{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Anal fistler og cbd olie {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg skriver herinde for at høre om der er nogen der har gode erfaringer med cbd olie til hunde, overvejer at prøve det til min hund der har fået konstateret analfistler.
den får lige nu antibiotika og binyrebarkhormon, hvor jeg desværre kun tror at det er binyrebarkhormonerne der virker, og det er hunden desværre ved at blive trappet ud af igen. Så håber det sidder nogen med nogle gode tips, eller ideer, eller bare gode erfaringer med analfistler.
da han var ved dyrlæge blev anal kirtlerne ikke tjekket, selvom jeg spurgte om det kunne være dem, der drillede


Kommentarer på:  Anal fistler og cbd olie
  • #1   2. maj 2019 Det forstår jeg ikke noget af. Har han ikke været inde og blive renset op ? Eller har du bare fået udskrevet medicin ?

  • #2   2. maj 2019 Nej, dyrlægen kiggede på ham og konstaterede at det var anal fistler og at det var en antiimmun sygdom og så fik hunden binyrebarkhormon til 6 dage som kløestillende og så antibiotika til 15 dage. og spurgte ellers om det kunne være fyldte analkirtler, for det troede jeg det var

  • #3   2. maj 2019 Okay, mærkeligt han ikke har tjekket hunden kirtler. Hvor længe har hunden fået behandlingen ? Og er der slet ingen bedring ?

  • #4   2. maj 2019 Jeg syntes der var bedring de første 4/5 dage inden vi trappede ned på binyrebarkhormon, for det begyndte igen at væske i en del i dag, i forhold til at det var holdt op, så var nede og få mere binyrebarkhormon imod kløen, selvom jeg ikke har opfattelse af at det klør. men at det væsker mere. Det er 8 dag i dag

  • #5   2. maj 2019 Ja det da noget skidt. Og kan være noget rigtig lort at komme af med. Jeg kender ikke til cbd olie. Men måske kommer der nogen forbi der gør. Jeg håber i hvert falde på snarligt bedring ! Og så tror jeg måske nok jeg enten havde banket i bordet, eller fundet mig en anden dyrlæge. Jeg syntes det er ved at være længe 8 dage, og så tilbagefald.

  • #6   2. maj 2019 Jeg kan se behandlingen typisk også indeholder allergidiæter og en dyrkning af bakterie, for at finde det rette antibiotika.

  • #7   2. maj 2019 Ja det er også irritrrende, når det gik fremad, og tænker også at prøve en anden dyrlæge, hvis ikke der sker et mirakel med behandlingen her, har også læst at det var noget svært noget, og at ved nogen var det kirtlernes skyld, derfor undrer det mig også at han ikke bare mærkede på dem

  • #8   2. maj 2019 Ja der har jeg selv været inde og finde noget andet foder, jeg venter på kommer hjem, han får kingsmoor lige nu

  • #9   2. maj 2019 heldigvis virker hunden ikke til at det gør ondt, men rart ser det da ikke ud

  • #10   2. maj 2019 Tja, vores hunde er gode til at skjule smerte. Og en betændelse hvor der er lavet dybe sår, det gør ondt. Af samme grund vælger folk at aflive, hvis det er noget der kommer gentagende gange.

    Det undre mig bare at dyrlægen ikke har tjekket de kirtler. Sommetider stammer det jo derfra.


