og har har et forvredet led og 2 forstuvninger, får Hills
    j/d flexadin Advanced. Han skal bare være her hos mig for evigt så jeg gør også hvad jeg kan for at holde ham sund og slank. Han klarer sig rigtig godt selvom han har haft en del skader. Vi bruger også bot. net dækken og bandager i perioder.


Kommentér på:
Gammel hunde livet

Annonce