  • #11   2. maj 2019 Det var også det der undrede mig, for syntes jeg læste og hørte det samme. og spurgte endda, men han sagde bare at fordi det var de kirtler lige rundt om "hullet" der var hævede og sådan var det ikke kirtlerne

  • #12   2. maj 2019 Jamen det kan da ske han har ret. Håber i finder en behandling der virker i hvert falde. Syntes det lyder lidt mærkeligt smiley

  • #13   2. maj 2019 Ja jeg ved det desværre heller ikke. tænkte bare også anal kirtler, især da dyrlægen så sagde at det oftest blev det ved schæfere, og det her er ham på billedet, som er en formel 1 lab blanding

  • #14   2. maj 2019 Tror også jeg ville overveje at prøve en anden dyrlæge hvis det var mig.. smiley

  • #15   3. maj 2019 Altså CBD olie får ikke en autoimmun sygdom til at forsvinde. Det kan dæmpe nogle symptomer hvis hunden fx har smerte. Hvorfor er det at du ville forsøge det ? Jeg synes det forekommer en smule underligt at forsøge med til det din hund fejler. Her lyder 'ny dyrlæge' umiddelbart som en bedre ide smiley

  • #16   3. maj 2019 Jeg ville forsøge det, for at prøve alle muligheder, derfor var det også at jeg spurgte efter tidligere erfaring, og hvis fx foderskift måske kan hjælpe, kunne det jo også være at nogle af disse canaboider i cbd olie, kunne gøre noget godt for tarmene, eller anal kirtlerne, eller hvorfor fistlerne nu er opstået

  • #17   3. maj 2019 Jeg har også undersøgt laserterapi, som har hjulpet andre med disse problemer, og igen, hos nogen lader cbd olie for eksempel til at have positiv virkning på kræft, så måske også dette problem, hvem ved...

  • #18   3. maj 2019 Man skal bare huske at det ikke er noget mirakelmiddel og at det ikke er noget man skal bruge 'bare fordi'. Det er mest noget man bruger mod kroniske smerter. Ikke noget man giver for at holde orden på hvad der sker i tarmene.
    Det første jeg synes du skal gøre er at opsøge en anden dyrlæge - gerne på et at de lidt større steder, og få deres vurdering af situationen.
    Hvis problemet virkelig er en immundefekt så er det din hund skal behandles for. Hvis det hunden i din profil så er det jo en virkelig gammel dreng og så er det altså ikke ualmindeligt at immunforsvaret begynder at sætte ud og så skal man nok overveje hvad fremtidsudsigterne er.


  • #19   3. maj 2019 Jeg er helt med på det ikke er et mirakelmiddel, jeg er også med på at ved en gammel dreng på 14 år, kan der opstå sygdom, da han ikke er nu længere. og at en anden dyrlæge også er en mulighed lige som laserbehandling ved en anden dyrlæge, og lige som at man kan afprøve cbd olien, jeg er af den overbevisning at det skader ikke at prøve det, efter at have undersøgt erfaringer og viden på nettet. tværtimod kan det have en positiv side effekt på hans gamle stive led. ind til videre får han antibiotika og binyrebarkhormon, og binyrebarkhormonerne hjælper, på hjælp til bedring, men er samtidig noget halv usundt stads at putte på hunden, så holder bare mine muligheder åbne.

  • #20   3. maj 2019 Det kan gi tynd mave..

  • #21   3. maj 2019 Der bliver også rapporteret om bivirkninger ved cbd olie, så man kan godt risikere at det skader og fx dårlig mave og opkast er jo ikke lige det din hund har brug far smiley Snak med den dyrlæge du vælger om det (som de seriøse forhandlere af diverse cbd olier da også anbefaler).
    Og nej, binyrebarkhormon er ikke særlig sundt i længden, men det er det typiske førstevalg når der er tale om immundefekter. Der findes andre behandlingsmuligheder, men generelt prognoserne med analfistler dårlige. Jeg ville altså seriøst overveje hvad jeg ville lade min gamle hund gå igennem. Jeg ville heller ikke lade ham være forsøgskanin og 'prøve alle muligheder'.


  • #22   2. aug 2019 Hej. Jeg iler med en god nyhed til dig. Min hvide schæfer har haft to analfistler (en autoimmunsygdom der betragtes som en form for allergi) gennem snart 2 år. ALT er prøvet, også CBD-olie, og tilstanden forblev næsten uændret gennem 1 1/2 år, men pludselig var det som om udflåddet tiltog.
    På nettet læste jeg en anbefaling fra en dyrlæge om midlet Atopica. Det er dyrt, og min forsikring (Alm Brand) dækker ikke medicin, men Atopica virker. Første måned fik han 2 tabletter dagligt (udgift ca. 1650kr), næste måned 1 tablet dagligt. Nu får han 1 hverandet dag. Effekten har været fantastisk. Måske kan det reduceres yderligere, jeg forsøger om en måneds tid. Udflåddet er stoppet. Jeg holder vejret!
    Under hele forløbet har jeg sørget for at holde ham ren i området med vat dyppet i kogt vand tilsat lidt klorhexidinshampoo.
    Da han er hvid, har han været helt rustrød i rumpen pga enzymer i spyttet. Det er nu bleget, og jeg ser ham ikke slikke sig eller snuse bagud for at kontrollere om han lugter ??:)??

    Det har ikke givet smerter, jeg har hele tiden kunnet både undersøge ham og vaske ham forsigtigt. Stor belønning efter hver gang selvfølgelig.




  • #23   2. aug 2019 Ej hvor lyder det bare dejligt. er rigtig glad på dine vegne, min får stadig kun medrol, der er heldigvis minimalt, nærmest ingen udflåd, til gengæld kan han nærmest ikke holde sig når han skal så skal han og det skal nogen gange gå rigtig stærkt. men hvor er det dejligt at høre din sucsses historie. min dyrlæge syntes at vi skulle bruge medrol i stedet for atopica, på grund af færre bivirkninger og prisen

  • #24   2. aug 2019 Hvor er det dejligt, at du ser beskeden så hurtigt. Din hund har det jo også tåleligt med Medrol, selvom I skal være hurtige.
    Charlie har slet ikke haft bivirkninger af Atopica. Med det nuværende forbrug bliver prisen ca. 400kr om måneden, forhåbentlig kan det reduceret yderligere. Og vi går jo sket ikke til dyrlæge mere andet end for at få en recept smiley



  • #25   2. aug 2019 Det var egentlig ikke så dyrt, hvis man ser bort fra de første par mdr. dejligt din charlie ikke har haft køkken bivirkninger, ja desværre er min tysons muskler i anal området nok ødelagt af de der fistler, men han lader ikke til at have ondt eller kløe, da han heller ikke slikker sig bag i mere, det er derfor vi bare fortsætter med medrol, vores dreng er også så gammel, så vil ikke prøve alt for meget. han bliver 15 i næste mdr. og er en kan blanding, så han holder skansen godt

  • #26   3. aug 2019 Det må jeg nok sige!! 15 år. Flot alder. I har været gode ved ham ????
    Håber andre kan bruge vores erfaringer. Ellers en meget træls sygdom. Mange hilsener


  • #27   5. aug 2019 De ???? er da vist noget der er sket i autokorrektur. Skulle selvfølgelig have været !!!! smiley

  • Nicklas O
    Nicklas O Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #28   4. okt 2019 Min hund slapper mere af når den får CBD olien og så er de rikke så meget postyr. Jeg køber den hos:

    https://www.raworganics.dk


  • #30   4. okt 2019 Har brugt CBD-olie til dyr fra Cannapet.eu. Meget fin og ren, men meget dyr olie.
    Der er ingen bivirkninger.

    http://cannapet.eu/


  • #32   4. okt 2019 Charlie har gennem lang tid fået 1 tabl hveranden dag. Har netop tjekket rumpen og besluttet at gå op til 1 hver dag i en periode. Han har to fistler, den ene er aktiv nu igen.

  • #33   6. maj 2020 Giver Atopica hveranden og hver tredje dag nu, det virker fint. Vasker med klorhexidinshampoo og kogt vand 2-3 x dagligt. Synes det er under kontrol.

Kommentér på:
Anal fistler og cbd olie

Annonce